Jump to content

Problema bujii (posibil releu 520d E60 ,ajutor!


WIN60

Recommended Posts

Salutare! Am si eu urmatoarea problema:

 

Am cumparat masina acum 4 luni cu 2 bujii arse,la service mi-a explicat ca nu e releul ca trebuia sa arate nu stiu cum daca era releul si sunt doar bujiile de vina,din ce am citit am aflat ca masina nu-si mai face regenerare daca are bujii arse,drept si eroare pe sonda lambda care mi-o da pe tester dupa 1-2 sapt de mers cu masina,imi scrie ca ultima regenerare facuta la filtru a fost acum 21.000 km si ca filtrul mai duce 212.000 km.

Bujiile le-am luat de acum 3 luni si de atunci au stat in masina pana sambata trecuta cand m-am hotarat sa le schimb...am desfacut toate mufele pe acolo(doamne cate mufe),dupa am avut ceva spatiu sa misc plasticul acela ca un modul de deasupra bujiilor cu multe mufe si am umblat pe langa el,le-am schimbat in 3 ore cu mare grija si mare teama deoarece scartaiau si mergeau foarte greu..imi era frica sa nu se rupa!

Am schimbat bujiile tot si astazi am zis sa pun testerul deoarece eram sigur ca si-a luat multe erori cand sa vad ca bujiile 1-2 cum am atasat in poza au eroare impreuna cu cele 2 erori aferente.Eu tin minte si sunt cam sigur 90% ca de vina erau bujiile 3 si 4 inainte sa le schimb.

-Mi s-a spus sa desfac iarasi sa testez bujiile cu un cablu la + la baterie sa vad daca se inrosesc,am zis ca nu ma apuc iarasi de asa ceva doar sa le testez,le am pe cele vechi,o sa le testez pe aceastea.

-Alta idee mi-a zis cineva ca se poate sa fie de la cablurile din releu

-Alta idee care o cred si eu ca este cea mai comuna fiind releul de bujii,dar un mare dar, releul poate sa fie de vina doar cand sunt 1-2-3 bujii din 4? eu credeam ca atunci cand se duce releul pica toate bujiile

-Alta idee este ca bujiile la bmw sunt foarte sensibile si trebuie sa aiba o anumita valoare 1,2 1,3 si daca nu se incadreaza in valoarea aia chiar daca e bujia buna calculatorul o recunoaste ca fiind arsa...

 

Treaba este ca iau si releul,dar macar sa fie de la releu,sa nu ma apuc sa schimb si pe asta degeaba,bujiile au fost comandate de la furnizori de prin oras pe cod de origine de pe bmwfans.info si imi dadea decat un producator cel de origine adica BOSCH exact cum au fost cele care le-am dat jos.

Singura mea idee care sa ma ajute ar fi sa testez bujiile cele vechi,daca merg toate 4 inseamna ca releul,dar daca exact 2 nu sunt bune cum zicea testerul inainte inseamna ca releul functioneaza,deci ce sa cred pana la urma?V-am spus nu sunt sigur daca pe aceleasi bujii am eroare,dar in proportie de 90% sunt sigur ca pe 3-4 aveam data trecuta.

 

Ce ar fi,ce sa fac? sa ma duc la o reprezentanta bmw?dau mai mult ,dar sa-si asume ce fac?

 

P.S daca incerc sa le sterg cu motorul oprit nu merge,daca le sterg cu motorul pornit zice ca "memoria de erori a fost stearsa",intru inapoi pe motor si in 2 secunde apar iarasi erorile.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am un BMW 320d e46 din 2004. Am avut si eu problema cu bujiile, nu la toti cilindrii. Initial am schimbat bujiile, apoi aveam aceeasi eroare de bujii arse, numai la 2 cilindri. Am demontat releul de bujii si l-am desfacut. El este capsulat, deci l-am taiat cu cutitul ca sa vad ce e in el si daca se poate repara. Intr-adevar, acolo erau fire separate, iar 2 din ele erau rupte. In interiorul releului este o placa electronica aflata intr-un gel. Ca sa ajungi la firele acelea, trebuie sa rupi si gelul acela. Firele le-am lipit cu pistolul de lipit. Am montat releul si am avut aceeasi eroare, adica bujii arse la 2 cilindri. Intre timp m-am mai documentat pe net si am vazut ca intre releu si electromotor este un cablu gros de la care releul primeste curent. Am verificat si mufa cablului care se prinde de releu era oxidata. Am curatat-o. Am pus-o la loc , am sters erorile dar au aparut iar. Intr-un final am cumparat releu nou si totul s-a rezolvat, semn ca lipiturile mele nu au tinut. La final am verificat vechile bujii sa vad care sunt arse. Atentie ! Sa citesti pe cutia lor la ce tensiune lucreaza. La E46 functioneaza la doar 5V. Eu le-am incercat la bateria masinii, si am ars 2. S-au rosit foarte rapid, apoi la fel de rapid s-au stins si a iesit fum din ele. Deci ar fi mai bine sa nu le incerci la bateria masinii la 12v
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am si eu urmatoarea problema:

 

Am cumparat masina acum 4 luni cu 2 bujii arse,la service mi-a explicat ca nu e releul ca trebuia sa arate nu stiu cum daca era releul si sunt doar bujiile de vina,din ce am citit am aflat ca masina nu-si mai face regenerare daca are bujii arse,drept si eroare pe sonda lambda care mi-o da pe tester dupa 1-2 sapt de mers cu masina,imi scrie ca ultima regenerare facuta la filtru a fost acum 21.000 km si ca filtrul mai duce 212.000 km.

Bujiile le-am luat de acum 3 luni si de atunci au stat in masina pana sambata trecuta cand m-am hotarat sa le schimb...am desfacut toate mufele pe acolo(doamne cate mufe),dupa am avut ceva spatiu sa misc plasticul acela ca un modul de deasupra bujiilor cu multe mufe si am umblat pe langa el,le-am schimbat in 3 ore cu mare grija si mare teama deoarece scartaiau si mergeau foarte greu..imi era frica sa nu se rupa!

Am schimbat bujiile tot si astazi am zis sa pun testerul deoarece eram sigur ca si-a luat multe erori cand sa vad ca bujiile 1-2 cum am atasat in poza au eroare impreuna cu cele 2 erori aferente.Eu tin minte si sunt cam sigur 90% ca de vina erau bujiile 3 si 4 inainte sa le schimb.

-Mi s-a spus sa desfac iarasi sa testez bujiile cu un cablu la + la baterie sa vad daca se inrosesc,am zis ca nu ma apuc iarasi de asa ceva doar sa le testez,le am pe cele vechi,o sa le testez pe aceastea.

-Alta idee mi-a zis cineva ca se poate sa fie de la cablurile din releu

-Alta idee care o cred si eu ca este cea mai comuna fiind releul de bujii,dar un mare dar, releul poate sa fie de vina doar cand sunt 1-2-3 bujii din 4? eu credeam ca atunci cand se duce releul pica toate bujiile

-Alta idee este ca bujiile la bmw sunt foarte sensibile si trebuie sa aiba o anumita valoare 1,2 1,3 si daca nu se incadreaza in valoarea aia chiar daca e bujia buna calculatorul o recunoaste ca fiind arsa...

 

Treaba este ca iau si releul,dar macar sa fie de la releu,sa nu ma apuc sa schimb si pe asta degeaba,bujiile au fost comandate de la furnizori de prin oras pe cod de origine de pe bmwfans.info si imi dadea decat un producator cel de origine adica BOSCH exact cum au fost cele care le-am dat jos.

Singura mea idee care sa ma ajute ar fi sa testez bujiile cele vechi,daca merg toate 4 inseamna ca releul,dar daca exact 2 nu sunt bune cum zicea testerul inainte inseamna ca releul functioneaza,deci ce sa cred pana la urma?V-am spus nu sunt sigur daca pe aceleasi bujii am eroare,dar in proportie de 90% sunt sigur ca pe 3-4 aveam data trecuta.

 

Ce ar fi,ce sa fac? sa ma duc la o reprezentanta bmw?dau mai mult ,dar sa-si asume ce fac?

 

P.S daca incerc sa le sterg cu motorul oprit nu merge,daca le sterg cu motorul pornit zice ca "memoria de erori a fost stearsa",intru inapoi pe motor si in 2 secunde apar iarasi erorile.

Salut. Cand ai montat bujiile trebuia sa faci proba cu ele scoase, scotand sonda de temperatura la apa, si cu ele puse la masa pui contactul si vezi cate se aprind. Eu asa am facut si am depistat releul defect, pt ca nu aveam nici o eroare pe tester doar se balbaia la pornire in anotimpul rece. Si ar fii bine dupa ce le remontezi sa pui pe filete vaselina de bujii Beru.
Link to comment
Share on other sites

nu am pus vaselina deoarece nu am vrut...nu stiu de ce am impresia ca vaselina aia in timp il sudeaza mai rau pe ala ars.

 

Am inteles ce trebuia sa fac...ce trebuie sa fac acum sa depistez problema?l-as comanda sa schimb releul da innebunesc daca nu e de la el..

 

O sa testez bujiile vechi in prima instanta si daca e ma duc sa pun si alt tester

Link to comment
Share on other sites

nu am pus vaselina deoarece nu am vrut...nu stiu de ce am impresia ca vaselina aia in timp il sudeaza mai rau pe ala ars.

 

Am inteles ce trebuia sa fac...ce trebuie sa fac acum sa depistez problema?l-as comanda sa schimb releul da innebunesc daca nu e de la el..

 

O sa testez bujiile vechi in prima instanta si daca e ma duc sa pun si alt tester

Tot trebuie sa scoti bujiile din nou eu alta modalitate sigura de verificare nu stiu si vezi daca se aprind si cate se aprind, si cu ocazia aia scoti si releul sa verifici cablul de plus, ca oricum releul daca e defect poti sa il montezi si dupa, sau poti incerca cu ista-d daca ai pe cineva care sa te ajute, pentru ca are o functie de verificare a releului, testerul pe care l-ai pus tu nu cred ca are acea functie,dar varianta cu testerul nu e 100% sigura.

Link to comment
Share on other sites

Variantele sunt urmatoarele:

 

-verific bujiile cele vechi (maine sper,inca nu am apucat)

-pot sa comand releul sa-l montez si sa testez si daca nu e de la el sa-l trimit inapoi (ar fi o varianta mai usoara fara atatea verificari,direct punct ochit punct lovit)

-sa verific cablurile (treaba am spuso el poate sa de-a ca merge pentru ca 2 bujii merg..)

-o idee noua,sa pun testerul pe ea,dar nu stiu cine are ista...ma interesez prin oras poate are cineva de bmw mai special.

 

P.S:

 

12517802158= Wiring harness, engine glow plug module (cablurile de intra in bujii,modulul respectiv)

12230035934= Releu bujii

 

Din moment ce imi da pe alte bujii erorile nu prea cred sa aiba nimic cablurile.Acum am observat o usoara trepidatie 3-4 secunde dupa pornire se aude si se simte ca nu merge rotund ca si cum ar fi un injector.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Astazi am verificat bujiile cu aparatul de masurat,pe toate 4 da aceeasi valoare adica 1.1.Mi-au spus baietii sa numai incerc cu cablu pe baterie ca sigur se inrosesc,adica merg toate cele vechi...am comandat releul 410 lei OEM nou pentru maine dimineata,il schimb si daca totul merge cum trebuie il pastrez,daca nu ,am vorbit sa il dau inapoi si atunci ar fi de la cabluri,sper sa fie releul de vina ca si asa am destule pe cap...macar sa termin cu masina.

 

Mi-a spus un coleg la munca sa bag motorina de 51 in loc de 55 (cum bag mereu) deoarece e posibil de acolo sa fie trepidatul(motorina uscata),mai ales ca imi face cam de cand am facut fullul 1-2 sapt,am mers cam o sapt cu motorina aproape de rosu e posibil sa se fi facut condens in rezervor..asa ca am facut fullul din nou si mi-au intrat 22L peste ce aveam,maine dimineata sa vad cum se comporta desi nu sunt sigur ca e de acolo..DPF nu s-a mai regenerat de 20.000 km din cauza bujiilor si totusi il arata ca mai merge inca 200.000 km ..parca acuma se aude ceva si in zona distributiei cand e rece motorul vreo 2-3 minute ca un pacanit la 1-2 secunde,m-am bagat sub masina si in spatele motorului se aude cel mai proeminent(nu am dat scutul jos)acum 2 saptamani nu se auzea nimic nimic,nu stiu cum de au venit toate de odata.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu motorina de 51 vs. 55 sunt povesti. Tot felul de legende mostenite de pe vremea daciilor.

 

Iar cu releul si datul inapoi... mi se pare cam deplasat.

 

Oricum, si cel de pe masina are gradul lui de uzura. Nu va tine o eternitate deci si daca il schimbi si pui pe cel nou, rau nu ii face masinii.

Link to comment
Share on other sites

Deplasat din ce punct de vedere?de putut se poate deoarece am niste privilegii(prin servici) prin care pot sa comand piese OEM si sa le trimit inapoi in cazuri speciale (piesele OEM nu se returneaza in 90% din cazuri),daca spui deplasat deoarece nu e frumos pentru cel care il va cumpara "folosit" de mine o data nu cred ca este asa urat...doar i-am bagat mufa,i-am pus testerul rapid si am vazut ca e ok si l-am pastrat..

 

Poze cu releul vechi,gelul ala noi am scormonit prin el,in principiu era neatins in el,dar fusese desfacut inainte si lipit cu mastic,posibil sa se fi gandit ca pot sa-l repare sau au vrut sa vada ce are in el si l-au pus la loc,cert e ca inainte sa schimb bujiile imi dadea erori pe bujiile 3-4 impreuna cu alte 2 erori din pozele de mai sus si dupa ce le-am schimbat imi dadea cele 4 erori pe bujiile 1 si 2,am pastrat releul 406 lei OEM 12230035934.

 

 

Cat despre tremuratul respectiv,azi dim dupa ce am mai bagat 22L motorina de 51 a facut 1 secunda scurt un mic zgomot si un trepidat mic fata de restul de zile,sper sa fie motorina,am facut si niste ture mai lungi cu masina pentru regenerare daca nu-si facuse de 20.000 km,maine pun testeru pe ea sa vad cum este DPF-ul si mai ma duc in alta parte la alt tester deoarece testerul care il folosesc nu poate sa vada valorile la injectoare sa vad care e treaba sa fiu sigur.

 

O poza bonus cu cele 2 eleroane montate :D!! Multumesc frumos de ajutor colegi!!

 

P.S releul avea si un semn unde era topit plasticul destul de mult!

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.