Jump to content

Masina trage dreapta


Recommended Posts

Salutare,

X1 E84 xdrive, schimbat (nu la Bavaria) amortizoare fata si flanse plus brat oscilant stanga/dreapta. Nu am folosit piese Bmw, am luat ceva Sachs parca. Mentionez ca schimbarea amortizoarelor si flanselor s-a facut prin desfacerea tuturor bratelor care vin spre ansamblul cu disc frana, sa-l poata scoata in jos. Apoi, cu presa au scos amortizorul.

La plecare din service masina mergea foarte urat, tragea mult, tremura volanul etc. Am schimbat in aceeasi zi rotile de iarna cu cele de vara, le-am echilibrat si apoi am mers la Bavaria pentru geoemtrie (am zis ca ei au parametrii corecti)

Acum e ok, insa directia se manifesta ciudat.

La plecare, dupa ce masina sta sa zic minim o ora, masina trage dreapta, daca fac cateva curbe de 90 grade stanga sau dreapta nu mai trage.

Am dus-o iar la bavaria, au verificat geometria si au zis ca geoemtria era ok si ca este din roti (roti cu care masina nu a tras de 3 ani), ca au pus de test alt set de roti si nu mai tragea :-)

Acum, la schimbare roti iarna/vara eu nu am mai tinut cont exact unde venea fiecare roata. Trebuia sa tin cont de asta?

Insa, e normal sa nu mai traga dupa cateva curbe?

Ma gandesc ca din roti trage mereu si nu doar pana faci cateva curbe stranse.

Oare au greait ceva la schimbare amortizoare sau brate?

Volanul merge ok, fara intreruperi deci nu cred ca e ceva din pompa.

Si am si acel tramlining dar asta se pare ca este de la runflat-uri. Pe cele normale de iarna nu se simtea.

A mai patit cineva ?

Sa refac geometria si in alt service? Sau sa schimb rotile intre ele pana gasesc combinatia, sper, fericita?

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Salut, in prima faza inverseaza rotile pe fata intre ele si vezi ce simptome ai. In principiu daca masina trage stanga dupa schimb, e clar de la roti.

 

PS: Ce DOT au anvelopele?

Daca spui ca dupa 2-3 viraje, adica dupa ce anvelopele se mai incalzesc isi revine, ar fi bine sa iei in calcul si schimbarea lor, e posibil sa fi pierdut din capacitati.

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru raspuns!

Cauciucurile sunt 2014 runflat Continental parca.

Deci tot din roti sa fie?

Asta e ciudat, ca dupa cateva viraje nu mai trage. Practic dimineata cand plec cu ea pe strada pietruita volanul se inclina 5-10 grade si masina pleaca spre dreapta.

Din drum nu e - merg pe el de 6 ani.

Link to comment
Share on other sites

Hello,

 

Exista posibilitatea ca din cauza flansei sa traga dreapta ?

Adica, flansa din partea stanga (sofer) nu a fost pozitionata chiar bine, la modul ca acel bolt de ghidare s-a indoit la strangere.

Am atasat poza cu cele doua, stanga dreapta.

S-a mai lovit cineva de asta?

 

Repet, schimbare amortizoare fata plus flanse, schimbare roti (nu doar cauciucuri) iarna/vara, geometrie la Bavaria.

Masina trage in continuare.

Inainte de schimbarea amortizoare + flanse (chiar si cu rotile de vara) nu tragea.

merci!

post-58265-0-88378400-1491901533_thumb.jpg

post-58265-0-56447200-1491901538_thumb.jpg

Edited by cipB
Link to comment
Share on other sites

Am incercat, degeaba. Si cu cele de pe spate mutate pe fata, cam la fel.

Ori din cauza flansei ori nu au pus bine amortizoarele. Prea au batut cu ciocanul in toate bratele sa scoata amortizorul :-(

Sau Bavaria nu a facut geometria bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Boltul de ghidaj iti spune daca ansamblul amortizor / flansa e in parametri. In mod normal trebuie sa fie centrat si iesit in afara. De regula boltul ala e distrus cand e praf flansa sau amortizorul si ai nevoie sa reglezi peste toleranta oferita de el. Daca zici ca sunt noi ...

 

Ce ai facut pana la urma?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce echipament folosesc cei de la Bavaria pentru aliniamentul rotilor? Banuiesc ca au ceva echipament profesional cu laser pentru aliniamentul celor 4 roti!

Este foarte important daca masina are si tractiune spate, aliniamentul sa se faca si pe spate (de fapt se face cu referire la spate)

 

O dovada a lucrarii cu date tehnice pe hartie (situatie/pozitie a rotilor inainte si dupa) ti-au dat?

Vezi exemplu de rezultat al unui aliniament reusit la un seria 3!

 

Daca nu au putut produce asa ceva si doar din vorbe (!) .. as fugi de acolo si nu m-as mai intoarce!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Boltul de ghidaj iti spune daca ansamblul amortizor / flansa e in parametri. In mod normal trebuie sa fie centrat si iesit in afara. De regula boltul ala e distrus cand e praf flansa sau amortizorul si ai nevoie sa reglezi peste toleranta oferita de el. Daca zici ca sunt noi ...

 

Ce ai facut pana la urma?

Boltul de ghidaj se scoate de acolo (dupa ce se umbla/schimba la suspensia masinii) pentru ca masina e "in parametri" doar cand iese pe poarta fabricii.. altfel aliniamentul nu iese ...niciodata (probabil). EU am schimbat arcuri si amortizoare pe fata si am mers fara aliniament pana s-au uzat aproape de limita pe exterior rotile din fata, iar cand am mers la specialist mi s-a spus din start si personal a scos in fata mea acele bolturi (care sunt de ghidaj doar in fabrica!).

(Sper sa nu ma contrazici, pentru ca mi s-a dovedit pe hartie cum erau rotile inainte si dupa avand bolturi de ghidaj... inca)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Masina vine din fabrica cu bolt. Poti face reglaje obisnuite, fara sa il distrugi, pe durata de viata, intr-o tara civilizata. Dupa o vreme, ani buni, gropi de Romania, nu mai este suficient si atunci ori pui anvelopa, flansa si amortizor nou, ori distrugi boltul. Specialisti, inclusv dealeri, vei gasi care sa spuna si ca e normal si ca e gresit sa umbli la bolt. Cate beordeie atatea obiceiuri. Ce am vrut eu sa spun este ca daca iti cumperi piesele noi ( flansa, amortizor, anvelopa) ar trebui sa poti face reglajele de geometrie in tolerantele oferite de pin. Ar fi de bun simt :).

 

Ce este important cand faci geometria si apoi proba de drum sa vezi daca mai trage stanga / dreapta, mai ales in cazul tau, este sa ai aceleasi valori de geometrie la stanga/dreapta. Mai verifica sa ai presiune identica inainte de geometrie si roti echilibrate inainte de proba de drum.

 

In functie de unde faci geometria vei afla ca difera specificatiile de referinta. Spre exemplu specificatiile de fabrica de geometrie se dau cu balast inauntru si sunt mai agresive, pentru a pastra sportivitatea BMW. Alte setari, la ateliere independente, sunt mai conservative cu cauciucurile. Oricum, nimeni in Romania nu cred ca adauga greutate in masina. Ar mai fi deci o posibilitate - pe rotile de vara ai mers cu geometria anterioara - mai specific mai ales cu un anumit unghi de convergenta - si anvelopele poate s-au consumat putin inegal. Acum ai practic o noua geometriesi nu stii cum difera fata de cea de dinainte. Nici nu ai notat anvelopele si se poate sa fie o combinatie cu ghinion fata / spate / stanga dreapta cu uzura inegala.

 

Daca strai cu volanul drept, pe mijloc, cu mana pe el - mai trage dreapta masina? Sau trage dreapta doar cand iei mana de pe el - gen imediat se roteste si volanul cand masina porneste spre dreapta?

La viteza mare - 130 km / h - trage puternic?

 

Alte cauze, pe care sa le elimini pe rand: capete de bara, bielete, etrier blocat pe dreapta care se deblocheaza dupa cateva frane, caseta de directie, inclinatia drumului :)).

Edited by Fandango
Link to comment
Share on other sites

..si eu care credeam ca stiu ce spun cand am pus link (mai sus) la dovezi de reglaj (a se citi aliniamment facut de profesionisti) ca la carte;

poate am uitat sa mentionez:

NU am absolut nici o problema de cand am schimbat (si eu) arcuri pe fata/umblat la suspensie.. pot sa ii dau in gura (ma scuzati, pedala..) la orice viteza vreau..;

NU vibreaza abosolut nimic! (pentru ca i s-au dat si niste bolturi jos, la reglaj.. ;) )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat amortizoarele la e90 si nu am scos boltul ala de acolo,la aliniament nu a fost nici o problema,masina nu trage in nici o parte.

la e46 daca imi aduc aminte la fel le-am avut si lasat acolo si nu am avut nici o problema cu directia.eu cred ca in afara de a ghida flansa amortizorului in oala boltul ala nu mai are nici un rol, cel putin la mine merge ok cu el.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.