Jump to content

consumatori electrici


Recommended Posts

aseara am avut nevoie sa luminez intr-un garaj, asa ca am tras masina in fata si am aprins faza lunga. am lasat motorul pornit, ca sa nu distrug bateria. cred ca aveam si ventilatorul pe viteza 1. in rest usile inchise, casetofonul oprit. dupa 30 minute am oprit motorul ca am terminat treaba (si se si cam incalzise din cauza viscului...). cind dau sa plec, ciu-ciu curent in baterie.

 

intrebare: e normal ? faza lunga consuma mai mult decit ii ofera alternatorul, si suge din baterie ?

 

poate e cineva priceput intr-ale fizicii sa calculeze niste consumuri :blink:

 

becuri pozitie: 4x5w

becuri faza scurta: 2x55w

becuri faza lunga: 2x55w

citeva becuri in bord: sa zicem 5x2w

motor pornit: ??

 

total = ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca daca de exemplu ai bateria descarcata, si vrei sa o incarci, degeaba stai cu masina la relantiu ca nu se incarca, trebuie sa mergi cu masina ca sa se incarce. Poate ca la relantiu nu iti incarca cat se consuma, nu produce destul curent alternatorul si mananca si din baterie.
Link to comment
Share on other sites

Daca alternatorul nu-ti incarca si bateria e veche, e plauzibil.

Dar daca e asa cum zici, nu a scazut luminozitatea farurilor? Poate nu e bateria de vina. In mod normal, daca n-are suficient sa invarta motorul ar trebui sa ai niste lumanari chioare pe faza lunga.

Link to comment
Share on other sites

wlf are dreptate la relantiu incarca sub 13,8 v iar tie i-ti trebuiau 14.4v asa ca ai ramas fara baterie sfatul meu ia bateria in casa completeaza cu apa distilata si incarco la amperaj mic cca 12ore iar apoi verifica incarcarea masini

bafta :blink:

49023[/snapback]

 

Acumulatorii cu plumb NU se incarca la 14.4 V si curent mic, contrar folclorului.

 

Incarcarea corecta se face la 12 V, in curent constant, la 1/10 din capacitate, timp de 14 ore. Orice alt regim de incarcare - inclusiv cel asigurat de marea majoritate a aparatelor de incarcat acumulatorii, duc la scurtarea duratei de viata.

De asemenea, functia alternatorului nu este de incarcare a bateriei ci de sursa de alimentare pentru sistemele electrice ale masinii, de aceea el trebuie sa fie ales in functie de consumatorii de energie din masina.

Completarea nivelului de lichid din baterie se face numai pentru bateriile de tip vechi, nu si la cele moderne - no maintenance. Daca bateria este de tip vechi, nivelul lichidului se verifica obligatoriu vara.

Un parametru extrem de important al bateriei si trecut de obicei cu vederea este curentul de scurtcircuit. La o baterie standard de 45Ah - care in esenta inseamna ca bateria corect incarcata va functiona 1h la o sarcina de 45 A, la (cine pana mea?!?) lua lejer +20 A- , curentul de scurtcircuit variaza, in functie de model si producator, de la cca. 250A la 650A.

O baterie cu un curent de scurtcircuit mic are 2 dezavantaje:

-s-ar putea sa nu invarta motorul la cat ar putea starterul, depinde de specificatia starterului. La BMW nu stiu cat e, la un Opel Rekord 2.3D lua 900 A la start :)

-se va distruge mai rapid

Link to comment
Share on other sites

adica de obicei aveam intre 13.4 si 14.4 , exact cum scrie la carte. chiar si cu faza lunga si ventilatorul la maxim (chiar si cu dezaburirea) aveam tot 13.4x volti.

 

dupa excursiile prin ploaia de saptamina trecuta (recunosc, imi place sa fac valuri mari daca nu-s pietoni sau alte masini in jur), am masurat si surpriza... 13.4 la relanti, 12.7 cu consumatori mari.

 

problema e ca exact la fel imi indica pe masina lui alex, in conditiile in care are alternator schimbat (sh, masurat in urma cu 2-3 saptamini si indica corect) si baterie noua.

 

mai trebuie sa recunosc ca n-am verificat/completat niciodata apa din baterie. are 6 dopuri, dar nivelul pare ok, adica e cu 1 cm mai jos de partea superioara.

 

lumina de la faruri da, se facea mititica, si motorul dadea sa moara si el.

Link to comment
Share on other sites

adica de obicei aveam intre 13.4 si 14.4 , exact cum scrie la carte. chiar si cu faza lunga si ventilatorul la maxim (chiar si cu dezaburirea) aveam tot 13.4x volti.

 

dupa excursiile prin ploaia de saptamina trecuta (recunosc, imi place sa fac valuri mari daca nu-s pietoni sau alte masini in jur), am masurat si surpriza... 13.4 la relanti, 12.7 cu consumatori mari.

 

49046[/snapback]

 

E posibil ca alternatorul sa fie de putere mica. In sarcina mare-consumatori multi - masori practic tensiunea pe baterie. Vestea buna e ca bateria e buna.

La BMW, alternatoarele standard sunt de cca 80-90A si ar trebui sa acopere fara probleme toti consumatorii - lumini, proiectoare, audio, etc.

Pe de alta parte, eu cand am luat masina (SH) avea un alternator de 40 A pe care l-am schimbat imediat.

Link to comment
Share on other sites

incarcarea la orice automobil si nu numai se desfasoara in felul urmator: toti acumulatorii mai putin cei lithiu-ion si li=polimer se incarca cu 10% din capacitatea ei,...........asta presupune ca la un acumulator de 50A curentul de incarcare sa fie de 5A!!! mentinerea stabila a curentului de incarcare este efectuata de releul regulator de pe alternator care variaza tensiune de excitatie a acestuia! asadar este neimportanta tensiunea pe baterie pt ca ea o sa varieze in functie de gradul de incarcare. din experinta mea (intr-o vreme am construit relee de incarcare) pt un acumulator de 45A tensiunea pe el in timpul functionarii este undeva la 14,1-14,3V........masurati tensiunea pe baterie.....daca este sub valoarea de 13,9 in timpul functionarii atunci alternatorul sau releul de incarcare este problema,......daca este peste 14,9 atunci releul de incarcare este problema! consumatorii sau mersul la relantii sunt irelevante in cazul de fata pt ca tocmai acesta este rolul releului de incarcare.......adica sa incarce bateria indiferent de consumatori sau de faptul ca motorul este la relanti! asadar, faptul ca jaruiti masina in speranta ca acumulatorul se va incarca mai repede este o eroare..........tot asa se va incarca si la relantiu

 

proba ansamblului alternator si regulator se face ff simplu..........noaptea, cu masina la relantiu aprindeti faza lunga si accelerati ..........daca intensitatea luminii se schimba in sensul ca farurile se aprind mai tare daca accelerati, atunci aveti o probelma!

bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.