Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

Pentru ca eu am cauciucuri de vara si am trait o adevarata experienta neplacuta ieri cand a inceput ninsoarea puternica si veneam de la Mall...masina nu mergea cu mai mult de 40 km/h...daca incercam sa accelerez peste 40 mi se taia acceleratia...triunghiul ASC statea mai tot timpul aprins iar cand plecam de la semafor, oricat de usor incercam sa plec fugea din spate stanga-dreapta si cu greu reusam sa o tin in linie dreapta! Oare cu DSC nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea?

Ba da, cu DSC poti folosi si slick-uri iarna. Gluma gluma, dar puneti cauciucuri corespunzatoare, un sistem electronic incearca sa iti redreseze erorile in tractiune si traiectorie, nu iti confera aderenta.

Off-topic!

 

@chas3 tare rau musculita din semnatura...am omorat ecranul cu pumnul , credeam ca mi-ai intrat goangele in casa.... :) :)

la feeeeel :)) super tare

Link to comment
Share on other sites

Am condus masini care au DSC+DTC, doar DSC, doar TC, ASC+T, ASR+ESP, doar ESP, si care nu aveau deloc, ma ocup cu adusul masinilor din Germania...am adus peste 30 de masini numai anul trecut, iar ca BMW-uri am condus M5, 540i, 530d, 525 d, 525 tds, 316/318 (e46), 325i(e46), 320d (150cp e46),323ti, 730d

 

Dintre BMW-urile enumerate sunt si BMW-uri care aveau DSC III , iar pe toate in afara de M5 si 540i eu le-am adus din Germania.

 

 

Asa ca nu-mi spune ca trebuie sa conduc ca sa vad diferenta...CHIAR NU E CAZUL.

 

Si DSC si ASC sunt sisteme patentate despre care nu ai sa aflii foarte multe detalii tehnice de specialitate..realitatea e ca nu e diferenta mare asa ca nu-mi vorbi mie pe tonul asta autoritar si atotstiutor ca nu-ti merge.

 

Mersi si o seara placuta....chair nu am vrut sa intru intr-o polemica de genul asta cu tine...am vrut doar sa-mi spun parerea dar se pare ca nu poti sa accepti altceva decat propria opinie... MULTUMESC

 

1.esti nepoliticos...chiar daca vrei sa apri altfel

2.aduci masini..estismenar de masini si le aduci ca sa le vinzi nu faci drifting pe curbe

3.conteaza foarte mult sa citesti si explicatii logice de pe net...etc

4.nu stiu daca ai tu dreptate sau el..dar ce stiu e ca el stie sa expuna problema tu stii sa tipi...

5. :) e posibil sa fie marketing dar el stie sa isi vanda explicatiile tu nu :))

Link to comment
Share on other sites

La mine ASC-ul intervine cel mai des in curbe. Cand le iau prea in viteza. Sau daca accelerez mai tare la jumatea curbei. In linie dreapta intervine doar cand vreau sa plec cu scart, intentionat.

 

Pentru cĂŁ pierzi aderenĂža ĂŽn curbe.

 

Ideea este cĂŁ ASC-ul nu te ajutĂŁ sĂŁ Âşi restabileÂşti traiectoria maÂşinii ci stopeazĂŁ patinarea roĂžilor.

 

DSC-ul lucreazĂŁ mult mai complex Âşi este mult mai util.

 

Pe zapada cum se merge (ASC on sau off)? Ca parca citisem pe undeva ca trebuie ASC decuplat (cel putin cand pleci de pe loc).

 

ScoĂži ASC-ul doar dacĂŁ ai rĂŁmas ĂŽmpotmolit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am ramas impotmolit la munte. Rotile din fata erau intr-o groapa iar cele din spate pe zapada. Cu ASC decuplat patina roata de pe dreapta si nu se intampla nimic. Cand am cuplat ASC a inceput sa trimita puterea de la o roata la alta (auzeam cum patina cate putin ba pe stanga ba pe dreapta). Si uite asa, cu putin balans am putut sa scot masina :)

 

Oricum, mi-am dat seama ca sunt cam praf cauciucurile pe care le am. Desi sunt de iarna, din cauza uzurii se comporta ca unele de vara.

Link to comment
Share on other sites

exact asa am patit eu de craciun.. Am urcat pe un drum forestier la o cabana, mai mult sa testez rotile de iarna :), am ajuns acolo fara probleme si cand sa intorc am cazut cu botul masinii intr-un sant care nu se vedea din cauza zapezii neincepute.

N-a fost chip sa ies cu fortele proprii asa ca am apelat la o lopata :)

Link to comment
Share on other sites

exact asa am patit eu de craciun.. Am urcat pe un drum forestier la o cabana, mai mult sa testez rotile de iarna :), am ajuns acolo fara probleme si cand sa intorc am cazut cu botul masinii intr-un sant care nu se vedea din cauza zapezii neincepute.

N-a fost chip sa ies cu fortele proprii asa ca am apelat la o lopata :)

 

Deci exact la fel si la mine! Am urcat pe un drum d-asta neasfaltat pana la vila si am vrut sa intorc masina. Spatiul era destul de mic. Si m-am dus cu rotile din fata intr-un fel de santulet. :)

 

Trebuie sa decuplezi ASC-ul cand ramai impotmolit ca sa poti face balans...

 

Asa stiam si eu, si d-aia am decuplat ASC. Am vazut ca patinez aiurea (o singura roata) asa ca l-am cuplat si am putut sa fac balans mult mai usor si am iesit ;) Deci nu cred ca e o regula. Cand ramai impotmolit incerci si cu ASC si fara :)

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa decuplezi ASC-ul cand ramai impotmolit ca sa poti face balans...

 

Intrebarea mea ar fi (pt cei cu cutie automata) cum poti face balans cu automata :) ? Banuiesc ca exista alta tehnica in caz de impotmolire ?

 

PoĂži face balans foarte uÂşor.

 

ScoĂži DSC-ul/ASC-ul Âşi accelerezi scurt ca sĂŁ creezi balans.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut ocazia sa estez zilele trecute DSC-ul ...e pur si simplu fantastic! Conditii: zapada proaspata, anvelope de iarna si DSC activat. La viteza de 60-70km/h am tras brusc de volan stg dreapta ca si cum as fi evitat o masina.... Rezultatul...am ramas pe traiectorie ca si cum as fi fost pe asfalt! Fara nici o problema!

Fara DSC...la prima virare a volanului m-am dus de fund....

 

Cu DTC-ul am reusit sa plec de pe o portiune de gheata, pe care abia daca ma tineam in picioare. Fara DTC nu am resit sub nici o forma sa plec de pe loc! :)

Link to comment
Share on other sites

Automatic Stability Control plus Traction (ASC+T)

The concept

ASC+T optimizes vehicle stability and traction, especially when just starting off, when accelerating or when going through curves. ASC+T is ready each time you start the engine.

ASC+T incorporates the Automatic Differential Brake (ADB) and Cornering Brake Control (CBC) functions.

 

Switching off the ASC+T/activating the ADB

Press the ASC button briefly; the indicator lamp comes on and stays on. ASC+T has been switched off; ADB is operational.

In the following rare situations, it may be effective to activate the ADB for a brief period:

>When rocking the vehicle or starting off in deep snow or on loose surfaces >When driving with snow chains.

 

The laws of physics cannot be repealed even with ASC+T. An appropriate driving style always remains the responsibility of the driver. We therefore urge you to avoid using the additional safety margin of the system

as an excuse for taking risks.

 

Dynamic Stability Control (DSC)

The concept

DSC maintains vehicle stability, even in critical driving situations. The DSC is operational every time you start the engine. DSC incorporates the Dynamic Traction Control (DTC) and Cornering Brake Control (CBC) functions.

 

Deactivating the DSC/activating the DTC

Press the DSC button briefly; the indicator lamp comes on and stays on. DSC is deactivated; DTC is operational. In the following rare situations, it may prove useful to activate the DTC for a brief period:

>When rocking the vehicle or starting off in deep snow or on loose surfaces

>When driving on snow-covered grades, in deep snow, or on a snowcovered surface that has been packed down from being driven on

>When driving with snow chains.

 

Copy/paste din manualul E46...cred ca acum este clar pentru toti :)

Link to comment
Share on other sites

depinde de cât de Înzãpezit eºti....

 

....si de ce cauciucuri ai, imi permit sa completez. Cu anvelope de vara si cu ASC "off" nu am putut misca masina din loc pe o panta inzapezita pe care, in mod normal, o urc cu cauciucuri de iarna si ASC on fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu mai fac alt topic ACS/DSC, vreau sa stiu de fapt ce se dezactiveaza atunci cand se tine apasat ~5 sec butonul si se aprinde galben si martorul la frana de mana

 

am observat ca la unele modele (cu ACS) nu exista aceasta optiune

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.