Jump to content

BMW E21 318 1976


AlexE21

Recommended Posts

pai daca vrei un transplant de motor mai bine iei un motor ca lumea si lasi balariile. Preferinta nr 1 a celor cu masini din seria NK si 2002 este E30 M3 (motorul S14). Mai mult de atita n-ai nevoie. Problema e ca o sa ai nevoie de cutie dup-aia, si de axul cardanic. AIcea apar problemele, ca axul trbeuie modificat profesional altfel vibreaza si e o durere de cap in loc sa fie o placere. Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

motoru s14 nu am idee cat de usor o sa il gasesc....si cutia banuiesc ca tot de acolo o sa vina, nu?orcum un motor de m3 si cutia + modificari cardan la ce scoruri ma scot? sa spunem ca transplantu de "mate" il fac eu nu e prima oara cand bag botu sub capota....da cu cardanu chiar nam idee cum se procedeaza...si unde gasesc un motor M3...apropo motoru m3 scoate undeva la 190 de cai din cate stiu, nu? merci mult pt raspuns @blue charon
Link to comment
Share on other sites

Raspunsul meu era mai in gluma mai in serios. Mai mult in gluma. Transplantul unui S14 intr-un E21 e ca si cum ai vrea sa pui un motor de Renault pe Dacie. Ce rost are? Mai bine pastrezi Renault-ul! Asa si aici. Daca gasesti un M3 mai bine il pastrezi p-ala, ca e mult mai bun decit E21.

 

Transplantul de motoare in masinile din seriile NK si 2002 are alta aroma. Intii ca nimeni n-o sa taie un M3 pentru asta, ci o sa gaseasca unul gata taiat. Apoi, masinile astea au un farmec (in special 2002) pe care E21 nu a reusit sa il cistige. Combinatia 2002-S14 e criminala pentru ca masina e foarte usoara si motorul foarte puternic. Dar asta nu e tot. Caroseria de M3 este speciala pentru M3. E mai rigida decit caroseria unui E30 obisnuit, mai tare, intr-un cuvint facuta sa suporte puterea motorului astuia si suspensia asociata. 2002 trebuie intarit bine ca sa tina. La fel banuiesc si E21, din moment ce pina si E30 are alta caroserie/sasiu decit E30 M3.

 

Iti trebuie alti suporti pentru motor, alta evacuare, alti suporti pentru cutie, alt mecanism la schimbatorul de viteze.

 

Si alt ax cardanic!

 

Problema cu axul nu e simpla. Axul trebuie taiat, sudat si echilibrat. Am facut asta cind mi-am schimbat cutia pe masina mea de la o automata la 5 viteze. M-a costat vreo 600$ numai manopera (taiat/sudat/echilibrat), piesele au fost separat (cardan de schimb, flansa, guibo, rulmentii crucilor cardanice, rulment central), alti bani, alta distractie.

 

Asa ca vezi tu. Eu am facut o transformare relativ simpla pentru ca motorul meu a ramas acelasi si cutia desi diferita, avea carcasa aproape identica cu cea de la cutiile manuale in patru viteze folosite pe masini ca a mea, iar prinderea pe motr era absolut la fel, pentru ca masinile au pastrat acelasi motor pina la E30. Schimbarile au fost relativ simple, si am avut documentatie pe net in toate detaliile necesare, inclusiv o litsta de versiuni de cutii si diferentele dintre ele.

 

Recomandarea mea e sa te documentezi bine inainte de a desface ceva. Poate ca ajungi la concluzia ca nu merita. Tocmai de aceea as pleca de la intrebarea daca face? Adica, daca pui un S14, ridici valoarea masinii cu ceva?

 

Si tine minte, multe intreprinderi de genul asta incep cu cele mai bune intentii, si sfirsesc in rezultate submediocre din tot felul de motive. In Ro e usor de imaginat de ce, nu neaparat din vina initiatorului. Pur si simplu nu exista toate cele necesare.

 

Sfatul meu (serios de data asta) e sa aduni toate cifrele si sa vezi daca nu e mai ieftin sa iei un E30 M3 din germania (vezi ca sunt multe ciurucuri) de banii pe care i-ai da pe o conversie indoielnica.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

salut baieti!!! sunt in raiu rechinilor aici din cate vad...si eu un impatimit ca voi si suunt tare curios ce motoare d pe ursulet intra in rechin? defapt m'ar interesa un 2,5...astept raspunsurile voastre

multa bafta!!

 

 

ce motor ai pe al tau?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Am un BMW E21 M10 318 1976 . poate fi considerat retro ? doar ce l-am luat si vreau sa il repun pe picioare .... in limita posibilitatilor ... post-7345-1192982045_thumb.jpg

 

 

 

LOL.... e de epoca direct... A mea e din 93 si o consider "retro" .... A ta e direct "muzeu"... :D

 

 

Oldies but Goldies :D Din cate stiu eu un model de masina e considerat "de epoca" atunci cand se depasesc 30 ani de la ultima masina iesita de pe linia de fabricatie ... la mine e deja al 32`lea an... :twoup: deci teoretic o pot considera "Masina de epoca" sau cum le-o zice ... :twoup: :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Ajutoooooorrr!!!! Cine ma poate ajuta cu o informatie!!!!!??? NU gasesc deloc chedere, la un pret acceptabil, pt rechinasul meu.

Imi spuneti si mie ce sa fac :twoup:

Gasesti la reprezentant BMW, daca nu, din Germania, de exemplu http://www.wallothnesch.com/e/seals/sealse21.htm . Banuiesc ca ai E21.

 

Multumesc frumos. Da, asa am gasit dar ma ajung chederele cam cat valoarea masinii :twoup: . am gasit o firma de la pitesti care cica face la comanda pt orice masina, maine voi vedea cu exactitate.

Link to comment
Share on other sites

ma ajung chederele cam cat valoarea masinii :twoup:

 

Pai.. E un BMW clasic, are si ea o valoare, nu? Sau macar sentimental.. :twoup: Si eu am cautat chedere pentru 2002, pana la urma din Germania le am luat, macar s-au potrivit. Daca nu gasesti unde cuati acuma, poate si la http://www.autoglass.ro/ mai ai o sansa.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.