Jump to content

Problema lipsă putere și pocnituri la turații BMW e46 320d 150


Florinn98

Recommended Posts

Vă salut cu respect!

Dețin un BMW e46 320d 150cp, iar astăzi am întâmpinat o problemă pe autostradă la un mers constant 3000rot motorul a avut două ezitări (prin ezitări fac referire că,, și-a dat în nas de două ori "), cred că s-a auzit și ceva zgomot în zona motorului sau doar așa am avut impresia după care și-a revenit (sau cel puțin asta credeam eu...),după cele întâmplate am redus turația motorului undeva la 2000 rot. Am încercat să accelerez, dar am sesizat o lipsă de putere..practic mașina nu mai răspundea la pedală (m-am rugat de ea până la 2200 rot), văzând că nu reușesc am continuat încă 500 metri la turația de 2000rot după care s-a auzit o pocnitură în zona compartiment motor. Am oprit imediat pe banda de urgență, lăsând motorul la ralanti motorul torcea impecabil, fără bătaie, fără pocnitură...Am încercat să accelerez, dar când am ajuns la 2000rot s-a auzit iarăși o pocnitură... neștiind ce să fac, am plecat cum mașina așa, mergând în treapta a treia la o turație de 1500rot pentru încă 10 km.. în tot acest timp mașina a mai avut câteva ezitări, dar am reușit să ajung acasă. Am pus testerul imediat (ISTA+) și mi-a apărut eroarea 3F31 rail pressure sensor short circuit B-...din câte am înțeles, această eroare face referire la senzorul de presiune combustibil pe rampă. În timpul diagnozei, mașina a avut ezitări chiar și la ralanti, dând să se oprească însă fără pocnituri. Am încercat să accelerez din nou... aceași pocnitură după 2000rot(menționez că pocnitura apare după 2,3 secunde de la accelerare la un interval din 10 în 10 secunde cu aproximație), în tot acest timp mașina dă și fum negru la accelerare... înainte neavând aceasta problema. Țin să menționez că mașina are 85000km, luată din Italia având un singur proprietar... mașina a stat foarte mult în garaj fiind mașina a doua a proprietarului. Mașina arată impecabil..dar m-a surprins aceasta problemă. Aștept câteva păreri din partea dumneavoastră. Vă mulțumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Te-ai uitat la senzorul MAP sa nu fie infundat? E relativ usor de scos si vazit gaura aia a lui. E drepet ca nu cred ca el poate sa faca masina sa dea in nas numai ca e bine s ail verifici inainte de a te apuca de scos senzorul si (eventual) VALVA de pe rampa si verificat cu altul stiut bun...

Senzorul e spre radiator, valva.. e in capatul celalalt..

 

Filtrul dw motorina cand a fost schimbat ultima oara?

Edited by bimmer90f30
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Te-ai uitat la senzorul MAP sa nu fie infundat? E relativ usor de scos si vazit gaura aia a lui. E drepet ca nu cred ca el poate sa faca masina sa dea in nas numai ca e bine s ail verifici inainte de a te apuca de scos senzorul si (eventual) VALVA de pe rampa si verificat cu altul stiut bun...

Senzorul e spre radiator, valva.. e in capatul celalalt..

 

Filtrul dw motorina cand a fost schimbat ultima oara?

Am verificat senzorul MAP, este curat. Filtru de motorina l-am schimbat acum 2000 de kilometri, când am achiziționat mașina.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Te-ai uitat la senzorul MAP sa nu fie infundat? E relativ usor de scos si vazit gaura aia a lui. E drepet ca nu cred ca el poate sa faca masina sa dea in nas numai ca e bine s ail verifici inainte de a te apuca de scos senzorul si (eventual) VALVA de pe rampa si verificat cu altul stiut bun...

Senzorul e spre radiator, valva.. e in capatul celalalt..

 

Filtrul dw motorina cand a fost schimbat ultima oara?

De asemenea am verificat și debitmetrul, tot curat. Am luat spray special și l-am curățat fără să ating nimic. EGR-ul curat, mașina când am luat-o încă avea clapetele la admise funcționale, le-am eliminat pe motiv de siguranță chiar dacă se prezentau ok. Am să comand o rampă sh împreună cu senzorii de presiune combustibil și regulatorul din spate, să văd cum se prezintă...chiar mă îngrijorează acele pocnituri de la 2000 rot in sus... și culmea că am verificat valorile senzorului de presiune combustibil (valoarea cerută și valoarea reală) iar cele două merg în sincron... dacă senzorul de presiune combustibil era defect, valorile trebuiau să difere cu mai mult de 15-20%..sper să nu fie ceva probleme din ECU. Mă gândesc că acele pocnituri provin din detenta fie mai devreme, fie mai târziu a injectoarelor...gen ECU dă comandă eronată din impuls la injectoare...altfel nu înțeleg acele pocnituri, parcă ar fi explozii de autoaprindere... posibil ca debitul de motorină să fie unul mult prea ridicat... și evacuează motorina nearsă de aici și fumul negru la accelerare...

Vă mulțumesc pentru orice informație. Tot respectul pentru cei care și-au făcut timp să-mi răspundă!

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Florinn98 said:

3F31 rail pressure sensor short circuit B-.

Ai verificat si cablurile din conector sa aiba continuitate permanent cu pinii din conector la senzor, inclusiv conectorul de mizerie si alte depuneri?.. Conectorul ala e destul de expus la ulei si praf avand in vedere pozitia lui.

Nu cred ca e cazul sa iei rampa... verifica ce e cuplat la ea..

Daca banui excess de motorina atunci vezi cam cum lucreaza i jectoarele in INPA/ISTA. Poate fi si acela un indicator minim..

Edited by bimmer90f30
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai verificat si cablurile din conector sa aiba continuitate permanent cu pinii din conector la senzor, inclusiv conectorul de mizerie si alte depuneri?.. Conectorul ala e destul de expus la ulei si praf avand in vedere pozitia lui.

Nu cred ca e cazul sa iei rampa... verifica ce e cuplat la ea..

Daca banui excess de motorina atunci vezi cam cum lucreaza i jectoarele in INPA/ISTA. Poate fi si acela un indicator minim..

Am verificat cablurile, conectorul toate sunt curate, contact există... le-am dat cu spray special pentru contact și suflat cu aer. 

La rampă este cuplat senzorul de presiune combustibil în partea din față, iar în spate regulatorul de presiune. Fiecare piesă sh luată separat costă mai mult decât rampa cu tot cu cei doi senzori...de aceea zic că mai bine i-au rampa cu totul și folosesc doar senzorii.

Am să verific să văd cum lucrează injectoarele. Mulțumesc pentru ajutor, domnule! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.