Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Vibrație volan


Mihai Sorin

Recommended Posts

Am o vibrație in volan care îmi apare pe la 90 km/h și persista si după 120.la un BMW e91 , 320d ,177cai , 2010 an de fabricație 

Am schimbat prima oară anvelopele toate 4 , după care discuri și plăcuțe frâna față, apoi amortizoarele față , cel din stanga era deteriorat, curgea, după care am schimbat capetele de bară plus bielete de direcție , apoi bielele antiruliu, bucșe bară stabilizatoare, flansa carda și față și spate plus rulmentul intermediar . 
pe stanga am schimbat și brațul de jos era puțin deteriorat, dar tot nu dispare vibrația 

Am făcut echilibrul la roți și direcție în cinci Service, diferite în speranța ca o să-mi găsească Problema 

Am fost la BMW , Mannheim unde locuiesc iar cei de acolo mi-au spus ca doar în proporție de 80% ar putea să-mi spună ce anume ar avea mașina ,adică ar fi de la caseta de direcție sau de la pompă servo dar cum amblele sant destul de scumpe nu mă poate sfătui ce anume piesă să schimb 

Ma puteți ajuta cu un sfat vă rog ? 
vă mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

@Mihai Sorin Din pacate, toate platformele BMW cu suspensie fata MacPherson cu doua brate (prima a fost serie 5 E28 in 1981) au suferit de astfel de vibratii. In special E32, E38 si E31 au fost foarte sensibile, fiind si mai grele.

Plecam de la ipoteza evidenta ca atat jantele cat si pneurile sunt in stare buna, nu au batai radiale sau axiale si sunt corect echilibrate. Este o conditie fundamentala, inainte de a cauta orice alta cauza.
In mod tipic, vibratiile la franare sunt cauzate de uzura thrust arm (bratul superior / cel oblic fata de sensul de mers al masinii), iar vibratiile la viteza constanta de uzura control arm (bratul inferior / perpendicular pe sensul de mers al masinii). La aceste brate, de regula, prima se uzeaza bucsa, apoi pivotul. O a doua cauza, dar rar intalnita, este uzura rulmentului rotii. In fine, vibratia mai poate fi cauzata de jocuri in directie, sau de discurile de frana.
Retine ca "in mod tipic" nu inseamna regula generala. Rezolvarea problemelor de vibratie la BMW-urile cu punte fata MacPherson cu doua brate inca are o doza de "voodoo".
Daca schimbi componente de suspensie / directie, utilizeaza doar piese originale BMW. Vezi link-ul de mai jos:
https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204637-e60-520d-trepidat-volan-mers-constantfranare/#comment-2640218

In cazul tau, sunt sceptic ca pompa de servo ar putea fi de vina. Cat despre caseta de directie, daca nu are joc, iarasi e greu de crezut ca este cauza vibratiei.

Fii fericit ca nu ai E38, vezi aici:
https://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Shimmy.htm
Oricum, o imbunatatire uriasa incepand cu E60 si E90 a fost mutarea thrust arm inspe fata rotii, franarea tinzand sa il comprime, nu sa il intinda, cum era inainte.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.