Jump to content

BMW 318d 150cp sau BMW 320d 184cp


pedro_nr1

Recommended Posts

Uite ce a însemnat 1 an de F30 pe la 100000km de exemplu, cu viață de România :) :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180519-f30-320d-2013-my-first-bmw/page__view__findpost__p__2448887

 

Nu pot să mă pronunț 100%, în general însă din ce am văzut, în afară de posibila problemă a distribuției, N47T este un motor destul de fiabil.

B47, este mai nou, nu a avut timp să ajungă la maturitate pe la fel de multe mașini, dar să sperăm că merge pe același trend.

 

Cât despre anvelope, e prima dată când am mașină cu Runflat. Dacă treci peste nivelul extra de zgomot, e super bine. Din punctul meu de vedere, voi lua numai RFT de acum încolo.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uite ce a ĂŽnsemnat 1 an de F30 pe la 100000km de exemplu, cu viațĂŁ de România :) :

 

http://www.bmwclub.r...ost__p__2448887

 

Nu pot sĂŁ mĂŁ pronunț 100%, ĂŽn general ĂŽnsĂŁ din ce am vĂŁzut, ĂŽn afarĂŁ de posibila problemĂŁ a distribuției, N47T este un motor destul de fiabil.

B47, este mai nou, nu a avut timp sĂŁ ajungĂŁ la maturitate pe la fel de multe mașini, dar sĂŁ sperĂŁm cĂŁ merge pe același trend.

 

Cât despre anvelope, e prima datĂŁ când am mașinĂŁ cu Runflat. DacĂŁ treci peste nivelul extra de zgomot, e super bine. Din punctul meu de vedere, voi lua numai RFT de acum ĂŽncolo.

 

Pai in afara de zgomot, merita runflaturile. Evident sunt mai scumpe, dar confortul psihic e mai important. Plus ca e cam nasol sa umbli cu roata de rezerva in portbagaj, din pacate f30 neavand spatiu de roata. Iar sa iei non runflat si sa nu ai roata de rezerva, nu prea merge ca daca doamne fereste faci pana, ramai imobilizat.

Link to comment
Share on other sites

Uite ce a ĂŽnsemnat 1 an de F30 pe la 100000km de exemplu, cu viațĂŁ de România :) :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180519-f30-320d-2013-my-first-bmw/page__view__findpost__p__2448887

 

Nu pot sĂŁ mĂŁ pronunț 100%, ĂŽn general ĂŽnsĂŁ din ce am vĂŁzut, ĂŽn afarĂŁ de posibila problemĂŁ a distribuției, N47T este un motor destul de fiabil.

B47, este mai nou, nu a avut timp sĂŁ ajungĂŁ la maturitate pe la fel de multe mașini, dar sĂŁ sperĂŁm cĂŁ merge pe același trend.

 

Cât despre anvelope, e prima datĂŁ când am mașinĂŁ cu Runflat. DacĂŁ treci peste nivelul extra de zgomot, e super bine. Din punctul meu de vedere, voi lua numai RFT de acum ĂŽncolo.

 

 

Multumesc pentru link !

 

Am citit tot ce ai scris acolo de cand ti-ai cumparat masina ....

 

Acum comparand masina ta din 2013 marca BMW si actuala mea masina Astra 1.9 CDTI 2007, exista o oarecare diferenta de fiabilitate ... mai exact , in aproape 10 ani de cand am masina nu am avut atatea probleme cu ea cat ai avut tu in interval de un an !

 

Bine, tu ai facut unele schimburi preventive, care dupa parerea mea nu se necesitau ... la un BMW cu 100K Km sa schimbi aproape toate uleiurile este de neacceptat, pai ori este BMW ori e un cazan de masina ?

 

Hai sa-ti explic eu cat am investit in masina mea ( nu BMW ) in timp de 10 ani si vei vedea o mare diferenta, iar ca sa rezum, masina merge si functioneaza si astazi ca si noua ( nici o pierdere de ulei, motorul trage ca nou , nu troncane, nu zornaie ) :

 

- masina are acum 176000KM si au fost schimbate in interval de 10 ani ( august 2008 pana astazi ):

 

* 3 perechi de placute fata

* 2 perechi placute frana spate

* discurile fata si spate la 155000km cu ATE

* 2 schimburi a curelei de distribuitie + accesoriile de rigoare ( prima la 90000km si urmatoarea la 150000km)

* alternator schimbat la 130000km ( nu mai incarca bateria ) - 400E la reprezentanta Opel

* schimb de ulei si filtre regulat in fiecare an

* 10 cauciucuri noi ( practic a trebuit sa schimb in plus doua caucucuri noi, cu altele deoarece au fost intepate pe lateral, imposibil de reparat )

* schimb uleiuri total, inclusiv cutie manuala la 8 ani ( in 2016 )

* o reparatie a volanului prin 2013 ( ceva senzori, nu sunt mecanic/electrician - dar stiu ca se aprindeau in bord ceva senzori ) - 250E reparatia la reprezentanta Opel

* schimbat Valva EGR in 2017 - 200E reparatia in particular !

 

Cam asta e tot ce am schimbat la o masina care ar trebui sa fie net inferioara unui model BMW !

 

 

Acum comparand cele doua situatii, ma c-am ingrijoreaza profund intretinerea pe 10 ani a unui BMW . Ramane de vazut dupa primii doi ani de garantie daca il voi tine mai mult sau daca voi reveni inapoi la Opel !

 

Oricum multumesc frumos pentru review.

Link to comment
Share on other sites

Daca tie ti se pare absurd sa schimbi "toate uleiurile" la o masina, fie ca se cheama Bmw, parerea mea e ca sa te orientezi catre alta marca.

Sau altfel spus, daca tu crezi ca timp de 10 ani nu vei baga in ea decat cauciucuri, revizii si placute, ia alta marca, macar acolo sunt mai ieftine piesele.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Daca tie ti se pare absurd sa schimbi "toate uleiurile" la o masina, fie ca se cheama Bmw, parerea mea e ca sa te orientezi catre alta marca.

Sau altfel spus, daca tu crezi ca timp de 10 ani nu vei baga in ea decat cauciucuri, revizii si placute, ia alta marca, macar acolo sunt mai ieftine piesele.

 

Ok, Opel e mult mai avantajoasa in cazul asta, se strica mai greu si piese mai ieftine ...

 

Sorry, am crezut ca BMW este o masina serioasa !

 

( Nu-s chiar asa tampit sa cumpor o masina numai pentru marca, si in rest sa bag bani constant in reparatii )

 

EDIT :

 

Citeste bine ce am spus, ai interpretat prost din pacate ! ( ma refeream ca la 100000km mi se pare ilogic sa schimbi uleiul la cutia de viteze pe un BMW cu ultima generatie de cutii automate ZF)

Edited by pedro_nr1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Ok, Opel e mult mai avantajoasa in cazul asta, se strica mai greu si piese mai ieftine ...

 

Sorry, am crezut ca BMW este o masina serioasa !

 

( Nu-s chiar asa tampit sa cumpor o masina numai pentru marca, si in rest sa bag bani constant in reparatii )

 

EDIT :

 

Citeste bine ce am spus, ai interpretat prost din pacate ! ( ma refeream ca la 100000km mi se pare ilogic sa schimbi uleiul la cutia de viteze pe un BMW cu ultima generatie de cutii automate ZF)

 

A ok. Pai la orice cutie automata se cam schimba uleiul sa stii. La orice marca.

Dar mentin ce am zis, intretinerea la Bmw nu costa la fel cu Opel. Depinde si de norocul tau pana la urma, ca nu se poate generaliza, dar important este sa ai bani sa remediezi orice apare.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

pedro_nr1 cred că ai interpretat greșit postarea mea. Mașina săraca merge de duduie fără nicio problemă. Tot ce s-a făcut acolo ca investiție s-a făcut pentru că țin mașina cam 4-5 ani de obicei și e bunul meu în care investesc pentru mine.

În afară de spălătorul ăla de far și problema cu infiltrația apei (care sunt niște mizilicuri și se pot întâmpla din diverse - spre exemplu spălătorul se înfundase - shit happends :) ), mașina se comportă împecabil la 120000km. Este "țiplă". :D - nu știu unde sunt "atâtea probleme" :))))

Opel e mai avantajoasă doar ca preț la piese, corect, dar aici nu am schimbat decât consumabile :)

 

Uleiul din cutia automată se schimbă. Vrei nu vrei, chimia spune că trebuie. Dacă ții la mașină, evident. Stai liniștit că aduc băieții în țară F10 și F30 cu 250000km și uleiul original, deci de mers, merge :)

Edited by deeJayOg
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

A ok. Pai la orice cutie automata se cam schimba uleiul sa stii. La orice marca.

Dar mentin ce am zis, intretinerea la Bmw nu costa la fel cu Opel. Depinde si de norocul tau pana la urma, ca nu se poate generaliza, dar important este sa ai bani sa remediezi orice apare.

 

 

pedro_nr1 cred că ai interpretat greșit postarea mea. Mașina săraca merge de duduie fără nicio problemă. Tot ce s-a făcut acolo ca investiție s-a făcut pentru că țin mașina cam 4-5 ani de obicei și e bunul meu în care investesc pentru mine.

În afară de spălătorul ăla de far și problema cu infiltrația apei (care sunt niște mizilicuri și se pot întâmpla din diverse - spre exemplu spălătorul se înfundase - shit happends :) ), mașina se comportă împecabil la 120000km. Este "țiplă". :D - nu știu unde sunt "atâtea probleme" :))))

Opel e mai avantajoasă doar ca preț la piese, corect, dar aici nu am schimbat decât consumabile :)

 

 

Ok, posibil sa fi inteles gresit !

 

Si da, stiu ca uleiul se schimba la cutia automata, nu-s chiar asa paralel :)

 

Oricum voi merge pe o varianta de model 318-320d cu noul motor B47 si KM pana in 50K ... si nu am de gand sa schimb uleiul de la cutie mai devreme de 200K sau lantul mai devereme de 250K !

 

Sper sa nu ajung cu ea la 200k in 10 ani ca sa nu fiu nevoit sa schimb prea multe .

 

Daca va pica una sau alta, nu e o problema de bani - imi permit sa investesc cateva mii de E pe an in reparatii, dar nu vad sensul logic al acestor investitii la o masina relativ noua cu putini Km si de marca premium.

 

Oricum prea multi km pe an nu va face ( max 15000 ) si toti vor fi rulati afara.

 

De indata ce voi procura noua masina, voi deschide un topic ca al tau @deeJayOg si va voi lasa sa stiti toate detaliile inclusiv de fiabilitate !

 

 

Va multumesc frumos pentru ajutor, detalii si intelegere !

Edited by pedro_nr1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e nicio problemă. Important e să fii informat. F30 cel puțin este o mașină fiabilă. Mie unul așa mi se pare. Trebuie însă să fii convins de alegerea ta. Fiecare are pretenții mai mari sau mai mici de la mașina sa.

Să nu crezi însă că BMW nu e fiabil sau mai puțin fiabil ca un Opel.

 

Și să nu uiți:

- "American components, Russian components, all made in Taiwan" - China mai nou - că e vechi filmul. :D Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e nicio problemă. Important e să fii informat. F30 cel puțin este o mașină fiabilă. Mie unul așa mi se pare. Trebuie însă să fii convins de alegerea ta. Fiecare are pretenții mai mari sau mai mici de la mașina sa.

Să nu crezi însă că BMW nu e fiabil sau mai puțin fiabil ca un Opel.

 

Și să nu uiți:

- "American components, Russian components, all made in Taiwan" - China mai nou - că e vechi filmul. :D

 

Multumesc inca o data pentru ajutor !

 

Sper sa ma lamuresti si cu aceasta indecizie a mea :

 

Practic daca as sti 100% ca varianta de 184cp din august 2015 nu mai are probleme cu distributia, as opta pentru aceasta, are mai multe optiuni, an bun 2015, 320d 184cp cu garantie 2 ani si pret acceptabil ( cel putin pentru mine ) 25000E cu tot cu acte !

 

Acum alegand aceasta varianta, nu stiu daca nu voi regreta mai tarziu ( peste 4, 5 ani) ca nu am mai pus o diferenta de 3000-3500E sa iau modelul 190cp din 2016 cu kilometri intre 25000-45000 !

 

Acum as avea trei variante de ales : cele doua mentionate anterior, si una cu extra buget ( dar as gasi de la cine sa iau banii suplimentari fara camata pe o perioada de sa zicem 6 luni )

 

Tu ce ai face in acest caz, te-ai incadra in buget alegand una din cele doua variante mentionate in titlul articolului, sau ai opta pentru mai puternica bijuterie 2016 190cp , dar si cu o datorie de cateva mii euro ?

 

 

Asa cum bine a mentionat cineva inainte, stiu ca suma pare una aproape astronomica pentru un sh, si mie mi se pare la fel ... dar nu am de ales, chiar nu vreau un model din 2009-2011 in jurul a 10000E .

Edited by pedro_nr1
Link to comment
Share on other sites

Uleiul in cutie se schimba la 60.000 km...

 

La 60 de mii se schimba la audi dsg. La zf se schimba intre 80-120 de mii de km in functie de stilul de utilizare a masinii. Cu toate astea, masinile alea trecute de 300 de mii de km merg cu uleiul de cutie original si nu au greata.

Link to comment
Share on other sites

La 60 de mii se schimba la audi dsg. La zf se schimba intre 80-120 de mii de km in functie de stilul de utilizare a masinii. Cu toate astea, masinile alea trecute de 300 de mii de km merg cu uleiul de cutie original si nu au greata.

 

Hmm, multumesc pentru informare ... cu toate ca nu am vazut scris alb pe negru ceea ce sustii tu ! Ba din contra am vazut detaliile de la cutia ZF de pe F30 si este specificat la Ulei : garantie pe viata ! Iti pot atasa poza sau linkul daca esti interesat !

 

Acum, eu inteleg ca ei spun pe viata doar pentru a mai castiga niste bani prin schimbarea/vinderea/repararea cutiilor in care nu s-a inlocuit uleiul, dar este alta poveste - deci ca sa fim oarecum precauti, eu as merge cu o cutie noua ZF din 2016 , 200k pana sa schimb uleiul - sau mai repede daca cutia o cere prin manifestarile aferente !

 

Noua cutie ZF este clar peste tot ce a fost inainte la calitate, iar un schimb de ulei la 60.000Km ar insemna bani aruncati pe fereastra, sau de ce nu : si eu as putea recomanda schimbarea uleiului mai des daca as lucra la un service auto si as mai atrage ceva clienti nehotarati :) ( sper ca ai inteles ideea ... )

Link to comment
Share on other sites

Peste 5 ani si aia din 2016 o sa fie o conservĂŁ

 

Tu ce Lamborghini conduci de un Bmw de 5 ani vechime ti se pare conserva? Sunt unii pe aici pe forum care au e60-uri de 10 ani care sunt superintretinute si nu par a fi conserve, dar mai stii, parerea de expert e cea care conteaza. :))

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Peste 5 ani si aia din 2016 o sa fie o conservă

 

 

Hai sa-ti spun o poveste, daca tot spui ca va fi o "conserva" :)

 

Initial prin 2008 am vrut sa cumpar BMW 320d modelul 2001/2002/2003 o masina care chiar si acum ( cel putin pentru mine ) arata mai mult decat multumitor cu un design f reusit al celor de la BMW . Neavand bugetul necesar la acea vreme pentru o asa masina, am optat pentru preluarea in leasing a unui Opel Astra H 1.9 CDTI fabricatie 2007, si uite ca se pare ca am facut alegerea inspirata ...

 

Referitor la modelul 2005/2006-20011 chiar mi se pare o neinspiratie totala de design al celor de la BMW, dupa parerea mea era mult mai bine daca mentineau linia precedenta de design cu ceva imbunatatiri .

 

Si da noul model produs dupa 2011 este o incantare ochiului, mai trebuie sa curga multa apa pe Dambovita ca sa-l putem numi "conserva" ... iar daca te-ai referit ca peste 5 ani va deveni "conserva" pentru ca se va strica, atunci dami voie sa nu fiu in acelasi asentiment cu tine !

 

 

EDIT :

 

Nelamurirea mea era aceasta : sa cumpar o masina cu motor N47T si sa stau cu grija ca peste 5, 7 ani poate crapa lantul sau sa mai adaug ceva banuti si sa iau motorul de B47, dar sa stau fara griji in privinta lantului .... dace e sa devina "conserva" vor deveni fara doar si poate ambele la randul lor, dar sigur nu dupa 5 ani :)

Edited by pedro_nr1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De fapt,deja e conserva,pentru ca peste un an apare g20,lol,deja prin iarna ĂŽncep sa scadĂŁ prețurile la f30..

 

Ăți pui prea multe ĂŽntrebĂŁri,N 47,b44,lanțuri,șuruburi,mai bine rĂŁmâi la Opel.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

De fapt,deja e conserva,pentru ca peste un an apare g20,lol,deja prin iarna ĂŽncep sa scadĂŁ prețurile la f30..

 

Sigur, numai ca ai uitat ce era mai important ... deja si g20 e conserva pentru ca peste alti 5 ani apare noul model de BMW :)

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ia 318D cu motor B47 si nu ai nici o grija. Evident ca la 60-80k km schimbi uleiul in cutie si la 180-200k km schimbi lantul de la distributie si nu ai niciun stres. BMW_urile incep sa ceara bani de la 200k km incolo. Pana in 200K doar consumabile. Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Multumesc inca o data pentru ajutor !

 

Sper sa ma lamuresti si cu aceasta indecizie a mea :

 

Practic daca as sti 100% ca varianta de 184cp din august 2015 nu mai are probleme cu distributia, as opta pentru aceasta, are mai multe optiuni, an bun 2015, 320d 184cp cu garantie 2 ani si pret acceptabil ( cel putin pentru mine ) 25000E cu tot cu acte !

 

Acum alegand aceasta varianta, nu stiu daca nu voi regreta mai tarziu ( peste 4, 5 ani) ca nu am mai pus o diferenta de 3000-3500E sa iau modelul 190cp din 2016 cu kilometri intre 25000-45000 !

 

Acum as avea trei variante de ales : cele doua mentionate anterior, si una cu extra buget ( dar as gasi de la cine sa iau banii suplimentari fara camata pe o perioada de sa zicem 6 luni )

 

Tu ce ai face in acest caz, te-ai incadra in buget alegand una din cele doua variante mentionate in titlul articolului, sau ai opta pentru mai puternica bijuterie 2016 190cp , dar si cu o datorie de cateva mii euro ?

 

 

Asa cum bine a mentionat cineva inainte, stiu ca suma pare una aproape astronomica pentru un sh, si mie mi se pare la fel ... dar nu am de ales, chiar nu vreau un model din 2009-2011 in jurul a 10000E .

 

E greu de zis când vine vorba de bani. Tu știi mai bine ce înseamnă efortul respectiv pentru tine.

Dacă singura ta grijă este distribuția la acel 320D din 2015 chiar poți sta liniștit multă vreme, mai ales la 50-60000km cât are acum.

MY2015 chiar are schimbat întinzătorul - problema principală, pe lângă toate celelalte modificări de-a lungul timpului de când există acest motor.

 

Tu totuși vrei să ții mașina 10 ani minim. În toți acei 10 ani va veni un moment poate la care trebuie luat în calcul schimbul distribuției. Nimic nu rezistă la infinit.

 

A mea are producție Iunie 2013. E mult mai predispusă la rupere, mai ales că mă apropii de 120000km. Dacă nu aud nimic, nu mai fac nimic. Știu că sunt șanse să se rupă fără să-l aud, dar asta e. Nu mă simt deloc confortabil să desfac complet motorul mai devreme de 200.000km.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Ia 318D cu motor B47 si nu ai nici o grija. Evident ca la 60-80k km schimbi uleiul in cutie si la 180-200k km schimbi lantul de la distributie si nu ai niciun stres. BMW_urile incep sa ceara bani de la 200k km incolo. Pana in 200K doar consumabile.

Am prieteni carora la 105k km li s-a crapat o patina la distributie la N47 sau carora sub 100k km li s-au stricat tot felul de butoane si lucruri care la un e36 se stricau dupa 20 de ani. Nu sunt fiabile deloc si sunt 100% sigur ca e imposibil sa ajungi cu un BMW la 200k km in stare tehnica impecabila. Vorbim strict de generatiile noi, din ultimii 6-7 ani.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am prieteni carora la 105k km li s-a crapat o patina la distributie la N47 sau carora sub 100k km li s-au stricat tot felul de butoane si lucruri care la un e36 se stricau dupa 20 de ani. Nu sunt fiabile deloc si sunt 100% sigur ca e imposibil sa ajungi cu un BMW la 200k km in stare tehnica impecabila. Vorbim strict de generatiile noi, din ultimii 6-7 ani.

 

Generalizezi cam exagerat, dar pot fi de acord cu un lucru. Acum 20 de ani se fĂŁceau altfel mașinile, așa este. Dar asta e valabil ĂŽn toatĂŁ industria. Totul e consum acum.

Link to comment
Share on other sites

Ia 318D cu motor B47 si nu ai nici o grija. Evident ca la 60-80k km schimbi uleiul in cutie si la 180-200k km schimbi lantul de la distributie si nu ai niciun stres. BMW_urile incep sa ceara bani de la 200k km incolo. Pana in 200K doar consumabile.

 

Exact la asta ma gandeam si eu, ca nu ar trebui sa fie probleme majore pana in 200k .

 

Partea cu uleiul in cutie mai trebuie studiata, la noua generatie de ZF nu se mai schimba uleiul asa des ca la vechile cutii automate .

Edited by pedro_nr1
Link to comment
Share on other sites

Update !

 

Intre timp am mai discutat cu cateva reprezentante BMW si am gasit o solutie de compromis, sper sa fie si cea mai buna ....

 

Noua oferta venita de la un dealer :

 

320d 190cp model TechnoDesign an 03/08/2015, 79249 km, EURO 6, garantie 2 ani BMW Premium International. Pret 26000E fix cu tot cu acte ( negociat de la 27650E )

 

190cp.jpg

 

Cred ca voi ramane la acest model, varianta de 150cp ma pune putin pe ganduri datorita garantiei de numai 12 luni !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.