Jump to content

Sfat achizitie BMW 520D F10 2011


leoberti

Recommended Posts

Salutare

 

A venit vremea sa imi schimb si eu masina, prin urmare doresc sa achizitionez un F10 520D, an cat mai nou intr-un buget de 20k euro :).

 

Am niste intrebari care vizeaza in special pe cei care au folosit acest model de masina mai mult timp. Rog pareri obiective:

 

-Am vazut ca exista doua variante de cutii automate : normala si sport cu padele (de preferat) sau fara. Se merita plusul de euro pentru padele, ajuta cu ceva? Chiar le folositi in trafic sau sunt doar fita? Se simte diferenta intre cutia normala si cea sport (ma refer aici si la consum)?

-Suspensie adaptiva si suspensie normala: feeling, diferente costuri intretinere? (am vazut ca exista suspensii adaptive cu 3 si cu 5 moduri de setare). Cam ce ar inseamna schimbul de telescoape/arcuri dpdv al costului. Doresc sa tin masina cel putin 5 ani, stiu ca inevitabil va trebui sa schimb ceva la trenul de rulare.

-Lane assist, distronic, head-up display .. si alte optiuni de genul asta. Din nou, chiar sunt utile sau sunt doar fitza? (Gen aprind odata head-up display-ul vad ca este acolo apoi nu il mai folosesc niciodata.)

-Navigatie mare vs navigatie mica. In afara de dimensiunea ecranului care este de la sine inteles, mai este vreo diferenta intre cele doua module? Ofera mai multe informatii navigatia mare? Costuri retrofit navi mic -> navi mare?

-Diferenta intre clima normala si full clima ?

-Motorul N47 are in principal probleme cu distributia. La ce sa fiu atent cand achizitionez masina? Exista vreun zgomot specific care ar trebui sa il scoata o distributie defecta?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Cutia automata e aceeasi ca si in cazul volanului cu padele. O sa iti insir cateva dintre optiunile care dmpdv sunt chiar un must have la o masina premium.

-suspensie adaptiva

-confort acces

-head up display

-interior cu scaune confort sau sport (cel standard mi s-a parut cam incomod)

-incalizre in scaune

-navigatie mare

 

Pana la urma optiunile fac diferenta, insa depinde si unde vei folosi mai mult masina. Personal nu consider utila optiunea cu voland cu padele, insa am un prieten care a renuntat la interior sport din piele in detrimentul volanului cu padele. La fel si optiunea Lane Assist (trepidatii in volan daca schimbi banda fara sa semnalizezi) la fel de inutila.

Link to comment
Share on other sites

navigatie mare,head-up eu il folosesc zilnic nu mai cobori ochii din parbriz si ai toate informatiile [navi radio cd tel etc]deci se merita,padele la cutia sport le-am folosit de cateva ori mai mult fita dar cand ai chef de condus sport iti dau senzatia de pilot f1.suspensia mea e de m deci putin mai tare[nu ma deranjaza,jantele sunt pe 18 cu j diferit]distronic nu am dar nu cred ca se merita la cate autostrazi avem,am pilotul automat si e deajuns.acum sfatul meu mai bine te orientezi spre un 530 sau 525 cu motor de 3l.eu am 525 de 3l 204 hp si sunt super multumit de el.in afara impozitului de cca 2200 ron dar nu ma plang de el am alte multumiri un consum de 7-8 in oras [buzau]si extern 5.6 la 120-130km/h eu zic ca e suficient,dar nu mai stau cu gandul la distributie.stiam de cand am cumparat masina ca e cam slaba la vopsea[se zgarie usor]dar mai bine asa decat motorul.
Link to comment
Share on other sites

Cine cumpara 525 3.0d si nu 530 direct?

 

Da' care-i problema? Daca 525 e o masina buna si dotata, mai bine astepti un 530 ca poate poate, e mai bun? Si scrie 530 pe portbagaj?

 

Pana la urma, care cauta 6L nu cred ca e atat de lesinat dupa 50 de cai in plus, pe cat e incantat de sunetul motorului.

Edited by jeezy
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce privește padelele prin prisma experienței personale as zice ca se poate trai si făra. Dau bine ca si design insa le folosesc destul de rar, cand se impune nevoia trec pe modul Sport, eventual si levierul tot pe Sport; exista si excepții si anume iarna pe zăpada cand e foarte comod sa retrogradezi rapid.

Indiferent de ce opțiuni ai dori cred ca cele mai importante sunt "modul cum a fost întreținută mașina si km, de preferat cât mai putini". Personal as zice ca o alegere inteligenta intr-un buget dat, ar consta intr-o mașina cu o uzura cât mai mică versus optionale din belșugul.

Edited by cornel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da' care-i problema? Daca 525 e o masina buna si dotata, mai bine astepti un 530 ca poate poate, e mai bun? Si scrie 530 pe portbagaj?

 

Pana la urma, care cauta 6L nu cred ca e atat de lesinat dupa 50 de cai in plus, pe cat e incantat de sunetul motorului.

 

Subscriu. Cuplul si sunetul unui motor 6l (chiar si 525 cum am si eu) este complet diferit/altceva. Daca masina corespunde tehnic si, in plus, are si dotari suficiente (cum se intampla in general cu cele de 3l), aceasta devine o optiune excelenta. In cazul meu si pretul a fost cu cateva mii eur mai bun fata de un 530. Deci, rezultatul este evident.

 

In plus, sa spui de ce ar merita 525 fata de 530, este la fel cum ai spune de ce merita 530 fata de 535.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Subscriu. Cuplul si sunetul unui motor 6l (chiar si 525 cum am si eu) este complet diferit/altceva. Daca masina corespunde tehnic si, in plus, are si dotari suficiente (cum se intampla in general cu cele de 3l), aceasta devine o optiune excelenta. In cazul meu si pretul a fost cu cateva mii eur mai bun fata de un 530. Deci, rezultatul este evident.

 

In plus, sa spui de ce ar merita 525 fata de 530, este la fel cum ai spune de ce merita 530 fata de 535.

 

 

Si in privinta impozitului, rationamentul este simplu. Dpmdv motorul de 2l necesita obligatoriu schimbarea distributiei, deci aprox 1500 eur. La un calcul simplu, in cazul achizitionarii unui motor de 3l, prin eliminarea acestei investitii se amortizeaza impozitului pe aprox 3 ani. In plus, impozitul in anul in care a fost achizitionata masina nu se plateste de catre cumparator. Daca ai norocul sa cumperi masina la inceputul anului poti considera bonus inca 1 an. Punand la "socoteala" si satisfactia oferita de un motor 6l, orice alte argumente devin inutile.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Sau fata de M550xd ca tot 3l e si ala.

Eu zic ca logica nu e chiar asa..

Pretul de achizitie e mult mai mare fata de un 530..deci nu pot sa zic "imi iau un M550 ca tot atat platesc impozit" si in plus de asta mai ai si 2 turbine in plus,ai sanse mai mari sa iti pice un turbo :))

525 vs 530 sunt cat de cat apropiate la pret,o singura turbina,caii mai multi pe 530,de asta are rost un 530,dar mai departe (535,550)eu zic ca nu mai e loc de comparatie

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru retrofit de la navigatie mica la navigatie mare CIC Premium te costa 550 euro(codat+activare+harta 2016-2)eu atata iau pe aceasta operatiune.Daca ai tu CIC-ul + ecran costa 100 euro (codare+activare+harta 2016-2)

Daca o iei in jur de 200 k km nu cred ca trebuie sa te gandesti la distributie decat dupa + 350 k km.Spun asta pentru ca am vazut distributie de 360 k km care a fost schimbata preventiv .Nu dadea semne de oboseala sau zgomote.Lantul era un pic intins dar nu foarte rau (teoretic mai mergea).

Cauta o masina in mintile ei mai ales daca vrei sa o ti 5 ani.

Link to comment
Share on other sites

525 vs 530 sunt cat de cat apropiate la pret,o singura turbina,caii mai multi pe 530,de asta are

 

Daca duci lipsa cailor la 525d, o resoftezi safe si ajungi la caii lui 530d. Nu mi se pare un motiv bun, sa refuzi 525 pentru ca are cai mai putini.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

-Am vazut ca exista doua variante de cutii automate : normala si sport cu padele (de preferat) sau fara. Se merita plusul de euro pentru padele, ajuta cu ceva? Chiar le folositi in trafic sau sunt doar fita?

In trafic o folosesc numai p-aia din stanga (-) si doar din cand in cand, pt cate o frana de motor. Nu stiu cat e diferenta de pret intre "cu" si "fara" padele, dar as putea trai linistit si fara ele.

 

 

-Lane assist, distronic, head-up display .. si alte optiuni de genul asta. Din nou, chiar sunt utile sau sunt doar fitza? (Gen aprind odata head-up display-ul vad ca este acolo apoi nu il mai folosesc niciodata.)

Lane assist & co chiar sunt utile. Mai ales daca ai si-un brake assist. Genul de optiuni care pot face diferenta intre a ajunge la destinatie sau a completa amiabile.

Link to comment
Share on other sites

Pentru retrofit de la navigatie mica la navigatie mare CIC Premium te costa 550 euro(codat+activare+harta 2016-2)eu atata iau pe aceasta operatiune.Daca ai tu CIC-ul + ecran costa 100 euro (codare+activare+harta 2016-2)

Daca o iei in jur de 200 k km nu cred ca trebuie sa te gandesti la distributie decat dupa + 350 k km.Spun asta pentru ca am vazut distributie de 360 k km care a fost schimbata preventiv .Nu dadea semne de oboseala sau zgomote.Lantul era un pic intins dar nu foarte rau (teoretic mai mergea).

Cauta o masina in mintile ei mai ales daca vrei sa o ti 5 ani.

 

 

Multumesc.

 

Cand spui navigatie mare CIC, te referi la navigatia normala fara touchscreen, nu? Am vazut ca exista si navi cu touchscreen.

 

Despre distributie, asa stiam si eu, sa ma gandesc de la 300.000km daca o schimb sau nu, dar nah eu sunt obisnuit cu modele mai vechi. Din ce citesc, despre motorul asta N47, se plang multi de distributie: Unii spun ca s-a rupt la 70k km, altii spun ca au 250k km si nu au patit nimic. In fine parerile sunt impartite.

Am citit ca in 2010, motorul N47 a primit o revizie (N47TU), care pe langa multe altele i se modifica intinzatorul lantului, pentru a compensa alungirea prematura a lantului superior (cauza principala a ruperii lantului). Totusi, desi sansa ruperii lantului a scazut, problema nu este eliminata complet.

 

 

@uionutc : Nu stiu daca e foarte corecta gandirea. In cazul 530 plata a celor 1500e pe care tu ii invoci, este sigura. In schimb in cazul 520, se poate sa da , se poate sa nu.Plus ca, pretul de achizitie este ceva mai mare in cazul 530.

Ce parere aveti despre BMW 535 ActiveHybrid. Este adevarat ca impozitul anual este 0? Datorita faptului ca este incadrata la masina electrica.

Link to comment
Share on other sites

ai 20k si vrei optiuni , cai , an nou. Ba baiatule , baga ti mintile n cap :)

 

Nu m-ai inteles. In principiu targetul este undeva la 20.000e. Realizez ca la banii astia nu o sa gasesc ceva mai nou de 2012, hai poate 2013 cheala.

In privinta optiunilor, daca sunt "a must" si vad pareri foarte pro, pot sa mai plusez pentru ele. Daca chiar se merita si sunt utile, nu doar marketing.

Caii putere: am condus 520D(184cp) si 525D (218cp), nu am simtit mari diferente intre ele. Nu am condus 530, dar pot sa spun ca modelul de 184cp este arhisuficient pentru mine. Nu fac liniute, nu plec agresiv de la semafor, am depasit de mult varsta aia. Am un copil si prefer calatoriile de weekend :). Vreau o masina confortabila, silentioasa, consum redus si costuri de intretinere cat mai jos daca se poate :).

 

In trafic o folosesc numai p-aia din stanga (-) si doar din cand in cand, pt cate o frana de motor. Nu stiu cat e diferenta de pret intre "cu" si "fara" padele, dar as putea trai linistit si fara ele.

 

Nu e prea mare diferenta ca si pret. Doar ca sunt mai putine variante. Este destul de greu sa gasesti o masina care sa le aiba pe toate.

 

Lane assist & co chiar sunt utile. Mai ales daca ai si-un brake assist. Genul de optiuni care pot face diferenta intre a ajunge la destinatie sau a completa amiabile.

 

Notat. Merci.

 

Edited by leoberti
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vreau o masina confortabila, silentioasa, consum redus si costuri de intretinere cat mai jos daca se poate

 

Confortabila -> este;

Silentioasa -> discutabil, eu as zice ca nu prea este mai ales din cauza motorului, montat traditional mult mai in spate foarte aproape de habitaclu

Consum -> este ok mai ales cand privesti si din prisma raportului performanta/consum

Intretinere ieftina -> eu zic sa te mai gandesti :-)

Link to comment
Share on other sites

Draga domnule leoberti, sa iti raspund punctual la intrebarile dumneavostra, raspunsuri pe care cred ca le cam stii, masina de 184 cp, iar o stii bine :), deci: confortul este in limite acceptabile, silentioasa, nu prea, iar la consum, am vazut si 5 in afara, am vazut si 8 in afara, 12 in oras, respectiv 8 in oras :), dar tu sigur scoti sub cifrele astea :D
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Draga domnule leoberti, sa iti raspund punctual la intrebarile dumneavostra, raspunsuri pe care cred ca le cam stii, masina de 184 cp, iar o stii bine :), deci: confortul este in limite acceptabile, silentioasa, nu prea, iar la consum, am vazut si 5 in afara, am vazut si 8 in afara, 12 in oras, respectiv 8 in oras :), dar tu sigur scoti sub cifrele astea :D

 

multumesc, domnule. Foarte util :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.