Jump to content

Oscilatie relanti 318i N42B20


Recommended Posts

Salut, sunt nou pe forum, am achizitionat de curand un BMW318i 2002 motor N42B20. De cand l-am cumparat s-a comportat in general ok. Motorul trage bine. Uneori insa dupa ce am mers putin cu ea(5km) de la pornire(sau chiar cand am pornit-o) motorul merge de zici ca e in 3 pistoane cu oscilatii in turometru la relanti. De fiecare data am oprit si repornit si totul a mers din nou perfect. Urmeaza sa merg la un service insa cel mai probabil nu o sa le pot reproduce problema pentru ca s-a intamplat foarte rar. De vreo 2 ori mi s-a si oprit in mers motorul dar dupa ce am dat la cheie a pornit si iar mergea perfect. Nu stiu daca are legatura, insa am si un tremurat in schimbatorul de viteze la relanti, vizibil.

Cu toate acestea, sunt multumit de masina, in general :)

 

Pe masura ce o sa le dau de capat ma angajez sa postez si rezolvarea problemelor, insa sugestiile ar fi binevenite.

 

Merci!

Edited by alex n.
Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt nou pe forum, am achizitionat de curand un BMW318i 2002 motor N42B20. De cand l-am cumparat s-a comportat in general ok. Motorul trage bine. Uneori insa dupa ce am mers putin cu ea(5km) de la pornire(sau chiar cand am pornit-o) motorul merge de zici ca e in 3 pistoane cu oscilatii in turometru la relanti. De fiecare data am oprit si repornit si totul a mers din nou perfect. Urmeaza sa merg la un service insa cel mai probabil nu o sa le pot reproduce problema pentru ca s-a intamplat foarte rar. De vreo 2 ori mi s-a si oprit in mers motorul dar dupa ce am dat la cheie a pornit si iar mergea perfect. Nu stiu daca are legatura, insa am si un tremurat in schimbatorul de viteze la relanti, vizibil.

Cu toate acestea, sunt multumit de masina, in general :)

 

Pe masura ce o sa le dau de capat ma angajez sa postez si rezolvarea problemelor, insa sugestiile ar fi binevenite.

 

Merci!

 

Salut. Am avut si eu un 318i si in momentul in care a inceput sa imi faca o figura similara(avea niste oscilatii la ralanti) am inlocuit bujiile. Nimic nou sub soare dupa schimbare. Cu timpul am aflat ca distributia acestui motor este problematica asa ca am incetat sa mai merg cu ea si am dus-o la o verificare mai in detaliu imediat. Am descoperit ca avea distributia putin sarita de la punct din cauza patinei ce incepuse sa se crape. Kitul initial de distributie pus pe acest motor este problematic, buba fiind la patina. Am pus kitul nou si totul s-a rezolvat. Merita investigat in acest sens. Daca distributia nu e schimbata chiar te sfatuiesc sa o faci (indiferent daca e sursa problemelor pe care le ai acum sau nu) deoarece kitul original a avut probleme. Eu cand am facut schimbarea a trebuit sa merg la reprezentanta deoarece erau singurii care aveau trusa de cale.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am avut si eu un 318i si in momentul in care a inceput sa imi faca o figura similara(avea niste oscilatii la ralanti) am inlocuit bujiile. Nimic nou sub soare dupa schimbare. Cu timpul am aflat ca distributia acestui motor este problematica asa ca am incetat sa mai merg cu ea si am dus-o la o verificare mai in detaliu imediat. Am descoperit ca avea distributia putin sarita de la punct din cauza patinei ce incepuse sa se crape. Kitul initial de distributie pus pe acest motor este problematic, buba fiind la patina. Am pus kitul nou si totul s-a rezolvat. Merita investigat in acest sens. Daca distributia nu e schimbata chiar te sfatuiesc sa o faci (indiferent daca e sursa problemelor pe care le ai acum sau nu) deoarece kitul original a avut probleme. Eu cand am facut schimbarea a trebuit sa merg la reprezentanta deoarece erau singurii care aveau trusa de cale.

trusa aia de cale costa 400 lei si gasesti in magazine care se ocupa cu scule...

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am avut si eu un 318i si in momentul in care a inceput sa imi faca o figura similara(avea niste oscilatii la ralanti) am inlocuit bujiile. Nimic nou sub soare dupa schimbare. Cu timpul am aflat ca distributia acestui motor este problematica asa ca am incetat sa mai merg cu ea si am dus-o la o verificare mai in detaliu imediat. Am descoperit ca avea distributia putin sarita de la punct din cauza patinei ce incepuse sa se crape. Kitul initial de distributie pus pe acest motor este problematic, buba fiind la patina. Am pus kitul nou si totul s-a rezolvat. Merita investigat in acest sens. Daca distributia nu e schimbata chiar te sfatuiesc sa o faci (indiferent daca e sursa problemelor pe care le ai acum sau nu) deoarece kitul original a avut probleme. Eu cand am facut schimbarea a trebuit sa merg la reprezentanta deoarece erau singurii care aveau trusa de cale.

 

adevarat ce spui, doar ca colegul ar trebui sa ia in considerare urmatoarele...

intinzatorul a fost cel cu probleme si a primit un model nou intre timp, nu patinele... iar daca patinele sunt intregi inca, poate schimba doar intinzatorul cu modelul nou revizuit

si ar mai trebui sa aiba in vedere simeringuri supape pt consumul exagerat de ulei,

 

in rest daca rezolvi chestiile astea care nu sunt in capat de tara si nu costa nici cine stie ce e chiar ok...

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

adevarat ce spui, doar ca colegul ar trebui sa ia in considerare urmatoarele...

intinzatorul a fost cel cu probleme si a primit un model nou intre timp, nu patinele... iar daca patinele sunt intregi inca, poate schimba doar intinzatorul cu modelul nou revizuit

si ar mai trebui sa aiba in vedere simeringuri supape pt consumul exagerat de ulei,

 

in rest daca rezolvi chestiile astea care nu sunt in capat de tara si nu costa nici cine stie ce e chiar ok...

si daca lantul e dus? degeba pui intinzator nou....asa am patit si eu...

Link to comment
Share on other sites

la n42 cand pui distributia la punct poti sa o pui fara tester sau intotdeauna ai nevoie de tester?

alta problema ar fi ca din cand in cand nu porneste la prima cheie. o ia la a 3a, a4a..ba chiar o data am stat si vreo 10 min.

eroare am pe sonda lambda inainte de cat si senzor ax came. eroarea la senzor am sters-o, nu a mai aparut dar figuri la pornire tot face. la sonda apare mereu o voi schimba zilele astea dar nu cred sa fie de acolo prb cu pornirea.

mi-a zis cineva ca poate sa fie din cauza distributiei sarite de la punct pornirea grea sau chiar deloc uneori.

Link to comment
Share on other sites

la n42 cand pui distributia la punct poti sa o pui fara tester sau intotdeauna ai nevoie de tester?

alta problema ar fi ca din cand in cand nu porneste la prima cheie. o ia la a 3a, a4a..ba chiar o data am stat si vreo 10 min.

eroare am pe sonda lambda inainte de cat si senzor ax came. eroarea la senzor am sters-o, nu a mai aparut dar figuri la pornire tot face. la sonda apare mereu o voi schimba zilele astea dar nu cred sa fie de acolo prb cu pornirea.

mi-a zis cineva ca poate sa fie din cauza distributiei sarite de la punct pornirea grea sau chiar deloc uneori.

[/quote

 

Pui distributia la punct doar cu cale, nu are treaba testerul cu asta. Cu pornirea, daca distributia e sarita de la punct trebuie sa ai erori pe axele cu came. Trebuie sa ai ceva erori daca nu porneste. Foloseste inpa sau dis.

Link to comment
Share on other sites

eroare sonda lambda si senzor ax cu came.

m-as mira sa fie de la sonda lambda, o sa schimb senzorul de la axa cu came in perioada imediat urmatoare. sper sa fie de acolo. alte erori nu sunt cu inpa.

sau senzorul da eroare din cauza la distributia sarita?

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

faza cu lantul dus sau intins nu poate decat un mecanic sa iti spuna dupa ce inspecteaza...

daca schimbi intinzatorul inainte ca lantul sa fie intins sau vreo patina crapata poti sta linistit, repet intinzatorul are model nou revizuit nu patinele sau lantul.

 

dar daca te apuci sa desfaci pt schimbare simeringuri, nu m-as mai zgarci la 4-5 mil cat costa patinele si lantul (ia in calcul si intinzatorul original daca nu l-ai schimbat inca, 1.5 mil era acum vreo 2-3 ani), de obicei pornirea in 3 e in cele mai multe cauze din cauza distributiei sarite, probabil lant intins, patina crapata (asta daca porneste tot asa dupa ce schimbi senzorul axe cu came, poate ai bafta si e de la el)..

 

eu cand am schimbat intinzatorul aveam ~160k km reali (nu dadea nici un semn nimic, dar aflasem de problema lui) si mai apoi a inceput consumul de ulei exagerat dupa vreo 20 mii km, cand a dat jos era totul intact si lantul ok si patinele intregi (am avut bafta am zis, dar de fapt intinzatorul isi facuse datoria, in caz contrar mai trebuia sa stau o zi/noapte in Bucuresti dupa patine si lant, venit special de la Iasi pt problema simeringurilor), daca ai peste 200k si ai mers asa cu el probabil s-a intins lantul, dar repet asta doar un mecanic ar trebui sa constate, nu noi aici...

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

adevarat ce spui, doar ca colegul ar trebui sa ia in considerare urmatoarele...

intinzatorul a fost cel cu probleme si a primit un model nou intre timp, nu patinele... iar daca patinele sunt intregi inca, poate schimba doar intinzatorul cu modelul nou revizuit

si ar mai trebui sa aiba in vedere simeringuri supape pt consumul exagerat de ulei,

 

in rest daca rezolvi chestiile astea care nu sunt in capat de tara si nu costa nici cine stie ce e chiar ok...

 

Corect, am spus patina avand in gand intinzatorul. Scuze si merci de corectie :drinks:.

 

Eu am preferat sa schimb tot kitul ca sa fiu sigur ca nu mai e cazul sa desfac inca odata. Cat despre trusa de cale, in Iasi, acum cam 5 ani cand am facut operatiunea, nu am reusit sa o gasesc nicaieri pana cand nu am ajuns la Trado(pe acele vremuri), reprezentanta oficiala BMW in zona. Posibil sa fi fost una pe undeva dar eu nu am reusit sa o gasesc. Probabil ca acum se gaseste mai usor.

 

All in all, in afara de kit, masina nu mi-a facut nici o problema si am fost foarte multumit de acest motor.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Corect, am spus patina avand in gand intinzatorul. Scuze si merci de corectie :drinks:.

 

Eu am preferat sa schimb tot kitul ca sa fiu sigur ca nu mai e cazul sa desfac inca odata. Cat despre trusa de cale, in Iasi, acum cam 5 ani cand am facut operatiunea, nu am reusit sa o gasesc nicaieri pana cand nu am ajuns la Trado(pe acele vremuri), reprezentanta oficiala BMW in zona. Posibil sa fi fost una pe undeva dar eu nu am reusit sa o gasesc. Probabil ca acum se gaseste mai usor.

 

All in all, in afara de kit, masina nu mi-a facut nici o problema si am fost foarte multumit de acest motor.

 

no problem...iti stiu e46-le parca, mi l-ai dat la intalnire (cand eram tineri:D ) sa il conduc sa vad cum e N42 cu cutie automata daca nu ma insel.

 

nici cand am schimbat eu nu se gasea, dar nici acum nu am auzit pe cineva, mersesem la Trado dar vroiau enorm de multi bani ca ei nu stiau de metoda "fara dat jos chiulasa" asa ca am facut excursie la Bucuresti...

 

dar colegul alex n. nu ne spune de unde e, poate e chiar din Bucuresti si nu trebuie sa mai faca excursii...

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

faza cu lantul dus sau intins nu poate decat un mecanic sa iti spuna dupa ce inspecteaza...

daca schimbi intinzatorul inainte ca lantul sa fie intins sau vreo patina crapata poti sta linistit, repet intinzatorul are model nou revizuit nu patinele sau lantul.

 

dar daca te apuci sa desfaci pt schimbare simeringuri, nu m-as mai zgarci la 4-5 mil cat costa patinele si lantul (ia in calcul si intinzatorul original daca nu l-ai schimbat inca, 1.5 mil era acum vreo 2-3 ani), de obicei pornirea in 3 e in cele mai multe cauze din cauza distributiei sarite, probabil lant intins, patina crapata (asta daca porneste tot asa dupa ce schimbi senzorul axe cu came, poate ai bafta si e de la el)..

 

eu cand am schimbat intinzatorul aveam ~160k km reali (nu dadea nici un semn nimic, dar aflasem de problema lui) si mai apoi a inceput consumul de ulei exagerat dupa vreo 20 mii km, cand a dat jos era totul intact si lantul ok si patinele intregi (am avut bafta am zis, dar de fapt intinzatorul isi facuse datoria, in caz contrar mai trebuia sa stau o zi/noapte in Bucuresti dupa patine si lant, venit special de la Iasi pt problema simeringurilor), daca ai peste 200k si ai mers asa cu el probabil s-a intins lantul, dar repet asta doar un mecanic ar trebui sa constate, nu noi aici...

Consumul de ulei de unde era ca Ăâ˘i eu am consum de ulei ,cam 400 ml la 1000 km ,nu scoate fum nu pierde pe nicĂŁieri ...

 

Trimis de pe al meu GT-I9515 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

no problem...iti stiu e46-le parca, mi l-ai dat la intalnire (cand eram tineri:D ) sa il conduc sa vad cum e N42 cu cutie automata daca nu ma insel.

 

nici cand am schimbat eu nu se gasea, dar nici acum nu am auzit pe cineva, mersesem la Trado dar vroiau enorm de multi bani ca ei nu stiau de metoda "fara dat jos chiulasa" asa ca am facut excursie la Bucuresti...

 

dar colegul alex n. nu ne spune de unde e, poate e chiar din Bucuresti si nu trebuie sa mai faca excursii...

 

Corect, de la acea intrunire ne stim. B) Intre timp 318i-ul a trecut si pe la userul myx din bucuresti.

 

Eu de la Trado am luat trusa de cale si am folosit-o la un amic care are service partener BMW. Acolo s-a facut ca la carte. Insa amicul in cauza avea "trecere" la Trado si i-au imprumutat trusa pentru schimb. Acum am vazut ca intradevar, in Bucuresti se gaseste usor trusa, asa ca se rezolva rapid daca e din zona Bucuresti.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

SOLUTIE / REZOLVARE

Update:

Am gasit video asta pe youtube care reproduce problema exact:

 

 

Din descrierea de acolo mi-am dat seama ca si mie imi face chestia la pornire DOAR cand acul de temperatura e la limita de albastru :D Tipul de pe youtube se jura ca problema s-a rezolvat asa, si tind sa-l cred, pentru ca simptomele sunt absolut identice si la mine.

 

Rezolvarea de acolo e update la software. Inca nu am ajuns sa fac acest update, pentru ca problema se manifesta foarte rar, si anume doar cand masina a stat oprita, pornesc iar acul de temperatura e la limita de albastru.

 

O sa revin cu un nou post cand fac update-ul la software.

 

Cu respect,

Alex N.

Edited by alex n.
Link to comment
Share on other sites

SOLUTIE / REZOLVARE

Update problema intrerupere motor in mers, pe care am mentionat-o in primul post:

 

Intreruperea aparea din ce in ce mai des si se mannifesta in felul urmator:

 

-motorul se oprea fie ca aveam piciorul pe acceleratie sau nu

-foarte rar (de vreo 2 ori) motorul a ramas oprit

-99% din cazuri motorul repornea singur, (da, chiar se oprea f putin, se aprindeau toate becurile de pe bord, se resimtea ca si cand lovesti ceva, iar apoi acul de turometru revenea DE UNDE PICASE la zero!).

-exemplu: la 3000 de ture luam piciorul de pe acceleratie, turometru scadea normal catre 600, iar la 2000 de ture scadea brusc la zero, aveam impresia ca am dat peste ceva, dupa care turometrul revenea la 2000 fara sa accelerez! :) )

-se intampla si cand acceleram mai brusc, sau cand stateam la semafor

 

-pe diagnoza nu s-a vazut nimic, in afara de o eroare de supravoltaj.

 

 

Initial in service mi s-a recomandat sa schimb bateria (pe care am schimbat-o degeaba, bineinteles...) releul regulator de tensiune de la alternator sau senzorul de turatie de pe arborele cotit.

 

Am gasit pe net aceeasi problema pe bimmerforums si am schimbat senzorul de turatie de pe arborele cotit (crankshaft speed sensor) si problema nu s-a mai repetat DELOC desi a trecut o saptamana si in jur de 500 km dupa un drum mai lung..

 

Piese / manopera promotor timisoara:

-170 RON senzorul

-100 RON reset computer bord (am inteles ca trebuie resetat dupa ce se schimba acest senzor)

-250 RON manopera - la senzorul asta se ajunge foarte greu, trebuie data jos galeria...

 

Problem solved, insa ramane problema cu relantiul imediat dupa pornire cand acul de temperatura apei e la limita superioara de albastru.

 

dar colegul alex n. nu ne spune de unde e, poate e chiar din Bucuresti si nu trebuie sa mai faca excursii...

 

Eu sunt din timisoara.

 

Motorul consuma ulei mult... gen 1l / 1000 km :)) mi-au zis la service ca trebuie sa schimb semeringurile la supape :D

 

In astia din Timisoara la care am fost nu am incredere... la reprezentanta cred ca mai cumpar masina o data...

 

Am inteles ca in bucuresti se face inlocuirea asta. Am incercat sa vorbesc pe farcebook cu oamenii care fac insa nu mi-au raspuns. O sa incerc sa-i sun. Daca stiti alte locuri unde pot sa fac inlocuirea semeringurilor de supape, as fi recunoscator.

 

Multzam!

Edited by alex n.
Link to comment
Share on other sites

cauta pe topicul de semeringuri supape... vei gasi toate detaliile. pe cine ai gasit pe farcebook sa iti schimbe semeringurile?

exista si un baiat in brasov care ti le poate schimba a fost o cunostinta si a fost f multumit de el. si este si ceva mai ieftin decat la Buc si mai aproape de tine putin

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

cauta pe topicul de semeringuri supape... vei gasi toate detaliile. pe cine ai gasit pe farcebook sa iti schimbe semeringurile?

exista si un baiat in brasov care ti le poate schimba a fost o cunostinta si a fost f multumit de el. si este si ceva mai ieftin decat la Buc si mai aproape de tine putin

 

Bimmer-service.ro :p dar nu mi-au raspuns haha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.