Jump to content

Setari geometrie dupa montare BIlstein B4 Sport + Eibach


George_12

Recommended Posts

Salutare

 

Masina in cauza: E60 LCI/M Sport 2008 (suspensie stock M Sport)

 

Componentele montate:

Amortizoare: Bilstein B4 Sport

Arcuri: (Eibach Sportline)

Flanse: Lemforder

 

Jante 19 inch (deja de 5 ani pe masina)

Distantieri H&R (25mm fata - 30mm spate)

 

Am schimbat amortizoarele si arcurile ieri si trebuie sa fac geometria in urmatoarele zile.

Am inteles ca odata ce schimbi amortizoarele si arcurile si anume pui (lowering springs), se modifica geometria si caderea masinii si trebuie facute setari custom.

 

Am primit urmatoarele propuneri de la un prieten avizat, insa cei de la service ma intreaba de ce vreau setarile acestea?

1. Camber-ul sa fie putin mai drept decat este el normal pe ambele punti, (mai ales pentru rotile spate).

2. Convergenta pozitiva (putin mai inchisa) pe ambele punti si anume (Toe-in)

 

Prietenul meu mi-a spus sa le aduc la cunostina aceste setari, pentru a nu distruge gumele, pentru ca lasand setari standard asta o sa se intample.

 

Poate si altcineva avizat si trecut prin asta, sa confirme cine are dreptate si ce setari trebuie?

sunt putin in ceata acum.

post-92511-0-32469700-1627804934_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Nimeni?

Probabil nimeni, ca nu multi fac altceva decat aliniamentul corect.

 

Sau prietenul tau stie mai bine.

 

Pe ce echipament de facut aliniamentul urci masina?

E bine sa mergi la cei mai buni pe care ii gasesti sau iti permiti. Adica pe ceva gen Hunter sau John Bean.. macar.

 

https://m.olx.ro/d/oferta/servicii-geometrie-roti-3d-cu-aparatura-hunter-2018-sector-1-IDbpsWf.html

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Probabil nimeni, ca nu multi fac altceva decat aliniamentul corect.

 

Sau prietenul tau stie mai bine.

 

Pe ce echipament de facut aliniamentul urci masina?

E bine sa mergi la cei mai buni pe care ii gasesti sau iti permiti. Adica pe ceva gen Hunter sau John Bean.. macar.

 

https://m.olx.ro/d/oferta/servicii-geometrie-roti-3d-cu-aparatura-hunter-2018-sector-1-IDbpsWf.html

 

Deci sa inteleg ca prietenul meu greseste, ok nici o problema.

Sa las la indemana service-ului aliniamentul zici.

Este un service de renume in UK, specializat pe BMW.

Si da, echipamentul este Hunter 3D.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca prietenul meu greseste, ok nici o problema.

Sa las la indemana service-ului aliniamentul zici.

Este un service de renume in UK, specializat pe BMW.

Si da, echipamentul este Hunter 3D.

Daca esti in UK iar prietenul tau este roman..., mergi la cei mai buni cu hunter, care-ti permiti in uk, ca unii stiu ce fac.

Uite ce am citit ca sa ma tin in forma:

https://forums.m3cutters.co.uk/threads/4-wheel-alighnment-options.75143/

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce schimbi elemente de suspensie se strica geometria in sensul ca nu este aliniata, avand componente noi care trebuie reglate, de aceea te duci sa faci o geometrie dupa.

 

Daca ce te intereseaza este viata anvelopelor, cele mai bune setari sunt cele stock, BMW le-a gandit in asa fel incat sa ai maxim de siguranta, cel mai bun consum posibil si uzura cat mai mica.

 

Legat de recomandarile primite:

 

- camberul cat mai aproape de zero duce la uzura redusa + aderenta mai buna in linie dreapta si uzura pronuntata pe exteriorul anvelopei in viraje + risc marit de a pierde controlul in viraje (spin-out) din cauza aderentei reduse. Sub nici o forma nu as face camber mai pozitiv decat recomandat de producator, nu vei avea nimic de castigat. Exista un singur scenariu unde vrei camber zero: la drag racing, pentru ca nu iei niciodata viraje.

 

- toe-in te va ajuta la avea o masina mai stabila in linie dreapta, dar va creste uzura anvelopelor si vei avea un efect de subvirare mai pronuntat ( comparativ cu setarile stock )

 

 

Daca masina este daily-driver si nu sti exact ce efect au modificarile unghiurilor cel mai bine e sa ramai cu setarile de fabrica, sunt corecte indiferent de inaltimea suspensiei. Ceea ce se intampla cand cobori o masina este ca e posibil sa nu mai poti ajunge la setarile recomandate de producator si sa fie necesar sa adaugi / scazi unele unghiuri ca sa ajungi din nou la setarile de fabrica si poate asta incerca sa iti sugereze prietenul tau dar nu s-a exprimat corect

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ca sa nu mai deschid alt topic.

 

E60 520d N47.

Amortizoare M cu arcurile stock ale N47 si Bari antiruliu de M5 cu roti pe 18. 
 

Nu știu daca contează ca sunt si bările antiruliu de M5, eu zic ca nu, dar totuși am zis sa precizez. 
 

Am gasit ceva info pe forum, inclusiv spunea colegul @lucianWRCca pe arcuri eibach ar trebui făcută geometrie si selectat X1 suspensie sport, chiar daca mașina este E60. 
 

Sa fac geometria pe standard sau sa aleg altceva? Gen alt motor sau alt model de Bmw? 
 

Nu știu cat contează si daca contează. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, WIN60 said:

Amortizoare M cu arcurile stock ale N47 si Bari antiruliu de M5 cu roti pe 18. 
 

Nu știu daca contează ca sunt si bările antiruliu de M5, eu zic ca nu, dar totuși am zis sa precizez. 

Nu as alege modelul M din considerentul ca probabil doar "camber"-ul se modifica datorita puterii motorului transmise rotilor de un M5..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.