Jump to content

Engine Overheated


ex0rcistu

Recommended Posts

Salutare

Dupa 3 ani de la inlocuirea pompei de apa mi-a reaparut eroarea Engine Overheated.

 

Simptome:

-ventilatorul functioneaza (parca pe o treapta mica) cand pornesc clima/climatizare

-cand pornesc motorul ventilatorul radiator nu porneste

-cateodata se incalzeste motorul (pana la 120) cu mesaj de engine overheat rosu

-daca dau drumu la caldura in masina se raceste motorul , nici macar nu ajunge sa se incalzeasca

-in interior da caldura nu aer rece

-a fost schimbata pompa de apa acum 3 ani

-am completat 1 litru de antigel recent , dupa 3 ani in care nu am umblat . nu a scazut dupa o luna

-cand motorul ajunge la overheat ventilatorul fata nu porneste (cand a fost stricata pompa de apa, ventilatorul pornea)

-prima data cand a dat eroarea am fugit rapid (eram in bn ) la un tester de pe acolo , nu a gasit ceva erori anume. Stiu ca a zis ca incearca sa porneasca ventilatorul din tester dar nu a reusit/nu a pornit.

 

Cineva sugera ca ar putea fi termostatul blocat pe inchis. NU stiu daca e plauzibil.

Va rog sa ma ajutati, idei ce as putea verifica.

 

Imi recomandati pe cineva in cluj care se pricepe si are un tester bun ?

 

Multumesc

Edited by ex0rcistu
Link to comment
Share on other sites

Nici un tester nu iti va spune daca termostatul e.blocat pe inchis pentru ca nu exista asa ceva, problema ta e de la siatemul care pprneste electroventilatorul, si iti sugerez sa montezi altceva pentru a avea un control mult mai bun. Pe optimusdigital.ro gasesti termostat cu senzor programabil si afisaj ce poate fi programat la ce temperatura sa porneasca electroventilatorul la 26 ron sau la 1.5 $ de pe ebay.Simplu nu?
Link to comment
Share on other sites

Salut Cristian,

 

Cred ca despre acesta mentionezi:

https://www.optimusdigital.ro/ro/altele/1513-termometru-digital-cu-termostat-i-releu.html?search_query=termostat&results=2

 

Sincer cand vine vorba despre electronica si mecanica parca as avea doua maini stangi.

Mai pentru mine spui ca releul care actioneaza electroventilatorul ar fi stricat si ar trebui montat cel mentionat pentru a porni ventilatorul. Este adaptabil ? rezista la caldura de sub capota ?

 

In mod OEM acest releu e integrat in electroventilator sau de unde isi primeste comanda sa porneasca?

In acest moment singurul moment cand electroventilatorul porneste (cred ca pe treapta 1) e cand pornesc AC. Daca pornesc AC motorul se supraincalezeste mai repede.

 

O alta chestie pe care am vazut-o a fost ca la un moment dat a urcat temperatatura la 100 iar dintr-o data a scazut la 80 , ca si cum ar fi deschis termostatul. In acea zi a functionat asa toata ziua , nu am avut probleme de supraincalzire. IMi pare rau ca nu am ridicat capota sa vad daca electroventilatorul functiona in acel moment.

 

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

In acest caz ai 2 probleme

1-termostatul cel din corpul motor si termostatul care porneste electroventilatorul

Cel mai bine inlocuieste termostatul din motor cu ceva bun, nu-l lua pe cel mai ieftin ca nu au viata lunga, iar termostatul pentru ventilator il poti monta in cabina pentru monitorizarea temperaturi si programare.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Eu nu as mai risca atat de mult cu incalzirea excesiva/repetata a motorului, cum a spus si cristianro, schimba termostatul principal cu altul mai bun, luat chiar de la dealer.. daca se poate. Poate fi mult mai costisitor daca continui asa bajbaind..

 

Nici un tester nu o sa iti spuna ca e termostatul principal; aici intervine omul si doar omul prin analiza situatiei.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Un update , m-am dus la un baiat priceput cu tester sa nu o mai chinui asa.

Primul lucru care l-a facut e sa porneasca electrovenilatorul din tester - a functionat acum ok , a pornit pe treapta cea mai mare. A spus ca e posibil sa fi fost blocat din software , ca a mai intalnit.

 

Dupa am incalzitor motorul , la 110 grade a pornit electrovenitlatoru singur. A pornit clima si s-a invartit si mai tare.

A mai verificat temperatura la antigel . La intrare in radiator si iesire , si era o diferenta de vreo 7grade. A spus ca daca are termostat acolo (m-a intrebat cate termostate are masina mea , cred ca 2 dar nu sunt sigur) exista sansa ca unul sa nu functioneze corect mecanic , adica sa fie blocat intr-o anumita pozitie.

Am plecat , a urcat temperatura la 100 grade , s-a auzit incet electroventilatorul (nu ca la E39 care face ca avionu) dar instant am vazut ca scade temeratura , s-a mentinut pe la 94-97.

Am ajuns in parcare subterana a scazut instant la 90 in 2 secunda, motorul fiind la ralanti , ca si cum termostatul ar fi deschis...

Deocamdata masina functioneaza corect chiar si cu clima pornita . Asa cum ziceam in postul initial cateodata functioneaza bine sper ca astazi sa nu fi fost una din acele zile si baiatul cu testeru sa nu fi reusit sa gaseasca ceva in mod constructiv.

Oricum masina ramane sub supraveghere , o sa umblu putin in weekend sa vad daca acel software unblock chiar fu baiu cu toate ca psihic si fizic ma tenteaza sa comand de pe acum piesa cu codul 11537549476 , anume termostatul.

 

O intrebare dupa romanul de mai sus:

E92 325i , N52N motor ,2500cm , VIN PS93137 are 2 termostate sau doar unu ? Stiu sigur ca l-am schimbat pe susnumitul (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB31-EUR-09-2006-E92-BMW-325i&diagId=11_3754) unu atunci cand am schimbat pompa de apa.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare dupa romanul de mai sus:

E92 325i , N52N motor ,2500cm , VIN PS93137 are 2 termostate sau doar unu ? Stiu sigur ca l-am schimbat pe susnumitul (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB31-EUR-09-2006-E92-BMW-325i&diagId=11_3754) unu atunci cand am schimbat pompa de apa.

 

Multumesc.

 

Eu stiu ca are doar 1. Acum 2 ani cand am patiti si eu o chestie asemanatoare si ca urmare am schimbat si pompa de apa, termostatul si lichidul de racire. Piesele au fost BMW OE. Ce m-a surprins a fost faptul ca termostatul vechi era de aluminiu iar cel nou din plastic.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.