Jump to content

E90 325i N52B25


Recommended Posts

Ma tot tin creez topicul asta de cand am luat masina, dar cum, necum, a trecut 1 an jumate de atunci si o tot lasam pe "maine"; so here it goes...

Thread-ul vechi al masinii incepe de AICI, iar prima data a fost scoasa la maritat pe forum, la pachet cu un F10 525D AICI, in Septembrie 2021.
Dupa ce l-am batut la cap pe colegul @crtir timp de 10 luni(!!!) sa vanda separat 325-ul, a zis intr-un final "DA!" intr-o zi de August. Zis si facut, m-am cocotat intr-un avion Buc - Tm imediat, vazut, placut, luat 🙂 

Istoricul masinii pana la mine:
- Luata de Cristi la 90000 km, in 2017, de la un dealer din Austria daca tin bine minte. Full istoric reprezentanta pana atunci.
- Revizii si intrari numai la BMW Timisoara cat a stat la el. Pe langa revizii, n-a avut de schimbat mare lucru la ea... clasica pompa de apa & termostat + cateva furtunase, nimicuri - 2k EUR in ~5 ani.
- Am luat-o eu pe final de August 2022, la 118.000 km.

Masina momentan are 144.000 km, iar la intretinere am ales sa-i continui istoricul cu reprezentantele, asa ca am dus-o pana acum doar la BMW Filaret.

Apropo, VIN-ul este WBAVB11060VE33412, iar la dotari nu sta prea stralucit. Scaune standard, halogen, fara trapa fara navi 🙂 Ce ma interesa era o masina curata cu N52, de restul ma puteam lipsi. Are scaune incalzite 😄 

Istoricul masinii din ultimul an si jumatate la mine:

- Cum am luat-o i-am facut o curatare generala
xGa7eEo.jpg

A0dXWWb.jpg

S0L6dHI.jpg

kRbMP1v.jpg

6TXDrWd.jpg

AhE6MoP.jpg

tL9QalK.jpg

uFhG1DA.jpg

tVCZfsS.jpg

^Aveam si o Hyundai Coupe pe vremea aceea, masina de tranzitie pana gaseam un N52 🙂 

- I-am luat tavita de portbagaj si presuri de cauciuc, cu buza, de la Rimi. Culmea parca-s tot din Timisoara
c9Ixoho.jpg

APpltXd.jpg

- Apoi, pana sa apuc s-o transcriu, un nene cu ochii-n telefon a intrat in mine :))
G4zAUCb.jpg

M-am chinuit ceva cu dracia asta. Nu reparatia sau drumurile, ca s-a rezolvat relativ rapid pe RCA-ul vinovatului, insa problema era ca-mi expira ITP-ul intr-o saptamana sau ceva de genul, si nimeni nu voia sa se atinga de masina cu acea dauna vizibila pe camere. Eu cu amiabila, foile de la sigurator, totul... orice garaj de ITP a zis ca nu se risca sa se vada lovitura aia pe camere. Am gasit pana la urma pe cineva care a mai tras putin cu ranga de bara inainte s-o bage pe rampa 😄 

- Folii Lumar pe luneta, geamuri spate si geamuri fata (100% transparenta, doar pentru UV) - 1300 leiLgEOFv5.jpg

PZwTHrD.jpg

7nhO9he.jpg

X7yQmHR.jpg

- Am cautat cea mai buna chinezarie pe care pot sa o iau, si i-am pus tableta cu Android care arata cat de cat a ceva OEM. Adica nu-i ca nuca-n pereta acolo, zic eu. Apoi ca tot eram acolo, i-am pus si o camera de marsalier. Vreo 2400 lei parca a fost cu totul.

LgEOFv5.jpg

Y1shXDe.jpg

pLUXmX6.jpg

3YLpcqq.jpg

ZFuWlsT.jpg

7bfOOIq.jpg

mwDjFRm.jpg

Aici mi-a ciupit putin trim-ul fix pe centru, sub rotita de rece/cald. O sa-l schimb eu... candva 🙂 

- Am gasilt la sablez.ro un set de jante pe 16" style 268, deja reconditionate de catre ei, la doar 800 lei

Cam atat cu esteticul, trecand la partea mecanica:

- Noiembrie 2022: revizie - ulei, filtre si lichid de frana - 1600 lei
- Ianuarie 2023: schimbat aeroterma - 1600 lei. Mi-a murit fix cu o saptamana inainte sa plec in Polonia. Eram destul de disperat atunci, stiind ca daca-i vorba de schimbat o piesa nu-mi va ajunge in timp util. Am fost la Filaret, i-au facut diagnoza si au zis ca aeroterma se gripeaza. Mi-au deblocat-o atunci si am comandat piesa noua, ramanand s-o instalez cand vine. Am stat cu morcovul tot drum ala Romania - Polonia si retur, cu gandul ca raman fara caldura pe drum in Ianuarie 😄 Din fericire totul a fost ok si am schimbat-o cu totul dupa ce m-am intors in tara.
- Februarie 2023: schimbat baterie - 540 lei
- Aprilie 2023: capac tacheti + garnitura (scurgeri de ulei), garnituri termoflot, conducte tur-retur servo, alte cateva oringuri, piulite, suruburi etc, telescoape capota - 8000 lei.
- August 2023: revizie + ITP + Discuri frana fata + placute frana si senzori fata/spate 4840 lei

Ce ar mai trebui sa-i fac dar mi-e lene (pe partea vizuala ma refer):
- Are pe plafon urme ca dupa grindina, din cauza faptului ca in TM statea parcata sub un nuc. Probabil ies la PDR, dar ma deranjeaza atat de putin momentan incat nu-mi bat capul
- I-ar trebui un detailing interior ca are niste pete pe scaunul dreapta fata
- Acel trim ciobit din mijlocul bordului trebuie sa-l inlocuiesc
- M-au fericit baietii in parcari cu julituri si in stanga si in dreapta pe bara fata :))

Mecanic... n-are nici pe dracu*
*exceptand consumul de ulei 🙂 Care mi se pare decent pentru acest motor si felul in care merg cu masina:

  • 03 ian (2023) - 123780km - 1L ulei
  • 20 ian - 125820km - 1L ulei
  • 27 feb - 128500km - 1L ulei
  • 31 mar- 131200km - 1L ulei
  • 26 iun - 136572km - 1L ulei
  • 11 aug - 137865km - Full ulei (revizie)
  • 16 sept - 140990km - 1L ulei
  • 30 nov - 142177km - 1L ulei
  • 19 Feb (2024) - 143064km - 1L ulei

Sper ca n-am uitat nimic. Asa e cand nu faci postul la timp sa pui apoi updates, ingramadesti totul intr-unul singur si posibil mai sari chestii.

In total am 26000km cu ea, insa cam de 10 luni merg mai putin pentru ca am schimbat job-ul si lucrez doar de acasa. In primul an am plimbat-o de vreo 3 ori in Polonia, o data in Germania, iar anul trecut am facut cu ea transalpina si transfagarasanul, pe langa o gramada de drumuri prin Bacau, Iasi, Timisoara, Constanta si Brasov.

La vara va vedea iar Germania, pentru ca am bilete la Euro ❤️ 

  • Like 4
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De Paste, pe la tara, cand sa virez stanga pe un podet din fata curtii, mana mea s-a dus in stanga pe volan, dar volanul a urmat-o doar jumatate 😄 Ma lasase servodirectia... bine ca n-am dat cu ea in podet 😄 

Am lasat-o asa ca era deja noapte, iar a 2-a zi parea ca totul este in regula. Nu mi se parea ca as avea probleme sa ajung inapoi la Bucuresti. Chit ca as fi ramas fara servo, la drum lung nu-i bai, e doar o neplacere cand trebuie sa faci manevre de parcare. Ajuns inapoi acasa, facut programare la Filaret, abia astazi aveau slot liber.

Verdict: pompa servo si-a trait zilele, dupa cum banuiam. De schimbat pompa si conducta de presiune cu supapa.
Piesele au fost comandate, acum sa vad cand ajung si se ocupa de reparatie, sper sa nu fie pilitura in sistemul de servo, respectiv sa fi ajuns in caseta ceva.

Ca fapt divers, la ochi parea ca si fulia ar oscila putin, dar probabil era doar murdara/prafuita in asa fel incat dadea aceasta senzatia. A fost verificata, impreuna cu rolele, intinzatorul si cureaua, si niciuna nu necesita inlocuire.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.