Jump to content

problema cu uleiul, fum motor..... blahhh


Gomez21

Recommended Posts

Salutare ! Detin un e46 318i motor n46 2004, de prin februarie. Acum 1k km am facut revizia ( Ulei Liqui molly 5w-40 top tec 4100, si toate filtrele MANN). Buun, acum o saptamana mi sa aprins martorul galben de la ulei si sta asa chiar si dupa ce iau cheile din contact. Am intrebat si eu pe cativa prieteni, unii au zis de simeringuri altii de nivel.. Treaba e ca nivelul cand e normal, cand e la minim..... Mi-a zis cineva sa las masina la relanti pornita 10 min, dupa care sa o calc brusc pana in podea, si daca scoate fum alb e de la simeringuri ( asa am facut, a scos fum alb o gramada) dar mai oameni :))), chestia asta am facut-o si pe inca 2 masini, tot benzinare, si aceeasi chestie o face. Am completat cu un pahar de ulei la loc, am mers 2/3 km si iarasi sa aprins becul :( . SI acum buba cea mare, ieri cand sa vin spre casa, am mers cu vreo 190/200 aproximativ 3 km asa, dupa care am oprit la o bariera, cand opresc acolo, a inceput sa dea cu fum pe la motor, mirosea a incins, si datea mult cu fum.... am oprit=o imediat, am ridicat capota, si am lasat-o vreo 5 min, am ajuns acasa, am ridicat iar capota si era ulei scurs in prostie pe la busonul de unde se baga ulei si pe margine acolo exact sub motor ( pe lateral). Atasez niste poze sa vedeti ! Si inca ceva, am observat ca sub masina se aude un pasait ca si cum ai desumfla o roata, se aude prin spate, pe mijloc..si ca sa numai deschid alt topic, o bag si pe asta cu pilotul automat. ( nu l-am folosit niciodata, si am zis si eu sa vad cum se activeaza, am apasat pe ceasul ala, sa aprins becu in bord, iau piciorul de pe acceleratie, si nimic... am butonat la ele o gramada, am incercat in toate felurile sa ii dau de cap si nimic.... Acum numai se aprinde deloc ledul in bord de la pilot, asta de la ce mai poate fi ?)

 

 

http://s32.postimg.org/amf95nq4l/13184567_1204902496217243_214281020_o.jpg

 

http://s32.postimg.org/71jdmfll1/13184834_1204902346217258_707559910_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca si celelalte 2 masini au facut aceeasi treaba cu fumul nu inseamna ca sunt si alea bune. Poate ai o problema la senzorul nivel ulei.

 

La relanti nu scoate fum niciuna din ele. Chestia asta o stiu si de la rar, cand le baga ala pe teava pentru noxe, la cate am vazut eu cam toate scot fum ca le tureaza in blana....

Link to comment
Share on other sites

daca ti-a dat ulei pe la capac...si zici ca fasaie ceva pe sub masina, poti sa verifici si valva pcv..nu stiu unde este situata la acest motor, dar sigur trebuie sa aiba asa ceva. Motorul se comporta ca si cand ar avea presiune in carter..din cauza valvei pcv. Din cauza asta iti arunca ulei pe la toate incheieturile. Daca te pricepi tu..sau daca o duci la vreun mecanic..inainte sa iti demonteze juma de motor , sa ii spui sa verifice valva pcv. posibil sa gasesti pe youtube vreun tutorial pentru motorul tau.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci daca nu au fost schimbate simeringurile 100% trebuie sa le schimbi plus garniturile de la capac culbutori,posibil si o-ringurile de la pompa vacuum si poti sa inlocuiesti si busonul pe unde bagi ulei in motor daca zici ca e si pe acolo mizerie. Referitor la bazait/zumzait sub masina in spate nu e bai,e pompa de benzina ,asa se aude si la mine ,aceeasi masina. Referitor la pilot automat,in mers apesi cum zici tu butonul 0/1 si cand se aprinde becul verde apesi butonul de deasupra butonului 0/1 ,cel care seamana cu cel ce se aprinde verde in bord :))cred ca ai prins ideea.
Link to comment
Share on other sites

Am sa schimb mai intai toate garniturile recomandate de voi. Simeringurile nu stiu daca au fost schimbate sau nu ca masina e adusa din afara. Nu ma pricep la mecanica, garniturile astea mai au si alte denumiri? De exemplu garnitura capac culbutori nu gaseste pe site la unix.

Mi'a zis o persoana de pe grup de pe farcebook ca uleiul asta de l'am pus este bun dar NU pentru valvetronic, ca cica arde simeringurile, asa'i ?

Am prins ideea cu pilotul, doar ca am incercat in toate modurile, becul verde din bord nu se mai aprinde deloc. Am incercat si faza cu trasul pedalei de ambreiaj inapoi ca cica ar putea fi de la arcul ala dar nimic..

Link to comment
Share on other sites

boss, pune pe dreapta vreo 400 euro si in banii astia ii rezolvi:

- toate garniturile pe unde pierde ulei motorul asta. nu face prostia sa le schimbi pe rand.schimbi azi garnitura de la capac, peste 2 luni desfaci iar sa schimbi semeringurile --> cam trebuie alta garnitura (este vreo 200 lei la motorul tau garnitura capac tacheti)

- simeringurile de la supape. din cauza lor consumi ulei, iese fum pe toba etc.

- distributie kit complet (este cam 350 lei kitul. cand schimbi simeringurile oricum demontezi distributia asa ca e bine sa pui alta noua. manopera e aceeasi). cu ocazia asta iti pune si distributia la punct

- revizie de ulei si filtre.

 

ulei daca ai pus 5w40 nu e problema e ok.10w sa nu ii pui. si daca tot schimbi simeringurile si vrei sa ramai pe Liqui Molyy i-ai ulei cu norma A3/B4 nu C3 cum are toptecul. dar oricum nu de acolo e vreo problema stai linistit. De la Liqui Molly iti recomand High Leichtlauf. C3 este mai mult pentru motorizarile diesel cu dpf. Dar repet, merge si asa, nu e nicio problema daca vrei sa ramai pe TopTec (e cu vreo 30 lei mai ieftin TopTecul)

 

simeringurile de la supape: http://www.epiesa.ro/set-garnituri-ax-supape-bmw-seria-3-e46-318-i-victor-reinz-12-37281-01/16198/10328/piesa-22412/

garnitura capac tacheti: http://www.epiesa.ro/set-garnituri-capac-supape-bmw-seria-3-e46-318-i-elring-382-711/16198/10327/piesa-1205976/

kit distributie complet: http://www.epiesa.ro/kit-lant-de-distributie-bmw-seria-3-e46-318-i-swag-99130334/16198/13378/piesa-2641034/

 

la astea se mai adauga inca cateva garnituri mici dar care te costa ~100-100 si ceva de lei adunate toate (de la pompa vacuum, cele 2 de la solenoizi, eventual garnitura de la baia de ulei si de la suportul filtrului de ulei).

 

manopera pentru toate operatiunile de mai sus este ~700 lei. atentie ca la motorul tau nu se baga decat fff putini sa schimbe semeringurile fara sa dea _chiulasa_ jos. de asemenea ff putini stiu sa puna motorul asta la punct.

Edited by CosminE46
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos Cosmin pt ajutor si timpul acordat sa imi scrii. Imi poti recomanda pe cineva sa ma rezolve cu problema asta ?

 

E necesar sa iau alte filtre daca au fost recent schimbate ? ( au 1000 km)

Lasa'mi pm cu nr lui Ilie, te rog.

Edited by Gomez21
Link to comment
Share on other sites

Stiu despre Ilie Ciolpani ca este f bun meserias, dar nu stiu daca schimba simeringuri la n42/n46 fara a da jos _chiulasa_. Nu stiu nici tariful perceput.

 

Stiu despre Florin Chitila si Florin din Brasov(Vulcan de fapt). aprox 700 lei manopera la Chitila si aprox 500 la cel din Brasov.

 

Cu filtrele daca au doar 1000km lasa-le asa, nu as schimba nici uleiul in cazul asta. de asemenea daca vrei sa mai minimizezi costurile se mai pot face anumite taieri din lista. adica sa nu mai schimbi garnitura de la capac (nu recomand) sau sa iei kitul de distributie pe piese (adica patinele separat, lantul separat, intinzatorul separat) si schimbi doar ce este necesar. adica daca patinele sunt in stare buna nu le schimbi, daca lantul e in stare buna nu il schimbi, si returnezi inapoi piesele de unde le ai cumparat...

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

O sa merg la baiatul asta Florin din Buc.

Ce mai imi lipseste de aici, vreau sa schimb ce e de schimbat,sa numai stau morcovit ca iar miroase a ulei, sau cine stie ce problema mai imi apare. Si daca se poate si mai ieftin dar sa fie in regula ar fi si mai bine

http://s32.postimg.org/b1w1mb6kl/image.png Pret total 962 lei.

Edited by Gomez21
Link to comment
Share on other sites

la ghidajele lantului, ai 2. astea sunt patinele de la distributie. ai una inferioara si una superioara. vezi sa le fi selectat corect si de asemenea eu recomand pe Swag nu pe Febi.

 

vad ca te-ai indreptat spre piese originale bmw la distributie, sa intrebi special care este modalitatea de returnare. stiu ca la piesele originale e posibil sa nu le primeasca inapoi, cel putin unii vanzatori de piese asa procedeaza.

 

mai ai de comandat garniturile (sau de fapt oringurile, nu stiu exact prea bine) de la pompa de vacuum. - astea sunt f importante. si mai ai inca 2 garnituri de pe la solenoizi. aici poate ne ajuta cineva cu codurile, o sa incerc sa caut si eu dar nu stiu daca le gasesc. dar astea sunt destul de ieftine.

 

pentru garniturile de la paharul filtrului de ulei uita-te pe acolo, e posibil sa nu necesite schimbare.

 

coduri pentru oringurile de la solenoizi:

11367546379

11367506178

 

sunt vreo 8-10 lei o bucata. iti trebuie 2 din fiecare (sunt 2 solenoizi). dar inainte de asta uita-te ce sunt solenoizii astia sa iti dai seama daca iti curge sau nu pe acolo. sa ii dai jos si sa schimbi garniturile o poti face si tu si oricine si oricand. nu are treaba cu operatia cu simeringurile.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=705850

 

daca nu iti curge uita de ei.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nu gasesc garnitura vacuum asa ca o sa iau garnitura de la filtru de ulei ca se potriveste perfect pentru pompa. O sa le iau si pe astea de la solenoizi ca sa fiu linistit. Intru mai tarziu pc cand ies de la munca, acum sunt pe telefon si nu dispun de o cautare detaliata foarte buna . Ghidajul de la lant iarasi n'am gasit la ei pe site, deaia am specificat ( poate are si alta denumire) .
Link to comment
Share on other sites

Asa arata distributia la tine:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3189

 

tu ai nevoie(poate nu le vei schimba pe toate) de :

 

 

Timing chain 1 11348649768

Chain tensioner and guide rail 1 11317512520

Slide rail 1 11317505608

Chain tensioner 1 11317567680

 

 

legat de garnituri, aici ai garnitura capac culbutori:

 

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3179

 

 

PROFILE-GASKET 1 11120032224

 

 

pentru pompa de vacuum

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3178

 

 

sunt aceste garnituri:

 

O-ring 1 11667509080

Seal kit for vacuum pump 1 11668626471

 

 

 

pentru solenoizii vanos

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3296

 

O-ring 21,29X1,78 2 11367546379

 

O-ring 34X3,52 2 11367506178

 

 

daca ai scurgeri si la senzorii axe came, atunci cumperi si :

 

O-ring 17X3 2 12141748398

 

iar la filtrul de ulei

 

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3191

 

Gasket 1 11427508970

PROFILE-GASKET 1 11427508971

 

 

simeringuri supape

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3196

 

REPAIR KIT VALVE SEAL RING 1 11340029751

 

 

garnitura baie ulei

 

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET75-EUR-04-2004-E46-BMW-318i&diagId=11_3174

 

PROFILE-GASKET 1 11137511224 $35.58

Required for repair

SELF-LOCKING HEX BOLT M8X28,5 20 11137551825

 

 

ei recomanda si schimbarea suruburilor baie ulei, eu stiu ca prin 2011 nu le-am schimbat la schimbarea garniturii, dar nici nu am avut probleme

 

 

Ilie Ciolpani, Florin din Chitila sunt ff. ok, iar acum masina mea este la Florin din Vulcan(deci feed-back voi putea da abia saptamana viitoare), insa nu ai motive sa iti faci griji in privinta profesionalismului acestora.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Knet John e putin pe japca (adevarul ca f multi mecanici sunt pe japca, deja incepe sa fie ceva normal!)

mi-a dat un pret f mare la piese ptr simeringuri. I-am spus ca e nejustiticat de mare (isi pusese adaos f mare) si daca ma hotarasc vin eu cu piesele mele. erau diferente de milioane bune. haii domne, lasa-ma in pace ca tu vii cu facaturi ca nu stiu ce, ca preturi sub ce imi ofera el nu gasesc nicaieri (eu aveam oferta de pret de la Filaret ptr anumite componente - ca fapt divers)

 

sa nu mai spun ca si pentru manopera pretul era mult mai mare decat la Florin din Chitila. Bine, baietii astia, adica John, ca Florin nu cred sa stie de existenta lui John, au un oarecare razboi. John spune ca ala din Chitila e praf, ca ala din Chitila are trusa de cale aftermarket si a lui e singura din tara originala Bmw,ca el e singurul din tara care pune la punct corect un n42, nebunii d-astea. Dar in acelasi timp ca si mecanic, calitate a lucrarii nu am auzit pe nimeni sa se planga de John.

 

Eu le-am schimbat la Florin din Chitila si cat a fost masina la mine (nu f mult dupa schimb) am fost multumit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.