Jump to content

Achizitie E30 320i


SaulGoodman
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Incep prin a preciza ca este prima mea postare pe acest forum, asadar va rog sa-mi scuzati eventualele greseli pe care le fac in ceea ce priveste regulamentul intern etc. Sper sa aveti rabdare cu mine, intrucat nu sunt absolut deloc un cunoscator al marcii sau o persoana prea tehnica.

 

Chestiunea in care va cer ajutorul se refera la eventuala achizitie a unui E30 320i din anul 1986. Este gasit pe olx, anuntul in link mai jos:

 

https://www.olx.ro/oferta/bmw-e30-320i-1986-urs-ursulet-m20-IDcDli5.html

 

Ajutorul pe care vi-l cer, in principiu, se refera la verificarile pe care ar trebui sa le fac in cadrul unei prime vizionari (eu sunt din Bucuresti, iar masina e in Constanta, deci as vrea sa profit la maxim de oportunitate atunci cand o voi vedea). Am facut un oarecare research pe net si am dat de urmatorul pre-purchase checklist: http://bmwnut.blogspot.com/2007/02/e30-bmw-3-series-pre-purchase-checklist.html

 

In afara de cele enumerate acolo, ce mi-ati mai recomanda sa verific? De asemenea, mi-ar fi de mare ajutor si o parere cu privire la cum arata masina in poze, eventuale neconcordante cu felul in care ar trebui sa arate un 320i din perioada respectiva.

 

Si un aspect ceva mai delicat: am discutat cu proprietarul la telefon in legatura cu actele. Am remarcat ca masina a stat ceva timp la vanzare la un pret care, zic eu, nu e rau daca arata asa ca in poze si am fost curios sa intreb cum de nu a inmatriculat-o pana acum etc. Raspunsul nu a fost ceva foarte logic (l-a cam ocolit), insa m-a asigurat ca toate actele necesare inmatricularii si RAR-ului sunt disponibile - asta ramane de verificat atunci cand o voi vedea. Proprietarul spune ca masina ar fi fost achizitionata din Bulgaria (!!!), unde, pesemne, ar fi fost reconditionata. M-a asigurat ca motorul este cel original etc. Vi se pare un pic cam prea cusut cu ata alba? Eventual daca aveti ceva ponturi cu privire la acte (lucruri la care ar trebui sa fiu atent si asa mai departe).

 

Multumesc frumos pentru rabdare si abia astept sa discutam.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mai cauti. Pretul nu este deloc mic pentru sedan, se gasesc in banii aia si cu aer conditionat si geamuri electrice si chiar cabrio/coupe. Asta cu reconditionatul profesional, e ca fata morgana. Terosonata pe podea = era coapta de rugina mai mult ca sigur. Mai bine iei tu un urs in stare originala si vezi exact cam in ce stadiu este cu rugina decat sa cumperi o tigaie din asta cosmetizata si sa iti iasa picioarele prin podea.

Cat despre intrebarea ta de ce nu a inscris-o, e si aici dubios. Atestatul la Retromobil plus inscrisul costa 200-300 euro . Pentru cineva care a restaurat o masina deci a cheltuit minim 3000-4000 mii euro, eu zic ca e insignifiant.

Sunt colegi pe aici pe forum care au ursi restaurati si pot da mai multe detalii. Ce pot eu sa zic este ca doar un vopsit de doamne ajuta costa de la 1500 euro in sus asta la modul cel mai optimist.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns. Nu pot sa zic ca nu ma asteptam :) Sunt cam multe semne de intrebare cu ea, chiar daca facem abstractie de aspectul semnalat de tine cu terosonarea - totusi, pentru a ma convinge de ideea ca ar fi fost coapta de rugina inainte de asta, nu as putea sa verific sub capitonajul interior de pe podea? Adica n-ar trebui sa fie niste indicii clare pe acolo?

 

Chestia cu aritmetica costurilor nici mie nu-mi dadea, mai ales ca am mai discutat cu oameni care fac restaurari si mi-au explicat ca nu e deloc un proces ieftin. Probabil ca aveam nevoie de o confirmare in plus... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Din experienta, nu cred ca exista bmw "ieftin"...

Si daca zice careva ca e "ieftin" bmw de cumparat ,intretinut,reparat imediat l-as intreba ce masini mai are si CATE ,la numar 😁

Iar E30 asa vechi cam e ruginit bine deja... Si doar sa stea parcat in aer liber(nu garaj cu aer conditionat) si tot rugineste incet si sigur...

As avea "emotii"+retineri sa mai cumpar masina veche. Poate doar vreun Suzuki Swift vechi de maxim 5 ani si km reali maxim 100mii...

Altfel merg pe jos,cu taxiu' ,etc...

Link to comment
Share on other sites

...kiwi82 cu doua postari din 2018 ii spune lui goodman tot cu doua postari ultima acum 3 ani cum sta treaba cu intretinerea unei masini clar clar pentru si doar pentru iubitorii inraiti de bmw cum sta treaba cu intretinerea unui bmw clasic.

Iti spun io cum sta treaba dupa peste 5000 de postari; la nivelul ala..

 

BANII NU CONTEAZA.

Sunt ultimul lucru de care sa iti pese!

 

Apropo de intrebarea ta, cate bmw-uri intretii?

Eu doua.

 

Ce, cauti cu Suzuki Swift langa un BMW E30 facut pana in 1994(!)... pe forumul bmw?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...kiwi82 cu doua postari din 2018 ii spune lui goodman tot cu doua postari ultima acum 3 ani cum sta treaba cu intretinerea unei masini clar clar pentru si doar pentru iubitorii inraiti de bmw cum sta treaba cu intretinerea unui bmw clasic.

Iti spun io cum sta treaba dupa peste 5000 de postari; la nivelul ala..

 

BANII NU CONTEAZA.

Sunt ultimul lucru de care sa iti pese!

 

Apropo de intrebarea ta, cate bmw-uri intretii?

Eu doua.

 

Ce, cauti cu Suzuki Swift langa un BMW E30 facut pana in 1994(!)... pe forumul bmw?

 

Buna "bimmere". 😁 Nu trebuia sa te "enervezi"asa...

Nu postez pe forumuri ca nu ma intereseaza si n-am timp! Goodman ,probabil a fost interesat "temporar" de frumosul sunet pe care un E30(cu macar un M20B20 in el) poate sa il scoata cand o calci pana la 5000-6000 ture. Cum a vazut ca nu-i de el,s-a retras in banca lui si conduce probabil,ce isi permite! Intretinerea unei masini ,clasica precum E30,sau mai moderna nu e foarte diferita! Am schimbat uleiul la M20B20 pe marginea drumului ca s-a "dat ocupat mecanicul" deodata.chiar de aveam programare la el... Ca n-am reciclat "oloiul" sa ma scuzi ,dar ca dificultate,a fost usor. Mai multe "emotii" as avea la um bmw mai nou... Iar de reglat jocul la supape la M20B20 ,mi-a iesit din prima. Si chiar se auzea mai bine,tragea mai "altfel" ,sau mi s-a parut mie...

Nu stiam ca e concurs de postat pe forum... Daca e, nu ma intereseaza!

Era o vorba cu banii: "daca trebuie sa intrebi cat costa...mai bine nu mai cumperi!"

 

Cate bmw-uri intretin?! Niciunul. Mai e unul prin curte,sper sa dispara intr-un final! Felicitari daca te chinui cu doua ,doar tu stii motivul!

De ce am mentionat Suzuki swift aici? Pentru ca, sunt si motociclist cam de prin 2005 si, am constatat cu "stupoare" ca japonezii astia chiar stiu sa faca motoare ce chiar mai si functioneaza mult si bine. Fie ca e vara sau iarna, bineinteles respectand minimul de intretinere recomandat! Si nu sunt singurul "fan suzuki", pe 2 sau 4 roti... Vezi si tu in trafic cate sunt!

O seara buna! 👍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

De ce am mentionat Suzuki swift aici? Pentru ca, sunt si motociclist cam de prin 2005 si, am constatat cu "stupoare" ca japonezii astia chiar stiu sa faca motoare ce chiar mai si functioneaza mult si bine. Fie ca e vara sau iarna, bineinteles respectand minimul de intretinere recomandat! Si nu sunt singurul "fan suzuki", pe 2 sau 4 roti... Vezi si tu in trafic cate sunt!

O seara buna!

Ce sa zic, o fi asa cum zici. Am auzit si din alte locuri despre reputatia motoarelor japoneze, dar nu am inteles exact de ce nemtii cu motoarele lor, mi se pare chiar bmw, au semnat de ceva ani un parteneriat prin care mentii le dau motoarele lor iar japonezii bateriile. Sau or fi buni si la baterii si la motoare aia cu ochii oblici??

 

..ei, na.normal ca subt destule japoneze pe strazi, oamenii vor sa circule.. NUMAI ca, ce am auzi e ca daca tii la vreun model japonez s-ar putea sa te coste mult si piesele lor (asa mi-au zis altii..) si colac peste problema (fara sa te salveze) astepti si destul de mult pana iti vine piesa. Si daca ai treaba s-ar putea sa te gandesti ca daca mai pui niste bani iei alta japoneza pana ajunge piesa ta..

Hmm..

 

Nu sunt suparat deloc. Vad ca scrii bine si pe intelesul tuturor.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, o fi asa cum zici. Am auzit si din alte locuri despre reputatia motoarelor japoneze, dar nu am inteles exact de ce nemtii cu motoarele lor, mi se pare chiar bmw, au semnat de ceva ani un parteneriat prin care mentii le dau motoarele lor iar japonezii bateriile. Sau or fi buni si la baterii si la motoare aia cu ochii oblici??

 

..ei, na.normal ca subt destule japoneze pe strazi, oamenii vor sa circule.. NUMAI ca, ce am auzi e ca daca tii la vreun model japonez s-ar putea sa te coste mult si piesele lor (asa mi-au zis altii..) si colac peste problema (fara sa te salveze) astepti si destul de mult pana iti vine piesa. Si daca ai treaba s-ar putea sa te gandesti ca daca mai pui niste bani iei alta japoneza pana ajunge piesa ta..

Hmm..

 

Nu sunt suparat deloc. Vad ca scrii bine si pe intelesul tuturor.

 

Habsr n-am la ce sunt "priceputi" nemtii ,nu am luat fiecare produs de-a lor(masimi/chestii mecanice sau electronice auto) la verificat gen ctc sau durabilitate in timp. Ca "performante" se vad pe drum. Cam 1 prostalau de-asta "baiatu' lu' mama si MAI ALES a lu' TATA cu BMW sau mertzan pe saptamana ajunge ba in sant ba pe contrasens de se pupa cu TIRu' ba are ceva cu stalpii de la electrica sau bietii copaci... Im fata mea un dobitoc de bucuresti spre focsani "a uitat"ca TIRu' nu-i face lui loc sa treaca asa ,in 1-2 secunde si a derapat cam juma' de banda pe contrasens de la ce frana a pus... Eu aveam vreo 120km/h(de bun simt...),el minim 150km/h... Numai de-asta si prefer sa fiu vazut in vreo Corolla...

Sanyo eneloop ,panasonic ,A123Systems LiFePo4 si cred ca si celulele 18650 din Tesla sunt facute tot prin china sau Japonia... De motoarele japoneze nu mai zic nimic... Sunt bune si piata auto o confirma,mai ales im capitalism unde orice om normal la cap se uita bine unde si cui-i da capitalul! De obicei la japonez se duce fara ezitari! Situatia pieselor e aia care e. Si da posibil sa ajungi sa-ti alta masina ,fie ca-i japoneza sau germana! Cand un acumulator de hibrida japoneza costa vreo 12mii euro clar te uiti cat e un leasing la una noua si cam ce bani ai putea sa iei pe masina actuala...

Masini bune nu se mai fac de prin anul 2000 daca ma intrebi pe mine...

Si clar nu mai pupam motoare gen M20B20 sau M30B35 unde regleaza proprietarul jocul la supape intr-o dupa amiaza cu un set de lere si cateva chei banale... S-au dus vremurile alea! Acum duci rabla cu pomu' de craciun in bord direct la reprezentanta ,si te rogi la "Doamne doamne" sa fie doar ceva minor,vreo sonda lambda sau catalizator "obosit"...

Si crede-ma ca am incercat sa inteleg piata auto de azi si rationamentul reprezentantelor auto "de renume"... Am cedat si incep sa zic precum unii amici:"da-le dreaqului de conserve,imi trebuie una sa ma duca din punctul A in punctul B fara sa se strice DIN NOU fix cand am nevoie..."

Mai nou cam toti pe care-i cunosc isi fac leasing o tin pana sa iasa din leasing+garantie si le fac vant rapid la altii. Ca oricum platesti mii de euro,ori pe piese+reparatii ori pe leasing+CASCO...

De-aia ajung foarte multi la japoneze,auto sau moto: ca n-are sens sa-ti cumperi V8 biturbo de 4.0litri si mii de cai putere ,cand 3-5 secunde poti sa dai in cine nu vrei si sa ramai fara permis de conducere(mai nou pentru vreo 2 luni daca "ai fost obraznic"...) Nu zic ,se poate sa faci si accident nasol la cat de boi/pardon "buni" si extrem de vigilenti in trafic sunt romanii(unu se uita in telefon cand vroiam sa ies din giratoriu NOAPTEA pe la 21:30... Nu la acordat prioritate...)

Atunci care vrea isi ia japoneza fiabila pt.drumu' public si racheta (probabil germana ) Porsche gt3 sau alte "dracii" pt.circuit(sunt atatea...). Nici nu face multi km cu "bijuteria cu multi cai" nici nu risca sa intre vreun bou in live pe facebuci in el sa i-o faca praf/pilaf sau in cel mai fericit caz sa-i taie cam jumate din valoarea de piata,se si distreaza in conditii de relativa siguranta si de vrea o vinde si pe bani buni relativ repede!

Problema e ca industria auto indiferent de marca se cam duce "la vale" de vreun an-doi... In special cea germana!

Efectul o sa fie masini si mai "de unica folosinta" ,cred ca nu vor apuca 100mii de km si-s distruse...

 

Parerea mea, acuma ,cum a zis si orbul "vom vedea"!

Io cred ca japonezii se vor mentine "de incredere" . Sau cel putin Lexus sigur ramane marca serioasa

Edited by kiwi82
Link to comment
Share on other sites

Iar on-topic: asa cum e un E30 320i cu "anemicul" M20B20 tot ramane o placere sa-l conduci. Mai ales cu o evacuare mai "permisiva" si fara catalizator!

 

Da, ca la Bmw sunt tare ieftine piesele..

Japonatele fac motoare pe benzina extraordinare.

Vezi honda ce motoare facea din 2000 cilindree aspirat scotea 240 de cai acum 20 ani.

 

Au mai fost si "alte japoneze" cu motor de 2 litri 4 cilindri in linie si 200 cai ,Honda/acura integra type R...

De "celelalte" japoneze cu 6 cilindri in linie nu mai zic nimic

Da' cam toate aveau multi cai si,culmea,erau si bune prin curbe...

De piese si pretul lor sau cand iti ajung la service nu mai are nimeni voie sa se "planga"...

Edited by kiwi82
Link to comment
Share on other sites

De ieri citesc si ma gandesc daca sa raspund sau nu, da japonezele sunt in general ceva mai fiabile dar sa nu exageram, Lexus? sigur fiabil dar cate sunt in Romania daca sunt asa fiabile? Preturile de intretinere sunt destul de mari apropo de fiabilitate am cautat sa iau u GL400 din asta fiabil ce sa vezi cutia in limp mode mai caut in stanga si dreapta se pare ca au o problema se duc capacitorii din ECU, Nissan cu motorul de 3.0 diesel e celebru pt "fiabilitate" ,Subaru la fel la motoarele diesel , cele benzina sunt mai ok mananca garniturile de chiulasa, Honda aici da motoare bune si si diesel , problema la Honda sunt piesele unele vin doar pe original. Toyota da avem din nou fiabilitate buna mai putin pentru motoarele diesel mai noi de 2001 in schimb intretinerea e mai scumpa . Pana la urma ca sa citez un amic care are service "toate se strica problema e cat costa sa repari si cat de repede poti lua piesele" . Inca ceva daca stau sa compar nr de japoneze vs numarul de BMW in Romania as zice ca sunt de cateva ori mai multe BMW vs celelante marci japoneze . Si sa ajung si la ultimul punct da din pacate multi proprietari de BMW nu sunt ce "trebuie" . Si da sunt de acord ca de prin 1998-2000 BMW a renuntat sa faca masini care sa fie fiabile fortand oarecum clientii sa aiba o abordare pragmatica - 3/5 ani leasing apoi masina la buyback . Asa ca e relativa schema asta cu fiabilitatea tot caut ceva 4x4 Landcruiser/Patrol/Pajero si ce sa vezi fiecare are boala " lor" ex Lancruiserele ruginesc toate fix in aceleasi locuri : capota fata din interior spre exterior aici e o greseala de proiectare as zice stalpul sofer pe interior pe rama aici iar pare ca au busit izolatia de fabrica rugina e fix pe suduri. pasaje spate fix unde se inchide usa se strange apa in partea de jos si rugineste prag si pasaj (asta e comuna din ce am vazut si la Pajero) .

Rezumat - da japonezele sunt fiabile nu contesta nimeni dar nu chiar la modul am luat japoneza nu voi avea ever probleme .

Link to comment
Share on other sites

Si drep urmare, decat sa iau o masina care sa imi rugineasca si sa nu o mai pot conduce, mai bine sa aiu un motor caruia sa ii schimb uleiul la 7-10 mii si sa nu ma doara capul.. stiu, filtre, EGR-uri si turbine.. ehe.. parte din intretinere si DIN FELUL CUM ITI INTELEGI "Groapa Fara Fund de Bagat Bani".. GFFBB :)

 

..Creca e mai scump un tinichigiu decat un mecanic de distributie... Si dureaza si mai mult.. Asa daca nu imi pun ambitia sa o fac chiar eu, dar la tinichigerie-vopsitorie chiar nu ma bag.

:)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Well- ca si "curiozitate" si poate o explicatie a fiabilitatii la modelele vechi Toyota( ce caut eu) intervalul de service dat de fabrica schimb ulei filtre =10.000 km la modelele noi am gasit

https://www.toyota.com/owners/parts-service/maintenance-schedule

deci cel putin in US 5-10k mile am mai sapat in Europa adica Romania avem asa

Mașina ta Toyota va avea nevoie de o verificare

de Bună funcționare și Siguranță cel puțin o

dată la 2 ani/30.000 km (oricare dintre acestea

survine mai devreme). O verificare intermediară

este necesară în fiecare an sau la 15.000 km.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

 

Pe principiul asta e de ras spre plans... Cu "putina atentie" ajungem la logan sau sandero... Ce naiba,tot te duce oricare din astea doua din punctul "A" in punctul "B"...

Da'e incomparabila experienta de a conduce un E30 chiar si 320i cu M20B20 fata de logan sau sandero...

De nu era problema ruginei sau taxelor de poluare aberante eu numai in E30 320i sau E34 520i as sta,de dimineata pana seara...

Iar fiabilitate... De nu aveam una din vremurile alea(anii 1990) cu ambreiajul original inca pe ea si functional, nici nu mai vorbeam...

Dupa capul meu sunt cele mai agreabile BMW-uri facute vreodata... Nici nu mai conteaza ca s-ar putea sa crape motorul,diferentialul sau cutia pe la vreo 500mii de km. Fiecare zi cand dai o cheie si faci o plimbare ,scurta ori lunga pana la mare sau munte ,tot o sa fie de 1000 ori mai placuta si distractiva decat orice produs de la renault sau dacia!

Iar de motoarele turbo cu 300 cai de la renault-urile sport chiar nu-s impresionat! Cand or face 6 cilindri un linie poate merita atentia 😁

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Va salut. Acum 3-4 luni am achizitionat si eu un E30 318i din 1987. L-am cautat destul pana am gasit unul care sa fie cat de cat echilibrat intre stare, originalitate si pret. Masina este atestata vehicul istoric si pana acum si s-a pastrat destul de bine. Trebuie vopsita integral si are cateva pete de rugina pe la praguri si in spatele rotilor spate, dar in rest arata destul de bine. Pe partea mecanica am lucrat un pic la ea, avand curte si cateva notiuni de mecanica am facut singur aceasta treaba. Am schimbat tot ce tine de suspensie si tren de rulare, mai putin arcurile, fise si bujii, pipa delcou, distributie cu pompa de apa, vas expansiune, toate fluidele si filtrele. Multe din piese date jos erau originale sau din anii `90. Mai am de reparat trapa manuala si de vopsit masina ca si reparatii majore, in rest chichite. Masina functioneaza foarte bine, imi place la nebunie cu se comporta si ma bucur de ea. Momentan e pusa la pastrare in garaj si va iesi la primavara. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.