Jump to content

Recommended Posts

Salutare baieti si fete,

Posesor de BMW 118i 2007/06, motor N43B20A, 143 CP, 184k km de aproximativ o luna. Masina s-a prezentat exceptional la vizionarea in vederea cumpararii (vanzator privat) si in drumul de 300km spre casa. A doua zi ,insa, a inceput "distractia". 

La prima pornire dimineata, relantiul a inceput sa oscileze, in felul urmator: porneste la 1000 de ture, dupa care urca usor la 1100-1150, apoi incepe sa scada in jurul la 600. Din momentul acela, turometrul oscileaza intre 600-700 RPM, schimbatorul de viteze joaca si toata masina trepideaza, de parca ar rula in 3 cilindrii. Dupa 5 minute s-a stabilizat in sfarsit, dupa care am dus-o la service, unde s-au citit urmatoarele erori:

ECM (Engine Control Module - DME/DDE) - 4:
2AF4 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Electric
2AF2 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Lambda Linear
2AF6 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Lambda Binary
2EF5 DME: Map Thermostat, Activation

Bonus: Intre timp a cedat si rezistorul de la A/C, motorasul nu mai primea curent ca sa sufle, chiar daca A/C-ul cupla.

Prin urmare, s-au schimbat urmatoarele: senzor NOx (nou), termostat si flush la antigel, rezistor A/C si ulterior uleiul. 

Problema persista, iar toata treaba asta variaza ca intensitate si durata, cateodata oscileaza de 4-5 ori si se stabilizeaza, alteori 5 minute. Cert e ca daca accelerez scurt la cateva secunde dupa ce a inceput sa oscileze, se stabilizeaza. Va rog vizionati videoclipurile atasate mai jos.

S-a dus din nou la service, unde s-au citit erorile si de data aceasta au aparut lucruri noi:

ECM (Engine Control Module - DME/DDE) - 6:
29E0 DME: Mixture Control
2E83 DME: Electric Coolant Pump, Power-Reduced Operation
2D59 DME; DME, Internal Fault: Monitoring, Actual Torque

3104 DME: Rough Running, Stratified-Charge Mode
3072 DME: Cylinder Equalization Via Irregular Running, Cylinder 3
29D0 DME: Combustion Misfires, Cylinder 4

S-au schimbat bujiile si bobinele si problema inca nu s-a rezolvat, chiar daca pare ca s-a atenuat putin.  Rezultate test compresie: Cilindrul 1: 16 , Cilindrul 2: 12,75 , Cilindrul 3: 15,0 , Cilindrul 4: 15,5. Producatorul spune ca valoarea perfecta ar fi in jur de 15.

Mentionez ca masina merge excelent, are putere, si nu prezinta niciun alt simptom ciudat in timpul mersului. La pornire cateodata "ezita", o ia putin mai greu ocazional. A avut, intre timp, pana si un episod in care nu a pornit de 7 ori consecutiv, abia a 8-a oara a pornit, ajutata de pedala de acceleratie.

Merita mentionat si episodul in care la intrarea pe autostrada, accelerand la 4500 RPM intr-a 3-a a inceput sa miroasa scurt a ars (1-2 secunde), s-a aprins martorul motor, fara sa apara nicio eroare exacta, iar masina trepida de parca mergea in 3 cilindrii. Iesind de pe autostrada si cautand un loc de parcare, martorul s-a stins si masina mergea normal, iar timp de 2 saptamani de atunci nu a mai facut nimic asemanator sub nicio conditie de functionare.

Erorile de pe tester s-au sters, urmeaza sa se duca la service din nou doar pentru o citire de data asta. Mecanicul sugereaza schimbarea injectoarelor intre ele pentru a identifica care si/sau daca este vreunul problematic, in caz contrar curatarea galeriei de admisie. Toata treaba asta ar fi o investitie nerentabila pentru mine in situatia de fata, si nici nu imi garanteaza ca masina va functiona normal apoi. Sunt indecis totusi daca sa vand masina sau nu, deoarece functioneaza exceptional in rest, insa problema asta ma duce cu gandul ca s-ar putea agrava in timp.

A mai avut cineva probleme asemanatoare? Ce sfaturi si sugestii imi puteti oferi?

 

Video:

 

Edited by PetreV
Link to comment
Share on other sites

  • PetreV changed the title to Relanti oscilant E87 N43
  • 2 weeks later...

Salut,

Incearca sa iei legatura cu baietii astia https://bimmerprofs.com/ , doar cu asta se ocupa N43 si N53 dar ca sa iti spuna ce are masina iti trebuie diagnoza INPA si ISTA 

Sunt o multime de erori acolo destul de diferite si fara parerea unui specialist in motoarele aste vei alerga din mecanic in service , pote esti in apropiere de cineva de pe forum de aici sa te ajute cu INPA / ISTA sa faci o diagnoza corecta.

Si eu am trecut prin mute cu N43 cam jumatate de an de lupta cu el .....si pana nu mi am luat diagnoza si am apelat la ei nu am rezolvat mai nimica din pacate....

Desi pare simplu motorul asta e tare pretentios si complicat poate inghiti sute si chiar mii de Euro si sa mearga tot prost sau si mai prost......

Bafta multa 

Link to comment
Share on other sites

Prima greseala posibil facuta este ca nu s-a codat inlocuirea sensorului nox cat si stergerea tuturor adaptarilor motorului. Dupa toate aceste, masina trebuie sa o scoti la drum lung macar 100 km unde sa mearga in toate regimurile, atat de autostrada cat si mai mic, cat si diversificat. Dimineata la pornire, timp de cateva zile trebuie lasata 5 minute la relanti sa isi citeasca lambda toate valorile pentru a putea face consumul de combustibil cat mai corect. 

Missfire poti avea si de la injectoare care ori curg, ori nu functioneaza in parametri. Lucrul asta se poate vedea pe tester, iar daca curg la rece, se poate vedea cu iniectoarele scoase. 

Mai merita verificat si supapa PCV care e incastrata in capacul culbutori, se gaseste doar pe original si este o problema la motorul acesta. 

Si inca o chestie care merita facuta anual si te scapa de multe batai de cap, scoate solenoizii de la vanos si curata-i anual cu spray de frana, apoi suflati. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.