Jump to content

care e treaba cu chip`ul de putere....


robertjoy

Recommended Posts

  • 3 months later...

Eu stiu pe cineva care are chip pe un 520d si pe langa faptul ca se simte ca e mult mai tare(de la 163 CP la 190 si ceva..), i-a scazut consumul mult..in situatia in care masina alearga zi de zi in Buc (consum de 7% si ii da! )

Am inteles ca viata motorului scade cat de cat(in general la astea cu turbo, se mareste presiunea pe turbina), dar daca masina e cat de cat noua, n-are ce sa se intample (pana o vinzi :blink: )

Chiar ma gandeam sa-mi pun pe 320d..Are cineva??Cum e?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu pe cineva care are chip pe un 520d si pe langa faptul ca se simte ca e mult mai tare(de la 163 CP la 190 si ceva..), i-a scazut consumul mult..in situatia in care masina alearga zi de zi in Buc (consum de 7% si ii da! )

Am inteles ca viata motorului scade cat de cat(in general la astea cu turbo, se mareste presiunea pe turbina), dar daca masina e cat de cat noua, n-are ce sa se intample (pana o vinzi  :blink: )

Chiar ma gandeam sa-mi pun pe 320d..Are cineva??Cum e?

64157[/snapback]

 

sunt mai multe lucruri de discutat si o sintetizez cam ce am citit pe aici si prin alte forumuri sau siteuri de specialitate... In primul rand masinile diesel (turbo) suporta modificari mult mai mari decat cele pe benzina... daca la un motor benzina aspirat cresterea de putere ajunge la maxim 10% - 15% la diesel poate urca si la 40%... Tunarea masinii se face in functie de cerintele proprietarului si poate fi orientatata modificandu-se puterea si cuplu motorului in functie de plaja de turatie... In general tunarea computerului masinii se face in vreo 3 feluri: 1. se schimba chipul (ECU) de pe masina, 2. se rescrie softul de chipul care e deja in masina 3. se instaleaza un black box. In cazul 1 exista riscul ca schimbarea chipului (ma refer la operatiunile strict mecanice de dezlipire si lipire) sa genereze in viitor probleme. In cazul 2 efectiv se citeste ce e scris in ECU si se modifica dupa care se suprascrie peste programul original. In cazul 3 acea cutie neagra forteaza motorul sa mearga altfel trimitand informatii eronate computerului masinii care reactioneaza accordingly. Cazul 3 se bazeaza pe faptul ca motorul functioneaza coordonat de computerul masinii care la randul lui ia informatii despre functionarea motorului prin mai multi senzori (de genul sonda lambda, debitmetru, etc) iar acea cutie modificand parametrii de la senzori genereaza un alt raspuns al motorului decat cel standard programat... Personal eu consider varianta 2 cea mai OK. Desigur nu orice masina permite toate metodele enumerate mai sus.

O crestere a puterii motorului fara o optimizare a cuplului nu prea cred ca da senzatii prea multe in plus deci in principiu e bine sa se mearga pe o combinatie cuplu/putere care sa se potriveasca conducatorului masinii si in acest fel consumul scade...

vis-a-vis de masina ta 320 d, iti spun ca se poate pune, de fapt modifica (remapa) si rezultatele sunt destul de bune insa dupa cum am explicat ar trebui sa te gandesti ce iti doresti exact in plus sau diferit la masina si apoi sa mergi la specialisti si sa le explici asta... tunningul (de fapt chiptunnigul) este o munca in echipa (owner-tunner) si in functie de uzura existenta a motorului si a parametrilor lui standard de functionare si a ceea ce doresti tu precum si stilul tau de condus rezultatul difera...

sper ca am fost destul de explicit si corect in ce am spus... bafta...

Link to comment
Share on other sites

PowerBoxurile (black boxuri) din principiu sunt nocive motorului pentru ca ele practic nu gestioneaza injectia ci doar dau semnale eronate calculatorului de injectie pentru a-si adapta functionarea astfel incat sa dea randament mai bun. La cate situatii poate intampina motorul POwerBoxul nu poate face fatza si astfel se ajunge la diverse probleme. La celalalt capat al problemei, remaparea face altceva. Se lucreaza direct pe hartile din ECU, se modifica avansul, se ridica limitatoarele de cuplu, se creste atent si exact presiunea in turbina, se umbla si la debitele de motorina, toate acestea corelate foarte exact. UN PowerBox nu va putea niciodata sa fie la fel de exact ca o remapare, nici macar pe aproape, nu exista corelatia intre semnalele eronate date catre ECU. In plus remaparea permite realizarea unei setari custom si totul iese exact asa cum se doreste.

Oricum la moda acum e remaparea dar trebuie facuta foarte atent mai ales la diesel pentru ca daca e sa apara probleme apar la turbina si nu la motor... la benzina aspirat e mult mai simplu... vis-a-vis de intrebarea cu distrugerea motorului cineva a spus ca "un sofer prost poate omori un motor dar altceva nu prea" si stia el ce zice... :)

hai bafta si sa auzim de bine... cred ca o sa-mi fac si eu asa ceva curand...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.