Jump to content

G30 530i sau G30 530d


Recommended Posts

da, ai perfecta dreptate, in cele din urma, noi, ca utilizator final, suntem singurii care avem de suferit

 

revenind on-topic

asa cum zice si LYM, cred ca o optiune buna ar fi si 530d mhev (impoxit mic daca e incadrata ca hibrid, consum mai mic in oras), doar ca fiind doar pe facelift, probabil e inca destul de scump

 

Da, facelift-ul e demential, dar un 530d mhev, e vreo 57-60.000EUR, din 2020, cu dotari decente. Aproape dublu fata de bugetul la care m-am gandit eu, asa ca nu o iau in calcul. La banii astia iau un M4 si imi indeplinesc visul de pustan :))

Cel mai probabil o sa aleg 530i, cu o oarecare strangere de inima, din cauza faptului ca acest motor e mic si cam stors la maxim de putere, cu un cuplu net inferior celui de 3L diesel etc.

Pe de alta parte, e mai usoara cu vreo 200kg, si dupa 140/150kmh, am observat ca recupereaza si chiar depaseste dieselul (stiu, pe drumurile din Ro e irelevant).

O sa caut una cu km putini (maxim 70.000km), neaparat cu BMW Premium Selection. Poate peste 2 ani, iau facelift-ul.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Da, facelift-ul e demential, dar un 530d mhev, e vreo 57-60.000EUR, din 2020, cu dotari decente. Aproape dublu fata de bugetul la care m-am gandit eu, asa ca nu o iau in calcul. La banii astia iau un M4 si imi indeplinesc visul de pustan :))

Cel mai probabil o sa aleg 530i, cu o oarecare strangere de inima, din cauza faptului ca acest motor e mic si cam stors la maxim de putere, cu un cuplu net inferior celui de 3L diesel etc.

Pe de alta parte, e mai usoara cu vreo 200kg, si dupa 140/150kmh, am observat ca recupereaza si chiar depaseste dieselul (stiu, pe drumurile din Ro e irelevant).

O sa caut una cu km putini (maxim 70.000km), neaparat cu BMW Premium Selection. Poate peste 2 ani, iau facelift-ul.

 

Terminati cu prostiile astea. MB are A45 AMG S cu motor de 2 litri, de 421 cp. Dar sunt nenumarati producatori care au motoare de 2 litri cu puteri peste 300. VW/Audi/Seat au de ani de zile motorul asta, de la 280 cp la 320 cp acu, pe Golf/Tiguan R, Cupra, Audi S3. Honda are pe Type R. BMW are 306 cai, pe M135 si M235 GC, Renault parca are si mai mic motorul pe RS, 1.6 sau 1.8. Ford are motor in 3 pistoare de 200 cp, deci sa lasam povestile astea de acu 15 ani, cum ca sunt fortate. Este exact aceeasi discutie cand aparusera motoarele Turbo, ca sunt fortate, proaste etc, vis-a-vis de cele aspirate.

 

Ia linistit ce iti doresti...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de benzinara, strict dintre alea as alege oricand 530d. Dupa parerea mea 2 litri benzina nu se prea potriveste cu comportamentul unui Seria 5, in schimb 3 litri diesel e fix ce trebuie daca nu ai cine stie ce pretentii de M sau V8. Serios, ia 530d-ul, nu o sa iti para rau. Sau daca vrei benzina cauta un 540i, nu ar trebui sa fie mare diferenta de pret.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Am luat 530i pana la urma, si mi se pare o alegere ok.

Intre timp, dupa ultimele experiente cu fosta masina (F36 420d) am devenit anti diesel si nu mai vreau sa aud de asa ceva. Am inceput sa urasc si zgomotul ala specific (acel tors). Desigur, e o pura experienta personala si nu inseamna ca dieselul e neaparat naspa.

 

Am cautat un 540i, dar din pacate nu am gasit nimic ok. Preturile au explodat pe fondul crizei de microcipuri. Una cu dotarile pe care le voiam eu (si garantie BPS) ajungea la 43/44k cu usurinta.

 

Am dat 37k pe 530i xdrive care e aproape full option. Nu mi se pare ca nu ar face fata motorul, e destul de agresiv, mai ales pe sport, pe la 4000/5000rpm. Dupa ce expira garantia o sa ii fac si un stage 1 daca va mai fi la mine la vremea aia

Edited by Claudiu F
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat 530i pana la urma, si mi se pare o alegere ok.

Intre timp, dupa ultimele experiente cu fosta masina (F36 420d) am devenit anti diesel si nu mai vreau sa aud de asa ceva. Am inceput sa urasc si zgomotul ala specific (acel tors). Desigur, e o pura experienta personala si nu inseamna ca dieselul e neaparat naspa.

 

 

Acum cateva luni am testat 840i si 840d. Am ales 840d fara sa stau pe ganduri! Cred ca ai ajuns sa urasti dieselul datorita motorului de 2.0, care-i un motor bun, decent, dar fara valente sportive spectaculoase, un motor de la care, totusi, nu trebuie sa ai mari pretentii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acum cateva luni am testat 840i si 840d. Am ales 840d fara sa stau pe ganduri! Cred ca ai ajuns sa urasti dieselul datorita motorului de 2.0, care-i un motor bun, decent, dar fara valente sportive spectaculoase, un motor de la care, totusi, nu trebuie sa ai mari pretentii.

 

Ai dreptate, un diesel in 6 cilndri e alta treaba. La G15 si eu as alege probabil diesel, e mai ieftin cu vreo 8/9k eur. Nu mai zic de cuplu.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, un diesel in 6 cilndri e alta treaba. La G15 si eu as alege probabil diesel, e mai ieftin cu vreo 8/9k eur. Nu mai zic de cuplu.

 

Nu e deloc mai ieftin :)

Cand vine vorba de G15, modelul de baza (cel mai ieftin) este 840i rwd, urmat de 840i xdrive, 840d xdrive si cel mai scump 850i xDrive.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.