Jump to content

Are sens sa cumpar un 524 td din '86?


hsergiu

Recommended Posts

Cunoscatorilor le cer un sfat: As vrea sa-mi achizitionea o alta masina, nu am bani decat de ceva '85-'90. Am gasit un 524 td din '86 turbo diesel, servo, ABS. Masina e in tara de vreo 2 ani (recarosare ca pe cea originala a dat-o proprietarul peste cap). Se tine bine, nu se vede rugina la o inspectie sumara. Pretul : 2650 EURO
Link to comment
Share on other sites

Fa-ti putin timp si citeste ce am scris in topicul "Ghidul cumparatorului Seria 5 E28".

 

Parerea mea este ca, pentru un E28 524td recarosat, nu merita sa dai mai mult de EUR 2000..2200, in conditiile in care masina nu are probleme tehnice si caroseria este OK. Motorul este un Diesel clasic, si cu siguranta este destul de obosit, dupa atatia ani. In afara de avantajul oferit de consumul relativ redus de combustibil, nu cred ca este o alegere prea fericita.

Mai uita-te dupa alte oferte, poate gasesti un E30 318i / 316i cu motor M10, la un pret asemanator. Cred ca ar fi o alegere mai buna.

Link to comment
Share on other sites

La recarosare s-a pastrat motorul de pe masina rasturnata sau e cel original de pe caroserie? Recarosarea e facuta legal?

 

Daca masina e originala 100% e mai bine.

Eu am una la fel dar automata si sunt multumit de ea. Daca motorul nu e obosit e o alegere buna.

Oricum trebuie sa te gandesti ca desi consumul de motorina e foarte redus (daca motorul e ok) intretinerea la diesel e mai scumpa.

 

Citeste ghidul pentru e28 ca e foarte bine facut.

 

Caroseria perfecta e un atu daca vrei sa tii masina si sa o restaurezi intr-o buna zii in forma perfecta.

 

Daca vrei o masina sportiva NU lua e28 diesel. Desi s-ar putea sa fii uimit cat de bine trage motorul daca eshti obisnuit cu masini normale, NU este o sportiva.

 

Inca ceva: daca nu eshti pasionat si nu ai timp de ea nu lua o astfel de masina.

Link to comment
Share on other sites

Masina a fost inmatriculata cu totul pe talonul vechi. S-a facut recarosare si schimbare motor in acte - in realitate a inlocuit masina asta pe cea rasturnata. Motorul nu e un clasic ci un turbo diesel.

De ce ma sfatuiti sa nu iau diesel. Personal prefer sa conduc un diesel nu doar datorita costurilor de exploatare mai mici (motorina) ci mai ales datorita comportamentului. Ador cuplul la turatie redusa al dieselului. Nu-mi place sa turez masini de sa le sara supapele :blink: si sunt obisnuit atat cu diesel aspirat (Toyota land-Cruiser '87), turbo-diesel (skoda fabia TDI, Renault clio bicorp TDI) cat si benzinare (Dacia, Matiz, Fiat Punto, VW Golf 2, Polo 2)(unele au fost masini de serviciu). Tractiunea exclusiv spate ar fi noutatea si poate ghimpele. De asta mi-e un pic frica. Desi am mai condus tractiune exclusiv spate la toyota, Ford Sierra si Mert. Dar numai vara....

In privinta fiabilitatii eu stiam ca un BMW sta foarte bine la acest capitol. Motoarele diesel sunt exceptie? Un diesel aspirat ar trebui sa duca fara probleme cam 400.000 Km iar un turbodiesel 300.000. Sa inteleg ca la BMW sunt asa de proaste motoarele diesel? La Toyota aveam 650.000 si nu papa ulei, aveam inca o compresie ok.

Am prieteni care se lauda cu fiabilitatea BMV-urilor lor serie 3 - ursi - de-sta ma gandeam la o astfel de masina. Gasisem un serie 3 e30 touring diesel aspirat din 1990, bine ingrijita masinuta, dar proprietarul nu se desparte de ea pana nu-i gaseste inlocuitor. Cum ma cam grabesc gasisem acest serie 5... Ce sa inteleg? Ca fiabilitatea BMW e doar un mit? Masinile BMW imi plac desi nu sunt, inca, un fan. Sa ma orientez spre un opel vectra sau astra 90-94 in aceiasi bani?

Dati-mi un sfat ca nu mai inteleg nimic.

 

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

hsergiu, fiabilitatea BMW nu este un mit, ci o realitate. Cu doua observatii:

- nu toate modelele BMW s-au nascut egale. Unele sunt mai fiabile decat altele, chiar in cadrul aceleiasi platforme. De exemplu, Seria 5 E34 este considerata a fi cel mai fiabil BMW din toate timpurile. Dar, un E34 535i cu motor M30 este, in general, mai fiabil decat un E34 525tds.

- chiar daca un BMW este printre cele mai avansate masini dpdv tehnologic, relativ la vremurile sale, nu te astepta totusi sa fie perfecte - se mai strica.

- fiabilitatea este practic o medie statistica. Asta inseamna ca poti avea norocul sa nimeresti o masina bine ingrijita, care sa-ti faca zero probleme, sau o alta masina din acelasi model, dar care sa-ti faca viata un cosmar.

 

Motoarele Diesel BMW nu sunt proaste. Sunt cel putin la fel de bune ca alte motoare Diesel, de aceeasi generatie cu ele. Cand am spus ca M21 este "un Diesel clasic" m-am referit la faptul ca e un motor cu camera de preaprindere (injectie indirecta), pompa de injectie mecanica, etc. Un astfel de motor, fie el aspirat sau turbo, este un Diesel "clasic".

In ultimii 10 ani, motoarele Diesel au suferit o adevarata revolutie, care a rasturnat pozitionarea acestora fata de motoarele pe benzina. M21, ca si urmasul sau M51, este un motor proiectat inaintea acestei revolutii, deci incorporeaza o tehnologie veche. Are o fiabilitate buna, dar puterea, cuplul, elasticitatea, economia de combustibil, sunt mult in urma motoarelor Diesel moderne.

 

Motoarele BMW M21 / M51 au prezentat insa o rata destul de mare de probleme la chiulasa. Mai exact, motoarele M21 neglijate si/sau forjate prezinta un risc mare de a avea chiulasa fisurata. In plus, viata turbinei la versiunile turbo este cam la fel de mare ca turbina de la orice alt motor Diesel din anii '80, fie el BMW sau nu.

Daca ai certitudinea ca masina pe care o cumperi a avut motorul ingrijit foarte bine si utilizat nesportiv, atunci nu ai nici un motiv de ingrijorare. Poti insa avea aceasta certitudine la o masina second-hand?

 

A te orienta catre Opel nu este o idee buna. Majoritatea considera Opel ca fiind cea mai putin fiabila masina nemteasca. Deci, mult in urma BMW.

 

Prin sfaturile de mai sus nu am vrut sa te dezamagim. Doar vrem sa scoatem in evidenta unele aspecte de care trebuie sa tii cont. Decizia finala iti apartine - noi doar incercam ca asteptarile tale sa nu fie peste realitate. Altfel, ai ajunge un posesor BMW nemultumit de masina sa. Adica, un caz foarte rar :blink:

Link to comment
Share on other sites

benzinare (Dacia, Matiz, Fiat Punto, VW Golf 2, Polo 2)(unele au fost masini de serviciu). Tractiunea exclusiv spate ar fi noutatea si poate ghimpele. De asta mi-e un pic frica. Desi am mai condus tractiune exclusiv spate la toyota, Ford Sierra si Mert. Dar numai vara....

In privinta fiabilitatii eu stiam ca un BMW sta foarte bine la acest capitol. Motoarele diesel sunt exceptie? Un diesel aspirat ar trebui sa duca fara probleme cam 400.000 Km iar un turbodiesel 300.000. Sa inteleg ca la BMW sunt asa de proaste motoarele diesel? La Toyota aveam 650.000 si nu papa ulei, aveam inca o compresie ok.

Am prieteni care se lauda cu fiabilitatea BMV-urilor lor serie 3 - ursi  - de-sta ma gandeam la o astfel de masina. Gasisem un serie 3 e30 touring diesel aspirat din 1990, bine ingrijita masinuta, dar proprietarul nu se desparte de ea pana nu-i gaseste inlocuitor. Cum ma cam grabesc gasisem acest serie 5... Ce sa inteleg? Ca fiabilitatea BMW e doar un mit? Masinile BMW imi plac desi nu sunt, inca, un fan. Sa ma orientez spre un opel vectra sau astra 90-94 in aceiasi bani?

Dati-mi un sfat ca nu mai inteleg nimic.

31414[/snapback]

 

 

 

BMW-ul sta bine la capitolul fiabilitate.Nu este un mit

400000km si 300000km la un turbodiesel?Toyota 650000 si nu consuma ulei! :blink:

 

Nu stiu de unde ai tras concluziile astea!

400000 nu o sa tina nici un motor in conditiile de exploatare din Romania +calitatea benzinei+calitatea uleiurilor.

 

Daca tu imi spui ca un motor de Toyota la 650 000km nu mananca ulei, eu pot sa iti spun ca BMW-urile consuma ulei.Dupa cate stiu eu(poate ma insel) orice motor consuma ulei.Exista o limita,asa este.

Nu am nimic impotriva motoarelor japoneze(mai ales Toyota si Honda) sunt renumite pentru fiabilitate.Dar Toyota la 650 000 de km fara consum de ulei ,e un pic cam mult.

Revenind la BMW :) .BMW-ul diesel din anii respectivi a avut ceva probleme cu chiulasa.400000 de km fara sa schimbi chiulasa mi se pare imposibil.

Deci una peste alta ,zic eu,BMW-urile se mai strica.Orice masina se strica.In ziua de azi nici o masina nu mai tine 400000km ,nu zic mai mult.Depinde si cum a fost intretinuta masina.Daca schimbi uleiul la 20000 km si o alergi toata ziua nici mama motorului de Toyota nu o sa tina.

Daca te astepti sa cumperi un BMW diesel vechi ,si vrei sa tina motorul 400000 fara nici o problema, iti recomand sa cumperi Opel!

 

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la diesele. In general un diesel clasic, cu cilindree peste 200 cm3 poate duce lejer 3-400.000 daca este intretinut. Asta din experienta mea. Nu insa si un benzinar care merge pana in 200.000-250.000. Despre BMW-uri nu stiu. Ma asteptam, sa fie fiabil. La o masina veche, peste 10 ani, ma intereseaza fiabilitatea si mai putin performanta bruta. N-as vrea sa cumpar o masina daramata in care sa tot bag bani si sa ma lase balta cand mi-e lumea mai draga....

In privinta Land-cruiserului, credeti-ma. Nu e mit.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca nu shtii daca a fost corect intretinut si corect exploatat.

Daca shtii asha ceva nu mai sta pe ganduri. Eu sunt multumit de motorul meu pana acum dar nu am mers decat 10000 de km cu el. Surprizele sunt posibile oricand.

 

Pot sa-ti mai zic despre piese cate ceva: rulment fata 2.8 mil /buc, bucsele brate inferioare 1mil/buc, tampoane motor 80eur/buc (nu gaseshti decat la BMW sau un germania), ulei 6l x 330000(la fiecare 5000km), filtru ulei aprox 600000, filtru motorina aprox 900000, pompa de apa 1,7mil. Cred ca de aici poti trage o concluzie despre costurile de exploatare.

 

Partea buna e ca masina e puternica, confortabila, sigura daca starea tehnica e buna si consuma putina motorina. Daca mai are si optionale suficiente cu atat mai bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hsergiu,

A te orienta catre Opel nu este o idee buna. Majoritatea considera Opel ca fiind cea mai putin fiabila masina nemteasca. Deci, mult in urma BMW.

31419[/snapback]

 

Conduc un Opel Vectra B din 1997, motor 1,6, 16 valve Ecotec, urmaresc indeaproape forumul, in special sectiunea "Seria 5", (intentionez sa-mi un cumpar un model din aceasta serie in viitorul mediat), sunt membru pe www.clubopel.com si sunt de acord cu afirmatia citata. M-a omorat fiabilitatea la masina mea; pt. curiosi: urmariti mesajele mele postate acolo (john_taff).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.