Jump to content

Engine Swap 316i - 330i


Andrei_Snk

Recommended Posts

Recent am stat si am analizat mai multe variante.

Dupa cum vad ca masina mea - 316i E46- nu se prea vinde, iar singurul lucru care ma nemultumeste la ea este puterea produsa, ma gandesc sa ii fac un transplant cu o inima noua sau montare turbo.

 

Ca variante pentru "donat" motorul, am gasit un 323i si un 330i.

Personal as merge pe motorul de 330i (fabr. 2003), cel de pe 323i fiind generatie mai veche (fabr. 1999).

Presupun ca ar trebui sa verific in documentele masinii mele sa vad mai intai daca am serie trecuta la motor. In cazul in care nu am seria trecuta, cred ca se poate face schimbul foarte simplu. In afara de motorul complet, as mai avea nevoie oare si de altceva?

Mai trebuie si aprobare de la RAR sau alte chestii? Ideea e ca vreau sa ramana 316i in acte si sa inlocuiesc doar motorul. Am gasit motor de 3.0 i cu 800 euro.

 

Am mai luat in calcul si varianta montarii de turbo. Asta nu prea stiu ce costuri presupune (cred ca am nevoie de turbina - evident, de intercooler si alte tevi pe acolo, plus un soft adecvat pentru ca masina sa mearga cum rebuie).

Este cineva care a mai facut o asemenea operatiune? Sau imi puteti recomanda pe cineva care a facut asta?

 

Ca output in cp ma intereseaza sa ajung undeva la 150-160cp de la cei 116 deja existenti.

 

Orice parere/sfat/idee este binevenita!

 

Multumesc!

 

Andrei.

Edited by Andrei_Snk
Link to comment
Share on other sites

95% ai seria trecuta in carte.

chiar daca sa zicem nu ai avea seria trecuta in carte tot exista riscuri destule (controale RAR in trafic sau iti ia vreodata talonul si trebuie sa treci prin RAR etc).

 

parerea mea e ca ai o masina prea buna, prea frumoasa ca sa apelezi la tiganii d-astea. mai bine mai lasi la pret, o vinzi pe a ta si iti iei un 325i (la 330i impozitul este 22 milioane) dar il iei cu acte in regula.

 

ca si costuri pentru transplant ai nevoie de multe, foarte multe. ca si pret undeva intre 1200-1600 pentru un 3.0 montat pe masina. pretul difera in functie de cat gasesti sa iti ia cineva manopera.

Edited by CosminE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Turbo iasĂŁ din calcul. Investiția raportatĂŁ la puterea obținutĂŁ e enormĂŁ. Plus cĂŁ implicĂŁ foarte multe de fĂŁcut, iar motorul nu este fĂŁcut pentru așa ceva. Asta dacĂŁ nu dorești sĂŁ te implici trup și suflet ĂŽntr-un proiect de genul.(Și eu mi-am pus problema asta.)

 

Cel mai bine ieși cu un swap la M54B30. Ca sĂŁ ĂŽl poți omologa, asta dacĂŁ nu ai serie la motorul actual, ai nevoie de sistem de frânare și suspensie de 330 și tot odatĂŁ noxele sĂŁ nu depĂŁșeascĂŁ nivelul unui 330. Se pune pe strand și se verificĂŁ mai amĂŁnunțit pentru cĂŁ puterea finalĂŁ depĂŁșește 40% din puterea motorului vechi. Cam asta ar fi ca sĂŁ poți sĂŁ ĂŽl treci ĂŽn carte.

 

Riscurile circulĂŁrii fĂŁrĂŁ omologare le-au spus colegii mai sus, reținere talon, amendĂŁ și nu poți nici sĂŁ ieși cu mașina din țarĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

De asemenea trebuie sa ai motorul montat intr-un service autorizat, cu act doveditor... plus omologarea individuala care mai costa nush cat ... plus 2200 ron anual impozit de 3000cmc ... nu merita neam.

Daca tot vrei s-o tii, mai bine pune-i M54b30 (ar trebui de la masina donatoare sa iei si franele, diferentialul spate... ) si nu te mai freca cu RAR si omologari. Cel mai mare risc insa o sa fie RAR-ul mobil, poti sa ramai fara talon. La ITP te descurci.

 

Dar... tot swapu' te va costa vreo 2000, minim ... Chiar nu iei un 2500 pe masina ta? Ca cu 4500 iti gasesti chiar un 330 coupe.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Am acelasi motor ca si tine si aceiasi nemultumire. Citisem undeva ca motoarele de 1.8 si 2.0 sunt tot in 4 cilindri pe modelul asta cu valvatronic si e posibil sa pastrezi blocul motor de la 1.8 inlocuind doar piesele specifice de 2.0 astfel obtii un 2.0? sau macar pe aproape => ai deja 140+ cai + pastrezi taxele de 1.8 si seria de pe motor. Apoi o admisie cu aer rece, o evacuare etc, ajungi undeva pe la 150-155. Pe mine asta ma bate gandu daca e adevarat ca pot trece in felul asta de la 1.8 la 2.0 Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

da, poti, dar mai simplu este sa schimbi motorul cu totul. adica sa montezi un 2.0 si doar calculatorul va mai trebui schimbat. si sa il si omolghezi. diferenta de putere fiind sub 40% taxa la RAR va fi mica, trecerea din pct de vedere legal se poate face destul de usor.

 

e destul de complicat sa demontezi motorul tau si sa te apuci sa montezi internele de la un 2.0. platesti mult manopera plus ca nu stiu cat de ok e pe un bloc sa pui alte interne sh. iei motor cu totul si aia e.

 

totusi sfatul meu personal e sa bagi banii in una alta pe la masina, ca la vechimea asta gasesti fff usor unde sa bagi banii :)). merge la fel de bine si cu 116 cp si cu 143. intr-adevar un 2.5, 3.0 ar fi o diferenta majora...

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

da, poti, dar mai simplu este sa schimbi motorul cu totul. adica sa montezi un 2.0 si doar calculatorul va mai trebui schimbat. si sa il si omolghezi. diferenta de putere fiind sub 40% taxa la RAR va fi mica, trecerea din pct de vedere legal se poate face destul de usor.

 

e destul de complicat sa demontezi motorul tau si sa te apuci sa montezi internele de la un 2.0. platesti mult manopera plus ca nu stiu cat de ok e pe un bloc sa pui alte interne sh. iei motor cu totul si aia e.

 

totusi sfatul meu personal e sa bagi banii in una alta pe la masina, ca la vechimea asta gasesti fff usor unde sa bagi banii :)). merge la fel de bine si cu 116 cp si cu 143. intr-adevar un 2.5, 3.0 ar fi o diferenta majora...

 

Dilema mare :turned: faci swap sau mai pun diferenta si iti mai iei o masina?

Eu unul cred ca o sa pastrez motorul de 1.8 pt ca e mai economic si masina e prea intretinuta sa fac experimente pe ea si in timp sa iau un e36 coupe de 2.5 pe care sa fac toate nebuniile, turbo etc, masina de weekeend.

Avantaje: ai o masina cu consum decent si fiabila pt drumurile de zi cu zi si o masina pentru modificari, drifturi etc. care nu trebuie sa fie gata de drum mereu (o poti tine in garaj si cate un sezon daca nu iti permiti pe moment sa o repari etc) + poate fi ceva mai low cost la care sa lucrezi in timp.

Dezavantaje: taxele la dublu, doua masini de intretinut.

 

Problema aici ar fi ca in timp o sa ajung cu doua masini modificate pt ca am un pitic pe creier care mereu vrea sa faca una alta la masina... si asta este motivul pt care mereu ramn fara bani :unsure:

 

On topic: iesi mai ieftin cumparand o alta masina, mai bine facuta (motorul fiind montat din fabrica) daca vrei un 2.5-3.0

Un 2.0 ma bate gandu si pe mine da nu cred ca diferenta de putere justifica cheltuiala... la 1500e cat te costa tot, mai pui cativa bani si iti iei un project car cum ziceam mai sus. O idee ar fi sa schimbi internele dar aparent e cheltuiala mare si acolo.

 

PS: Asta e parerea mea, poate nu am dreptate dar merita luata in calcul.

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Recent am stat si am analizat mai multe variante.

Dupa cum vad ca masina mea - 316i E46- nu se prea vinde, iar singurul lucru care ma nemultumeste la ea este puterea produsa, ma gandesc sa ii fac un transplant cu o inima noua sau montare turbo.

 

Ca variante pentru "donat" motorul, am gasit un 323i si un 330i.

Personal as merge pe motorul de 330i (fabr. 2003), cel de pe 323i fiind generatie mai veche (fabr. 1999).

Presupun ca ar trebui sa verific in documentele masinii mele sa vad mai intai daca am serie trecuta la motor. In cazul in care nu am seria trecuta, cred ca se poate face schimbul foarte simplu. In afara de motorul complet, as mai avea nevoie oare si de altceva?

Mai trebuie si aprobare de la RAR sau alte chestii? Ideea e ca vreau sa ramana 316i in acte si sa inlocuiesc doar motorul. Am gasit motor de 3.0 i cu 800 euro.

 

Am mai luat in calcul si varianta montarii de turbo. Asta nu prea stiu ce costuri presupune (cred ca am nevoie de turbina - evident, de intercooler si alte tevi pe acolo, plus un soft adecvat pentru ca masina sa mearga cum rebuie).

Este cineva care a mai facut o asemenea operatiune? Sau imi puteti recomanda pe cineva care a facut asta?

 

Ca output in cp ma intereseaza sa ajung undeva la 150-160cp de la cei 116 deja existenti.

 

Orice parere/sfat/idee este binevenita!

 

Multumesc!

 

Andrei.

 

E cam greu sa faci swap iar in acte sa ramana 316i.Parera mea e ca nu se merita pentru o diferenta mica de putere sa faci o operatiune asa ampla.In locul tau as incerca cu cu un cip + 1 filtru sport.Cu astea doua mai castigi vreo 20-25CP si se apropie de 150 cat vrei tu.Sau mai rentabil si fara batai de cap ar fi sa vinzi masina ta mai ieftin,mai pui diferenta si iti iei un 325.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.