Jump to content

BMW Seria 3 E46


Bogdanel

Recommended Posts

Buna seara.Nu am mai postat nimic pĂŽnĂŁ ĂŽn prezent,dar pentru fiecare vine sau nu momentul.Am un 320d e 46 din 2002 150 cv 5 viteze.Masina nu se tureaza,nu are putere,dar turbina funcționeazĂŁ,egr-ul la fel.Are o bĂŁtaie ca si cum ar merge ĂŽn trei pistoane.Poate sĂŁ mĂŁ ajute cineva,poate ați pĂŁțit sau aveți vreo idee.Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Ajutati-ma si pe mine in alegerea celor doua modele (anul de constructie 2003 - 2004). Procentajul meu se inclina in favoarea 320d, dar din cate am vazut in discutiile de pe forum costurile consumabilelor sunt mari + zgomotul de disel. 318I - benzina, zgomot mai mic, intretinere(?).

Vreau si eu parerea vostra care conduce-ti un BMW deja.

Multumesc All.

 

Salut Bogdanel eu tias recomanda 320d 2004 detin masina de 6 ani si sunt fff multumit. dar din pacate nu il poti lua in bugetul acordat de tine... deci cea mai buna alegere pt tine este un 318i 143cp euro 4 valvetronic !!! mult succes!

Edited by BMW INDIVIDUAL 320D
Link to comment
Share on other sites

Buna seara.

 

Am fost astazi sa vad un E46 318i 2002, adus acum cateva zile din Germania. Masina este impecabila estetic, inclusiv la motor, ca tabla, plastice si furtune/accesorii. Problema e ca la pornirea motorului, pana se incalzeste scoate niste fum de undeva de sub bujii ( nu se vede exacte de unde) si are si un sunet/bataie de zici ca e diesel. Dealerul zice ca a auzit ca ar fi nu stiu ce semering, care e problema cunoscuta la modelul asta si pe acolo poate scuipa ulei, de unde si fumul. Bataia motorului pare a fi insotita si de un sunet jos de toba. Urechea mea de neprofesionist imi zice ca poate are si vreun por sau fisura la galerie, sau imediat dupa.

 

Vreo idee?

 

 

Multumesc.

Edited by AngelHeart
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Detin un 320d e46 150CP 2004....O intrebare nu pot scoate capacul ulei motor(capacul peunde se copleteaza/pune uleiu)decat cu ajutorul unei chei mox sa spunem..nu merge la mana.Masiana nu scoate fum ...nu are spuma pe joja sau capac, ma puteti ajuta cu un sfat.(cineva spune ca e inceput de garnitura de _chiulasa_, cica ar fi unpic piscta si face vacum ceva de genlun).Filtrul epurator e cu decantor e schimbat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin si eu cu problema mentionata anterior:

 

Am fost sa vad un E46 318i 2002, adus acum 2-3 saptamani din Germania. Masina este impecabila estetic, inclusiv la motor, ca tabla, plastice si furtune/accesorii. Arata chiar suspect de bine. Problema e ca la pornirea motorului, pana se incalzeste scoate niste fum de undeva de sub bujii ( nu se vede exacte de unde) si are si un sunet/bataie de zici ca e diesel. Dealerul zice ca a auzit ca ar fi nu stiu ce semering, care e problema cunoscuta la modelul asta si pe acolo poate scuipa ulei, de unde si fumul. Dar asta nu cred ca explica si bataia motorului care e amplificata si de zgomotul tobei, care pare sa aiba un por sau fisura la galerie, sau imediat dupa.

 

Vreo idee? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Revin si eu cu problema mentionata anterior:

 

Am fost sa vad un E46 318i 2002, adus acum 2-3 saptamani din Germania. Masina este impecabila estetic, inclusiv la motor, ca tabla, plastice si furtune/accesorii. Arata chiar suspect de bine. Problema e ca la pornirea motorului, pana se incalzeste scoate niste fum de undeva de sub bujii ( nu se vede exacte de unde) si are si un sunet/bataie de zici ca e diesel. Dealerul zice ca a auzit ca ar fi nu stiu ce semering, care e problema cunoscuta la modelul asta si pe acolo poate scuipa ulei, de unde si fumul. Dar asta nu cred ca explica si bataia motorului care e amplificata si de zgomotul tobei, care pare sa aiba un por sau fisura la galerie, sau imediat dupa.

 

Vreo idee? Multumesc.

Daca face ca un diesel, e nasol, distributia e sarita clar, patine sparte si alte cele.

Daca scoate fum si el zice ca e noarmal ca e boala lor, probabil e problema cu simeringurile de la supape, dar daca scoate fum si pe sub capota, e probabil in cel mai bun caz, pompa vacuum, sau o garnitura de la pompa.

In fine, daca vrei sa o iei sa te pregatesti de investitii serioase.(distrbutie,simeringuri,garnituri si poate si altele).

Nu te lua dupa aspectul estetic ... cu un polish profesional si un tratament la plasticaraie si cauciuce, arata ca noua.

 

PS. Valvetronic e un motor foarte silentios in ture joasa, fata de alte motoare.(nu are voie sa faca urat)

 

Pot sa te intreb cat vrei sa dai pe ea ? :D

Link to comment
Share on other sites

Pai aia era ideea, ca nu vreau sa intru cu ea direct in service. Daca era doar un semering, o garnitura sau ceva de genul, nu era un capat de tara.

 

Masina a fost 3500, a scazut la 3400 si acum e 3300.

 

http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GiJf1.html#

 

L.E. As fi dat 3500 pe ea daca nu avea probleme, ca exceptand culoarea prea comuna e exact cum as vrea.

Edited by AngelHeart
Link to comment
Share on other sites

Pai aia era ideea, ca nu vreau sa intru cu ea direct in service. Daca era doar un semering, o garnitura sau ceva de genul, nu era un capat de tara.

 

Masina a fost 3500, a scazut la 3400 si acum e 3300.

 

http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GiJf1.html#

 

L.E. As fi dat 3500 pe ea daca nu avea probleme, ca exceptand culoarea prea comuna e exact cum as vrea.

 

1. O sa intrii cu ea direct in service, daca fortezi mana si mergi asa cu ea, o sa mai cumperi una cat o sa ai de reparat.

2. Am citit anuntul, in primul rand, taxa e undeva la 300 euro, nu 206(aia e din calculator, nu e real), in al doilea rand, pretul e urias pentru un break din 2002 cu probleme grave mai ales.(si daca era ok masina, tot era cam la limita pretul pentru ca nu are nimic "waw" ca si dotari).

3. Fa un calcul simplu: Sa zicem ca o iei cu 3200 EURO + taxa 300 + acte 150 => ajungi cu ea undeva la 3600-3700 EURO. Ok, acum incepi sa o repari ... daca esti norocos schimbi doar distributie si simeringuri + cateva garnituri ieftine, adica + 6-700 EURO minim. Deja ai ajuns cu ea la 4500 EURO.(asa daca ai noroc, deci minim)

4. Am cumparat anul asta in primavara un 316i an 2003 luna 10, berlina,cu aceleasi dotari ca la asta + trapa + un sfert din problemele mentionate in anuntul tau, inscrisa in RO cu taxa achitata la pretul de 2600 EURO. E 2 ani aproape mai noua, e berlina(pret superior fata de break, la noi in tara) cu tot cu jante style 32 pe 17 si gume bune . Stii cum zic ?

 

Scz, acum observ ca are incalzire in scaune in plus fata de a mea.

 

Sper ca nu ti-a scos ochii cu motorul spalat si ceruit sau cu bordul de M.

 

Oricum, e misto ca scrie, impecabila tehnic si estetic :))

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate. D-aia am si intrebat sa stiu daca ar avea rost sau nu. Mai ales ca nu vreau sa ma grabesc ca data trecuta. Mai bine mai astept si iau ceva bun la un pret rezonabil. Pretul era acceptabil fata de ce era la vanzare in acel moment, si asta pana sa vad ca masina are probleme, ca in anunt scria ca e impecabila si tehnic, nu numai estetic.

 

Multumesc pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate. D-aia am si intrebat sa stiu daca ar avea rost sau nu. Mai ales ca nu vreau sa ma grabesc ca data trecuta. Mai bine mai astept si iau ceva bun la un pret rezonabil. Pretul era acceptabil fata de ce era la vanzare in acel moment, si asta pana sa vad ca masina are probleme, ca in anunt scria ca e impecabila si tehnic, nu numai estetic.

 

Multumesc pentru raspuns.

 

Ca si sfaturi:

Daca vrei tu ineaparat Valvetronic, citeste toate topicurile despre motorul asta si dupa poti sa incepi sa le vezi.

Nu pune botu la vrajeala vanzatorilor, ca e valvetronic, ca e consum mic, ca motorul asta e si pe E90 pentru ca e irelevant ... tu cumperi o masina din maxim 2004, care nu merita mai mult de 3600 euro daca e standard ca si dotari si cu taxa platita logic si functionala nu cu fum prin toate incheieturile si gaurile. Pretul de 3600, eu personal l-as platii doar pe an fabricatie 2003-2004 ... 2001-2002 nu mai mult de 3000.

Acum, daca masina e ceva deosebit gen, piele, navi mare, senzori parcare,4 geamuri electrice, clima bizonala, merita si mai mult, dar doar daca e perfecta mecanic.

 

Parerea mea, acum fiecare cu placerea lui. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau valvetronic, nici nu stiu cu ce se mananca :-D Vreau un 318i normal si bine intretinut, 2002-2004, dotari minime: cd, comenzi volan, climatronic si geamuri fata electrice, jante aliaj, la un pret de 3000-3500, sau un pic mai mult, in functie de an sau dotari cum ai zis si tu. Mai studiez piata, sau astept sa plece vreun prieten sa-i dau comanda.
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau valvetronic, nici nu stiu cu ce se mananca :-D Vreau un 318i normal si bine intretinut, 2002-2004, dotari minime: cd, comenzi volan, climatronic si geamuri fata electrice, jante aliaj, la un pret de 3000-3500, sau un pic mai mult, in functie de an sau dotari cum ai zis si tu. Mai studiez piata, sau astept sa plece vreun prieten sa-i dau comanda.

 

Dupa 2001 toate sunt valvetronic (E46) deci tot aia o sa cumperi :))

Nu esti foarte pretentios, deci ar trebuii sa gasesti lejer in banii aia.

 

Bafta ;)

 

PS. Valvetronic e o generatie mai noua de motoare pe E46, care se vrea a fii raport putere/consum => "cel mai tare".

Am auzit ca a iesit motorul anului in 2001 :)

Link to comment
Share on other sites

Mai e si asta de vreo 2 saptamani, nu stiu de ce nu s-a vandut, ori din cauza pretului, ori are vreo problema:

 

http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GiL4n.html#e1989d071f

 

Asta e alta poveste.

Masina e frumoasa, are dotari, semi piele,recaro ... frumos.

Pretul e cam mare, dar daca iti place, poti sa-i dai 4000 si sigur o iei ;)

Ajungi cu ea undeva la 4500 cu tot cu taxa si acte si ai o masina frumoasa, an bun, dotari, motor ok.

 

Sunt curios dupa ce o vezi ce parere ai :D

Link to comment
Share on other sites

ce tare , cere samsaru 3500 pe una "recent adusa boss , 120.000 km" si eu nu reusesc sa o vand inmatriculata , cu o gramada de piese schimbate , dar km mai multi ...

 

valvetronicurile vor curge pe la toate garniturile dupa 5 ani de viata , indiferent de km, se pare ca au folosit cauciuc de o calitate inferioara.

eu am schimbat : simeringuri supape, garnitura capac distributie, garnitura baie de ulei, oringuri pe la solenoizi, garnituri/etansare pompa vacuum, si acum la ultima interventie garnitura corp filtru de ulei. evident se pare ca mai curge pe simeringul de la palier si pe la CV, dar deja pierderea e nesemnificativa astfel incat de la schimb la schimb nu pierde/consuma decat 1l... ceea ce e extraordinar.

 

in rest consum/performante e un raport bun la acest motor.

 

ca si sfat, daca cineva ia un vvt ieftin sa schimbe toate garniturile, distributia, kit de ambreiaj, simeringuri de la palier si cv. apoi pe partea desuspensie, brate si bucsi meyle hd, suporti motor, bucsa diferential, flansa cardan. piesa cu tepi si vasul de expansiune. daca intentionati sa mergeti peste 15.000 km pe an toate acestea vor cadea mai devreme sau mai tarziu, asa ca mai bine le schimbati de la inceput, mai adaugati cca 1500 de euro la pretul de achizitie insa vaeti o masina care nu va cere atentie din luna in luna . Eu recunosc ca nu am facut asta pentru ca nu am luat-o ieftin si era intr-o stare ok, dar dupa ce am facut cam 45000 km cu ea a inceput sa ceara constant mici reparatii si eu mi-am pus mintea cu ea incercand sa o mentin cat mai bine...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce tare , cere samsaru 3500 pe una "recent adusa boss , 120.000 km" si eu nu reusesc sa o vand inmatriculata , cu o gramada de piese schimbate , dar km mai multi ...

 

valvetronicurile vor curge pe la toate garniturile dupa 5 ani de viata , indiferent de km, se pare ca au folosit cauciuc de o calitate inferioara.

eu am schimbat : simeringuri supape, garnitura capac distributie, garnitura baie de ulei, oringuri pe la solenoizi, garnituri/etansare pompa vacuum, si acum la ultima interventie garnitura corp filtru de ulei. evident se pare ca mai curge pe simeringul de la palier si pe la CV, dar deja pierderea e nesemnificativa astfel incat de la schimb la schimb nu pierde/consuma decat 1l... ceea ce e extraordinar.

 

in rest consum/performante e un raport bun la acest motor.

 

ca si sfat, daca cineva ia un vvt ieftin sa schimbe toate garniturile, distributia, kit de ambreiaj, simeringuri de la palier si cv. apoi pe partea desuspensie, brate si bucsi meyle hd, suporti motor, bucsa diferential, flansa cardan. piesa cu tepi si vasul de expansiune. daca intentionati sa mergeti peste 15.000 km pe an toate acestea vor cadea mai devreme sau mai tarziu, asa ca mai bine le schimbati de la inceput, mai adaugati cca 1500 de euro la pretul de achizitie insa vaeti o masina care nu va cere atentie din luna in luna . Eu recunosc ca nu am facut asta pentru ca nu am luat-o ieftin si era intr-o stare ok, dar dupa ce am facut cam 45000 km cu ea a inceput sa ceara constant mici reparatii si eu mi-am pus mintea cu ea incercand sa o mentin cat mai bine...

Ai dreptate in mare, dar ai avut si ghinion.

Ghinion in sensul ca ai dat si mult pe ea si ai si investit o caruta. Eu am dat putin, am facut-o praf si dupa am schimbat tot. Pe mine m-a costat doar vre-o 800 euro si nu mai consuma gram.

Acum, adevarul e ca poti sa-i scoti ochii vanzatorului, ca dupa cumparare te mai costa aprox. 1000 sa o faci utilizabila.(la vvt ma refer)

Si inca ceva ... valorea unui vvt standard in mom. de fata e undeva la 3500-4000 euro, deci nefiind inscris, nu poti sa dai mai mult de 2500-3000 pe unul cu dotari standard.(tinand cont de investitia ulterioara obligatorie).

Aa si daca ar fii sa mai cumpar odata un vvt ... mai bine iau golf 3 sincer..

Link to comment
Share on other sites

nu a fost numai problema cu scurgerile de ulei, ci si mici probleme specifice modelului e46 in general nu valvetronicului.

 

ideea e ca eu am facut si multi km cu ea, in jur de 80.000 de km din martie 2013 pana acum. La momentul cand am luat-o era intr-o stare ok, dar cu parcurgerea kilometrilor au inceput sa aparĂŁ mici probleme pe care am ales constient sa le rezolv stiind ca nu imi voi recupera banii niciodatĂŁ. Ca strategie mi se pare mai ok sa repari toate problemele clasice pe masina si sa stii ca 100.000 km nu ai nicio problema decat sa tot remediezi pe parcurs.

 

acum depinde si de cati km anticipezi ca vei face anual. daca estimezi 5000 anual nu merita sa le remediezi pe toate odatĂŁ ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ce parere aveti de e46 FL 318d 115 cp? intentionez sa-mi schimb masina actual, e36 316i coupe din '93, si am pus ochii pe un E46 FL 318d din 2002 si pe un E46 318i automat tot din 2002. Ca si optiuni sunt asemanatoare 318d are piele, trapa, incalzire scaune, geamuri electrice fata, iar 318i are cutie automata, trapa, incalzire scaune, 4 geamuri electrice, nu are piele. Imi puteti da ceva sfaturi care sa ma ajute sa ma decid in ce directie ma duc? Multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

nu lua 318d pana in 2003-2004. primele modele de 318d sunt motorul de pe 320d nfl 136cp, cu probleme la pompa de injectie.

de asemenea nu as lua nici valvetronic automat decat daca ai vreo pasiune speciala ptr cutia automata. te penalizeaza serios la performante si consum.

 

alegerea ar trebui sa fie clar 320d facelift sau 318d dar macar cu motorul common rail cred ca de prin 2003 e pus nu stiu exact.

valvetronic este foarte riscant sa iei parerea mea. sunt in general fan benzina dar un valvetronic e risc f mare sa iei. 320d e cea mai fiabila varianta din pct meu de vedere.

 

acum na, astea sunt discutii asa generale daca gasesti un valvetronic si esti sigur (dupa ce il testezi la cineva care stie cu ce se mananca) ca e ce trebuie e pacat sa il ratezi.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare. Am un e46 320d din 2000. Are puțin peste 300 mii km. Ăl am aproximativ de jumĂŁtate de an. Zilnic fac cam 100 de km. Ăn seara asta dupĂŁ un mic popas am urcat la volan și eram ĂŽn treapta a treia cam la 3000 de turații. Am auzit ca un suflu și apoi am simțit Cum pierd din turație și nici nu se mai accelera. Motorul s-a oprit. Am ĂŽncercat s-o pornesc. Ănvârte dar nu pornește. Oare ce sa fie? Edited by krysty2001
Link to comment
Share on other sites

In cel mai fericit caz te-a lasat pompa de motorina din rezervor.ii pui contactul si desfaci furtunul de tur ce ii intra in filtrul de motorina(are o mufa rapida) si daca nu vine nimic pompa nu mai impinge din rezervor.daca vine motorina si tot nu porneste s-ar putea sa ai nesansa sa te fi lasat pompa de injectie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.