Jump to content

Am probleme cu fulia de motor.ce sa pun Corteco,Continental noi sau tot OE sh ?


ghost89

Recommended Posts

2 hours ago, v@sy said:

La E60 am zis in postul anterior cum e. Lipsesc unele componente din schita de pe realoem!

Lipseste servo.

 Deci @ghost89 tre sa se uite.

Probabil e electrica. 

Ma gandesc ca nu prea poate fi o a treia curea acolo.  Compresorul AC pune ceva stres pe cureaua lunga (si intinzator) sa fie si pompa de directie acolo.

Cat despre surub, schimba-l pe cel vechi.. dar sa fim intelesi NU o sa il stragi niciodata dupa carte. 🤪 Am incercat eu si motorul se ridica de pe suporti si tot nu o sa tragi pana la (inca) 90 grade dupa pretensionare..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, v@sy said:

La M47 sunt 2 curele. Cea lunga 6pk2080 pentru alternator, servodirectie, pompa de apa. Si cea scurta 4pk pentru antrenarea compresorului AC. Doar la N47 este o singura curea.

ok deci asta mi-ar trebui in mare,conform spuselor tale.Aici e trecuta ca fiind curea transmisie cu caneluri.BIne ca o sa caut curea mai calitativa,ma interesa sa vad cum arata,sa stiu ce comand

Si deci practioc are 6 caneluri aceasta curea,iar cea care antreneaza clima fiind 4pk ar trebui sa aiba 4 caneluri.Dar aia deja am luat-o separat,Este Continental parca

.Toti puin tot felul de denumiri,ba curea transmisie,ba curea alternator,ba curea de accesorii,apoi mecanicul imi spune fulie motor,iar pe internet gasesc, ba fulie vibrochen ,ba fulie arbore cotit...de aici rezulta si nedumerirea mea.Apoi p[e e-piesa si alte magazione online sint anuntuti fara poza la piesa pe care o comanzi si tot asa...

Ca sa nu mai spun ca unu ii zice alternator,altul generator.In mod normal ca o paranteza din umilele mele cunostinte ,forma corecta este :Generator,nu alternator pt ca in cartea masinii p[omeneste de generatorul masinii si atat....in fine

 

Multumesc frumos,ca m-ai luminat,deci trebuie cureaua 6pk2080,pe cealalta de clima 4pk o am deja si e nou-nouta

https://www.epiesa.ro/curea-transmisie-cu-caneluri-skf-vkmv6pk2080-epsitem-658745.htm

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Lipseste servo.

Probabil e electrica. 

Nu este electrica. Este hidraulica, dar lipseste de pe schita.

Recomandare catre initiator: daca nu te pricepi, e recomandat sa mergi la un service care stie sa rezolve problema. In plus stai linistit ca ai garantie atat pe manopera cat si pe piese.

Edited by v@sy
Link to comment
Share on other sites

Ghost, fa si tu o poza doua sa vedem si noi altii cum sta treaba acolo in fata la motor. Adica rolele sa le vedem in vreo doua poze. In special zona fuliei rupte din unghiuri diferite dar cat mai de departe in lateral-fata.

@v@sy sa stii ca citesc ce scrii, nu trebuie sa repeti din alta perspectiva. Poate ne spui unde e atunci pompa lui, ca pe curea lunga ma indoiesc ca e, cum am spus mai sus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pozitionarea accesoriilor difera de la E60 la E90. Pompa de servo la motoarele M47 de E60 e in acelasi loc ca si la E46 M47, adica pe partea soferului, fiind actionata de cureaua mare(6pk).

Poza 1 - layout E60 M47

Poza 2 - layout E90 M47

 

 

1M47.jpg

2M47.jpg

Edited by v@sy
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bravo, @vasy, perfect 👏👍

Deci pompa servo e in dreapta sus, in dreapta jos e alteranatorul si in stanga-centru e pompa de "apa".

Apoi compresorul e pe cureaua mica. Asta la E60.

La E90 au pus pompa de directie pe cureaua mica si compresorul AC pe cea mare; are sens, sunt mari consumatori de lucru mecanic..

Si eu care credeam ca vrei sa te contrazici. 👀

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, v@sy said:

Pompa de servo la motoarele M47 de E60 e in acelasi loc ca si la E46 M47, adica pe partea soferului, fiind actionata de cureaua mare(6pk).

La E90 M47 pompa e pe stanga pe cureaua mica. Las numarul de crestaturi pe seama altora 🧠 E mai subtire una ca alta. As pune doar Continental. Intinzatorul la E90 e rola DIN STANGA cea mica de langa celalalta, zona din centru...

La E60 mi se pare cam mare ingramadeala.. cre'ca intinzatorul e tot in stanga..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bimmer90f30 said:

Ghost, fa si tu o poza doua sa vedem si noi altii cum sta treaba acolo in fata la motor. Adica rolele sa le vedem in vreo doua poze. In special zona fuliei rupte din unghiuri diferite dar cat mai de departe in lateral-fata.

@v@sy sa stii ca citesc ce scrii, nu trebuie sa repeti din alta perspectiva. Poate ne spui unde e atunci pompa lui, ca pe curea lunga ma indoiesc ca e, cum am spus mai sus.

imediat ce o sa ma apuc de lucrare,o sa va tin la curent cu poze si tot ce pot.Pt inceput m-am interesat cat ma costa piesele si treaba sta  in felul urmator:

1.fulie pe Corteco- 870 lei

2.fulie pe Continental- 900 lei.Aici ca o paranteza nu inteleg de ce e mai scumpa decat Corteco,pt ca si cei de la magazin mi-au recomandat Corteco ca ar fi mai buna.In orice caz ambele sint bune,si sub nici o forma sa nu pun alta fulie mai ieftina,ca alea ieftine la 5-600 lei cica nu prea tin mult si se rup.....incredibil

si 3. cureaua de transmisie de accesorii care este 6pk2080 costa 120 lei pe Contitech.Mi-au recomandat acest Contitech la cureaua de alternator,ca asa si la curele sint multi producatori.......

De la magazin mi-au spus ca beneficiez de garantie la piesele noi DOAR daca sint montate intr-un service autorizat,nu la orice mecanic de curte

Manopera ,nu stiu cat o sa ma coste....... !

Edited by ghost89
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

practic din ce am inteles si am vazut,cureaua de alternator din prezent sta sa se rupa dar inca se tine tare.din ce am inteles s-ar fi ingustat la 4 caneluri din 6 cat ar trebui sa aiba.Daca nu pun cureaua de clima,care oricum o arunca....vad ca inca mai merge...cat? Dumnezeu cu mila.Generatorul inca incarca cum trebuie chiar daca cureaua e obosita.Incarca cu 14.4 deci e ok..inca e ok

In  orice caz ma bucur enorm de mult ca mai ma pot folosi de masina pe distante scurte, pana sa pun piesele noi,pt. ca din ce am inteles ,daca se rupe cureaua de la alternator in mers o sa fie o senzatie ciudata,o sa mai merg doar pe baterie,si mai am 2 baterii de rezerva in spate sint pregatit😁,iar in cel mai rau caz am inteles ca raman fara servo directie....Oricum o sa o mai folosesc doar pe distante scurte si cand e absolut necesar pana oi pune piesele noi

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, v@sy said:

Daca se rupe cureaua mare si continui sa mergi poti supraincalzi motorul. Ai omis pompa de apa care e pe aceasta curea. 

Ia toate piesele noi si inlocuieste-le. Astfel stai linistit.

am inteles.Daca e vorba si de pompa de apa,nu o mai misc nici macar 1m.Nu am stiut ca e si pompa de apa pe aceasi curea.Nu o mai misc nici macar 1 m.Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.