Jump to content

Pilotaj? Sofat? Ce atata tevatura?


Romulus

Recommended Posts

Chiar dacĂŁ ĂŽmi place mult sĂŁ conduc și sĂŁ ĂŽnvĂŁț despre dinamica unei mașini, scopul meu nu este sĂŁ devin pilot. Nici mĂŁcar pe circuit, exclus pe stradĂŁ. Și atunci de ce mĂŁ zbat atâta? Din mai multe motive.

 

În primul rând pentru cĂŁ-mi place. Și când ĂŽmi place ceva, ĂŽncerc sĂŁ ĂŽnvĂŁț cât mai multe despre acel subiect. În cazul ĂŁsta, teoria este doar „ușa” care deschide calea spre practicĂŁ. Nu cred ĂŽn mitul șoferului innĂŁscut, care simte mașina de cand s-a urcat prima oarĂŁ la volan. Care simte ce se ĂŽntâmplĂŁ fĂŁrĂŁ sĂŁ priceapĂŁ. Eu cred ĂŽn acțiuni antrenate și care ĂŽnvĂŁțate ĂŽn mod logic, având la bazĂŁ teoria, se ĂŽnvațĂŁ mult mai ușor iar cunoștințele acumulate sunt mai trainice.

 

Apoi, consider cĂŁ dacĂŁ reușesc sĂŁ fiu rapid pe circuit, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ stĂŁpânesc volanul foarte bine și ĂŽn condiții de stradĂŁ, permițându-mi sĂŁ țin o marjĂŁ de eroare suficientĂŁ, ĂŽn orice moment, pentru a putea scĂŁpa cu fața curatĂŁ din mai multe evenimente decât un șofer obișnuit.

 

ÎnseamnĂŁ asta ca voi merge mai rapid pe stradĂŁ? Ironic, cred cĂŁ nu. DimpotrivĂŁ. Dupa ce faci anumite exerciții de derapaj sau de evitare la viteze mari, ĂŽnțelegi cu adevĂŁrat, cât de periculos este sĂŁ faci asta pe un drum public. Ironic, cred cĂŁ pe masurĂŁ ce devi mai experimentat pe circuit, vei deveni un șofer mai prudent și ca urmare mai ĂŽncet pe șosea.

 

Așa cum se spune ĂŽn orice domeniu... Cu cât ĂŽnveți mai multe, iți dai seama cât de puține lucruri știi cu adevĂŁrat. Așa și aici. Cu cât ĂŽnvĂŁț mai multe, cu atât mai mult mĂŁ bucur cĂŁ am scĂŁpat pânĂŁ la vârsta asta din jungla șoselelor românești. Cu cât ĂŽnvĂŁț mai multe, cu atât ĂŽmi dau seama cât de inconștient am fost ĂŽn anumite momente la volan. Cu cât ĂŽnvĂŁț mai multe ĂŽmi dau seama, cât de puține știu cu adevĂŁrat.

 

Cineva recent, spunea cĂŁ asta e obsesie și cĂŁ el conduce din plĂŁcere. Deși confunda singur termenii, ĂŽncercând tocmai sĂŁ-mi atragĂŁ atenția sĂŁ nu confund plĂŁcerea cu pasiunea! Sau mĂŁ rog, ceva ĂŽn genul asta, cĂŁ n-am prea ĂŽnțeles oricum, limba românĂŁ e complicatĂŁ rĂŁu. O fi obsesie, o fi pasiune, o fi doar plĂŁcere. ConteazĂŁ? DacĂŁ eu mĂŁ simt mai ĂŽn siguranțĂŁ pe șosea, atunci care e problema altora? DacĂŁ mie-mi chiar place sĂŁ fac asta, atunci care e problema? Nu mĂŁ intereseazĂŁ invidia sau rĂŁutatea. Ca vreau sĂŁ ĂŽmpart și cu alții experiențele mele, cum or fi ele, bune sau rele? Consider asta plus valoare comunitĂŁții, o contribuție care o pot aduce fĂŁrĂŁ efort prea mare. Și atunci??!?

 

Cel mai șocant, dupĂŁ prima sesiune de 12 tururi rapide pe circuit, a fost cât de obositor poate sĂŁ fie. Și fizic și psihic. Cât de multe variabile trebuie luate ĂŽn calcul ĂŽn fiecare secundĂŁ... Șocant. Am realizat cât e de greu sĂŁ fii pilot ĂŽntr-o cursĂŁ adevaratĂŁ. Și n-am avut presiunea psihologicĂŁ care o au acei piloți. SlavĂŁ Domnului.

 

SĂŁ dai ĂŽn fiecare secundĂŁ, totul din tine, nu e ușor. Mitul cĂŁ oricare din noi poate deveni pilot, s-a spulberat la mine ĂŽn minte fĂŁrĂŁ urmĂŁ de ĂŽndoialĂŁ.

 

Dupa cum s-a vĂŁzut, sunt mulți care considerĂŁ cĂŁ greșesc cĂŁ postez așa multe subiecte pe forum, cĂŁ mĂŁ laud sau mai știu eu ce, cĂŁ vreau sĂŁ demonstrez ceva cuiva. Cei care cred asta se fac singuri de râs. Nu vĂŁ mai obosiți. Nu vĂŁ place sau nu considerați utilĂŁ informație, nu citiți. Nu e obligatoriu.

 

Aș fi fost fericit sĂŁ facĂŁ altcineva munca asta. Dar cum n-a fĂŁcut-o nimeni, am decis sĂŁ o fac eu. Nu dați cu pietre, doar pentru cĂŁ voi știați de mult informația asta. Nu toți o știu.

 

Încercați sĂŁ fiți constructivi.

 

This post has been promoted to an article

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Desi am promis ca nu mai scriu in topicurile deschise de tine, fac o mica exceptie.

Discutia a fost cu un caracter privat, iar in acest topic aducerea in discutie este extrem de penibila.Nu stiu de ce este cazul sa aduci vorba despre mine, mai ales ca ti-am ignorat si iti ignor topicurile. :blink:

273175[/snapback]

 

Apropps, si asta e din ciclul "uite musca la mine pe caciula". Atata timp cat n-am specificat cine e prietenul, nu vad care e problema. Poate fi oricine. Ai specificat tu in schimb, sa nu cumva sa te lasi mai prejos.

 

:)

 

Mie mi se pare chiar hazliu, cum va aparati unul la altul spatele.

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am referit la aceeasi discutie. N-am pronuntat numele tau nicaieri.

 

Si "a continua on-topic" presupune ca tu si/sau WLF ati postat ceva on-topic. Dar eu nu sunt de acord cu asta.

 

Aparent si tu si WLF doriti doar sa aveti ultimul cuvant. O sa rog un ALT moderator sa faca totusi curat, ca ALTII sa poata reveni on-topic, ca voi doi n-ati fost nici un moment.

Link to comment
Share on other sites

Romulus nu vreau sa am ultimul cuvant,nici nu as fi scris nimic daca nu te luai de mine aiurea.

Scrie ce vrei acum, eu am terminat.

273188[/snapback]

 

Vezi ca n-ai inteles cum e cu musca si caciula? Unde am scrie eu ceva despre tine?!? :blink: Eu am scris ceva despre un prieten al lui WLF. Nenominalizat. Stii acum cum e cu musca si cu caciula?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De acord cu tine. Nu exista piloti innascuti, la fel cum nu exista pictori, muzicieni sau ce vreti voi, care au stat toata viata in carciuma si s-au trezit buni. Performanta in orice domeniu implica mult efort, dar este conditionata de inclinatie/talent. Insa acesta nu este suficient.

 

Cat despre efortul unui pilot de curse de a da totul pe toata durata unei curse, intr-adevar acesta este considerabil. Mie imi este suficient sa ma gandesc ca in ultimele ture pe un circuit de karting abia astept steagul cu patratele, pentru ca sunt sfarsit.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Majoritatea femeilor conduc prost, este o realitate.

 

Este adevarat ca femeile sunt mai prudente la volan insa nu au sange rece si nici atentie distributiva.

 

Asta nu inseamna ca nu exista si barbati care conduc prost, la noi in tara majoritatea soferilor sunt prosti.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca vruiai sa spui ca majoritatea romanilor sunt soferi prosti, ca daca spui la noi in tara majoritatea soferilor sunt prosti, inseamna ca majoritatea romanilor sunt prosti. Inseamna ca si tu esti sofer prost implicit.
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa fac neaparat parte din majoritate. :twoup:

 

In Bucuresti este un adevarat dezastru, nu poti merge 10 km fara sa-ti ia unul fata sau sa nu intre unu pe banda ta fara sa-si dea seama.

 

Sau cei care nu pastreaza distanta fata de masina din fata...

 

Problema este de respect si de atitudine.

 

L.E: Plus ca majoritatea nu au nici cea mai vaga idee despre dinamica masinii pe care o conduc si nici nu-i intereseaza acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Deci dupa 3 ani de condus si 35k de km (probabil sunt vreo 20 si ceva, ca toata lumea mai baga din burta), ai tras concluzia ca nu faci parte din majoritatea romanilor care sunt soferi prosti. Insasi faptul ca sustii asta te face sofer prost. Cred ca n-ai citit topicurile lui Romulus, isi bate gura degeaba incercand sa educe viteji ca tine.

 

Luna viitoare fac 3 ani de permis si am 45 000 km parcursi, 28 000 cu actuala masina.

 

N-am vorbit despre "vitejii" din trafic, acestea sunt parerile tale tendentioase.

 

Frate, cand am dat reply era 35k. Sa inteleg ca s-au multiplicat intre timp?

Link to comment
Share on other sites

Totusi....poate nu ajungem sa vorbim desptre scoli de soferi si km in spatiu... Nu are relevanta...asa eu am 12.000 si consider ca stiu foarte bine sa conduc, mult mai bine ca unii cu >100.000 km in bord, insa ce relevanta are cu ce zice @Romulus ? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Poate tu mai bagi din burta, eu nu.

 

Daca nu ai incredere in tine in viata, nu faci nimic.

 

Asta nu inseamna sa te supraestimezi, ci sa judeci cat de cat lucid.

 

Din moment ce mi-am luat permisul fara spaga, am condus vreo 2000 km cu tata in dreapta si respect intotdeauna regulile de prioritate si culoarea rosie a semaforului, cred ca sunt un sofer bun.

Mai merg si tare insa intotdeauna dau prioritate si nu trec niciodata pe rosu...

Link to comment
Share on other sites

Deci e clar, saracu Romulus vorbeste de nebun pe aici, nici unu n-a citit nimic din ce a scris in toata sectiunea asta de opinii si editoriale. Incerca sa bage mintile in cap astora care "stiu sa conduca".

 

Eu am 10 ani de permis si mult peste 100k de km, cu prea multe masini sa le mai retin, dar tot sofer prost sunt.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Luna viitoare fac 3 ani de permis si am 45 000 km parcursi, 28 000 cu actuala masina.

 

N-am vorbit despre "vitejii" din trafic, acestea sunt parerile tale tendentioase.

 

Frate, cand am dat reply era 35k. Sa inteleg ca s-au multiplicat intre timp?

 

Am scris 3 in loc de 4.

 

Cred ca nu intelegi ce vreau sa zic...

Nu ma consider cel mai bun sofer insa nici nu cred ca sunt un sofer prost.

Daca eram un sofer prost imi faceam praf masina, in Bucuresti era inevitabil.

 

Eu am 10 ani de permis si mult peste 100k de km, cu prea multe masini sa le mai retin, dar tot sofer prost sunt.

De ce?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.