Jump to content

"pe liber" in mers


Andrei92

Recommended Posts

sevraj - de cate ori ti s-a intamplat tie sa ti se opreasca motorul cand ai lasat-o pe liber si mergeai la vale ??? Ce masina era aia si cat de bine mergea ea in general ? Te intreb pt ca nici la daciile vechi din '82 nu se oprea motorul singurel decat daca ti se infunda "jiglerul" de relanti .

La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei , deci partea cu uzura suplimentara daca o lasi pe liber ... din punctul meu de vedere este dovedita .

 

Cu cat recitesc ce ai scris ... cu atat mai mult ma ia rasul . Ce dintii pinioanelor din cutie se duc mai ??? Pai cand fortezi in levier , fara sa apesi ambreiajul ce caraie de fapt ??? Ia gandeste-te si mai intreaba si tu . Cum sa duci masina la remat ca iti caraie cand bagi in viteza ? Si daca schimbi cutia in cel mai rau caz ? Oricum , nu am de gand sa spun ce se duce de fapt si ca nu costa cat crezi tu , dar sper sa ai macar ambitia sa te interesezi .

Pe mine nu m-ai plictisit , doar amuzat , dar in nici nu caz nu vreau sa ma lamuresti , ci doar sa te interesezi macar teoretic inainte sa scrii ceva care cineva ar lua drept adevarat .

Link to comment
Share on other sites

Da, la aia se refera cand se zice ca frana de motor la masinile cu RWD poate fi periculoasa. Daca faci o frana de motor violenta, este ca si cum ai trage brusc frana de mana, ceea ce va dati seama ce inseamna.

Va spun eu ca daca e sa fie nevoie de franare brusca de la 200-0, nimeni, nu va sta sa bage, 4-3-2-1.

Eu franez extrem de eficient pana la 100km/h, fara frana de motor, iar la 100, dau direct 2, care este extrem de periculos daca asfaltul nu e perfect uscat.... si asa fluiera rotile vreo 10 metrii si masina fuge o idee de spate.

Insa opresc extrem de rapid, ca si cum as dubla eficienta franei de picior.

 

La un condus sportiv, motorul mare, precum si frana acestuia sunt de nepretuit.

:)

Link to comment
Share on other sites

ardel-l de domnu' motor :lol:

 

am mai auzit de unul ce frana pe duba de la 160 la ora la 0 in 10 m, tot asa cu frana de motor. :)

 

Serios acum, daca e pe sport te ajuta si frana de motor la automata, altfel doar daca e panta mare. excludem varianta in care schimbi tu

Edited by cipresu
Link to comment
Share on other sites

sevraj - de cate ori ti s-a intamplat tie sa ti se opreasca motorul cand ai lasat-o pe liber si mergeai la vale ??? Ce masina era aia si cat de bine mergea ea in general ? Te intreb pt ca nici la daciile vechi din '82 nu se oprea motorul singurel decat daca ti se infunda "jiglerul" de relanti .

La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei , deci partea cu uzura suplimentara daca o lasi pe liber ... din punctul meu de vedere este dovedita .

 

Cu cat recitesc ce ai scris ... cu atat mai mult ma ia rasul . Ce dintii pinioanelor din cutie se duc mai ??? Pai cand fortezi in levier , fara sa apesi ambreiajul ce caraie de fapt ??? Ia gandeste-te si mai intreaba si tu . Cum sa duci masina la remat ca iti caraie cand bagi in viteza ? Si daca schimbi cutia in cel mai rau caz ? Oricum , nu am de gand sa spun ce se duce de fapt si ca nu costa cat crezi tu , dar sper sa ai macar ambitia sa te interesezi .

Pe mine nu m-ai plictisit , doar amuzat , dar in nici nu caz nu vreau sa ma lamuresti , ci doar sa te interesezi macar teoretic inainte sa scrii ceva care cineva ar lua drept adevarat .

 

 

nu m-am exprimat eu bine cu dintii (nu stiu cum se numesc toate piesele dintr-o cutie de viteze dar se face praf tot in ea). tu ai vazut cum arata o cutie de viteze demontata?? ai vazut vreodata o cutie de viteze distrusa si demontata?? nu?? atunci taci. cat e o cutie de viteze de e39?? ma duce la 1500 euro lejer. daca ii distrug cutia de viteze in cel mai bun caz o dezmembrez... in cel mai rau caz ii dau foc si ma p*s pe ea de masina. daca as avea masina de 80 de mii de euro atunci as da si 20 de mii pe cutie dar un e39 ca al meu il iei din germania cu 4000 deci nu merita investitia. plus de asta nu am zis ca daca incepe sa caraie cand o bag in viteza o duc la remat. am zis ca daca bagi in viteza fara sa calci ambreiajul ai sanse sa nu-ti intre bine in viteza (intra pe jumatate intr-o viteza... alta exprimare n-am gasit) si atunci ti se blocheaza cutia, se sparg pinioanele, se duce tot. deci daca mi se intampla asta pt mine masina e buna de aruncat. daca nu intra intr-o anumita viteza, cum ar fi a patra inseamna ca s-au dus pinioanele si sincroanele de a patra si atunci imi comand piesele, desfac cutia si in maxim o zi de munca o sa mearga ca noua.

 

si ti se pare imposibil sa-ti moara motorul cand mergi pe liber?? ai mers cu vreun e34 sau e36 cu motor de nikasil si probleme la acest motor?? nu?? atunci mai taci putin... le moare motorul si cand stau pe loc. toate masinile la care oscileaza relantiul (adica nu sta motorul la o turatie constanta) au sanse sa le moara motorul in mers pe liber. plus de asta poate sa ti se termine benzina in timp ce mergi la vale pe liber si atunci chiar ti-a murit motorul.

mie personal nu mi-a murit motorul pt ca am zis ca nu o scot niciodata pe liber. insa am vazut multe cazuri, adica eram in masina si chiar eu i-am spus soferului ca i-a murit motorul (o data eram intr-o vectra de prin 92 pe carburator si o data intr-un e34 cu "the nikasil problem"). si din auzite vreo 2 dacii care au facut si accident dupa ce li s-a oprit motorul in mers (daca vrei iti si detaliez).

 

datorita uleiului ti se invarte tie roata in sens opus?? mai gandeste-te. in primul rand nu inteleg cum, ca daca ai bmw ai tractiune spate si nu se invart rotile din fata in sens opus nici daca le descanti. daca te referi la o masina cu tractiune fata atunci tin sa te anunt ca roata cealalta se invarte in sens opus chiar daca scoti uleiul din cutie (cu toata vascuozitatea lui magnifica). daca ai timp poti sa incerci. ca sa te luminez putin iti recomand sa citesti despre "DIFERENTIAL" si sa aflii rolul lui si dupa aceea o sa stii si de ce se invartea o roata intr-un sens si cealalta in sens opus cand sunt suspendate.

 

asa ca inainte sa pui la indoiala spusele mele asigura-te ca ai inteles exact ce am vrut eu sa spun (poate nici eu nu ma exprim cum ar trebui pt ca nu stiu toti termenii mecanici) si nu mai da cu bata in balta asa de capul tau.

Edited by sevraj929
Link to comment
Share on other sites

sevraj - de cate ori ti s-a intamplat tie sa ti se opreasca motorul cand ai lasat-o pe liber si mergeai la vale ??? Ce masina era aia si cat de bine mergea ea in general ? Te intreb pt ca nici la daciile vechi din '82 nu se oprea motorul singurel decat daca ti se infunda "jiglerul" de relanti .

La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei , deci partea cu uzura suplimentara daca o lasi pe liber ... din punctul meu de vedere este dovedita .

 

Cu cat recitesc ce ai scris ... cu atat mai mult ma ia rasul . Ce dintii pinioanelor din cutie se duc mai ??? Pai cand fortezi in levier , fara sa apesi ambreiajul ce caraie de fapt ??? Ia gandeste-te si mai intreaba si tu . Cum sa duci masina la remat ca iti caraie cand bagi in viteza ? Si daca schimbi cutia in cel mai rau caz ? Oricum , nu am de gand sa spun ce se duce de fapt si ca nu costa cat crezi tu , dar sper sa ai macar ambitia sa te interesezi .

Pe mine nu m-ai plictisit , doar amuzat , dar in nici nu caz nu vreau sa ma lamuresti , ci doar sa te interesezi macar teoretic inainte sa scrii ceva care cineva ar lua drept adevarat .

daca se infunda JIGLEORUL?sau se mai duceau contactele platinate,apropo tu la Solenza ai platini sau ai aprindere electronica?"La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei"la orice cutie cu diferential normal face asa,si face si fara ulei in ea,mai ales ca tu ai tractiune fata nu poti avea LSD sau diferential autoblocant,la tractiune spate diferentialul este in"grup"nu in cutie ca la tine.eu nu inteleg de ce dai tu atatea informatii eronate pe un forum "cu tractiune spate".eu nu te inteleg!!! dute pe forum la wv la ford etc...si apropo daca fortezi sa bagi in viteza fara ambreiaj se duce sincronul.,si intra din ce in ce mai greu in viteza,rareori se sparge sau se rupe.

 

sevraj - de cate ori ti s-a intamplat tie sa ti se opreasca motorul cand ai lasat-o pe liber si mergeai la vale ??? Ce masina era aia si cat de bine mergea ea in general ? Te intreb pt ca nici la daciile vechi din '82 nu se oprea motorul singurel decat daca ti se infunda "jiglerul" de relanti .

La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei , deci partea cu uzura suplimentara daca o lasi pe liber ... din punctul meu de vedere este dovedita .

 

Cu cat recitesc ce ai scris ... cu atat mai mult ma ia rasul . Ce dintii pinioanelor din cutie se duc mai ??? Pai cand fortezi in levier , fara sa apesi ambreiajul ce caraie de fapt ??? Ia gandeste-te si mai intreaba si tu . Cum sa duci masina la remat ca iti caraie cand bagi in viteza ? Si daca schimbi cutia in cel mai rau caz ? Oricum , nu am de gand sa spun ce se duce de fapt si ca nu costa cat crezi tu , dar sper sa ai macar ambitia sa te interesezi .

Pe mine nu m-ai plictisit , doar amuzat , dar in nici nu caz nu vreau sa ma lamuresti , ci doar sa te interesezi macar teoretic inainte sa scrii ceva care cineva ar lua drept adevarat .

 

 

nu m-am exprimat eu bine cu dintii (nu stiu cum se numesc toate piesele dintr-o cutie de viteze dar se face praf tot in ea). tu ai vazut cum arata o cutie de viteze demontata?? ai vazut vreodata o cutie de viteze distrusa si demontata?? nu?? atunci taci. cat e o cutie de viteze de e39?? ma duce la 1500 euro lejer. daca ii distrug cutia de viteze in cel mai bun caz o dezmembrez... in cel mai rau caz ii dau foc si ma p*s pe ea de masina. daca as avea masina de 80 de mii de euro atunci as da si 20 de mii pe cutie dar un e39 ca al meu il iei din germania cu 4000 deci nu merita investitia. plus de asta nu am zis ca daca incepe sa caraie cand o bag in viteza o duc la remat. am zis ca daca bagi in viteza fara sa calci ambreiajul ai sanse sa nu-ti intre bine in viteza (intra pe jumatate intr-o viteza... alta exprimare n-am gasit) si atunci ti se blocheaza cutia, se sparg pinioanele, se duce tot. deci daca mi se intampla asta pt mine masina e buna de aruncat. daca nu intra intr-o anumita viteza, cum ar fi a patra inseamna ca s-au dus pinioanele si sincroanele de a patra si atunci imi comand piesele, desfac cutia si in maxim o zi de munca o sa mearga ca noua.

 

si ti se pare imposibil sa-ti moara motorul cand mergi pe liber?? ai mers cu vreun e34 sau e36 cu motor de nikasil si probleme la acest motor?? nu?? atunci mai taci putin... le moare motorul si cand stau pe loc. toate masinile la care oscileaza relantiul (adica nu sta motorul la o turatie constanta) au sanse sa le moara motorul in mers pe liber. plus de asta poate sa ti se termine benzina in timp ce mergi la vale pe liber si atunci chiar ti-a murit motorul.

mie personal nu mi-a murit motorul pt ca am zis ca nu o scot niciodata pe liber. insa am vazut multe cazuri, adica eram in masina si chiar eu i-am spus soferului ca i-a murit motorul (o data eram intr-o vectra de prin 92 pe carburator si o data intr-un e34 cu "the nikasil problem"). si din auzite vreo 2 dacii care au facut si accident dupa ce li s-a oprit motorul in mers (daca vrei iti si detaliez).

 

datorita uleiului ti se invarte tie roata in sens opus?? mai gandeste-te. in primul rand nu inteleg cum, ca daca ai bmw ai tractiune spate si nu se invart rotile din fata in sens opus nici daca le descanti. daca te referi la o masina cu tractiune fata atunci tin sa te anunt ca roata cealalta se invarte in sens opus chiar daca scoti uleiul din cutie (cu toata vascuozitatea lui magnifica). daca ai timp poti sa incerci. ca sa te luminez putin iti recomand sa citesti despre "DIFERENTIAL" si sa aflii rolul lui si dupa aceea o sa stii si de ce se invartea o roata intr-un sens si cealalta in sens opus cand sunt suspendate.

 

asa ca inainte sa pui la indoiala spusele mele asigura-te ca ai inteles exact ce am vrut eu sa spun (poate nici eu nu ma exprim cum ar trebui pt ca nu stiu toti termenii mecanici) si nu mai da cu bata in balta asa de capul tau.

scuze ca nu am citit topicul tau, si i-am raspuns si eu ingineruli de la Colibasi....

Link to comment
Share on other sites

scuze ca nu am citit topicul tau, si i-am raspuns si eu ingineruli de la Colibasi....

 

nu face nimic. ma bucur ca ti-ai dat si tu seama ca omul vorbeste in necunostinta de cauza. el are pe solenza cutie de viteze din wrc (si poate sa schimbe fara ambreiaj si nu se intampla nimic), motorul nu are nici o sansa sa-i moara in mers (pana si la avioane se opreste motorul in mers, numai lui nu i se poate intampla) si uleiul invarte rotile in sens invers.

P.S. domnule marius_eugen as dori si eu neaparat niste ulei d-asta vascuos de invarte rotile de capul lui ca poate il dresez eu si o sa-mi invarta toate rotile masinii cum vreau eu si nu mai dau bani pe benzina. e lifetime??

Link to comment
Share on other sites

ardel-l de domnu' motor :lol:

 

am mai auzit de unul ce frana pe duba de la 160 la ora la 0 in 10 m, tot asa cu frana de motor. :)

 

Serios acum, daca e pe sport te ajuta si frana de motor la automata, altfel doar daca e panta mare. excludem varianta in care schimbi tu

 

Eu nu am exagerat cu nimic in ceea ce am scris, n-am zis ca am oprit in 10 metri, ci ca 10 metri au fluierat rotile in decelerare pana sa prinda aderenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
nu m-am exprimat eu bine cu dintii (nu stiu cum se numesc toate piesele dintr-o cutie de viteze dar se face praf tot in ea). tu ai vazut cum arata o cutie de viteze demontata?? ai vazut vreodata o cutie de viteze distrusa si demontata?? nu?? atunci taci. cat e o cutie de viteze de e39?? ma duce la 1500 euro lejer. daca ii distrug cutia de viteze in cel mai bun caz o dezmembrez... in cel mai rau caz ii dau foc si ma p*s pe ea de masina. daca as avea masina de 80 de mii de euro atunci as da si 20 de mii pe cutie dar un e39 ca al meu il iei din germania cu 4000 deci nu merita investitia. plus de asta nu am zis ca daca incepe sa caraie cand o bag in viteza o duc la remat. am zis ca daca bagi in viteza fara sa calci ambreiajul ai sanse sa nu-ti intre bine in viteza (intra pe jumatate intr-o viteza... alta exprimare n-am gasit) si atunci ti se blocheaza cutia, se sparg pinioanele, se duce tot. deci daca mi se intampla asta pt mine masina e buna de aruncat. daca nu intra intr-o anumita viteza, cum ar fi a patra inseamna ca s-au dus pinioanele si sincroanele de a patra si atunci imi comand piesele, desfac cutia si in maxim o zi de munca o sa mearga ca noua.

 

si ti se pare imposibil sa-ti moara motorul cand mergi pe liber?? ai mers cu vreun e34 sau e36 cu motor de nikasil si probleme la acest motor?? nu?? atunci mai taci putin... le moare motorul si cand stau pe loc. toate masinile la care oscileaza relantiul (adica nu sta motorul la o turatie constanta) au sanse sa le moara motorul in mers pe liber. plus de asta poate sa ti se termine benzina in timp ce mergi la vale pe liber si atunci chiar ti-a murit motorul.

mie personal nu mi-a murit motorul pt ca am zis ca nu o scot niciodata pe liber. insa am vazut multe cazuri, adica eram in masina si chiar eu i-am spus soferului ca i-a murit motorul (o data eram intr-o vectra de prin 92 pe carburator si o data intr-un e34 cu "the nikasil problem"). si din auzite vreo 2 dacii care au facut si accident dupa ce li s-a oprit motorul in mers (daca vrei iti si detaliez).

 

datorita uleiului ti se invarte tie roata in sens opus?? mai gandeste-te. in primul rand nu inteleg cum, ca daca ai bmw ai tractiune spate si nu se invart rotile din fata in sens opus nici daca le descanti. daca te referi la o masina cu tractiune fata atunci tin sa te anunt ca roata cealalta se invarte in sens opus chiar daca scoti uleiul din cutie (cu toata vascuozitatea lui magnifica). daca ai timp poti sa incerci. ca sa te luminez putin iti recomand sa citesti despre "DIFERENTIAL" si sa aflii rolul lui si dupa aceea o sa stii si de ce se invartea o roata intr-un sens si cealalta in sens opus cand sunt suspendate.

 

asa ca inainte sa pui la indoiala spusele mele asigura-te ca ai inteles exact ce am vrut eu sa spun (poate nici eu nu ma exprim cum ar trebui pt ca nu stiu toti termenii mecanici) si nu mai da cu bata in balta asa de capul tau.

 

Deci te-ai exprimat tu gresit si recunosti asta . Apoi mai recunosti si faptul ca nu ai bani sa ti-o repari si faptul ca unele BMW-uri mai vechi au probleme cu relantiul . Si ma bucur si ca-mi confirmi faptul ca la masinile cu tractiune fata , rotile se invart pe liber in sensuri opuse , cat despre diferential , stai linistit ca am citit si poate ca de asta ti-am recomandat sa mai citesti si tu inainte sa arunci cu "dintii pinioanelor "pe site si apoi tot tu sa te dai rotund .

 

daca se infunda JIGLEORUL?sau se mai duceau contactele platinate,apropo tu la Solenza ai platini sau ai aprindere electronica?"La mine de exemplu , daca o las pe liber , suspendata si invart o roata din fata , cealalta se invarte in sens contrar si asta datorita vascozitatii uleiului din cutie si a constructiei cutiei"la orice cutie cu diferential normal face asa,si face si fara ulei in ea,mai ales ca tu ai tractiune fata nu poti avea LSD sau diferential autoblocant,la tractiune spate diferentialul este in"grup"nu in cutie ca la tine.eu nu inteleg de ce dai tu atatea informatii eronate pe un forum "cu tractiune spate".eu nu te inteleg!!! dute pe forum la wv la ford etc...si apropo daca fortezi sa bagi in viteza fara ambreiaj se duce sincronul.,si intra din ce in ce mai greu in viteza,rareori se sparge sau se rupe.

scuze ca nu am citit topicul tau, si i-am raspuns si eu ingineruli de la Colibasi....

 

E atat de electronica , inca am si flash-tuning facut la ea si e atat de proasta , inca niciodata nu mi s-a oprit motorul de la nici o viteza in nici o situatie . Paote ca acel efect de care spui tu se intampla in anumite situatii la anumite masini si pot admite acest lucru . Ai dreptate in legatura cu diferentialul si nu are rost sa te contrazic . Eu am observat cand am schimbat tot uleiul din cutie ca nu se mai miscau rotile dupa ce am scos tot uleiul si dupa ce mai miscam putin de ele mai curgea putin ulei , pana nu a mai curs deloc si nici rotile nu se mai miscau , indiferent de care dadeam si in ce directie . Ai dreptate cu diferentialul , dar eu ti-am spus ce am observat cu masina suspendata . Cauza este diferentialul .

Informatiile care le-am dat eu eronate erau care ? Ca se invart rotile in sens invers din cauza uleiului din cutie ? OK , am gresit , din cauza diferentialului , iar la mine indirect si din cauza uleiului . Pot admite asta .

Restul de treburi despre cutie , despre ambreiaj , despre sincroane ... nu ma intereseaza . Stii bine despre ce dinti era vorba , iar faptul ca il aperi pe sevraj , e alta treaba . Ce caut eu pe acet forum ... pur si simplu sunt fan BMW , vreau sa-mi iau si eu , inca nu sunt hotarat 100% , am prieteni cu BMW si ... cam atat . Ca tu ma trimiti pe alte forumuri asta e alta treaba . Daca v-ati educa toti colegii de forum sa stie mecanica si problemele bine , nu am mai ajunge la astfel de discutii . Daca eu am gresit cu ceva pe un forum de "tractiune spate" , poate ca este normal ca nu am experienta , dar sa aud exprimari ca cele ale colegului si sa nu spun nimic , asta nu se va intampla .

 

nu face nimic. ma bucur ca ti-ai dat si tu seama ca omul vorbeste in necunostinta de cauza. el are pe solenza cutie de viteze din wrc (si poate sa schimbe fara ambreiaj si nu se intampla nimic), motorul nu are nici o sansa sa-i moara in mers (pana si la avioane se opreste motorul in mers, numai lui nu i se poate intampla) si uleiul invarte rotile in sens invers.

P.S. domnule marius_eugen as dori si eu neaparat niste ulei d-asta vascuos de invarte rotile de capul lui ca poate il dresez eu si o sa-mi invarta toate rotile masinii cum vreau eu si nu mai dau bani pe benzina. e lifetime??

 

Partea proasta este ca astea nu sunt decat niste aberatii si atacuri la persoana , partea buna este ca voi doi va intelegi atat de bine ... :)

Nu am nimic impotriva sa-mi dati bobarnace daca gresesc , greseala si poate necunostinta este omeneasca , dar atacul la persoana si bataia de joc referitor la masina altuia ... asta nu voi tolera .

Link to comment
Share on other sites

ardel-l de domnu' motor :lol:

 

am mai auzit de unul ce frana pe duba de la 160 la ora la 0 in 10 m, tot asa cu frana de motor. :)

 

Serios acum, daca e pe sport te ajuta si frana de motor la automata, altfel doar daca e panta mare. excludem varianta in care schimbi tu

poate daca are si un zid in fata altfel n-are cum sa se opreasca in 10 m

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.