Jump to content

Engine fault - E90


Recommended Posts

In primul rand buna seara. Este vorba de un E90 EF de 163cp din 2011. Ca sa inceput cu inceputul in urma perioadei reci din bucuresti ( aprox. -15 grade ), intr-o dimineata, dupa vreo 10 minute de mers, mi-a dat o eroare ENGINE FAULT ( power reduction ). Dupa ce s-a incalzit motorul a disparut eroare dar in continuare parca nu tragea cum tragea inainte. A 2-a zi aceeasi problema si s-a repetat cam cat a fost perioada asta rece. De cand s-a incalzit nu mai primesc eroare dar in continuare parca trage greu. Dupa prima alarma am fost cu ea pe tester iar eroarea a fost : "Loop controlled boost pressure, position control, Permanent". Tipul mi-a zis ca s-ar putea sa fie actuatorul de pe turbo dar intai sa ma duc sa curat galerie+EGR. Zis si facut, astazi am curatat doar galeria pt ca cei de la service au spus ca EGR la modelul meu nu se curata ( nu stiu de ce oare.. :unsure: ). Am urcat-o iar pe tester iar DPF a fost perfect, la fel si injectoarele,dar testul pe turbina a dat eroare si nu a putut sa-l faca. Mecanicul a zis ca dusa turbina. Ca si erori am primit:

-"Boost-pressure sensor"

-"Boost pressure actuator"

-"Exhaust pressure sensor before turbocharger, plausibility"

-"Exhaust-gas temp. sensor after exhaust-gas recirculation cooler, signal"

In aceste conditii este dusa turbina sau actuatorul ? De ce dispare eroarea cand se incalzeste motorul ? Alte posibilitati pentru aceasta problema ?

Link to comment
Share on other sites

pentru o initiala concluzie as verifica daca se misca usor parghia turbinei; nu cum ti s-a sugerat mai sus; probabil mecanica/paletele turbinei se intepenesc/"infraneaza" pe cursa facuta de parghia actuatorului... DAR verificarea se face fara a avea contactul pus, altfel il poti strica.

 

Daca actuatorul este stricat nu este reparabil pentru ca e electronic; dar poate altii stiu mai multe.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pentru o initiala concluzie as verifica daca se misca usor parghia turbinei; nu cum ti s-a sugerat mai sus; probabil mecanica/paletele turbinei se intepenesc/"infraneaza" pe cursa facuta de parghia actuatorului... DAR verificarea se face fara a avea contactul pus, altfel il poti strica.

 

Daca actuatorul este stricat nu este reparabil pentru ca e electronic; dar poate altii stiu mai multe.

O sa verific cam toate posibilitatile pe care le am intai si dupa daca raman in pana de idei o sa schimb intr-un final turbina+actuator (daca e nevoie ca el sa fie schimbat) sau sa o reconditionez. Multumesc pentru sfat !

Link to comment
Share on other sites

Mie la E46 2000cc diesel 150cp, mi-a picat actuatorul fix la 123000 de km. L-am inlocuit la vremea aia in 2006 cu 150 euro parca, nu mai stiu stiu exact. Actuatorul e mai ieftin ca turbina si iti recomand sa pui nou. Din dezmembrari nu stii peste ce dai. Turbina intr-adevar se poate reconditiona si daca e facuta de profesionisti nu ar trebui sa ai probleme cu ea ulterior. Spor la treaba!

 

cH

Link to comment
Share on other sites

Da, eroare pe tester si nu tragea deloc, era ca un diesel fara turbo. Abia se misca. Dupa ce am inlocuit actuatorul de la turbo, masina mergea ca inainte. Nu stiu sigur care sunt simptomele unui turbo defect....manaca ulei, nu trage. Intreaba si tu firme specializate in reconditionarea turbinelor si iti zic ei ce si cum.
Link to comment
Share on other sites

Da se pot confunda. Aceeasi problema am avut-o si eu, masina avea momente cand nu mai tragea si avem eroare engine fault, power reduction. La diagnoza (mecanic recomandat pe acest forum) a iesit actuatorul stricat, am cumaprat actuator nou, dar la demontare s-a constat ca problema e din turbo, s-a blocat tija care misca geometria (cauze necunoscute) si a fost inlocuit turbo.
Link to comment
Share on other sites

Da se pot confunda. Aceeasi problema am avut-o si eu, masina avea momente cand nu mai tragea si avem eroare engine fault, power reduction. La diagnoza (mecanic recomandat pe acest forum) a iesit actuatorul stricat, am cumaprat actuator nou, dar la demontare s-a constat ca problema e din turbo, s-a blocat tija care misca geometria (cauze necunoscute) si a fost inlocuit turbo.

Si la mine e acelasi caz, dar la mine pe langa faptul ca imi da eroare de actuator, nu a mers sa faca nici testul la turbina. Dar cel mai bine o sa fac o verificare totala ( actuator+turbina ) la un centru de specialitate. Vreo firma buna care se ocupa cu reconditionat turbo cunosti ?

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua

 

Sunt un nou posesor al unui E91 Touring din 2010 - 320 EF de 184CP ( N47D20C ) cu transmisie automata. Recunosc ca inca nu am avut timp sa fac o dignoza, dar intreb poate alti s-au lovit de problema mea, care se prezinta in felul urmator : pornesc motorul, totul perfect, las sa se incalzeasca un pic ( 10 -15 min ). In momentul in care cuplez in D sau in R si plec de pe loc se aude un zgomot ca si cum ar bate cineva cu ciocanul in carcasele motorului. Daca o las in P si turez in " gol " chiar si 3500 rpm nu are nici o problema, toarce ca un diesel normal. Are luata si o eroare in bord - cand pornesc apare un triunghi care dispare si pe urma toate becurile de alerta se sting.

 

S-a mai lovit cineva de aceasta problema?

 

Cu respect.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua

 

Sunt un nou posesor al unui E91 Touring din 2010 - 320 EF de 184CP ( N47D20C ) cu transmisie automata. Recunosc ca inca nu am avut timp sa fac o dignoza, dar intreb poate alti s-au lovit de problema mea, care se prezinta in felul urmator : pornesc motorul, totul perfect, las sa se incalzeasca un pic ( 10 -15 min ). In momentul in care cuplez in D sau in R si plec de pe loc se aude un zgomot ca si cum ar bate cineva cu ciocanul in carcasele motorului. Daca o las in P si turez in " gol " chiar si 3500 rpm nu are nici o problema, toarce ca un diesel normal. Are luata si o eroare in bord - cand pornesc apare un triunghi care dispare si pe urma toate becurile de alerta se sting.

 

S-a mai lovit cineva de aceasta problema?

 

Cu respect.

Probabil problema ta este la cutia de viteze, si in primul rand ti-ar trebuie un tester ceva sa vezi exact ce problema ai.

Link to comment
Share on other sites

Probabil problema ta este la cutia de viteze, si in primul rand ti-ar trebuie un tester ceva sa vezi exact ce problema ai.

 

pai prima data a facut pe 16.01 dupa ce am mers cam 1 km iar dupa 500 m a trebuit sa ma opresc. Am stationat o ora, am plecat si nu a mai facut ( mers in trafic din bucuresti aglomeratie mare top speed 30km/h). Am ajuns la destimatie, am stationat cam 8 ore iar dupa ce am plecat a facut un pic - 5 secunde dupa care nu a mai facut. de atunci nu am mai avut nevoie de ea. am pornit pe 21.01 am dezghetat-o si am miscat-o un pic si facea la fel. M-am speriat si am last-o asa pana ajung la tester

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.