Jump to content

E30 318ic ... Nu trece de 5000 rpm


Recommended Posts

Da man se poate ... dar la mine turatia la care da in nas nu ii tot timpul aceeasi! aici e marele mister ...

Pai tocmai de aceea. Crezi ca un defect la bobina se manifesta FIX la aceeasi turatie ? Depinde de multi factori, cum ar fi si temperatura bobinei.

Daca bobina are pierderi - defecte de izolatie, spire in scurt - la turatii mari nu mai are timp suficient sa acumuleze suficienta energie ca sa dea o scanteie corecta.

 

Ok! Daca ar fi bobina problema ... ar ceda la 5000 de ture ... sa zicem ... a mea face cand cum ... 4000 de ture chiar ... 5000! motor cald , rece, drum intins ... credeti-ma ca toate variantele le-am incercat! Si atunci daca o data nu merge mai mult de 4000 de ture ... de ce in momentu urmator ar merge dintr-o data (chiar ma bruscheaza) pana la 5000 ... unde se opreste iar ... ??

Link to comment
Share on other sites

Ok! Daca ar fi bobina problema ... ar ceda la 5000 de ture ... sa zicem ... a mea face cand cum ... 4000 de ture chiar ... 5000! motor cald , rece, drum intins ... credeti-ma ca toate variantele le-am incercat! Si atunci daca o data nu merge mai mult de 4000 de ture ... de ce in momentu urmator ar merge dintr-o data (chiar ma bruscheaza) pana la 5000 ... unde se opreste iar ... ??

 

 

inclusiv cu alta bobina? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ok! Daca ar fi bobina problema ... ar ceda la 5000 de ture ... sa zicem ... a mea face cand cum ... 4000 de ture chiar ... 5000! motor cald , rece, drum intins ... credeti-ma ca toate variantele le-am incercat! Si atunci daca o data nu merge mai mult de 4000 de ture ... de ce in momentu urmator ar merge dintr-o data (chiar ma bruscheaza) pana la 5000 ... unde se opreste iar ... ??

 

 

inclusiv cu alta bobina? :blink:

 

Aia inca nu :) dar in caz ca nu va remedia un alt debitmetru problema aia ar fi urmatoarea! Nu am ce face doar sa le iau pe rand :) Am ramas cuplat pe debitmetru deoarece la tester a dat niste valori care oscilau ( un fel de creste,scade iar creste,echivalentul la o lasa, o opreste si tot asa) si mecanicul (parea destul de meserias) a zis ca nu ii de la bobina ... dar se poate sa se fi inselat ... astept acum sa gasesc un debitmetru (imprumut) sa vedem cum va reactiona

Link to comment
Share on other sites

iti pot imprumuta eu o bobina pt test. din cate stiu eu sunt la fel cele de la m40 cu cele de pe m20. :blink:

 

later edit: nu vazusem ca esti din Arad :)

 

Da sant din arad spre ghinionul meu ... :) nu stiu daca sant la fel sau nu ... am atasat o poza poate se vede ....

 

In gol poti creste turatia sau in gol merge si doar in sarcina se plafoneaza ?

In gol merge pana la 6200 .... doar in mers da in nas ....

Link to comment
Share on other sites

Va salut ! Am si eu o intrebare,deoarece sunt incepator,mai sunt si curios : daca motorul pe liber merge sa zicem cu 6.000 rpm,nu ar trebui sa mearga in toate vitezele cu 6.000 rpm ?(daca da,exceptie ar putea face masinile care au limitator de viteza)
Link to comment
Share on other sites

LT power.. e simplu... problema cu turatiile si cu bobina.. daca ai probleme la bobina.. nu acumuleaza aceeasi energie in 2 intervale de timp egale.. odata acumuleaza si "da in nas la 5000" odata acumuleaza mai putina si " da in nas" la 4000.... cine ti-o postat mai sus nu ti-o postat de prost...
Link to comment
Share on other sites

Cred ca trebuie sa-i faci o revizie mai serioasa, sa nu ai cine stie ce surprize. Am impresia ca masina nu a fost intretinuta chiar perfect de fostul proprietar.

 

Caracterizezi o masina dupa o banda izolatoare?Se vede ca nu ai avut dacie :) Spre norocul meu fostul proprietar e un bun prieten de familie , de care m-am rugat 1 an sa-mi vanda masina(el avand alta,aceasta fiind doar de sezon) ... deci nu prea am indoieli in ce priveste starea ei si km reali sau nu! Mi-a spus din start problema care o descriu acum , insa nu i-am dat importanta la inceput , istoria masinii spre ghinionul ei doar cand a ajuns in mainile mele a vazut si zapada , in rest circula doar vara! Am fost la revizie si mecanicul mi-a spus exact ce imi doaream sa aud :) Man gandeste-te totusi ca ii o masina de 17 ani ... in sfarsit asta mi-a placut-o , asta am ales-o ... :blink:

 

LT power.. e simplu... problema cu turatiile si cu bobina.. daca ai probleme la bobina.. nu acumuleaza aceeasi energie in 2 intervale de timp egale.. odata acumuleaza si "da in nas la 5000" odata acumuleaza mai putina si " da in nas" la 4000.... cine ti-o postat mai sus nu ti-o postat de prost...

 

Explicami atunci cum in gol mere pana la 6200 :)

Link to comment
Share on other sites

[...] Caracterizezi o masina dupa o banda izolatoare?Se vede ca nu ai avut dacie :

Am avut si dacie, cine nu a avut ? :blink:

 

Ma gandeam asa : daca in loc sa schimbe fisa de la bobina proprietarul a preferat sa faca economie ( sau i-a fost pur si simplu lene ) si sa puna scoci, probabil ca mai sunt si alte locuri unde a facut economie si ar fi bine sa le identifici ca sa nu ai surprize.

Pe mine m-ar deranja teribil nu doar din punct de vedere tehnic ( acel izolirband face mai mult rau decat bine, ca oricum se strapunge la tensinea de la bobina ) ci si ca aspect. Se vede urat acolo, fara suparare.

Link to comment
Share on other sites

[...] Caracterizezi o masina dupa o banda izolatoare?Se vede ca nu ai avut dacie :

Am avut si dacie, cine nu a avut ? :)

 

Ma gandeam asa : daca in loc sa schimbe fisa de la bobina proprietarul a preferat sa faca economie ( sau i-a fost pur si simplu lene ) si sa puna scoci, probabil ca mai sunt si alte locuri unde a facut economie si ar fi bine sa le identifici ca sa nu ai surprize.

Pe mine m-ar deranja teribil nu doar din punct de vedere tehnic ( acel izolirband face mai mult rau decat bine, ca oricum se strapunge la tensinea de la bobina ) ci si ca aspect. Se vede urat acolo, fara suparare.

 

Ii genu de om care lasa masina in service si vine a 2-a zi dupa ea , deci nu cred ca el a pus-o! Eu am masina de 1an si jumatate si nu am facut mai nimic la ea (doar chestii minuscule , led ars in bord , mici reparatii la softtop , un bec de pozitie spate ars , si revizia) nu am avut nici un fel de probleme cu ea ... pana acum... in afara de chestia asta cu turatiile la care nu ii dau de capat! Acum sa gasesc undeva un debitmetru pentru proba ... iar daca nu rezolva problema atunci trec la bobina .... oricum ms mult pentru sfaturi :blink:

O sa va tin la curent indata ce apare vreo schimbare ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ok! Daca ar fi bobina problema ... ar ceda la 5000 de ture ... sa zicem ... a mea face cand cum ... 4000 de ture chiar ... 5000! motor cald , rece, drum intins ... credeti-ma ca toate variantele le-am incercat! Si atunci daca o data nu merge mai mult de 4000 de ture ... de ce in momentu urmator ar merge dintr-o data (chiar ma bruscheaza) pana la 5000 ... unde se opreste iar ... ??

 

 

inclusiv cu alta bobina? :)

 

Revin cu detalii ... desi dupa ceva vreme ... motivul fiind "pieton pentru 30 zile" :blink: Am facut rost de debitmetru pentru test ... l-am inlocuit si nimic! Masina se comporta la fel! pe deasupra parca intrerupe ... la turatii mari! @florin83 sper sa ai dreptate ... acu ma duc spre bobina ... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
[

Ma gandeam asa : daca in loc sa schimbe fisa de la bobina proprietarul a preferat sa faca economie

 

Zilele trecute am reusit sa fac rost de o bobina pentru test ... si surpriza tot la fel face ...

Am inspectat si bobina de pe masina ... datorita acelei benzi inzolatoare ... care nu face altceva decat sa acopere mici gaurele din camasa ("caciula") bobinei nimic mai mult! Deci rezolvatam nimic ... zilele urmatoare o sa ii schimb si bujiile ... macar sa am liniste ca sunt schimbate toate! Deocamdata o las asa ... pana la vara cand o sa dispun de timp! In caz ca mai aveti ceva sfaturi sunt bine venite :twoup:

 

P.S. Rog un moderator sa schimbe titlul topicului in : E30 318ic ... Nu trece de 5000 rpm

 

Multumesc

 

edit: Am uitat sa mentionez ca intre timp am schimbat si filtrul de benzina

Edited by Lt.Powell
Link to comment
Share on other sites

[

Ma gandeam asa : daca in loc sa schimbe fisa de la bobina proprietarul a preferat sa faca economie

 

Zilele trecute am reusit sa fac rost de o bobina pentru test ... si surpriza tot la fel face ...

Am inspectat si bobina de pe masina ... datorita acelei benzi inzolatoare ... care nu face altceva decat sa acopere mici gaurele din camasa ("caciula") bobinei nimic mai mult! Deci rezolvatam nimic ... zilele urmatoare o sa ii schimb si bujiile ... macar sa am liniste ca sunt schimbate toate! Deocamdata o las asa ... pana la vara cand o sa dispun de timp! In caz ca mai aveti ceva sfaturi sunt bine venite :twoup:

 

P.S. Rog un moderator sa schimbe titlul topicului in : E30 318ic ... Nu trece de 5000 rpm

 

Multumesc

 

edit: Am uitat sa mentionez ca intre timp am schimbat si filtrul de benzina

salut, am si eu aceasi problema de la un timp si inca nu i-am dat de cap....si am fost pe la o gramada de mecanici....nici ei nu stiu ce are, l-am zis (fratilor mai vrea cineva sa faca pe mecanicul :twoup: ) o sa incerc si eu o bobina sa vad daca se schimba ceva...

...daca gasesti problema spune-mi si mie te rog sa nu ma mai chinui cautand,mersi

Link to comment
Share on other sites

o sa incerc si eu o bobina sa vad daca se schimba ceva...

...daca gasesti problema spune-mi si mie te rog sa nu ma mai chinui cautand,mersi

 

Nu te obosi sa schimbi (cauti) bobina ca nu ii aia! Am vorbit cu o gramada de "mesteri" si toti mi-au spus dupa cum am stiut si eu ca o bobina stricata nu mai merge nici cum ... nici la turatii mari nici la turatii mici!

 

Deci la mine am incercat asa (piese schimbate si testate) : debitmetru , capac delcou, bobina inductie, toate filtrele schimbate inclusiv cel de benzina , saptamana asta a primit bujii noi (NGK) ... si nimic :twoup: speram sa nu fie cum a zis @florin33 in prima pagina calculatorul (desi m-am uitat la el si este cel original al masinii ... nu pare sa se fi umblat acolo) o sa o incerc si varianta asta probabil ... iar daca nu la vara ma paste un drum de Germania si o sa "parchez" la service acolo poate ii dau ei de capat!

 

Manifestarile sunt destul de bizare ... conform unor analize mai detaliate (pana acum nu i-am dat importanta acestei probleme) ... deci facand niste analize (egal ca ii dau in gol sau in sarcina) aprox 5000 rpm (uneori si mai jos) isi pierde toata puterea si motorul nu mai merge rotund (parca merge in 3) ... uneori isi da drumul ... apoi iar ...

 

Cred ca ii un blestem ... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Redezgrop acest topic pentru a dezvalui rezolvarea problemei cu turatiile la M40 ...

 

Cel putin la masina mea ... problema a fost axa cu came, i-am schimbat si tachetii si culbutorii ca sa fie totul nou

 

Nu se auzea nimic la motor, nu facea nici o galagie in schimb era plina de santuri si uzura

 

Acum avem 6200 ture si un sunet la redline foarte frumos :twoup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.