Jump to content

x5 2008, lant distributie rupt


Recommended Posts

Imi pare rau ca ai ajuns sa spui asta. Semn ca ai acceptat tampeniile producatorilor si ai luat de bun faptul ca life = 150.000-200.000 km. Tocmai acest accept duce la mentalitatea (bolnava de altfel) ca orice masina peste 150-200 e un harb, o epava si ca proprietarul este un "sarac". In acest ritm vom considera ca o casa e buna de daramat dupa cativa ani de locuit in ea....doar si-a trait viata!

 

Atat timp cat o masina este intretinuta ca la carte, nu ar trebui sa se puna problema uzurii la 150k-200k km pentru ca a beneficiat de un influx de piese noi in mod constant.

 

Pai eu lucrez pentru ei. Vad in documente. Nu sunt dus de minti de marketing sau alte povesti. In al doilea rand, ca si raspuns la scaderea fiabilitatii ma orientez spre alta marca. Viitoarea probabil nu va mai fi BMW (cand va fi momentul sa o schimbi pe asta). Depinde de ce va fi la momentul respectiv.

 

Ai spus bine: piese noi. Dar este irelevant pentru o distributie daca tu schimbi flansa cardan sau filtrul de aer :) Distributia tot aia veche, neinlocuta a fost pe masina. Deci teoria asta nu se aplica aici.

 

Si totusi vreau sa ma repet, de ce Bmw este SINGURUL constructor care nu stie/nu poate/nu vrea sa faca un motor fara probleme la distributie, au angajati babuini sau atat de prosti incat nu observa ca se fac mai bine de 8 ani de cand motoarele lor sunt niste consumabile?

 

Vanzarile cresc. De ce sa investeasca bani in reproiectare completa? E o afacere pana la urma.

 

Nu e vina lor ca pasionatii se supara. Majoritatii care cumpara BMW i se rupe. O vand dupa 150k km si asta este. Daca pana atunci nu s-a stricat nimic major, BMW face masini fiabile :)

Link to comment
Share on other sites

Pai eu lucrez pentru ei. Vad in documente. Nu sunt dus de minti de marketing sau alte povesti.

 

Touche :twitch:

 

In al doilea rand, ca si raspuns la scaderea fiabilitatii ma orientez spre alta marca. Viitoarea probabil nu va mai fi BMW (cand va fi momentul sa o schimbi pe asta). Depinde de ce va fi la momentul respectiv.

 

Ai spus bine: piese noi. Dar este irelevant pentru o distributie daca tu schimbi flansa cardan sau filtrul de aer :) Distributia tot aia veche, neinlocuta a fost pe masina. Deci teoria asta nu se aplica aici.

 

Si eu am schimbat marca, dar si dincolo de gard daca nu e distributia e un ECU, un webasto, un altceva...I'll keep looking for the better one :blush:

 

Legat de distributie, corect ce spui, dar fiind o masina trecuta prin service autorizat BMW, schimbarea ei ar fi trebuit sa se impuna la un anumit punct...si nu ma refer la punctul in care s-a rupt :phone:

Edited by ViBogdan
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am gasit motorul la Miakys Bucuresti. 1200 de euro si 3 luni garantie. Nu pot sa imi zica km rulati ai motorului (banuiesc ca puteau sa bage o cifra din burta) dar imi pot spune anul masinii. La suma aceasta mai adaug o distributie noua. Este ok firma? A mai cumparat cineva de la ei?
Link to comment
Share on other sites

Presupun ca un recall putea fi facut si la 3.0. Cred ca asta vrea sa zica si proprietarul. In tari care isi apara cetatenii (gen USA), bmw ar fi pierdut niste procese.

Exact. Consider ca puteau sa faca un recall chiar daca plateam schimbarea distributiei. Este clar ca imi asum costul pieselor cand achizitionez un X5. Dar sa schimb motorul la 218.000 km... Cu ocazia asta m-au pierdut de client. Pot sa imi faca si oferta ofertelor. Adio BMW.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Roscapv, e normal sa fii frustrat si nu e ok ca un motor din 2008 sa pice la 218000. E ft naspa ce ai patit. Sper sa primesti macar un discount generos, dar nu cred ca vei primi prea multe de la Bavaria. Sunt cam nesimtiti cand vine vorba de probleme cu distributia. E o problema cunoscuta de ei de ft mult timp insa nu o repara deoarece ei incaseaza ft multi bani din seturi de distributii si reparatii. In ziua de azi nimic nu mai e facut sa dureze ca acum 20 de ani de ex cand luai o masina premium gen BMW seria 5 sau Mercedes Clasa E si mergea 500 000 de km linistit. Tine-ne la curent cu ce oferta ai primit si cum ai rezolvat problema. BAFTA!

 

Ch

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pe mine m-ai facut curios legat de cum a fost intretinuta masina in special intervalele de schimb ulei. L-ai schimbat cand iti zice in meniu sau ai schimbat mai des? Au desfacut motorul? ti-au spus daca a cedat intai lantul sau vre-o patina? Am un coleg care a lucrat 15 ani in reprezentanta BMW si imi zicea ca in ultimii ani vin la reparat cu motoare stricate foarte multe masini, si nu numai anumite motorizari, ci din toate. Este adevarat ca a scazut fiabilitatea motoarelor, poate si pentru ca se doreste sa scoata cat mai multa putere din ele. Daca ne uitam la alte marci, parca nu duc motoarele chiar asa la extreme.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ne uitam la alte marci, parca nu duc motoarele chiar asa la extreme.

 

Corect si bine zis.

Personal am testat Mercedes clasa B 1.8L 136CP, Toyota Avensis hibrid cu 136CP si un VW golf (parca 140CP) si nici una nu functiona precum seria 3 de 143CP.

Erau foarte lesinate, aveau lag, parca abia accelerau (desi au puterea cam in aceeasi gama) . Deci este posibil ca BMW sa duca motorul in zona in care fiabilitarea scade in dauna performantei.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine m-ai facut curios legat de cum a fost intretinuta masina in special intervalele de schimb ulei. L-ai schimbat cand iti zice in meniu sau ai schimbat mai des? Au desfacut motorul? ti-au spus daca a cedat intai lantul sau vre-o patina? Am un coleg care a lucrat 15 ani in reprezentanta BMW si imi zicea ca in ultimii ani vin la reparat cu motoare stricate foarte multe masini, si nu numai anumite motorizari, ci din toate. Este adevarat ca a scazut fiabilitatea motoarelor, poate si pentru ca se doreste sa scoata cat mai multa putere din ele. Daca ne uitam la alte marci, parca nu duc motoarele chiar asa la extreme.

 

Uleiul a fost schimbat la fiecare notificare a meniului (inainte cu 500km). A cedat lantul direct.

Link to comment
Share on other sites

ca fapt divers cat inseamna asta ? 20.000 - 25.000 km ?

 

Atunci cand ma notifica computerul masinii! Daca aveam 4 drumuri de Cluj in luna respectiva, calculatorul scadea mai multi km fata de distanta reala. Nu scadea exact km. parcursi. Cred ca si stilul de sofat influenta frecventa schimbului. Am profitat de facilitatea oferta de tehnologie si nu mi-am mai incarcat creierul cu intervalul de km.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tati...nu vreau sa zic ca incep sa inteleg de ce s-a rupt lantul dar faptul ca BMW-ul iti spune sa schimbi uleiul la 20k km pt ca tu ai ulei Longlife in motor nu e ideal...din contra...am vazut ce depuneri face uleiul longlife la intervalele schimbate dupa indicatiile masinii...propuneti sa schimbi uleiul la 10k km si o sa fii ok...just my 2 cents.
  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce comparam masini din `72 cu cele din 2008.

 

Astazi o masina nu e nici macar testata dupa 150 mii de km. Sa te duci la BMW sa le spui ca masina de 8 ani si peste 200k km s-a stricat, o sa-ti rada in fata. Si nu e doar la BMW povestea asta.

 

Si cauzele sunt multe: vrem mult mai multa tehnologie la aceiasi bani, profitul producatorului trebuie sa fie pe crestere, masina e mai sigura la impact, polueaza mai putin. E normal sa taie de undeva.

 

Trebuie si noi sa ne adaptam vremurilor in care traim. Nu zic ca este normal dar imbatranim degeaba enervandu-ne ca masina nu mai tine atat. Pai e normal sa nu mai tina atat daca nimeni nu a investit intr-o proiectare pentru o durata mai mare de functionare.

 

Si da, vrem nu vrem, trebuie sa intelegem ca dupa 2007 - 2008, 200k km e mult la o masina. Nu mai tine cu 140k km "ca noua", "tzipla", "impecabila". Daca are si km dati inapoi, aia e.

Te contrazic, singurul lucru pentru care ar putea sa gaseasca motiv in a nu-l ajuta cu piesele este acela ca nu are tot istoricul in reprezentanta , dar stiu ca distributia este garantata 250k , aici in Italia unde locuiesc chiar daca nu este o chestie oficiala, bmw te ajuta cu piesele si tu ca proprietar cu mana de lucru, asta in cazul in care se rupe, daca defectul este sesizat ĂŽnaintea nenorociri are grija de tot bmw , au fost cazuri in care chiar si fara istoric complet au fost ajutaĂâşi, cu km mai mici cei drept.

 

Eu as face cu siguranĂâşĂŁ o inrebare in reprezentanza si daca nu as avea nici un ajutor as trimite si o scrisoare din partea unui avocat

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tati...nu vreau sa zic ca incep sa inteleg de ce s-a rupt lantul dar faptul ca BMW-ul iti spune sa schimbi uleiul la 20k km pt ca tu ai ulei Longlife in motor nu e ideal...din contra...am vazut ce depuneri face uleiul longlife la intervalele schimbate dupa indicatiile masinii...propuneti sa schimbi uleiul la 10k km si o sa fii ok...just my 2 cents.

Sunt cel puĂâşin 2 categorii de proprietari de BMW:

-pasionaĂâşii;

-toĂâşi ceilalti;

 

Omul in cauza (cel mai probabil a 2 categorie mentionata) doar a urmat indicaĂâşiile BMW Ăâ˘i s-a ales cu motorul praf. Un motiv ĂŽn plus sĂŁ fie supĂŁrat pe ei.

 

Personal Ăâ˘i mie ĂŽmi pasĂŁ de masina, dar asta nu inseamna ca trebuie sĂŁ ridic capota ĂŽnainte Ăâ˘i dupĂŁ ce plec la drum pentru a asculta/ mirosi / gusta / etc ... ĂŽn fine cred ca s-a ĂŽnĂâşeles idea :-)

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca schimba rezultatul, e clar ca e o problema de design al lantului, patinei, etc, faptul ca schimbi uleiul mai repede poate doar in cel mai bun caz sa mai lungeasca agonia, adica poate ar fi crapat la 250k km si nu la 218k km. Concluzia e destul de clara ca motoarele astea diesel de la BMW de generatie noua sunt bombe cu ceas si o dai in paranoia tot stand si ascultand zgomotele ciudate ale motorului.

 

si totusi, daca la 200k km masina aia e de remat atunci chiar ce produce BMW e apa de ploaie. Intamplarea face ca fiind in RO masina a facut doar 200k km in 8 ani, dar in afara i-ar fi putut face si in 2-3 ani sau mai putin si atunci nu cred ca acel prim client ar fi prea multumit sa-i cada motorul dupa 2 ani la o masina de 70k Eur, chiar daca in cazul asta ar fi fost acoperit de garantie si BMW AG ar fi fost bun de plata cum nici celor din urma nu le-ar convenii sa plateasca pe banda schimbarea motoarelor in garantie. Chiar citeam un articol in care se vorbea despre piata din USA unde asteptarile clientilor sunt ca masinile sa duca cel putin 150k mile fara probleme majore.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

La un motor frecarea este mult mai mare pe ansamblul biela, vibrochen, palier chiar si pe axele cu came decat pe un rahat de lant. daca ungerea este deficitara se lipeste un cuzinet de arbore sau se caleaza turbina ( functioneaza in turatii f mari) decat sa se rupa lantul. Aici este o problema de proiectare nu de ungere... este o logica de bun simt. Exista motoare vechi diesel de la bmw care din cauza turbinei au ramas fara ulei si nu am auzit niciodata ca rezultatul sa fie ruperea lantului ci mai degraba biele iesite prin blocul motor, mai ales cand apare autoaprinderea pe ulei (turatie fara limita) si in aceste cazuri lantul nu a cedat si asta pentru ca el nu este supus la o frecare atat de mare ca restul ansamblelor care cu siguranta cedeaza inaintea lui. Am vazut astfel de motoare desfacute si cu toate ca arborele era praf cuzineti negri lipiti, distributia era intacta ca si patinele. Acele motoare au functionat FARA ULEI pentru cateva minute. Dar scuze vad ca nici nu trebuie sa isi gaseasca cei de la BMW.

PS asta e pe sistemul femei violate care cand se duce sa reclame violul politistul o intreaba " si cum erati imbracata domnisoara?"

Edited by malasorte
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca lantul cedeaza din cauza intinzatoarelor care sunt foarte proaste si la maxim 100.000 de km trebuie schimbate. Intinzatorul se slabeste si lantul incepe sa se intinda pana se rupe. Am vazut Bmw-uri cu 70.000 de km in bord cumparate de noi si intinzatorul era slabit. Ca o masura de safety cred ca e de recomandat sa schimbati intinzatoarele odata la 70-80.000 de km mai ales ca e o operatiune destul usoara si deloc scumpa. Edited by AlexChris
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca lantul cedeaza din cauza intinzatoarelor care sunt foarte proaste si la maxim 100.000 de km trebuie schimbate. Intinzatorul se slabeste si lantul incepe sa se intinda pana se rupe. Am vazut Bmw-uri cu 70.000 de km in bord cumparate de noi si intinzatorul era slabit. Ca o masura de safety cred ca e de recomandat sa schimbati intinzatoarele odata la 70-80.000 de km mai ales ca e o operatiune destul usoara si deloc scumpa.

 

aoleo, se pare ca nu cunosti vestitele motoare cu distributia in spate. Sa vezi acolo munca si costuri.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Atunci cand ma notifica computerul masinii! Daca aveam 4 drumuri de Cluj in luna respectiva, calculatorul scadea mai multi km fata de distanta reala. Nu scadea exact km. parcursi. Cred ca si stilul de sofat influenta frecventa schimbului. Am profitat de facilitatea oferta de tehnologie si nu mi-am mai incarcat creierul cu intervalul de km.

intervalul e de 25.000km sau chiar 30.000 si doi ani, ceea ce in cazul nostru este enorm,mai ales daca masina e folosita urban.

 

de citit http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=271102

 

din pacate softul folosit si in functie de care se scat km este o tampenie.am pus undeva un post unde am comparat algoritmul de pe E46 vs cel de pe E30 si cel de pe E30 era castigator.din nou ar mai fi discutia reviziilor facute la reprezentanta ,am auzit adevarate povesti de groaza cu ulei.filtre neschimbate sau schimbat doar un filtru.

personal schimb uleiul 1an/10-12.000 km am avut perioade cand schimbam dupa 1an/7000 km si diferenta fata de 1an/10.000 km este evidenta.una peste alta se aduna si distributia proiectata aiurea si uleiul de calitate mai slaba si intervalele lungi de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.