Jump to content

problema electroventilator


Recommended Posts

Am o problema ciudata cu electroventilatoru si poate ma poate ajuta cineva cu problema asta.Deci, pornesc motoru merg sa zic 10 km cu masina in oras si aud cum incepe sa intre electroventilatoru dar la o turatie mai scazuta.Daca stau la semafor sau in trafic incepe sa intre intr o treapta mai mare de turatie si incepe sa fie cam zgomotos si mie mi se pare ca are un zgomot ciudat. mentionez ca acul la ceas temperatura sta numai la 90 grade, nu am fluctuatie de temperatura. Nu mi se pare ca motoru este asa de incins ca electroventilatoru sa intre asa repede. Nu cred sa fie termostatul blocat pe inchis....?!!

Model 520i 2001. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul are doua trepte, una pentru racirea apei din radiator si a doua pentru momentul cand folosesti AC. Aceste trepte sunt controlate de doua rezistente care de obicei se cam duc. Daca il auzi urland destul de tare e clar ca iti intra a doua treapta, ceea ce inseamna ca e dusa rezistenta. Uita-te in poza de mai jos si comanda-ti piesa din imagine. E vorba de numarul 8.
Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul are doua trepte, una pentru racirea apei din radiator si a doua pentru momentul cand folosesti AC. Aceste trepte sunt controlate de doua rezistente care de obicei se cam duc. Daca il auzi urland destul de tare e clar ca iti intra a doua treapta, ceea ce inseamna ca e dusa rezistenta. Uita-te in poza de mai jos si comanda-ti piesa din imagine. E vorba de numarul 8.

Da nu stii la 524 td e34 numai vascocupla raceste sau si electroventilatorul de la ac ca are si acela 2 trepte !

Edited by ariciul
Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul are doua trepte, una pentru racirea apei din radiator si a doua pentru momentul cand folosesti AC. Aceste trepte sunt controlate de doua rezistente care de obicei se cam duc. Daca il auzi urland destul de tare e clar ca iti intra a doua treapta, ceea ce inseamna ca e dusa rezistenta. Uita-te in poza de mai jos si comanda-ti piesa din imagine. E vorba de numarul 8.

Esti sigur ca electroventilatorul are o treapta pentru racirea apei?Eu stiam ca amandoua treptele sunt pentru radiatorul de clima si in caz de depasire a temperaturii apei primeste comanda de la un senzor situat pe radiatorul de apa pentru a ajuta vascocuplajul.Poate eu stiam gresit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Am o problema ciudata cu electroventilatoru si poate ma poate ajuta cineva cu problema asta.Deci, pornesc motoru merg sa zic 10 km cu masina in oras si aud cum incepe sa intre electroventilatoru dar la o turatie mai scazuta.Daca stau la semafor sau in trafic incepe sa intre intr o treapta mai mare de turatie si incepe sa fie cam zgomotos si mie mi se pare ca are un zgomot ciudat. mentionez ca acul la ceas temperatura sta numai la 90 grade, nu am fluctuatie de temperatura. Nu mi se pare ca motoru este asa de incins ca electroventilatoru sa intre asa repede. Nu cred sa fie termostatul blocat pe inchis....?!!

Model 520i 2001. :twoup:

 

 

Exact aceeasi problema o am si eu, mai nou. In oras - la ralanti - imi porneste electroventilatorul pe viteza maxima - lucru care nu s-a mai intamplat niciodata de cand am masina (si sunt ceva ani buni). Singura operatiune efectuata asupra sistemului de racire a fost inlocuirea termostatului, dar aerisirea ulterioara am efectuat-o corect - dovada faptului ca acul sta fix pe mijloc, iar verificarile zilnice ale nivelului de antigel au aratat nivelul constant al acestuia.

 

Problema e ca si inainte de schimbarea termostatului incepuse sa imi intre electroventilatorul, dar atunci imi era destul de clar de ce.

De ce continua sa functioneze electroventilatorul pe full speed, daca toti parametrii de racire sunt corecti ? Sa aiba cumva nevoie de resetarea unor parametri stocati in memoria DME-ului sau solutia e mai simpla (spunea cineva mai sus de o rezistenta, dar nu cunosc sa am asa ceva ?). E vorba de un E46, motor M54.

Link to comment
Share on other sites

electroventilatorul tau este controlat de un "calculator", daca nu ma insel este cu 3 fire si "n"turatii, porneste cand cuplezi compresorul de clima sau cand temperatura lichidului de racire depaseste un anumit prag ajutand vasco-cuplajul. In alta ordine de idei vasco-cuplajul tau este bun? Eu cred ca daca termostatul ar fi blocat lichidul de racire ar fierbe si ai vedea pe bord sau nu ar mai ajunge la temperatura optima si iarasi ai vedea pe bord Edited by RADU346
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru descrierea principiilor de functionare, dar printre altele - M54 nu are vasco-cuplaj :twoup:.

 

Pana acum am aflat cele 5 cauze ce determina ECM-ul sa comande functionarea electroventilatorului:

1. termoswitchul de pe furtul de racire ce intra in radiator (stanga jos)

2. temperatura gazelor de evacuare

3. viteza masinii

4. voltajul bateriei

5. presiunea din instalatia de A/C

 

3 si 4 cad din start, ramane sa aflu cum mai pot elimina din celelalte 3.

Link to comment
Share on other sites

din pacate si motorul meu este M54 si are vasco-cuplaj(fan coupling) poate nu stii unde sa te uiti sau poate vorbim de lucruri diferite

Din cunostintele mele doar unele motoare mici 1900cm3 sau 1800cm3 de pe e46 si e 36 nu au vascul. Cel mai simplu este sa faci o diagnoza cu un tester ceva gen inpa sau dis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.