Jump to content

Pilitura in filtru de ulei


Recommended Posts

Masina are 215000 km. A fost intretinuta exemplar de fostul proprietar(un bun amic).Schimburile de ulei au fost facute intre 10k si 15k km.

Au fost schimbate la masina in ultimii 3 ani: simeringurile, 1 vanos,intinzatorul.Masina nu a fost forjata (318i nu e pt asa ceva).

Uleiul a fost Castrol Edge 5w 30 Long Life

Edited by badolty
Link to comment
Share on other sites

Cum spuneam, masina are 215000km,e46 318i N42.A fost cumparata de mine anul trecut in vara.Fostul proprietar a cumparat-o in 2007 din Germania.

Masina nu are nici o problema(motorul suna f frumos,nu bate nimic,trage , nu are nici o problema)

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Dupa schimbul de ulei facut aseara , mecanicul a gasit pilitura neferoasa in filtrul de ulei.

A intampinat cineva problema asta?

Multumesc

... inainte de a da un raspuns, poti sa imi spui cate ceva despre mecanicul la care ai fost? E acelasi mecanic la care a mers/mergea si prietenul tau? Cam ce experienta are, in ani sau ce masini repara..? Si in sfarsit, EL ce raspuns ti-a dat? Ti-a aratat doar ca a gasit pilitura in filtru de ulei si atat?

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

... inainte de a da un raspuns, poti sa imi spui cate ceva despre mecanicul la care ai fost? E acelasi mecanic la care a mers/mergea si prietenul tau? Cam ce experienta are, in ani sau ce masini repara..? Si in sfarsit, EL ce raspuns ti-a dat? Ti-a aratat doar ca a gasit pilitura in filtru de ulei si atat?

Prietenul meu mergea la unu Radu din Campina. Mecanicul la care am fost se pricepe la lucruri generale(revizii,etc).

Link to comment
Share on other sites

Prietenul meu mergea la unu Radu din Campina. Mecanicul la care am fost se pricepe la lucruri generale(revizii,etc).

Ok

Sunt doua posibilitati. Prima, dar si cea mai reala, cea mai urata e ca sa iti fi pus pilitura intentionat, din motive numai de el stiute.

A doua, uleiul folosit (nu am benzina) nu este cel recomandat, oricum as da vina pe ulei pentru ca el nu este cel potrivit.

 

Nu are rost sa intram in alte detalii, dar cea mai plauzibila e goanga din partea ... mecanicului. De ce zic asta? Pentru ca orice pilitura e la nivel micronic folosindu-se analiza spectrala a uleiului uzat (practic o monstra, cantitate mica din ulei) pentru a vedea ce elemente (metalice si nemetalice) ale motorului sunt in suspensie in ulei; vorbim aici cum am spus mai sus de valori micronice, nu vizibile cu ochiul liber. E greu de crezut ca si dupa refacerea unui motor poti vedea cu ochi liber asa ceva.

 

Nu ma crezi? Uiata despre ce e vorba: http://www.theoillab.co.uk/

  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Ok

Sunt doua posibilitati. Prima, dar si cea mai reala, cea mai urata e ca sa iti fi pus pilitura intentionat, din motive numai de el stiute.

A doua, uleiul folosit (nu am benzina) nu este cel recomandat, oricum as da vina pe ulei pentru ca el nu este cel potrivit.

 

Nu are rost sa intram in alte detalii, dar cea mai plauzibila e goanga din partea ... mecanicului. De ce zic asta? Pentru ca orice pilitura e la nivel micronic folosindu-se analiza spectrala a uleiului uzat (practic o monstra, cantitate mica din ulei) pentru a vedea ce elemente (metalice si nemetalice) ale motorului sunt in suspensie in ulei; vorbim aici cum am spus mai sus de valori micronice, nu vizibile cu ochiul liber. E greu de crezut ca si dupa refacerea unui motor poti vedea cu ochi liber asa ceva.

 

Nu ma crezi? Uiata despre ce e vorba: http://www.theoillab.co.uk/

Varianta cu mecanicul e exclusa............am fost stat langa masina tot timpul.

Uleiul este cel recomandat 5w30

Link to comment
Share on other sites

ce ai tu acolo nu prea arata bine ..cam mari particulele si multe ... sunt multe locuri de unde poate aparea aia ..desi ma gandesc la arbore ,cuzineti ,ca la capul pistoanelor e putin probabil desi nu exclus , poate ai prins ceva in motor cand puneai uleiul si ti-a macinat vreo camase ceva ..daca nu are nimic si merge bine las-o asa ca e cam aiurea sa te apuci de desfacut tot ..si costisitor si nici nu stii de unde sa incepi ...
Link to comment
Share on other sites

Intr-un motor toate piesele care se freaca una peste alta sunt din otel , un otel foarte dur si intre ele se afla o pelicula de ulei ... Daca zici ca ai o maioneza galbena si pilitura neferoasa atunci cred ca este vorba de o uzura premature a intizatorul de lant si a patinelor (ele sunt dintr-un plastic galben). Dar asta e doar o presupunere !

 

http://i126.photobucket.com/albums/p98/kev__/1SeriesTimingChain.jpg

Edited by OPaul
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Intr-un motor toate piesele care se freaca una peste alta sunt din otel , un otel foarte dur si intre ele se afla o pelicula de ulei ... Daca zici ca ai o maioneza galbena si pilitura neferoasa atunci cred ca este vorba de o uzura premature a intizatorul de lant si a patinelor...

O sa fii surprins cat de putin ...otel foarte dur se afla intr-un motor; otelul foarte dur de care vorbesti este probabil a zecea parte dintr-un milimetru turnat pe lagarele arborelui, pe buza supapelor si pe capatul tijelor lor, pe "arborele" cu came si mai stiu eu unde... ca nu imi amintesc.. Probabil cel mai mult otel e in fapt pe segmenti care "muncesc" cel mai din greu...

 

In fine, pilitura poate sa fie de la cuzinetii arborelui, greu de crezut dar nu imposibil) de la "fusta" pistonului/elor... Pentru ca ele sunt din aliaj de aluminiu.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa am patit eu,la schimbul de ulei,a gasit pilitura de aia ĂŽn filtru de ulei Ăâ˘i mirosea si un pic a benzina,mecanicul nu a putut sa-mi dea un raspuns pe loc,a zis ca trebuie desfacut motorul ca sa-si dea seama,am pus mobil 5w40

Masina e aceiasi motorizare ca a ta,imi mananca Ăâ˘i ulei da numai cand plec inafara,ĂŽn oras nimic zero,nici acum nu stiu cauza km 195000

Motorul are Ăâ˘i un sunet cam galagios ,al tau Cum se aude?

 

Trimis de pe al meu GT-I9515 folosind Tapatalk

 

Asa am patit eu,la schimbul de ulei,a gasit pilitura de aia ĂŽn filtru de ulei Ăâ˘i mirosea si un pic a benzina,mecanicul nu a putut sa-mi dea un raspuns pe loc,a zis ca trebuie desfacut motorul ca sa-si dea seama,am pus mobil 5w40

Masina e aceiasi motorizare ca a ta,imi mananca Ăâ˘i ulei da numai cand plec inafara,ĂŽn oras nimic zero,nici acum nu stiu cauza km 195000

Motorul are Ăâ˘i un sunet cam galagios ,al tau Cum se aude?

 

Trimis de pe al meu GT-I9515 folosind Tapatalk

 

https://youtu.be/d-zdyCZdy90

Link to comment
Share on other sites

Asa am patit eu,la schimbul de ulei,a gasit pilitura de aia ĂŽn filtru de ulei Ăâ˘i mirosea si un pic a benzina,mecanicul nu a putut sa-mi dea un raspuns pe loc,a zis ca trebuie desfacut motorul ca sa-si dea seama,am pus mobil 5w40

Masina e aceiasi motorizare ca a ta,imi mananca Ăâ˘i ulei da numai cand plec inafara,ĂŽn oras nimic zero,nici acum nu stiu cauza km 195000

Motorul are Ăâ˘i un sunet cam galagios ,al tau Cum se aude?

 

Trimis de pe al meu GT-I9515 folosind Tapatalk

 

 

 

https://youtu.be/d-zdyCZdy90

La mine sunetul parca nu este asa pronuntat.Din cate am citit tacanitul acela ca la diesel este de la valvetronic.

La mine au fost schimbate simeringurile si de atunci nu mai consuma deloc.

Link to comment
Share on other sites

Cel care ti-a schimbat simeringurile nu ti-a spus nimic de pilitura de aluminiu gasita in _chiulasa_ dupa ce a desfacut capacul? Aceeasi pilitura o gasesti si in baia de ulei, musai va trebui sa nu mai folosesti Castrol, sa cureti foarte bine baia de ulei, si sa vezi de unde e, asa cum spuneau colegii mai sus, si cel mai important lucru din tot motorul e axa cu came, doar ca la mine din cauza uzurii pompei de ulei si a uleiului neschimbat la timp, am cumparat o masina la care uleiul nu mai ajungea deloc la axa cu came, asa ca a trebuit sa schimb si _chiulasa_ si pompa de ulei. Sper sa nu ajungi in situatia mea.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cel care ti-a schimbat simeringurile nu ti-a spus nimic de pilitura de aluminiu gasita in _chiulasa_ dupa ce a desfacut capacul? Aceeasi pilitura o gasesti si in baia de ulei, musai va trebui sa nu mai folosesti Castrol, sa cureti foarte bine baia de ulei, si sa vezi de unde e, asa cum spuneau colegii mai sus, si cel mai important lucru din tot motorul e axa cu came, doar ca la mine din cauza uzurii pompei de ulei si a uleiului neschimbat la timp, am cumparat o masina la care uleiul nu mai ajungea deloc la axa cu came, asa ca a trebuit sa schimb si _chiulasa_ si pompa de ulei. Sper sa nu ajungi in situatia mea.

Simeringurile au fost schimbate de fostul proprietar, asa ca nu stiu ce a gasit mecanicul acolo.Are vreo importanta uleiul? ma refer ca daca nu e Castrol si e Motul,Mobil etc.?

O sa verific dupa cateva zile sa vad daca mai aduna pilitura.......poate pilitura e mai veche si a ramas in baie/.

Edited by badolty
Link to comment
Share on other sites

In mod sigur a ramas si in baia de ulei, dar...de pilitura de aluminiu fostul proprietar nu ti-a spus nimic?, Si el cand a facut schimbul de ulei a gasit in mod sigur asa ceva in filtrul de ulei.Ca sa poti refolosi un filtru de ulei (doar situatia ta, dar e provizorie) il poti curata cu diluant, si apoi il poti pune la loc , daca mai gasesti granule de aluminiu in filtru.
Link to comment
Share on other sites

In mod sigur a ramas si in baia de ulei, dar...de pilitura de aluminiu fostul proprietar nu ti-a spus nimic?, Si el cand a facut schimbul de ulei a gasit in mod sigur asa ceva in filtrul de ulei.Ca sa poti refolosi un filtru de ulei (doar situatia ta, dar e provizorie) il poti curata cu diluant, si apoi il poti pune la loc , daca mai gasesti granule de aluminiu in filtru.

Am vb cu fostul proprietar(care e si amic) si nu stia nimic de pilitura.Daca nu desfacea mecanicul filtru sa se uite , nu se vedea nimic.

Posibil sa fie de ceva vreme si nimeni sa nu vada?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce raspuns astepti, intrebi pe prietenul care a facut de toate la masina si acum e top

 

Cum arata galbeneala aia?

Astept pareri de la persoane care au patit asa ceva la masina. Pata galbena de pe joja arata ca o maioneza si e la fel ca uleiul(la consistenta)

Edited by badolty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.