Jump to content

Sfat achizitie 530D, 2001


DSF

Recommended Posts

Vreau sa cumpar un 530D , 09-2001, sedan ( piele, clima dual, navigatie 16:9, scaune electrice si incalzite, PDC,automat etc)

Problema cea mare este ca masina are 270.000 km reali. Pretul este in jur de 11.000 cu garatie 6 luni.

Mentionez ca locuiesc in Olanda. As dori niste sfaturi referitoare la fiabilitatea motorului de 3L. Masina arata impecabil, are full service history, si nu cred sa fie teapa pentru ca nu s-ar risca dealerul sa ofere 6 luni garatie.

Ceea ce ma intreseaza este cam ce probleme pot apare in urmatorii 30-40 mii km (6 luni , 1 an). Nu ma sfatuiti sa mai caut pentru ca tot ce este in Olanda sub 15.000 euro are peste 220.000 km, si nici benzina nu renteaza pentru ca fac cel putin 200 km zilnic, si aici 1 L benzina este 1.5 euro. ( nici sa cumpar din Germania ca ma costa inca 3-4 mii sa o inmatriculez aici)

M-am gandit sa ma duc la un dealer BMW sa o testez si as dori niste sfaturi referitoare la ceea ce ar trebui sa urmaresc la test ( compresie, erori computer , etc).

Sau a 2-a varianta pentru care inclin si probabil mai ieftina ar fi sa ma duc la un dyno cu ea si acolo mi-as da seama de motor si transmisie mai bine zic eu.

Dupa calculele mele daca as mai baga inca vreo 2-3 mii in ea as pune-o la punct binisor pentru inca vreun an. Ceea ce ma sperie este turbina , pompa de injectie, si transmisia. Daca aveti experiente personale v-as ruga sa ma ajutati cu un sfat.

Ma pricep binisor la mecanica ( nu la BMW, asta va fi primul daca il cumpar) si la partea electrica , electronica foarte bine, deci as putea sa schimb o turbina, sau mai stiu eu ce.

Imi dau seama ca la kilometrii astia este loterie masina,dar oricum pe aici dieselurile nu sunt sub 200.000, si ori 220.000 ori 270.000 tot aia este, conteaza cum a fost intretinut, si daca reparatiile le fac eu piesele nu sunt extraordinar de scumpe aici .( banuiesc ca oricum mai ieftine ca in Romania).

Si inca o intrebare ca era sa uit cati cai are motorul de 3 litri ( 09-2001) 184 sau 194 ca informatiile sunt contradictorii pe net?

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

193 cai

 

cu bugetul de rezerva ( 2-3000 pt a-l pune la punct ) ar trebui sa stai linistit. acopera eventualele probleme care pot aparea.

 

270 000 nu e putin, dar nici mult daca masina are service history. in RO sunt sute de E39 pe strada cu peste 3- 400 000 km dar care afiseaza in bord 120 000 ...

 

problemele le poti evita usor citind topicul asta http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=21013

 

referitor la 530d, cred ca e cel mai fiabil motor diesel facut de BMW pana la acum.

verifica turbina, injectoarele, kitul de ambreiaj, volanta, flansa de la cardan. restul sunt ca la orice alta masina.

 

LE- acum am vazut ca nu e manuala ... nu mai verifica ambreiajul :blink:

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Teoretic daca a fost bine intretinuta , schimburile la timp sau chiar inainte si ulei de calitate si omu nu a scos untul din ea , mai merge lejer 100-150k km fara nici o problema.

 

Esti tu sigur ca turbina e originala a masinii ? Ma indoiesc la a rezistat 270k km o turbina , cel mai probabil a fost schimbata acum 50-100k km.

Link to comment
Share on other sites

Teoretic daca a fost bine intretinuta , schimburile la timp sau chiar inainte si ulei de calitate si omu nu a scos untul din ea , mai merge lejer 100-150k km fara nici o problema.

 

Esti tu sigur ca turbina e originala a masinii ? Ma indoiesc la a rezistat 270k km o turbina , cel mai probabil a fost schimbata acum 50-100k km.

 

 

pai de ce sa nu fie originala a masinii ? neaparat trebuie sa fi picat ? eu am avut 530d 2001 l-am dat la 210.000 km si nu a picat nici o turbina . asta era acu aprox 1 an nici pana in momentul de fata nu a schimbat-o si merge bine . nu shtiu de unde "trebuie sa fi picat turbina sau a fost schimbata" sau "o sa-ti pice sigur pompa de motorina"

Link to comment
Share on other sites

nici sa cumpar din Germania ca ma costa inca 3-4 mii sa o inmatriculez aici

Ceilalti ti-au dat sfaturi tehnice pertinente, dar pe mine ma intereseaza mai multe amanunte despre acest aspect. Olanda are taxa de prima inmatriculare sau sub ce forma se platesc acesti bani? Ca tot e un iures mare zilele astea pe aici prin Romania privind taxa.

Link to comment
Share on other sites

nici sa cumpar din Germania ca ma costa inca 3-4 mii sa o inmatriculez aici

Ceilalti ti-au dat sfaturi tehnice pertinente, dar pe mine ma intereseaza mai multe amanunte despre acest aspect. Olanda are taxa de prima inmatriculare sau sub ce forma se platesc acesti bani? Ca tot e un iures mare zilele astea pe aici prin Romania privind taxa.

Pai voi va vaitati acolo pentru 1000-2000 euro si idiotii astia din Olanda au 35 % taxa pe masinile noi , plus de anu viitor au bagat o alta taxa in functie de cat polueaza motoru ( nu euro 3-4, ceva ce tine de eficienta motorului, si aia e inca vreo 2000-3000 la motoare mari)

Exemplu pret de baza 520i nou :46.900, ( adica chel)

Pret CIP- 30.109

taxa - 11.069 asta e peste 33 %

TVA 5.721

Si daca aduci o masina de altundeva si incerci sa o inmatriculezi in olanda, taxa aia se imparte pe 10 ani de in exemplu de mai sus e 1100 pe an

Daca masina e din 2001 si o aduci in Olanda , asta inseamna 6-7 ani vechime deci mai ai de platit 3300 din taxa.

Ti-am dat un exemplu.

ca la ce masina vorbeam eu de mai sus - pretul de baza e vreo 60.000 deci mai platesti vreo 4-5 sa o aduci din germania in Olanda.

De aia nu inteleg eu de ce vine lumea sa-si ia masini din Olanda.

Si ca sa continui cu teoria : iti iei o masina noua in Olanda de 47000 , care in Germania noua este 35000 peste 3-4 ani vrei sa o vinzi iar pretul in Olanda nu poate sa fie prea mare fata de Germania, sa zicem 20.000. Pai la aceeasi masina in olanda pierzi 27000 iar in Germania 15000 : FRUMOS NU !!!!!

Sper ca te-ai lamurit, daca nu iti stau la dispozitie .

P.S. la 530D aici se plateste 370 euro la 3 luni taxa de drum, ca e in functie de greutate iar asigurarea obligatorie e in jur de 700 euro pe an( nu conteaza masina, ci doar soferul), de aia nu merita sa iei masini ieftine ca oricum te ajung peste 1200-1400 euro pe an taxele si asigurarile

Link to comment
Share on other sites

DSF numarul de km... sunt mai importanti ptr noi, decat pentru tine , din 2 motive.... 1 la noi drumurile sunt mai rele.. si 2 combustibilul in special motorina nu se compara cu cea din occident, daca masina este impecabila, nu trebuie sa te doara capu pe tine.. mai ales ca ai si ceva garantie, la 11000 euro masina are un pret.. corect sa zicem..

 

Stefan nu te supara dar tu porti povestile din romania de la samsari... daca vorbeai de o masina condusa in romania 270k km.... nu ma bagam sa te contrazic, dar cand vorbesti despre o masina condusa in olanda sa zicem te contrazic... masinile ce le aduci din germania in general au piesele orginale pe masina.. poti sa mergi intr-acolo incat sa gasesti ca si telescoapele sunt originale in sensul de neschimbate.... daramite turbine si injectoare, acestea se defecteaza odata aduse la noi... la ei sunt exceptii... de aceea zic ca nu e relevant nr de km.. pentru o masina condusa in olanda.. si pe viitor tot acolo.. si prafu e "ptr astm" fata de ce e la noi... numai un exemplu sa iti dau.. mergi cluj- oradea.. si consumi 5 L de apa de spalat parbrizu.. ajungi in ungaria pe drum national... si nu consumi deloc.. ca ce ajunge pe parbriz.. e "apa" dai cu stergatoru si ti se spala parbrizu... e o diferenta fata de mocirla de la noi ce ajunge pe parbriz...

 

Motor si turbina se masoara in general gradul de uzura.... grad de uzura ce depinde de... combustibil , consumabilele care le pui pe masina si stilul de condus. Motorul + tot ce e sub capota... sunt gandite sa dureze la fel de mult ... nu sunt gandite ca in 500k km.. cat duce un motor sa zicem sa schimbi 4 turbine... diferenta apare la romani, care baga ulei 10W-40 in loc de 0W-30 , motorina baga care-i mai ieftina in loc de o motorina sa zicem cu 0.0001% sulf... si asa mai departe.. sper ca m-am facut inteles.

Link to comment
Share on other sites

in Ro taxa pt masina care vrei tu sa o cumperi e aproape 5000 euro, nu 1000 - 2000 :blink:

 

Ma refeream la altceva, aici un 530D Executive e 86.000 pret de baza, in Romania e vreo 50,55 , si mi se pare ca e o diferenta maricica. Si asta e la toate masinile, un Logan aici e vreo 13-14 mii nou.

Si ti-am exemplificat cam cat pierzi la o masina noua un pic mai sus, iar sh sunt cu max 10 % mai scumpe aici, deci aici e sinucidere sa-ti iei masina noua, daca nu te dau banii afara.

Cauta si tu pe www.autoscout24.nl si ai sa vezi BMW de 2 ani mai scumpe ca unu nou in Romania ( acelasi model si dotari).

Las ca oricum trebuie sa scoata taxa aia stupida ca au scos-o si ungurii, si polonezii parca, n-au cum sa mearga la infinit cu ea, numa ca problema e dupa cate am vazut ca au de dat vreo 220 milioane de euro inapoi la oameni, si daca o mai tin asa in vreo 2 ani o sa aiba de dat vreun miliard, si probabil or sa vand vreun judet la unguri ca sa faca rost de bani.

Dar hai sa revenim la subiect ca eu sambata ma duc sa o testez pe aia, si nu stiu ce sa fac.

Link to comment
Share on other sites

pai ce tre sa faci e sa te duci cu masina la un service pentru o constatare, preferabil la unul specializat in BMW.

 

sau :blink: :

 

porneste masina, lasa-o sa mearga pt cateva minute

baga piciorul progresiv in acceleratie, nu te opri pana la zona rosie.

fa asta pt cateva secunde, de 2-3 lori a interval de 5- 10 secunde si observa cat fum scoate . la o masina buna ar trebui sa fie foarte putin.

la prima accelerare e posibil sa dea putin fum. e in regula

 

daca scoate fum mult e clar ca ai de bagat bani

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Poti tura masina linistit.. ca te limiteaza ea la 4700 rpm.. deci nu ai nici un stres. Este recomandat sa faci asta cu motorul cald

Cat: imi permit sa te contrazic, accelerand treptat masina trebuie sa aiba probleme mari ca sa scoata fum.. La o acceleratie gen talpa.. va scoate fum.. de preferat doar o pala de fum.. si nu prea neagra... (nu alba, nu albastra) , daca pala de fum e maare.. si dureaza mai mult... atunci ai probleme.. daca este pala scurta atunci e normal...

In sarcina problema se schimba.. poate aparea fumul la orice turatie.. in functie de "sarcina".

 

Si chiar si cu pala de fum.... problema e de obicei un debitmetru batran, ce reactioneaza "incet" si nu dozeaza bine mixul.. si atunci ramane multa motorina nearsa (fumu negru).... deci schimband debitmetrul... rezolvi problema.. nu e foarte costisitor..

 

De acord cu CAT sunt referitor la testul la un service acreditat BMW... de acolo iesi cu dovezi concrete..

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

asa e , prin treptat ma gandeam sa ajungi de la 800 la 4700 rpm cam in 2 secunde... dupa care dai drumul drusc la pedala.

si o iei de la capat dupa cateva secunde

 

asculta cum suna turbina, nu trebuie sa suiere ca la VAG. trebuie sa aiba un sunet plin

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Daca e impecabila cumpara-o si vezi sa fie ferma garantia... in 6 luni poti observa eventualele simptome de oboseala...

Mersi de sfaturi , asa cred ca o sa fac, desi ma gandeam sa o duc intai la reprezentanta ( da aici e belea ca trebuie sa faci programare si cand te intalnesti cu frate-tu si n-am chef sa stau 2 saptamani dupa programarea lor).

Nu mi-e frica neaparat de banii care o sa-i bag in ea, problema aici e ca stilu de viata e mult mai rapid ca in romania, si daca moare ceva si nu pot sa mai merg cu ea, pierd o gramada de bani, ca nu muncesc si stau dupa masina, si ca nu pot sa-mi fac treaba.

De asta intrebam de fiabilitate, sa nu raman in drum, ca daca pica o turbina sau un injector alea le pun singur in weekend, ma refeream la motorul propriu zis, sa nu aiba compresie sau mai stiu eu ce, sau la cutie, ca astea nu le mai faci asa usor in fata casei si daca ajungi pe mana la baieti aici e 100 euro pe ora manopera si te programeaza dupa vreo 3 saptamani , nu ca nu au timp si doar ca sa arate ca sant ocupati.

Link to comment
Share on other sites

Pai mergi la tester iti zice si compresia.. sau testezi tu manual :blink: scoti bujiile sau alimentarea de la ele... si dai sa pornesti masina.. de are compresie mare.. porneste masina.. poate nu din prima sau a 2-a dar porneste fara nici o bujie :), numa sa nu fie exagerat de frig :),
Link to comment
Share on other sites

530 D am si eu, si n-am menajat masina deloc. Dimpotriva. Reviziile le-am facut intotdeauna dupa 20.000, am luat-o undeva pe la 125-130.000, acum are ...cam 180, parca, si la motor n-am schimbat decat un furtun (pe langa filtrul de motorina) de 10 lei, deoarece crapase. Ultimul defect din compartimentul motorului: o garnitura imbatranita, pe la care pierdeam anitigel. N-am schimbat-o, merg asa. In rest, la modelul asta, dupa cum am constatat la mine si la alti colegi de forum, probleme au fost la pompele de motorina (cea de la rezervor si cea de "sub scaunul soferului"), portbagajul care mai face figuri, si...cam atat imi amintesc acum.

 

Repet: eu nu am menajat deloc masina. Si nici n-am facut, cand am cumparat-o, decat testul la gazele de esapament.

In concluzie: foarte multumit.

Link to comment
Share on other sites

Pai mergi la tester iti zice si compresia.. sau testezi tu manual :blink: scoti bujiile sau alimentarea de la ele... si dai sa pornesti masina.. de are compresie mare.. porneste masina.. poate nu din prima sau a 2-a dar porneste fara nici o bujie :), numa sa nu fie exagerat de frig :),

Adica sa scot bujiile incandescente? ca daca scot fisele de la ele ar fi normal sa porneasca si daca are si daca n-are compresie, ca pe aici sunt 10 grade.

Stiam ca , compresia la diesel se masoara pe la bujiile incandescente, sau pe la injectoare, si ar fi distractie mare sa scot injectoarele in parcare la dealer, asa mai bine ii dau chiulasa jos si ma uit direct .

Zice-ti cu cutia automata cum o cunosc daca e buna ( de astea n-am avut ca m-am ferit ca dracu de ele). Sa nu incalzeasca tija de la schimbator, sa nu dea ulei, desi e greu de vazut ca daca da pe la motor ajunge pe cutie, sa nu vibreze deosebit de mult, si cam atata stiu. Cardanu si diferentialu banuiesc ca daca o turez si iau picioru brusc, ar trebuie sa faca un zgomot sau sa se simta anormal ca un zvacnit daca sunt probleme.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Oricum la M57 nu prea cred ca ai putea avea probleme de compresie..

 

Turbina si injectoarele sunt problematice in general.

Atunci ar fi bine, ca injectoarele se mai curata ( au curatator cu ultrasunete la firma si am inteles ca merge de minune), si cu tubina e maxim 800 euro una noua.

Link to comment
Share on other sites

frumusica

nu bag mana in foc, dar parca volanul ala nu e de acolo ... a fost lovita ?

carligul de tractare te obliga la verificari suplimentare

Probabil te referi la faptu ca volanu ala pare de dinainte de facelift ? si l-a schimbat datorita airbagului.

La ce te referi cand zici de carlig? daca e deformat sasiu in spata sau?

Habar n-am ca n-am vazut-o in natura, de abia sambata ma duc ca e la vreo 150 km, dar iti dai seama ca la asta ma uit prima data la semne de coleziune minora la 160 km pe ora.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.