Jump to content

Probleme baterie hibrid


Recommended Posts

40 minutes ago, throw said:

Trebuie sa faci doua lucruri:

1. Mergi la un alt service de baterii care sa iti verifice cum a zis si colegu, "SOH" ul sa vezi bateria fizic in ce stare e. Daca e totul ok aici dar nu numai:
2. Mergi la un service BMW sa iti dea un "factory reset" pe mașină. E foarte posibil sa se fi dat peste cap niste valori in ECU si sa iti dea un range gresit in urma citirii unor parametrii falși.

Din pacate personal nu te pot ajuta efectiv cu niste nume de service uri dar cred ca poti afla.

Multumesc. Am programat deja o vizită la un service, găsit aici pe forum, pentru luni. Domnul cu care am vorbit mi-a spus că va încerca un reset și vom vedea apoi.

19 hours ago, bimmer90f30 said:

Realitatea e putin altfel (dar nu conteaza prea mult..) adica de incarcat se incarca, doar ca probabil nu mai tine curentul care il tinea cand era mai noua bateria.

Daca nu se incarca primeai o avertizare cel putin in bord..

Oricum, parerea cautata este ca ar fi bine sa mergi la aceia care au cel putin ISTA (program de diagnoza) sa ii citeasca erori.. sa ii aplice un test plan (doar programul de diagnoza oficial al marcii poate face asta..) si o iei de acolo..

Noi chira te rugam sa revii si sa ne spui ce s-a gasit defect. Ce a trebuit schimbat..

Esti printre primii care deschid problema pe subiectul hibride.

Eu banuiesc ca o baterie la hibrida tine in functie de cat de solicitata a fost si este bateria.. pe undeva evident. 😉 Dar nimeni nu stie cert. Fiecare din noi cand o sa le avem o sa ne tina probabil dupa cum tragem de ele..

Bun venit!

Sigur voi reveni, am programat deja masina si voi merge luni. Multumesc pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Romulus said:

Asta de ce?

Consumul de curent, mare  in sarcina mare, la o capacitate mica a bateriei, rezulta degradare timpurie .  Merge la inceput insa dupa mai multe cicluri , degradarea creste ( cel putin toate tipurile de baterii litiu au acest comportament ).

La o capacitate mare a bateriei 30kwh+ , degradarea nu e asa accentuata ca si-n cazul celor de capacitate mica ( ma referer la acelasi amperaj tras din ambele baterii )

 

225xe-ul meu , dupa 6 ani arata tot 38-46 km ( bateria de 10 kwh ) la 80k km

Edited by BaXXon
completare
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 11/10/2025 at 4:47 PM, Active Tourer 225 Plug-in said:

Buna tuturor!

Dețin un BMW 225xe Active Tourer plug-in, an fabricatie 2018 şi de ceva vreme observ că autonomia electrică nu mai depășește 12-15 km. Maşina are 60 000 km, nu are alte probleme, dar nu se mai încarcă cum ar trebui. Investigând, am descoperit informaţii despre necesitatea schimbării bateriei. Vreau să aflu dacă cineva a făcut acest schimb sau ştie dacă merită investiţia în acest caz. De asemena, poate fi stabilit daca degradarea este un defect sau pur si simplu asta a fost durata de viata a acesteia?

Multumesc.

Update!

Revin cu rezultatul inspecției făcute la un service specializat în hibride. Situația nu e grozavă, patru module ale bateriei au valori de amperaj modificate și trebuie înlocuite. Mi s-au prezentat trei opțiuni:

Înlocuirea doar a modulelor defecte, cu module second hand. Cost aproximativ 1.600 euro. Prețul e mai mic, însă autonomia nu va crește semnificativ.

Baterie second hand completă, 3.500 euro plus manoperă.

Baterie nouă OEM de la BMW, 10.500 euro plus manoperă.

Voi cum ati proceda?

PS: Am făcut pe furiș o poză la diagnoză. Dacă sunteți curioși și dați zoom, se vede că bateria mașinii mele are doar patru blocuri, până la poziția 76, dacă nu mă înșel. Tot ce apare cu o valoare sub 3.6 A trebuie înlocuit.

Inca nu am luat o decizie dar deja ma doare capul 🙂 

WhatsApp Image 2025-11-20 at 14.05.57_eb3542fc.jpg

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde mult cat vrei sa mai tii masina si cat de mult mergi electric zilnic . Personal cat timp nu as avea eroare in bord sau ceva care sa impacteze in mod semnificativ mersul masinii as merge mai departe asa .Din pacate asta e riscul la primele modele hibride, baterie mica care se descarca repede si apoi o incarci din nou si treaba asta o impacteaza . Ma rog - economic vorbind baterie originale + manopera = pret de piata al masinii as zice ,realist vorbind variantele ar fi baterie sh ( aici e loterie poate fi la fel de buna ca cea de pe masina) sau reparatie module .

Edited by alex230ro
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, alex230ro said:

Depinde mult cat vrei sa mai tii masina si cat de mult mergi electric zilnic . Personal cat timp nu as avea eroare in bord sau ceva care sa impacteze in mod semnificativ mersul masinii as merge mai departe asa .Din pacate asta e riscul la primele modele hibride, baterie mica care se descarca repede si apoi o incarci din nou si treaba asta o impacteaza . 

Inca nu am erori in bord dar mi-a spus ca pe masura ce se deterioreaza bateria nu va intarzia sa apara si eroarea.

Edited by Active Tourer 225 Plug-in
  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.