Jump to content

Articulatie timonerie


alr

Recommended Posts

Buna ziua! Am incercat sa desfac cele trei suruburi de la cadran insa nu am pe unde sa bag cheia de 18 sa tin contra pentru a ajunge la timonerie. La capatul cutiei de viteza se afla un suport. Pare ca doar daca il dau la o parte o sa am loc sa umblu la timonerie. (Suport + cadran) Pe el este fixata cutia de viteze? Mi o veni in cap daca l dau jos? Cati mm trebuie sa aiba floricica aia de scula din poze? Multumesc!

 

Buna ziua! Am incercat sa desfac cele trei suruburi de la cadran insa nu am pe unde sa bag cheia de 18 sa tin contra pentru a ajunge la timonerie. La capatul cutiei de viteza se afla un suport. Pare ca doar daca il dau la o parte o sa am loc sa umblu la timonerie. (Suport + cadran) Pe el este fixata cutia de viteze? Mi o veni in cap daca l dau jos? Cati mm trebuie sa aiba floricica aia de scula din poze? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Pana acum trei luni a mers perfect. O sa schimb toatĂŁ timoneria si o sa meargĂŁ la fel. Din pacate la reprezentanta nu au piese cu care sa probeze dacĂŁ ce bĂŁnuiesc ei ca ar fi problema e ĂŽntr-adevĂŁr din cauza piesei pe care ți-o cere sa o schimbi și le este lene sa verifice.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca singurul lucru de kkt la E90 este timoneria...ca este veche ori noua ...merge ca dracu,cursa lunga si parca agata non-stop. Am intrebat si la reprezentanta...asta este la seria 3.La alte serii treaba e alta.

 

 

...cum ai intrebat dorubimotoru? Ca sa nu pun si eu aceiasi intrebare ... ;)

Sau, altfel, nu ti-or fi spus de fapt "de cand seria 3, e seria 5 si seria 5, e seria 7? Sau o fi seria 3 masina de curse (cursa lunga..) si ei nu stiu?

 

Alr, stai linistit, nu rezolvi vibratia schimbatorului doar schimband ceva suporti acolo... Aceea probabil e transmisa de motor...

 

Sau altfel intrebat; cand mergi cu masina.. Cat de mult se deplaseaza in mm-cm.. maneta schimbatorului ?

Sa poti compara cu altii.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Plus ca uita ce probleme le zici ca ai la mașinĂŁ. E și normal sa uite dacĂŁ le duci mașinĂŁ la 9 și o bag ĂŽn service la 16:30 iar la 17 nu mai era nici un mecanic ĂŽn service. Data viitoare m as duce cu o camera ascunsa.

 

Stânga dreapta are un joc de aproximativ 2 cm. Ma deranjeazã când merg mai sportiv.

Link to comment
Share on other sites

cam prea mare jocul; si a mea vibreaza 1-2mm scoasa din viteza, dar nu vibreaza in mers.

poate sa fie amortizorul de vibratii - piesa 11 din diagrama asta; dar putin probabil, doar sa fie foarte uzata; ajungi la ea pe deasupra.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY31-EUR-06-2010-E91N-BMW-320xd&diagId=25_0428

 

mai degraba e din vibratia altei componente (tampoane motor, motor, transmisie, evacuare, ...)

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

destul de ciudat, timoneria nu e pe tije/cabluri ca la ford/vw/audi, levierul schimbator e direct pe cutie.

parerea mea - mergi la un service specializat in cutii de viteza, sa o desfaca sa se uite in ea; erau unii bunicei pe centura bucurestiului pe langa A2, am reparat o cutie de Audi A3 la ei.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e dusa o bucsa DacĂŁ as avea un elevator și As avea chei jur ca nu m as mai duce la service niciodatĂŁ. Chiar dacĂŁ as sta cu sĂŁptĂŁmânile pe bara. M au ĂŽngrozit toți mecanicii. Chiar sunt extrem de supĂŁrat. Și din pĂŁcate mașinĂŁ are 240000 km și 10 ani. Partea proasta e ca nu o sa scap de mecanici. Am ĂŽncercat sa cumpĂŁr scule sa mai fac eu una alta pe la ea dar e dificil ca toate piesele au fost puse aiurea sa ajungi super greu la ele. :(( SUNT TRIST
Link to comment
Share on other sites

relax, toti suntem in aceeasi poza :) eu ma documentez cat pot de mult, si apoi merg la mecanic - asa evit sa schimb piese degeaba; acum fac research pe probleme de suspensie, parca masina e putin instabila pe denivelari.

si eu as repara orice singur, dar nu ma descurc; piesele sunt puse inghesuit din motive de costuri/spatiu; uneori nici nu prea merita costurile de reparat probleme minore, mai bine mergi asa cu ea 1-2 ani, apoi o vinzi si ei una mai noua.

 

revenind la problema ta - ma tot uit in diagrama aia, si nu prea vad bucse...poate o fi de la 13 "securing clip" sau 2 "bush bearing oval", sunt cate doua;

Link to comment
Share on other sites

 

la jocul acesta te referi? la mine in mers doar vibreaza putin, 1 mm acolo si in mers si la relanti...am fost la cineva cu testerul si zice "wow, e prima oara cand vad una la care nu-i vibreaza schimbatorul si eu i-am zis pai cum ca uite cum vibreaza! si mi-a spus ca nu stiu cum vibreaza la majoritatea... eu din toate masinile care le-am condus nu am vazut sa vibreze schimbatoarele decat la bmw.

 

Pe mine m-a enervat faptul ca oricum ar fi masina oprita-pornita-relanti-in mers schimabatorul are jocul din videoclip doar daca dai stg dreapta cu mana, doar stg-dreapta are joc, mai mare in dreapta. Eu din ce am inteles problema ar putea sa fie doar de aici

 

My link

 

Piesa Nr.9, bila respectiva de la piesa nr 8 intra in plasticul de la nr.9, iar plasticul respectiv in timp se toceste-rupe si isi face joc... am si facut un topic despre asta, dar am lasato balta cand am auzit ca trebuie dat cardanul jos...unii spuneau ca la E90 au putut sa-l schimbe pe sus, dar sincer nu m-am mai interesat, poate cand o sa ma duc la reprezentanta sa vad ce zic ei de acolo. Am si dat cardanul jos pentru altceva zilele trecute si nu m-am gandit sa schimb si plasticul respectiv...

vad ca unii pe forumurile din afara schimba si piesa 9 si piesa 8 deoarece se uzeaza si piesa nr 8 spun ei.

 

My link

Link to comment
Share on other sites

relax, toti suntem in aceeasi poza :) eu ma documentez cat pot de mult, si apoi merg la mecanic - asa evit sa schimb piese degeaba; acum fac research pe probleme de suspensie, parca masina e putin instabila pe denivelari.

si eu as repara orice singur, dar nu ma descurc; piesele sunt puse inghesuit din motive de costuri/spatiu; uneori nici nu prea merita costurile de reparat probleme minore, mai bine mergi asa cu ea 1-2 ani, apoi o vinzi si ei una mai noua.

 

revenind la problema ta - ma tot uit in diagrama aia, si nu prea vad bucse...poate o fi de la 13 "securing clip" sau 2 "bush bearing oval", sunt cate doua;

 

Vezi dacĂŁ ai lichid scurs pe telescoape

 

 

la jocul acesta te referi? la mine in mers doar vibreaza putin, 1 mm acolo si in mers si la relanti...am fost la cineva cu testerul si zice "wow, e prima oara cand vad una la care nu-i vibreaza schimbatorul si eu i-am zis pai cum ca uite cum vibreaza! si mi-a spus ca nu stiu cum vibreaza la majoritatea... eu din toate masinile care le-am condus nu am vazut sa vibreze schimbatoarele decat la bmw.

 

Pe mine m-a enervat faptul ca oricum ar fi masina oprita-pornita-relanti-in mers schimabatorul are jocul din videoclip doar daca dai stg dreapta cu mana, doar stg-dreapta are joc, mai mare in dreapta. Eu din ce am inteles problema ar putea sa fie doar de aici

 

My link

 

Piesa Nr.9, bila respectiva de la piesa nr 8 intra in plasticul de la nr.9, iar plasticul respectiv in timp se toceste-rupe si isi face joc... am si facut un topic despre asta, dar am lasato balta cand am auzit ca trebuie dat cardanul jos...unii spuneau ca la E90 au putut sa-l schimbe pe sus, dar sincer nu m-am mai interesat, poate cand o sa ma duc la reprezentanta sa vad ce zic ei de acolo. Am si dat cardanul jos pentru altceva zilele trecute si nu m-am gandit sa schimb si plasticul respectiv...

vad ca unii pe forumurile din afara schimba si piesa 9 si piesa 8 deoarece se uzeaza si piesa nr 8 spun ei.

 

My link

 

Da asta e jocul. Când o sa ma mai duc la reprezentanta o sa i spun ĂŁluia dupĂŁ ce da cadranul jos sa vad și eu mașinĂŁ sa i spun eu care i piesa. DacĂŁ nu accepta ma duc la alt service.

Link to comment
Share on other sites

ar merita "investitia" daca scapi de vibratie, piesa 8 e ~250ron, piesa 9 e ~45 ron, nu stiu cat e manopera.

 

Wolf..desi masina din videoclip este a mea cu jocul acela mare,in mers relanti-turatie-oricum nu se misca deloc, doar este o vibratie care daca pui mana pe el se transmite in mana, dar nu se opreste..aceea e de la motor, eu vroiam doar sa scot jocul acela mare care se simte pe liber, in viteze nu are joc, dar pe liber ma enerveaza ca iti da senzatia de de timonerie obosita desi arcurile sunt impecabile cand bagi in trepte.

Eu nu am manopera...nu platesc manopera pe nimic desi mi-e urat sa ma apuc de dat cardanul jos pentru asta..am zis ca daca o sa-l dau jos o schimb, desi uite ca am uitat...

 

edit: alr eu sunt in proportie de 95% sigur ca daca schimbi cel putin piesa nr 9(bine ar fi ambele) o sa dispara jocul respectiv. Chiar o sa ma interesez daca pot sa schimb piesa nr 9 pe sus.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

 

la jocul acesta te referi? la mine in mers doar vibreaza putin, 1 mm acolo si in mers si la relanti...am fost la cineva cu testerul si zice "wow, e prima oara cand vad una la care nu-i vibreaza schimbatorul si eu i-am zis pai cum ca uite cum vibreaza! si mi-a spus ca nu stiu cum vibreaza la majoritatea... eu din toate masinile care le-am condus nu am vazut sa vibreze schimbatoarele decat la bmw.

 

Pe mine m-a enervat faptul ca oricum ar fi masina oprita-pornita-relanti-in mers schimabatorul are jocul din videoclip doar daca dai stg dreapta cu mana, doar stg-dreapta are joc, mai mare in dreapta. Eu din ce am inteles problema ar putea sa fie doar de aici

 

My link

 

Piesa Nr.9, bila respectiva de la piesa nr 8 intra in plasticul de la nr.9, iar plasticul respectiv in timp se toceste-rupe si isi face joc... am si facut un topic despre asta, dar am lasato balta cand am auzit ca trebuie dat cardanul jos...unii spuneau ca la E90 au putut sa-l schimbe pe sus, dar sincer nu m-am mai interesat, poate cand o sa ma duc la reprezentanta sa vad ce zic ei de acolo. Am si dat cardanul jos pentru altceva zilele trecute si nu m-am gandit sa schimb si plasticul respectiv...

vad ca unii pe forumurile din afara schimba si piesa 9 si piesa 8 deoarece se uzeaza si piesa nr 8 spun ei.

 

My link

 

Și da. Pana acum ceva timp vibra ca la tine 1-2 mm. Asa a vibrat de când am luat o. Acum nu mai vibreazĂŁ dar am jocul ala pe liber.

Link to comment
Share on other sites

Vezi dacĂŁ ai lichid scurs pe telescoape

ma duc miercuri la un service la constatare; e posibil sa fie si din niscaiva bucse, pe langa amortizoare

 

Da asta e jocul. Când o sa ma mai duc la reprezentanta o sa i spun ĂŁluia dupĂŁ ce da cadranul jos sa vad și eu mașinĂŁ sa i spun eu care i piesa. DacĂŁ nu accepta ma duc la alt service.

daca rezolvi, sa postezi si aici, si noi am vrea sa scapam de jocul ala :)

Link to comment
Share on other sites

Mi e ca ma enervez cu idioții ĂŁștia de mecanici și schimb toatĂŁ timoneria sa scap de schimbat piese aiurea. MĂŁcar știu ca le am schimbat pe toate și nu i mai ĂŽnjur.

 

Cadran-cardan pt mine tot aia e ca am ĂŽncercat odatĂŁ sa l desfac și nu am reusit. Asa ca mie indiferent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.