Jump to content

Recommended Posts

Salutare,

După cum spune titlul și se vede și in poza, pare că intru la cheltuieli 😁

Mai scriam eu pe aici că aud niste troncaneli la rece și apoi, după ce merg puțin nu se mai aude nimic. Am tot fost pe la serviceuri de mi-a ieșit pe nas, nimeni nu găsea nimic. Azi am incaltat-o cu rotile de vara și l-am rugat pe mecanic să mă lase să o studiez puțin. Am găsit ce e in poza...

Din câte știu eu, amortizoarele se schimba pereche. Daca merg pe original, destul de scump (ieri am platit vacanta, 8k, nu a apărut problema la momentul potrivit 🤣

Ce ziceți, sa merg pe AM? Daca da, de care? 

Multam fain! 

IMG_20240404_085448.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

As pune Bilstein (B4 daca suspensia e standard).

Daca arcurile sunt atinse de rugina, as schimba si arcurile.

Mulțumesc frumos. Da, este suspensia standard, arcurile sunt ca noi (vizual), nu sunt atinse de rugină.

Pur informativ, sa știu și eu că sa nu mi se bage pe gat că trebuie schimbata și aia și ailaltă. 

Când se schimba telescopul, ce alte accesorii sunt obligatorii? Ceva protecții, cauciucuri antipraf, ceva pe la flanșe....habar nu am 😊

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, BMS921 said:

Mulțumesc frumos. Da, este suspensia standard, arcurile sunt ca noi (vizual), nu sunt atinse de rugină.

Pur informativ, sa știu și eu că sa nu mi se bage pe gat că trebuie schimbata și aia și ailaltă. 

Când se schimba telescopul, ce alte accesorii sunt obligatorii? Ceva protecții, cauciucuri antipraf, ceva pe la flanșe....habar nu am 😊

Mulțumesc!

Pai nu se vede in poza? 😉

Tot ce e crapat si rupt pe amortizor..; merita, ca pana la urma ale au un motiv pentru care au fost puse acolo, sa protejeze de praf, noroi, sa-i prelungeasca viata.

Apoi, daca celalalt se duce.. il schimbi atunci? Pentru stabilitatea masinii le-as schimba pe amandoua..  desigur ca ..merge si sa schimbi doar unul.. dar cirect e sa schimbi ambele parti.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, ADRIAN HD said:

Odata cu telescopul se schimbă protectia telescop si tamponul de spumă din partea superioară.Cred că Sachs e cel mai bun după OE dar si cel mai scump.

Multam fain.

Da, vad că este o idee mai scump dar tot e la jumătate de preț în comparație cu OE 😁.

Mai rămâne să găsesc un service bun la care sa merg și care, presupun, să poată face și o geometrie după.

Serviceurile la care merg in mod normal nu lucrează decât cu OE si nu vor accepta AM...

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Pai nu se vede in poza? 😉

Tot ce e crapat si rupt pe amortizor..; merita, ca pana la urma ale au un motiv pentru care au fost puse acolo, sa protejeze de praf, noroi, sa-i prelungeasca viata.

Apoi, daca celalalt se duce.. il schimbi atunci? Pentru stabilitatea masinii le-as schimba pe amandoua..  desigur ca ..merge si sa schimbi doar unul.. dar cirect e sa schimbi ambele parti.

Îți dai seama că ce văd și eu că e terminat, o sa schimb. Mă gândeam la accesoriile care nu se vad, daca o mai fi ceva pe acolo 😁

Și da, nici nu se pune problema sa schimb doar unul. Daca trebuie ambele, ambele se schimba.

Tot ce mă interesează e că mașina sa fie stas dpdv mecanic. Costa mai mult, mai puțin, ne-o asumăm atunci când alegem marca 😂.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

As pune Bilstein (B4 daca suspensia e standard).

Daca arcurile sunt atinse de rugina, as schimba si arcurile.

Cam asta era si dilema mea, ma pregatesc sa schimb intr-un viitor pe termen mediu amortizoarele pe spate si nu stiam ce anume indica faptul ca trebuie inlocuite arcurile. Daca vizual par bune nu am sa le inlocuiesc.

 

Bilstein ma mananca si pe mine sa pun, mai ales ca am avut pe fosta, sunt o idee mai rigide decat Sachs...poate un 10%, dar in final va conta pretul.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, töffefe said:

nu stiam ce anume indica faptul ca trebuie inlocuite arcurile. Daca vizual par bune nu am sa le inlocuiesc.

Rugina, RUGINA, rUgInA, rugina.. e singurul si cel mai important semn demn de luat in seama si de ne-ignorat. Ti-o spune un patit, cu doua experiente la activ; nu-i ieftin cand se rupt arcurile si iti trebuie masina!

O sa simti masina si mai bine sub fund in curbe cu Bilstein.. ceea ce numesti rigiditate poate insemna si stabilitate.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prima oferta primita, pe OE:

2 telescoape

2 burdufuri

2 flanșe (cică așa se recomanda daca tot se umbla acolo)

Manopera x2 

Total: 5500 Ron

Cine vrea un F34, nu au trecut decat 2 luni de când am băgat 9000 lei in ea? 😁

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Shep86 said:

https://stoauto.ro/piesa-auto/spring-strut-oe-31316873773 Amortizor 1085 lei bucata

Flansa nu prea o gasesc pe original dar ultimul pret vad ca e pe la 500 de lei + 150 kitul de suruburi daca le schimbi si pe astea. 

burdufu e 50 de lei .

Deci in mare piesele te duc la 3600 lei. Si manopera 2k mi se pare bataie de joc. 

In devizul primit am preturile defalcate, după cum urmează:

Telescoape 3000 lei

Flanșe 1200 lei

Burdufuri 400 lei

Manopera 900 lei

Mai cer o oferta ... doua...

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, ADRIAN HD said:

Caută-ți tu piese și te duci cu ele in portbagaj frumos și ceri ofertă de preț manoperă.La capitolul jecmăneala servicurile auto sânt top.Au adaus la piese si 100%.

As face asta, mai rămâne să găsesc un service care sa vrea sa lucreze cu piesele mele. Astea consacrate nu vor, am întrebat deja...

Link to comment
Share on other sites

Nu schimba flansele.. daca stii ca nu ai dat cu ea prin gropi. Nu sunt decat niste rulmenti..  (cel putin la E90 meu flansele au capace si se pot vedea bilele din rulmenti..) Multi nu realizeaza, pentru ca nu s-au uitat sa inteleaga, dar o flansa de pe fata camd se roteste o face sa zicem 70 grade de la stanga la dreapta (si asta cand rotim volanul maxim; de cate ori rotim volanul maxim de pe o parte pe alta? Nu prea des) deci sa zicem ca o roata se roteste 45 de grade, unghi in jumate.. stanga dreapta. Asta inseamna ca rulmentul ala din flansa poate suferi de la uscaciunea vaselinei din el sau lovituri zdravene prin gropi.. altceva nu prea il uzeaza, sau cel putin nu din rotirea partiala de 45-50 grade. Deci, tot ce s-ar putea face e, la scoaterea de pe masina a suspensiei sa se treaca la o re-ungere cu vaselina cand flansa se poate roti (da peste cap de cateva ori) pana la o ungere cat mai buna si remontare pe masina unsa. Eu am pe E90 flansa de fabrica la 499k km.

Ideea e ca nu trebuie sa ne arucam.. sa schimbam flanse in fata daca nu's deformate, prin accidente sau gropi luate ca tantalai..

Poti sa ungi rulmentii cu, ceva seringa cu vaselina injectand.. daca nu schimbi arcuri, ce rost are sa schimbi flanse.. presimt ca se vor duce arcurile inainte sa se duca flansele.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu schimba flansele.. daca stii ca nu ai dat cu ea prin gropi. Nu sunt decat niste rulmenti..  (cel putin la E90 meu flansele au capace si se pot vedea bilele din rulmenti..) Multi nu realizeaza, pentru ca nu s-au uitat sa inteleaga, dar o flansa de pe fata camd se roteste o face sa zicem 70 grade de la stanga la dreapta (si asta cand rotim volanul maxim; de cate ori rotim volanul maxim de pe o parte pe alta? Nu prea des) deci sa zicem ca o roata se roteste 45 de grade, unghi in jumate.. stanga dreapta. Asta inseamna ca rulmentul ala din flansa poate suferi de la uscaciunea vaselinei din el sau lovituri zdravene prin gropi.. altceva nu prea il uzeaza, sau cel putin nu din rotirea partiala de 45-50 grade. Deci, tot ce s-ar putea face e, la scoaterea de pe masina a suspensiei sa se treaca la o re-ungere cu vaselina cand flansa se poate roti (da peste cap de cateva ori) pana la o ungere cat mai buna si remontare pe masina unsa. Eu am pe E90 flansa de fabrica la 499k km.

Asta e ideea ca nu trebuie sa ne arucam sa schimbam flanse in fata daca nu's deformate, prin accidente sau gropi luate ca tantalai..

Poti sa ungi rulmentii cu, ceva seringa cu vaselina injectata.. daca nu schimbi arcuri, ce rost are sa schimbi flanse.. presimt ca se vor duce arcurile inainte sa se duca flansele.

 

Eu prin gropi nu am dat, merg super grijuliu cu ea însă, așa cum am scris in repetate rânduri prin forum, tot aud un soi de troncaneala. Mi se pare mie că stânga față. Am fost la 4 serviceuri cu ea, nimeni nu a găsit sursa, au tras de toate fiarele posibile, efectiv nu se mișcă nimic. Singura varianta rămân flanșele/flanșa. Ce-i drept, abia se aude acea "troncaneala" și este aceeași și la același nivel de intensitate de mai bine de 2 ani. 

Eu vreau sa pun mașina la punct, sa fie in cea mai buna stare tehnica posibil pentru că nu vreau sa fiu înjurat de următorul proprietar. În următoarele luni sunt nevoit să o vândă, vine al 2lea bebe și nu o sa ne mai ajungă spațiul. Dar tot vreau sa o aduc in cea mai buna stare, chiar dacă urmează să mă despart de ea...

Link to comment
Share on other sites

Trancaneala de care vorbesti vine doar de pe o parte? Si daca nu iti dai seama, ar putea fi amandoua la fel de uzate?

Zici ca se aude doar la rece. In flansa nu vad ce sa se dilate cu temperatura motorului (nu?) incat sa nu se mai auda.. flansa aia e expusa mai mult la rece decat la cald.. 

Sa fiu tu, daca nu sunt zgomote sau jocuri mai mari pe o flansa fata de alta, tot nu as schimba.. dar stiu, probabil ca nu poti sta dupa cumparatul flanselor ulterior, dupa investigarea celor de fabrica.

Dar sa fiu tu, eu nu as pune decat cumparate de la dealer.. pentru fiabilitate.

My two pence..

(Sa nu uiti sa spui daca trancaneala s-a oprit dupa schimbul amortizoarelor, si flanselor, ca presimt ca o sa vrei sa pui altele noi)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Trancaneala de care vorbesti vine doar de pe o parte? Si daca nu iti dai seama, ar putea fi amandoua la fel de uzate?

Zici ca se aude doar la rece. In flansa nu vad ce sa se dilate cu temperatura motorului (nu?) incat sa nu se mai auda.. flansa aia e expusa mai mult la rece decat la cald.. 

Sa fiu tu, daca nu sunt zgomote sau jocuri mai mari pe o flansa fata de alta, tot nu as schimba.. dar stiu, probabil ca nu poti sta dupa cumparatul flanselor ulterior, dupa investigarea celor de fabrica.

Dar sa fiu tu, eu nu as pune decat cumparate de la dealer..

My two pence..

(Sa nu uiti sa spui daca trancaneala s-a oprit dupa schimbul amortizoarelor, si flanselor, ca presimt ca o sa vrei sa pui altele noi)

Da, doar la rece se aude. Merg 2-3km și liniște, nu mai trancane nimic.

Mie așa mi se pare, doar din stânga se aude dar culmea e că cel curs e pe dreapta. 

M-am și lăsat pe mașina sa vad daca face balans, daca revine repede în poziție și culmea, revine mai repede pe dreapta decât pe stânga.

Mno, schimb pe ambele părți și apoi vad ce naiba zgomote mai rămân 😊

O sa vad mâine, ar trebui sa mai primesc 2 oferte și mă apuc de treabă.

Și fara doar și poate, că de fiecare data, o sa revin cu detalii despre rezultat. Bineînțeles marca, unde am făcut și costul lucrării.

Edited by BMS921
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, töffefe said:

parca pentru seria 3 exista kit de reparatie pt caseta de directie https://www.bavauto.ro/32106891974

Dap, este doar că această operațiune a fost făcută de fostul proprietar acum 25k km. Mă gândesc eu așa logic și fără prea multe cunoștințe tehnice, daca după doar atâția km ar avea nevoie iar de kitul asta, teoretic, exista o alta problema daca acea trăncăneala chiar e din caseta.

Link to comment
Share on other sites

On 4/4/2024 at 8:15 PM, bimmer90f30 said:

Sa nu uiti sa spui daca trancaneala s-a oprit dupa schimbul amortizoarelor, si flanselor, ca presimt ca o sa vrei sa pui altele noi

Ai avut dreptate, am pus totul nou. Amortizoare, protecții, flanșe, șuruburi.

In cei 4km făcuti de la service până acasă, am incercat sa nu ratez nicio denivelare, sunt 90% sigur că a dispărut trăncăneala. Mai testez și mâine.

Am ales Sachs. Parca e altă mașină cu totul, a dispărut și senzația de barca, mai ales la frânare și curbe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.