Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Mers intrerupt, oprire la pornirea la rece, motor N47


Recommended Posts

Salutare,

 

Voi modifica titlul daca un altul ar fi mai potrivit.

 

 

Masina o stiti, e un 118d LCI, cea cu problemele de distributie, rezolvate intre timp.

 

De ceva timp o supara ceva si nu-mi dau seama ce, de-asta si ma consult cu voi.

 

Problema e asa. Acum vreo luna la un drum de Bucuresti, m-a necajit tare in sensul ca mergea intrerupt si inecat iar relanti-ul oscila ingrozitor cu AC on. Am ajuns acasa, am curatat pe rand, MAF, EGR, inlocuit MAP (OEM nou), curatat galerie admisie, inlocuit garnituri admisie. Totodata am observat un furtun de vacuum topit sub galerie. Acel furtun s-a inlocuit. Totodata am inlocuit si filtrul combustibil.

 

Imediat dupa operatiunea de curatare MAF, EGR, manifold, masina la rece da sa se opreasca, uneori si la cald. Apoi isi revine, tine relantiul foarte ok insa in mers intrerupe la mers constant ori acceleratie usoara sub 2000rpm (uneori, nu tot timpul). De tras trage foarte bine.

Valori pe injectoare cu ISTA+ sunt intre -1 si +1 injectoarele 2 si 4, 1 si 3 se compenseaza mai mult, inj3 fiind cu 2-2,3 la relanti. In sarcina coboara toate spre 0.

 

Se comporta ca o problema de vacuum insa nu stiu cum s-o depistez.

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Stiu Mircea insa prin Focsani nu am unde face un test, doar mecanici de VW peste tot. Am demontat primele 3 injectoare (al 4-lea n-a vrut nici mort sa iasa) si am fost cu ele la Buzau la Iulian, care dupa ce le-a pus pe banc mi-a zis ca sunt ok, ca al 3-lea e putin infundat insa nu probleme mari. Cu al 4-lea nu m-am mai dus la el ca ar fi culmea sa fie el vinovatul...

 

Dimineata am pus de doua ori contactul inainte sa pornesc si nu s-a mai balbait la relanti, n-a mai dat sa se opreasca. Se comporta ca si cum s-ar dezamorsa pompa ori pierde presiune pe undeva.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update, ma tot chinui cu ea asa de vreo doua luni.

 

Plecat in concediu, a mers groaznic pana pe la Timisoara, acolo i-am scos furtunul de vacuum de la EGR si obturat, apoi i-am pus aditiv in motorina si usor usor si-a dat drumul incat dupa vreo 500km mergea chiar bine.

 

Acum sunt ferm convins ca e o problema de alimentare.

Am schimbat motorina cu OMV MaxxMotion si pare ca nu mai intrerupe asa mult, prea putin se mai observa.

 

Ramane pornirea grea la cald, impreuna cu tendinta de a se inneca, pana face presiune. Cumva pierde presiune pompa sau ceva.

Idei ce sa mai verific?

 

Pe tester nicio eroare, pe Carly cam se pupa presiunea in rampa cu cea comandata de ECU...

Link to comment
Share on other sites

La rece porneste ok insa nu stabilizeaza turatia de relanti, da sa se opreasca, ca si cum n-ar avea suficienta motorina, apoi merge rotund. La cald porneste mai greu insa nu face treaba asta cu relantiul. Iar in mers am zis, merge intrerupt cand si cand, la mers constant sau acceleratie usoara. La kickdown trage ca nebuna. Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

La rece porneste ok insa nu stabilizeaza turatia de relanti, da sa se opreasca, ca si cum n-ar avea suficienta motorina,

 

Ti-ai raspuns singur..

 

Daca cumva e senzorul presiune rampa, o sa-ti apara pe un tester cu ISTA, daca nu apare, e ce ti-am spus eu.

Daca e snezorul de rampa, schimbi rampa cu totul.

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

 

Revin cu a mea problema, cu rugamintea sa ma sfatuiti.

Update: Am facut test de retur, au rezultat doua injectoare 2 si 3 cu valori mari fata de celelalte, aproape dublu la 2. Am inlocuit cu doua injectoare Bosch noi. Masina merge la fel. Desi initial ma bucurasem ca parea ca porneste mai usor, de fapt ulterior a inceput iar sa intrerupa in mers, asa ca am recurs iar la aditiv. Sa zic ca am mai consumat 2-3 plinuri cu aditiv, insa am observat ca odata ce trec de jumatatea rezervorului incepe usor usor sa intrerupa chiar si cu aditiv.

 

Am schimbat filtrul de motorina, am schimbat si motorina, am trecut de la Mol EVO plus (toata viata ei a vazut numai d-asta) la Rompetrol cea cu cetanica de 55.

Mai grav e ca ieri, dupa un drum de 100km a inceput la intoarcere spre casa sa intrerupa chiar bine, am tras putin de ea ca ma scosese din minti iar acasa in garaj nu a mai vrut sa porneasca deloc. Am ridicat capota si se auzea cumva un sfarait, ca o pierdere de apa/vapori undeva sub galeria de admisie. Doar cat sta releul ala cu contactul pus, dupa ce se opreste masina.

A trebuit sa o las sa se raceasca si aseara a pornit.

 

Atasat e ce mi-a dat Carly ieri. Faceti abstractie de erorile pe DTC, sunt de la un senzor de placute pe fata pe care ar trebui sa il schimb, e al treilea care "pica" de la ultimul schimb de placute.

Diagnostics Report BMW - E87 (2007)_Dec 28 '19 16_53_25.pdf

 

Ma ingrijoreaza asta:

Car Communication Computer CCC

Fault Code: 00E1D2

Fault Explanation: :Shutdown due to overtemperature (Error

Tempshutdown). / A device has been switched off due to

overtemperature (Error Temp Shutdown) / 0xE1D2: DME transmitter

failure

 

Daca puteti sa-mi recomandati un service bun, vreau sa-i dau de capat...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

pot fi multe..puneti aici ce referinta au injectoarele si pompa de injectie,si poate va mai dau cite-o ideie,si bineinteles,problema masinii sa fie din injectie,pentru ca pot fi si alte cauze care nu sint relationate.

Citeam mai sus...proba aia cu eprubetele este ajutatoare in foarte putine cazuri,eu nu o recomand,nu serveste la nimic in general.Faptul ca vezi o eprubeta mai plina ca celelalte nu inseamna decit ca acel injector da mai mult retur,nu ca ar da prost,doar ca asa interpreteaza unii.

Majoritatea injectoarelor pot da pe retur ,in general,intre 5ml ...55ml ca exemplu,si asta inseamna ca sint in parametrii normali de functionare,doar ca nu sint echilibrate intre ele.

Pentru a vedea de ce intrerupe,sau scade turatia la ralenti,trebuie facut test de ralenti nu de retur,ci de injectie,cantitate plus mod de pulverizare,apoi test de compresie pe fiecare cilindru.

Testul de ralenti se face la vreo 250...300 bar,iar cel de retur la 1600 bar sau mai mult,in functie de tipul de injector.

20230112_073610.jpg

20250327_073302.jpg

oxidata.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum nu pot uploada poze prea mari,mai scriu alt mesaj,sper sa fie ok,nu am alta solutie.

In pozele care le pun aici,de remarcat ca exista mai multe teste care se fac unui injector,indiferent de marca si referinta lui,si ca fiecare proba specifica in ce conditii trebuie facuta si ce cantitati de combustibil trebuie sa injecteze in fiecare dintre ele.

Pentru a se intelege ce reprezinta fiecare am sa dau exemplul citeva...

testul VL (R) inseamna test de retur 9.0(7.0-11.0) acestea sint cantitatile cerute(asta este injector siemens,de obicei cer foarte putin retur) ceea ce inseamna ca optim ar fi 9.0 ml dar orice cantitate intre 7.0ml si 11.0ml este corecta.

in poza alb-negru testul VL (R) cere retur de 30+/- 25ml si este un injector bosch,adica cere 30-25=5ml pina la 30+25=55ml

20250411_101437.jpg.05eb61112b698df08d3dd578dfa444b1.jpg

20241210_074003.jpg

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, alfa-omega said:

proba aia cu eprubetele este ajutatoare in foarte putine cazuri,eu nu o recomand,nu serveste la nimic in general.

ok, asta s-a inteles.

 

40 minutes ago, alfa-omega said:

de ce intrerupe,sau scade turatia la ralenti, trebuie facut test de ralenti nu de retur, ci de injectie, cantitate plus mod de pulverizare, apoi test de compresie pe fiecare cilindru.

care testele astea le putem face (acasa) inainte sa ajungem la tine, specialistul.

Sau care test este (poate iesi atata de prost..) ca sa ne duca la aceiasi concluzie .. cat de cat clara?

Probabil doar cel de compresie poate fi facut acasa cu un manonetru..

Ca, celalalt.. ce echipament putem sa luam ca sa avem acasa de testat un injector, dar sa nu fie scump..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cine lucreaza in domeniu stie ca astfel de teste nu se pot face de oricine,intrebarea nu isi are rostul,de fapt nici cei de meserie nu stiu sigur,doar banuiesc.Daca vrei sa nu te coste mult,iti fabrici singur bancul de probe,si poate ca in citiva ani,cu noroc,si multa pasiune,obtii rezultatele cuvenite.

Acuma,daca mai vrei sa stii si cum se fabrica un banc de probe.....

-inveti cum functioneaza un injector diesel

-inveti cum functioneaza o pompa diesel

-inveti sa masori,sa tai,si sa sudezi materialele din care faci bancul

-inveti o leaca de electricitate,ca sa faci legaturile electrice

-inveti cum functioneaza un motor electric

-inveti cum functioneaza un variator de frecventa

-inveti cum functioneaza un generator PWM

-inveti un pic de programare,informatica

-inveti un pic de electronica

-la final pui totul cap la cap,si iti faci un banc de probe mai ieftin decit cel din comert.

 

IMG-20211108-WA0019.jpg

IMG-20211201-WA0045.jpeg

IMG-20211201-WA0010.jpg

Link to comment
Share on other sites

Promit sa nu mai pun intrebari atat de complicate.. am vrut sa stiu cat de vast si complicat poate fi.

Iata ca am aflat cu totii, cred.

Deci pentru eliminarea cauzei date de injectoare trebuie desigur puse pe bancul de probe si mers la specialist.

..simptomul patit de mine cu, ceva timp in urma cu detonarea in mers parese ca dupa testul eprubete pe retur.. si refacut injectoarele, detonarea nu a mai aparut.. deci atat cat e, pe mine m-a salvat de la cheltuieli suplimentare deocamdata..

Asta e cel mai simplu clip gasit pentru cei care vor sa incerce sa faca singuri:

 

Ma bate gandul sa vreau sa vad cum lucreaza un injector la "botul" lui. Mare branza nu e.

Depinde de fiecare cat de mult vrea sa se bage, sa inteleaga.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista echipament home made,ieftin,sa-l poti folosi in garajul propriu,iar ca sa ai unul profesional doar ca sa iti verifici masina personala nu merita cheltuiala,vorbim de citeva zeci de mii de euros.

Ce ai pus tu acolo,ma refer la acel video,este pentru injectoare de benzina,nu are legatura cu motorina,nici nu se apropie macar,dar este foarte interesant.BMW-urile fabricate dupa anul 2016 lucreaza,unele nu toate,cu presiuni de 1800....2000...2400 bar.

Mult mai relevant este un test audio decit cel cu eprubetele,sau un test cu osciloscopul.Pentru testul audio,exista niste aparate pe Amazon.Asculti zgomotul produs de fiecare cilindru,si iti dai seama care din injectoare nu lucreaza cum trebuie.

81zbhbz82xL.__AC_SX300_SY300_QL70_ML2_.j

 

In locul placii de Arduino,ce folosea in video,care sincer sa fiu nu este chiar asa de fiabil,si iti spun asta din propria experienta,este prea lent,mai bine iti cumperi un simulator chinezesc.Cel din imagine este bun si pentru injectoare electromagnetice,si pentru injectoarele piezoelectrice, capabil sa suministreze impulsuri electrice de 140v.

61IlEefoq2L._SL1000_.jpg

 

In orice caz,la final ai nevoie de un sistem care sa iti produca presiune in jurul a 1600 bar si la care sa conectezi injectorul,iar asta este un banc de probe sau ce ti-am aratat mai sus intr-unul din mesaje,atasezi un motor electric de vreo 3,5kw cu un variator de frecventa de 4...5kw,pentru controlul vitezei, la o pompa common rail si o rampa.

Cel mai important totusi in aceasta ecuatie este programul bancurilor de probe.Fiecare injector existent in comert,este fabricat sa raspunda unor conditii specifice de lucru,acei numiti parametri de functionare sau daca preferi in engleza test plan.

Edited by alfa-omega
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.