Jump to content

X1-flansa racire+furtun


Xis

Recommended Posts

Salut. Nu stiu daca a mai fost postata problema, nu am cautat...sambata s-a spart flansa minune in mers, am comandat piesa noua 11127810707..insa partea de plastic/conectorului furtunului la flansa, de la radiator, mai "larg"...am cumparat furtun Gates, ca originea dura cateva zile...se potriveste la flansa, radiator, vas, insa nu se potriveste la "stutul" de jos..cred ca e un furtun pentru calorifer, intra in habitaclu. Spuneti-mi si mie ce e de facut? ( in afara de a lua platforma, dusa la BMW pentru ca ma oftic intr-un fel pentru toata munca depusa). Nu se "pupa" imbinarile...nu inteleg de ce

 

p.s asa e procedura, schimbi flansa si furtunul? Pentru ca nu vad logica, furtunul original nu are nici o problema, inchide bine peste tot/nu "joaca" nimic..flansa noua, origine, este mai mica in circumferinta, cineva imi spunea ca de la temperaturi s-au marit diametrele si la flansa veche si la conectorii de plastic...ceea ce nu vad cum ca plasticul acela este casant.. 

 

X1 N47T 

Edited by Xis
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Onnix said:

Trebuia sa schimbi doar cotul de plastic. Nu este nevoie sa schimbi furtunul decat daca e crapat.

Da, am schimbat flansa veche originala tot cu origine si este mult mai mica in diametru, "joaca" in furtun/conectorul respextiv desi o clipseaza cu siguranta tot..m-am dus cu piesa veche si am masurat e diferenta de cativa mm buni,  intre flansa veche si flansa noua). Am luat si alt furtun, care e ok pentru flansa noua insa nu mai merge la stutul de jos.. nu mai pot, ma oftic ca am muncit si nu inteleg ce fac gresit. Am curatat si galeria de admisie, egr..urma sa pornesc masina sa ma plimb cu ea putin sa dau jos galeria sa schimb bujiile... dar m-a facut cu, capu dracovenia asta. Aparent lucrurile simple sunt cele mai complicate

 

 

Edited by Xis
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tzitzicat said:

Daca ai scris bine X1 N47T, piesa 11127810707 nu se potriveste

E pentru X1 N47 si X1N47S1

Verifica

Da, e N47N 

Am luat pe baza seriei de sasiu..

Edited by Xis
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tzitzicat said:

Pare ok

Mai ai piesa veche?

Poate cineva a inlocuit_o cu tot cu racord

 

Da, am totul vechi. Piesa veche intra perfect in conectorul furtunului vechi..atat flansa cat si furtunul sunt stantate, marcate cu sigla bmw..codurile tot. Sunt de fabrica cred... flansa noua stanta, cod tot. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tzitzicat said:

Aceleasi coduri?

Aceleasi coduri, o sa incerc sa fac poze la tot si arat. Sunt la volan acum, ma duc sa iau alt furtun...termotech, nu stiu ce natie e dar poate merge desi, nu sunt fan decat skf sau lemforder

Link to comment
Share on other sites

Asta e furtunul vechi cod 17128511623, flansa veche ( am incercuit fisura, sfatul meu e sa o schimbati - cei care nu au facut-o deja; tind sa cred ca, fiind aproape  de filtru de ulei a afectat-o- caldura etc si de acolo plezneste). O sa pun poza si cu codul flansei noi. 

IMG_2259.jpeg

IMG_2260.jpeg

IMG_2261.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Nu reusesc sa fac poza, nu pot baga telefonul. Am pornit masina, a mers 5 minute nu parea  sa curga pe nicaieri cat a stat pe loc. Oprit, pornit dupa o ora nimic..totul uscat..am pus toate acareturile la loc, fara capac motor...pornit, plecat dat o tura in jurul blocului( i-am dat "sprituri" ) si rezultatul e in filmare, pare sa se umezeasca fix la siguranta/sarma vietii, nu stiu.mi-a fost mult mai frica de erorile posibile de la egr/admisie/senzorii bla bla dar nu am nici o eroare in bord, nu rasufla pe nicaieri..pur si simplu ma depaseste( este al doilea furtun nou, primul e gates si asta e termotech). Are cineva vreo idee? Ce dumnezeu schimb toate tevile, furtune?!
 
 

ma gandeam sa tai inelul care tine capatul furtunului vechi ca ala intra perfect si sa il pun pe cel nou...dar fac o ciorba si nu prea sunt ok cu asta..

Imi pare rau ca nu sunt cooerent dar m-a cheaunit rau..

 

https://streamable.com/wgfrzr 

 

Am atasat si ce am reusit sa fac cu admisia, pipa respectiva( nu ma lasa sa urc poza cu pipa curatata, chit ca fac printscreen la poza sau poza normala)...la egr nu am facut poza, era doar afumat putin. 

Pentru partile metalice, fara garnituri sau orice de cauciuc, am folosit sano forte pentru curatat cuptoare cu microunde iar pentru plastic spray curatat frana, detergent de vase si un aparat cu presiune cu apa calda...nu e wow wow, dar sunt multumit de rezultat..

IMG_2274.jpeg

IMG_2275.jpeg

IMG_2277.jpeg

Edited by Xis
Link to comment
Share on other sites

Sincer, nush ce “bulgareasca” a iesit acolo, insa, eu am schimbat coturile alea la toate masinile mele, singur, si nu au fost probleme. Intradevar, in alea noi cand bagam furtunul, parca parea ca are un mic joc, insa, am curatat si garnitura din furtun si nu mi-au curs niciodata. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Onnix said:

Sincer, nush ce “bulgareasca” a iesit acolo, insa, eu am schimbat coturile alea la toate masinile mele, singur, si nu au fost probleme. Intradevar, in alea noi cand bagam furtunul, parca parea ca are un mic joc, insa, am curatat si garnitura din furtun si nu mi-au curs niciodata. 

Nu am facut nimic sa stric..pur si simplu, am tras flansa veche sa o schimb( a iesit foarte greu) ; asta noua mi s-a parut ca a intrat prea usor...am bagat antigel, pica..gates, nu se mai potrivea la sutul din filmare. O iau pe urma astora, domne se umfla de la presiune/caldura...

Link to comment
Share on other sites

Neata. Mai am o problema cu masina, nu mai deschid alt topic pentru o intrebare.

De cand am luat masina, cu runflaturi atunci...face un zgomot pe decelerare ( fie ca sunt in viteza - cutie manuala, fie ca sunt pe liber; fie ca sunt cu piciorul pe frana sau nu; sau combinate toate) undeva intre 20-10km/h..da sa mai cupleze ceva, e un "cloncanit"...decupleaza cupleaza ceva si acum vine partea interesanta, ca face doar cu rotile de vara. De ce?


schimbat ambele flanse cardan, schimbat ulei grupuri, spre rusinea mea nu am facut schimbul la cutia de transfer( ma tot gandesc ca de aici ar fi, uleiul nu mai are proprietatile normale etc). 
cardanul cand a fost dat jos, nu s-a umblat la el, sa fie demontat sau ceva doar date jos flansele vechi si inlocuite ( cardanul se echilibreaza din fabrica, pe banc bla bla- aici poate gresesc); 

jante vara in doua latimi, 18, anvelope normale Dunlop acelasi profil fata-spate, dot 2023. Echilibrate tot, autosoft. 

Rotile de iarna sunt BfGoodrich, dot 2019, aceeasi latime fata spate la jante, , acelasi profil anvelope, dimensiune pe 17. Nu face absolut nici un zgomot cu ele, orice ii fac masinii. 

in afara de problema furtunurilor si zgomotul asta infundat, metalic..nu am altceva la masina ca si problema. 

a patit cineva asa? 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, srb_alex said:

Arunca un ochi aici, posibil sa fie de la cutie de transfer dar poate sa fie si de la anvelope ( slabe sanse).

Saru mana. Exclud anvelopele din start( ma luase cineva de la Filaret - ca stiti ca a venit cineva cu aceeasi problema, va recomand sa schimbati anvelopele..pai zic, sunt 2023! Cu, ce sa le schimb?!)

pentru ca si pe rft imi facea - ce-i drept cand si cand. Pe astea de vara, sunt noi, totusi ( ca zicea cineva ca ii trebuie stelute :)) la xdrive / e primul 4x4 in posesie, stiu ca e obligatoriu ca profilul anvelopelor sa fie identic - toate 4, sa fie extra load bla bla..)  in viraj nu face nimic, nici cu vara nici cu iarna.. nu imi huruie, sa zic ca e vreun grup, nu imi taie pedala...mie imi face in linie dreapta, gen o oprire la semafor face gal gal ( if you know what I mean 😏

 

inca ceva, exista vreun topic facut cu firmele producatoare de piese pentru BMW? Gen, eu am tot cautat pe net ( astea uzuale, amortizoare/flanse/discuri etc) 

Edited by Xis
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat conectorii( dinspre radiator spre motor), cel vechi pus pe furtun Gates...tot are joc. E clar ca fac ceva gresit ori trebuie sa astept sa se umfle plasticul 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️e in garnitura, antigelul e max. Am facut astazi cam 50km, putin si bara la bara, acum am ajuns acasa. Nu inteleg ce am facut gresit de nu ramane fix fix pe conector( nu curge pe nicaieri)  tinand cont ca sunt aceleasi..garniturile sunt ok, verificate. Saptamana viitoare voi suna la Filaret, fac o programare la ei. In schimb, dupa curatarea admisiei/egr, am impresia ca merge mai lin masina..poate e placebo. 

IMG_2309.jpeg

Edited by Xis
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat la a mea acea flansa cu una de la Febi in urma cu aprox 2 ani, dar nu-mi amintesc sa fi avut probleme cu furtunul, pe care de altfel l-am scos de acolo de alte cateva ori pentru alte interventii. 
Sa nu fie o problema cu flansa respectiva, sa aiba buza unde intra conectorul de la furtun mai mica in diametru.

Mai poti face un “artificiu”: sa inlocuiesti o-ring-ul din interiorul conectorului cu unul mai gros nitel.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MihaiGSM said:

Si eu am schimbat la a mea acea flansa cu una de la Febi in urma cu aprox 2 ani, dar nu-mi amintesc sa fi avut probleme cu furtunul, pe care de altfel l-am scos de acolo de alte cateva ori pentru alte interventii. 
Sa nu fie o problema cu flansa respectiva, sa aiba buza unde intra conectorul de la furtun mai mica in diametru.

Mai poti face un “artificiu”: sa inlocuiesti o-ring-ul din interiorul conectorului cu unul mai gros nitel.

Salut.  Am schimbat garniturile intre ele, am facut fel si chip...am atasat o poza, in coltul jos al pozei se vede stanta BMW( da flansa era mult mai mica fata de furtunul de pe masina, de acolo a pornit totul- am incercat sa evit sa pun aftermarket la piesele "vitale" mai mereu, d'aia am ales origine dar...).  Am reusit acolo cu furtunul Gates si cel de la Termotech sa fie ok, problema e ca am achimbat si conectorul( am pus conectorul original pe furtunul Gates si tot are joc) de la radiator spre motor si are joc, am schimbat si siguranta aia de sarma. Acum am fost plecat cu masina, am alergat-o putin, nu vad sa se prelinga pe undeva dar tot imi sta pe cap..fac ceva gresit si nu stiu unde

 

ysGQT1I.jpeg

Edited by Romulus
rehost image
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Romulus said:
https://i.imgur.com/yJYi4mb.jpeg

yJYi4mb.jpeg

@Xis Aceeasi poza a ta, de la url-ul tau, doar am luat link direct la imagine, vezi ce am paste mai sus, si uite ce a iesit. 🫣

Sincer? Nu mai stiu cum functioneaza, nu prea am fost eu fan forumuri and co., o sa ma uit mai atent de acum 🍻saru mana 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.