Jump to content

instabilitate la vint lateral puternic


Cornel1974

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pot aparea aceste senazatii si din cauza unor probleme tehnice si din cauza cauciucurilor....dar in primul rand cand exista rafale de vant se simte la volan...poti sa ai si tanc...

 

 

( personal am vazut o scadere majora a stabilitatii cand am inlocuit pe perioada rece gumele continental de vara 245/40/17 cu continental 205/65/15 de iarna...)

 

si am experimentat ieri pe dn1 de la buc spre bv "senzatii similare "...mai ales in camp....inainte si dupa Ploiesti...

Link to comment
Share on other sites

La seria 5 e alta poveste, asa nici eu pe 523 nu am simtit la 140-150 sa fie instabila deloc si asta pe o ploaie de nu vedeai nimic si am 225/55ZR16 95W GY. Oricum 3ar-ul nu e la fel de lat ca un seria 5 si cine stie ce jante avea...poate avea table. Schimba suspensiite, coboara masina, schimba jantele, cauciucuri late...doara nu vrei sa ocolesti gropi cu 200 nu ? :blink:

 

 

poti sa ai tu ce cauciucuri vrei si ce suspensii vrei tu daca vantul e puternic se simte , n-ai prins vant puternic .

N-am precizat de vant (ploaie) insa si pe vant puternic nu e tot acelasi lucru cu susp. si jante adecvate vs. table ....

 

Totusi e vb de viteze destul de mari

Link to comment
Share on other sites

Se simte si cu seria 5 care are cateva sute de kg in plus, asa ca nu te ingrijora n-ai ce sa-i faci.

Saptamana asta a fost vant puternic in Olanda, si au aratat la tv vreo 2 tiruri rasturnate de vant pe sosea, asa ca n-ai ce sa-i faci. http://uk.youtube.com/watch?v=x12YNhqNHg8

Ce conteaza la vant lateral e suprafata de portanta pe care o opui curentului de aer, cu alte cuvinte cu cat masina e mai inalta sau lateralul ei mai "patrat" sa zic asa cu atat se simte mai rau, plus ca mai conteaza si cum curge aerul sub ea din lateral, banuiesc ca apare presiune negativa si iti "ridica" masina.

 

Nu stiu cat conteaza practic jantele sau gumele, pentru ca teoretic suprafata laterala ramane la fel, numai felul in care aerul trece pe sub masina se modifica ( prin modificarea garzii la sol).

P.S Am avut o Alfa 156 , care eu zic ca e o masina foarte aerodinamica ( probabil singura ei calitate), si dansa "manele" pe sosea la 140 cu vant puternic din lateral, de ziceai ca ai joc de 40 grade in caseta de directie.

 

Si daca urmariti comentariile la filmuletul ala, cineva zice ca daca pe voi va arunca vantul lateral , iti dai seama cum e cu camionul pe langa care treci.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Buna am fost si eu de curand pe autostrada debrecen-budapesta si la viteza de 130-140 masina ba tragea stanga ba dreapta ,a inceput sa joace pe sosea ,

si daca depasesc un tir cu o viteza de 160 se dezechilibreaza de greu o mai stapanesti

NU VA JUCATI!

puteti sa muriti :blink:

e46 se dezechilibreaza la 140 daca ii vant tare ,dar un M5 cu un RS6 se intreceau pe autostrada la viteze de peste 200km/h

Edited by touring_boy
Link to comment
Share on other sites

Buna am fost si eu de curand pe autostrada debrecen-budapesta si la viteza de 130-140 masina ba tragea stanga ba dreapta ,a inceput sa joace pe sosea ,

si daca depasesc un tir cu o viteza de 160 se dezechilibreaza de greu o mai stapanesti

NU VA JUCATI!

puteti sa muriti :blink:

e46 se dezechilibreaza la 140 daca ii vant tare ,dar un M5 cu un RS6 se intreceau pe autostrada la viteze de peste 200km/h

baga si tu 3-4 saci cu nisip in portbagaj si vezi ca nu mai face asa. sau ia niste autostopisti :)

Link to comment
Share on other sites

Am patit-o si eu acum doua saptamani in drum spre Giurgiu.Senzatia este ca pur si simplu nu poti stapanii masina la viteza ridicata cand e vant lateral.Trecand pe langa un TIR am avut senzatia ca ma trage spre el.Drept urmare am fost cu masina la service sa constat daca exista jocuri sau alte probleme legate de directie.Raspunsul a fost ca masina se afla intr-o stare perfecta.Concluzia e doar una si anume sa nu te joci cu "vantul".
Link to comment
Share on other sites

Am patit-o si eu acum doua saptamani in drum spre Giurgiu.Senzatia este ca pur si simplu nu poti stapanii masina la viteza ridicata cand e vant lateral.Trecand pe langa un TIR am avut senzatia ca ma trage spre el.Drept urmare am fost cu masina la service sa constat daca exista jocuri sau alte probleme legate de directie.Raspunsul a fost ca masina se afla intr-o stare perfecta.Concluzia e doar una si anume sa nu te joci cu "vantul".

 

Exact asta e senzatia :blink: La 160Km/h depasind un autobuz am fost tras catre el (ceea ce e logic, tinind cont ca in momentul in care el s-a interpus intre mine si vint masina s-a dus catre el pentru ca eu trageam de volan usor dreapta pentru a compensa vintul), practic ca nu ne-am lovit a fost ceva de centimetri... Si asta cu toate ca eram constient in momentul depasirii ca va interveni fenomenul de "gol de vint" ca sa-i zic asa ca doar se mai intimplase inainte numai ca nu cu E46 ci cu o masina mai grea cu 200Kg si parca nu era asa accentuata senzatia.

Edited by Cornel1974
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am achizionat de curind un E46 si se comporta "ciudat" in anumite conditii. La peste 140 Km/h nu pare prea stabil daca drumul nu este perfect drept iar la 160Km/h cu vint puternic in rafale din lateral chiar e destul de greu de controlat. E un comportament "normal" sau sint probleme cu masina? Am pus cauciucuri de vara Dunlop SP Sport 205/55/R16 , suspensia este foarte rigida de unde un confort scazut, masina e foarte joasa iar directia pare intr-o stare perfecta. Numai ca la viteze mari parca "aluneca", nu creeaza o senzatie de incredere.

 

 

cunosc un neamt bogat care a avut n masini de lux si pana nu si-a luat un s8 zice ca nu a scapat de senzatia de vant lateral la viteza si pe autobahn nu la noi (omul a avut 5-uri si E-uri la greu)

 

asa ca ia un s8 :blink:

Link to comment
Share on other sites

Multam de sfaturi si sugestii, am lasat-o mai moale si o ma duc cu ea sa vad daca e ceva in neregula cu bucsaraia si restul. Masina merge perfect cu conditia sa fie drumul perfect plat. Intre timp am setat viteza de "croaziera" la 120Km/h, o viteza adaptata as zice eu la drumurile din Romania si conditia actuala a masinii :blink:

 

Stie cineva un service bun pentru BMW in zona Galati/Braila?

Nu service e problema. Daca ai probleme in pivoti si bucsi poate si in amortizoare fata si eu personal cred ca asa e ai de bagat bani in piese. De inlocuit la orice service se pot inlocui nu e mare inginerie. Si cind spun asta te poti duce la unii care repara dacii fara probleme. Dar daca ai probleme in pivoti trebuie luata bascula cu totul si e din aluminiu si scumpa tare. Pivotii nu sint prinsi in surub ca sa-i poti inlocui separat de bascula.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salut,

 

Am achizionat de curind un E46 si se comporta "ciudat" in anumite conditii. La peste 140 Km/h nu pare prea stabil daca drumul nu este perfect drept iar la 160Km/h cu vint puternic in rafale din lateral chiar e destul de greu de controlat. E un comportament "normal" sau sint probleme cu masina? Am pus cauciucuri de vara Dunlop SP Sport 205/55/R16 , suspensia este foarte rigida de unde un confort scazut, masina e foarte joasa iar directia pare intr-o stare perfecta. Numai ca la viteze mari parca "aluneca", nu creeaza o senzatie de incredere.

 

Uita-te la amortizoare ... sau mai bine pune un mecanic sa se uite. Daca sunt reglate prea jos sau prea sus influenteaza directia, exact cum zici tu la viteze mai mari de 140 Km/h. Deci s-ar putea sa ai prinse amortizoarele mai jos decat trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza dimensiunea anvelopelor fiindca jocul nu este intre anvelope si carosabil.

Jocul apare intre elementele de directie/suspensie si caroserie.

Daca vantul bate din lateral...si masina este precum barca <_< atunci este din amortizoare si / sau caseta de directie.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se simtea destul de pronuntat cu cauciucuri de iarna care sunt mai moi decat cele de vara si valseaza masina mai mult pe ele.Insa cu cele de vara runflat nu prea se simte mare lucru.Toutsi conteaza si amortizoarele si caseta de directie ;cu cat sunt mai noi cu atat mai bine.Nu e de joaca dupa 160KM/h la vant lateral.E destul de riscant.Zicea cineva mai devreme de M5 si Rs4 dar.....astea sunt cu totul alte masini ,au garda mai jos amortizoare sport alta greutate si cauciucuri late cred ca cel putin 255/45/r17. Nu prea am idee care e treaba insa Passatul din 2002 mergea mai prost cand era vant lateral si mai bine cand era vant de fata cu oarecare turbulente ca de exemplu cand ploua.Bate aerul mai bine frontal pentru ca are o aerodinamica ma buna si mai prost lateral pt ca este mai ridicata decat Bmw-ul.
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Nu am nici o treaba cu vant lateral, la 270 e ca pe sina, de neclintit <_<

 

Nici seria 1 nu are probleme cu vantul lateral, dar are suspensie M si runflat

 

Nici Haudiul nu se manifesta deranjant, decat la trecerea in viteza pe langa tiruri, ma trage putin, destul de neplacut la viteza mare.

Link to comment
Share on other sites

pai la tine la M6, e alta treaba..aerodinamic,chestii trestii <_< ...nu trece la fel ca la celelalte masini vantul..

 

daca vantul e puternic normal ca se clatina masina, nu e tanc :)

si daca trece un tir cu viteza relativ mare pe langa tine tot te zguduie..

Edited by Alecsandrel
Link to comment
Share on other sites

Nu am nici o treaba cu vant lateral, la 270 e ca pe sina, de neclintit <_<

 

Nici seria 1 nu are probleme cu vantul lateral, dar are suspensie M si runflat

 

Nici Haudiul nu se manifesta deranjant, decat la trecerea in viteza pe langa tiruri, ma trage putin, destul de neplacut la viteza mare.

 

Litera magica :)

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
pai la tine la M6, e alta treaba..aerodinamic,chestii trestii <_< ...nu trece la fel ca la celelalte masini vantul..

 

daca vantul e puternic normal ca se clatina masina, nu e tanc :)

si daca trece un tir cu viteza relativ mare pe langa tine tot te zguduie..

 

insesizabil, aproape inexistent indiferent de viteza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.