Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Presiune mare in vasul de expansiune si pierdere antigel n47


Recommended Posts

Salutare tuturor!

Am un seria 1 e82 motor n47 de 177cp recent achiziționat si face presiune foarte mare in vasul de expansiune si pierde antigelul fara urma. Masina are 160k km si motorul merge in parametrii normali, nu scoate fum, nu amesteca antigel cu ulei.

Am mers aprox 2000km de cand am luat masina, la inceput completam destul de rar cu antigel dar de putin timp am ajuns sa completez chiar de 2 ori pe zi. Pana acum am schimbat radiatorul (cel de pe masina era fisurat si umflat), am verificat racitorul de gaze.

De la mai multi mecanici mi-au fost date 3 variante: garnitura de chiulasa, chiulasa fisurata sau camasa (blocul motor)

In 2 săptămâni sunt programat la service sa verifice chiulasa si as vrea sa stiu la ce sa ma astept. 

A mai avut cineva probleme asemanatoare?

Multumesc anticipat!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, NeacsaEXX said:

[...] am un seria 1 e82 motor n47 de 177cp recent achiziționat [...] de la mai multi mecanici mi-au fost date 3 variante: garnitura de chiulasa, chiulasa fisurata sau camasa (blocul motor)

Toate cele trei variante exprimate de mecanici sunt plauzibile. Trebuie inspectat motorul, pentru a stabili cauza reala.

De cat timp ai masina? Daca nu ai chinuit motorul si daca nu esti ghinionist de felul tau, nu ar fi de mirare ca proprietarul anterior sa fi cunoscut aceasta problema - si poate exact de aceea a vandut masina. Din pacate, se intampla frecevnt ca o masina sa fie vanduta cu defectiuni ascunse.

Daca ai cumparat masina de la un dealer auto, poti invoca art. 9 alin (5) din OUG 140 / 2021. Daca ai cumparat-o de la o persoana fizica, este complicat sa mai poti face ceva.

 

Link to comment
Share on other sites

Masina o am de 2 luni, am cumparat o de la Timisoara si am venit cu ea pe roti pana in Pitesti. Dupa 100km mi-a dat in bord martorul de antigel, cand am oprit si am deschis capota era antigelul sarit peste tot si tin sa precizez ca am mers incet cu ea neștiind cand a avut ultimele schimburi facute. Cat am mai verificat acolo pe moment nici electroventilatorul nu functiona (era gripat), l am facut sa functioneze dupa ce l-am miscat si batut de cateva ori, am zis ca a fiert apa ca nu functiona ventilatorul. Am ajuns la Pitesti dupa inca aprox 400km a functionat bine si urmatoarea zi cand am pornit-o din nou martorul de antigel si de atunci a pierdut din ce in ce mai mult. Am sunat fostul proprietar, mi-a explicat ca el nu cunoaste problemele cu antigelul si ca masina a stat in ultimii 4 ani (era samsar si el doar a adus o in tara din germania).

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, FiveThreeFive said:

Toate cele trei variante exprimate de mecanici sunt plauzibile. Trebuie inspectat motorul, pentru a stabili cauza reala.

De cat timp ai masina? Daca nu ai chinuit motorul si daca nu esti ghinionist de felul tau, nu ar fi de mirare ca proprietarul anterior sa fi cunoscut aceasta problema - si poate exact de aceea a vandut masina. Din pacate, se intampla frecevnt ca o masina sa fie vanduta cu defectiuni ascunse.

Daca ai cumparat masina de la un dealer auto, poti invoca art. 9 alin (5) din OUG 140 / 2021. Daca ai cumparat-o de la o persoana fizica, este complicat sa mai poti face ceva.

 

Si am uitat sa menționez ca am facut actele direct cu proprietarul din Germania.

Link to comment
Share on other sites

La drum intins, atat timp cat nu mergi ca melcul, un motor in stare tehnica buna nu are nevoie de ventilator pentru a se raci. Presupun ca acel incident la 100Km de Timisoara a fost pe sosea, nu in trafic bara la bara intr-o localitate. Rezulta ca motorul deja avea o problema tehnica atunci cand ai cumparat masina.
Trebuia imediat sa faci o constatare in prmul service autorizat BMW de pe drum, apoi sa te indrepti impotriva vanzatorului.

1 minute ago, NeacsaEXX said:

Si am uitat sa menționez ca am facut actele direct cu proprietarul din Germania.

Proprietarul din Germania stie? L-ai cunoscut cand ai facut actele, sau totul s-a desfasurat pe nevazute, prin intermedierea samsarului? Inteleg ca, din punct de vedere legal, samsarul nici nu apare in aceasta tranzactie. A semnat semnsarul vreo hartie pentru banii pe care i-ai platit? L-ai platit cash, sau prin banca?
O lectie de viata importanta, pentru noi toti: o masina nu se cumpara niciodata de la un samsar. Mai ales daca vinde ca persoana fizica, nu firma (dealer auto). Nu doar ca nu esti protejat de lege impotriva defectelor ascunse, dar in plus exista riscul ca masina sa aibe si alte probleme - cel mai frecvent, rulaj masluit.

Apropos, rulajul masinii este mentionat in contractul de vanzare-cumparare?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, FiveThreeFive said:

La drum intins, atat timp cat nu mergi ca melcul, un motor in stare tehnica buna nu are nevoie de ventilator pentru a se raci. Presupun ca acel incident la 100Km de Timisoara a fost pe sosea, nu in trafic bara la bara intr-o localitate. Rezulta ca motorul deja avea o problema tehnica atunci cand ai cumparat masina.
Trebuia imediat sa faci o constatare in prmul service autorizat BMW de pe drum, apoi sa te indrepti impotriva vanzatorului.

Proprietarul din Germania stie? L-ai cunoscut cand ai facut actele, sau totul s-a desfasurat pe nevazute, prin intermedierea samsarului? Inteleg ca, din punct de vedere legal, samsarul nici nu apare in aceasta tranzactie. A semnat semnsarul vreo hartie pentru banii pe care i-ai platit? L-ai platit cash, sau prin banca?
O lectie de viata importanta, pentru noi toti: o masina nu se cumpara niciodata de la un samsar. Mai ales daca vinde ca persoana fizica, nu firma (dealer auto). Nu doar ca nu esti protejat de lege impotriva defectelor ascunse, dar in plus exista riscul ca masina sa aibe si alte probleme - cel mai frecvent, rulaj masluit.

Apropos, rulajul masinii este mentionat in contractul de vanzare-cumparare?

Nu a fost precizat in acte samsarul, masina pare sa aiba km reali aratand estetic foarte bine atat interior cat si exterior, mai avea facturi de la ultimele schimburi din germania in anul 2020 (147k km) eu am achiziționat-o in jurul 160k km plus ca distributia este cea originala si este in stare buna. Plus verificari pe anumite platforme online.

Data viitoare voi fi mai precaut si voi merge cu masina la un service local pentru o verificare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, NeacsaEXX said:

Nu a fost precizat in acte samsarul [...]
Data viitoare voi fi mai precaut si voi merge cu masina la un service local pentru o verificare.

Suspectez ca acel contract, incheiat direct cu proprietarul german, este in fapt un act masluit de samsar. Adica, foarte probabil un act nul. Daca fostul proprietar nu are un nume gen Elvis Lăutaru sau Hassan Abdullah, sunt foarte sceptic ca un neamt a semnat un act de vanzare cumparare in alb si l-a inmanat cu deplina incredere unui samsar din Timisoara.

Iti recomand ca la urmatoarea masina sa elimini complet orice samsar din ecuatie.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, NeacsaEXX said:

Masina o am de 2 luni, am cumparat o de la Timisoara si am venit cu ea pe roti pana in Pitesti. Dupa 100km mi-a dat in bord martorul de antigel, cand am oprit si am deschis capota era antigelul sarit peste tot si tin sa precizez ca am mers incet cu ea neștiind cand a avut ultimele schimburi facute. Cat am mai verificat acolo pe moment nici electroventilatorul nu functiona (era gripat), l am facut sa functioneze dupa ce l-am miscat si batut de cateva ori, am zis ca a fiert apa ca nu functiona ventilatorul. Am ajuns la Pitesti dupa inca aprox 400km a functionat bine si urmatoarea zi cand am pornit-o din nou martorul de antigel si de atunci a pierdut din ce in ce mai mult. Am sunat fostul proprietar, mi-a explicat ca el nu cunoaste problemele cu antigelul si ca masina a stat in ultimii 4 ani (era samsar si el doar a adus o in tara din germania).

O masina abia cumparata si cu antigel peste tot sub capota NU SE MAI CONDUCE.

In prima postare zici ca antigelul dispare fara urma iar mai sus ai spus ca antigelul era peste tot.. 

Avand in vedere experienta ..initiala, nu inteleg cum ai putut sa crezi ca e doar un incident de trecut cu vederea?

Aici nu te judec pe tine ci atitudinea incorecta. Incerc sa corectez ceva ce e absolut incorect abordat cel putin din punctul meu de vedere..

Ungerea, racirea si franele masini sunt cele trei lucruri absolute critice care o data scapate de sub control (defectiuni la ele..) trebuie cautata cauza si eliminata cat mai curand posibil.

Eu de acolo nu plecam cu masina pe rotile ei.. daca sarea antigelul..

Ventilatorul motorului gripat la 160k km? Asta e un alt semn de masina care nu "spune" decat abuz si neglijenta... 

Pacat  a nu ai putut sa o dai inapoi de indata ce ai observat problemele. Dar asa e cu samsarii, au spus altii mult mai bine..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.