Jump to content

Cauciucuri vara


Myx

Recommended Posts

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Modificand latimea,frecarea este mai mare,de aici rezultatnd nevoie de putere mai mare din partea masinii :)

 

 

mi-ai luat vorba ... :)

 

nici nu se compara forta de frecare mai mare care apare la o latime mai mare cu forta care este nevoie sa invarta o roata cu diametrul mai mare.

Link to comment
Share on other sites

nici nu se compara forta de frecare mai mare care apare la o latime mai mare cu forta care este nevoie sa invarta o roata cu diametrul mai mare.

 

 

bine ,bine ..atunci puneti 265 spate cu 50/16 si fata 225/50/16 sa vezi super senzatie...cu 40 la ora...ca in melodia aia a lu mafia...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pentru a calcula marimile echivalente ale rotilor:

 

Calculator dimensiuni cauciucuri

 

iti calculeaza diferenta de viteza din bord...

 

Pai e simplu: ca sa gasesti marimile echivalente nu trebuie dsecat sa alegi valorile alea pe bajbaite pana cand viteza indicata in bord e cat mai aproape de cea reala. Deci adri a spus bine.

Link to comment
Share on other sites

nici nu se compara forta de frecare mai mare care apare la o latime mai mare cu forta care este nevoie sa invarta o roata cu diametrul mai mare.

Daca e roata mai mare in diametru trebuie neaparat sa fie si mai grea?

 

nu e vorba de greutate. adica este vorba si de greutate ..

iti pun o intrebare: ai doua roti care au exact aceeasi greutate si aceeasi latime. una are diametrul mai mare .. alta mai mic. pe care o invarti mai usor?

 

gandeste-te la pinioanele de la bicicleta. este exact acelasi lucru.

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

O janta mai lata, va avea o greutate mai mare... de aia se ia din "demaraj".. latimea gumei va ajuta in sensu ca , cu cat e mai lata, scade din intaltime.. si atunci nu face balans in curbe deci ai stabilitate mult mai mare...

 

eu pun 225/45-18" fata si 255/40-18" spate.. pe jante 8J fata 9J spate.

 

 

leoberti: Ceea ce voi nu prea luati in considerare e ca... de exemplu diametrul la 205/65-15" e cam tot acelas ca la 265/35-18" diferenta e mica...(atata ca la janta pe 15" e mai putin fier.. si mai multa guma... pe cand la aia pe 18" e mai mult fier si guma mai putina) :) deci ar trebui sa le invarta la fel... problema e ca janta aia 9jx18" e mult mai grea ca janta 7-7,5Jx15" :)...la o janta mica... unde castigi demaraj.. pierzi din stabilitate datorita talonului inalt..., de aceea se vrea un compromis.... probabil ca si la liniute.. nu merg oamenii cu jante pe 22".. banuiesc ca merg cu jante pe 16-17"... DOAR BANUIESC...

Link to comment
Share on other sites

apropo de bicicleta

 

La bicicleta pinionul cel mai mic de pe roata spate ,este de viteza si tragi cel mai greu la pedale cu el, cu ala cel mai mare poti sa urci foate usor....

 

da. pentru ca ai o foaie mult mai mare decat pinionul. in cazul asta da.. se inverseaza rolurile.

 

pinioanele din cutia de viteze sunt mult mai mici decat o roata. din cauza asta este mult mai greu sa invarta o roata mai mare. (facand o comparatie cu bicicleta .. cutia de viteze o reprezinta pinioanele de la roata si roata in sine foile de la pedale)

 

 

 

Cristi.MD

 

noi deja nu mai vorbim de cazuri reale :).

vorbim de jante simple fara anvelope :)

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

de exemplu diametrul la 205/65-15" e cam tot acelas ca la 265/35-18" diferenta e mica...(atata ca la janta pe 15" e mai putin fier.. si mai multa guma... pe cand la aia pe 18" e mai mult fier si guma mai putina) :)

 

 

Cam asta stiam si eu ...si am zis mai sus ,doar ca nu si cu detali ...dar daca zici si tu , inseamna ca suntem doi... :)

 

O janta mai lata pe 16 poate sa fie echivalenta cu una pe 17 mai putin lata...eu unul,asa am inteles...poate sunt eu indus in eroare...

 

 

(facand o comparatie cu bicicleta .. cutia de viteze o reprezinta pinioanele de la roata si roata in sine foile de la pedale)

 

 

concret , puneti mai late si spune ce ai obtinut...fie o masina mai lenesa la plecarea de pe loc sau din contra, nici o diferenta in comportamentul masinii...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

deci clar intre o janta 8jx18" si 9jx18"... este o diferenta de greutate... dar eu zic ca totul depinde de ce cuplu ai la masina, ca daca ai cuplu 500 Nm sa zicem, eu zic ca nu conteaza greutatea ca oricum pornesti cu scart... totu e sa nu patineze rotile la pornire :)... cata vreme masina inca poate.... e ok
Link to comment
Share on other sites

eu zic daca acum am anvelope de 205 si pun anvelope de 215 sau 225 , diferenta la demaraj nu o sa fie vizibila.

daca am sta sa masuram cu cine stie ce aparate de masura .. o diferenta este pentru ca se adauga in plus masa si forta de frecare.e logic.

 

 

Cristi.MD: nu ai inteles. eu nu schimb jantele. doar anvelopele. jantele o sa fie aceleasi.

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

eu zic daca acum am anvelope de 205 si pun anvelope de 215 sau 225 , diferenta la demaraj nu o sa fie vizibila.

daca am sta sa masuram cu cine stie ce aparate de masura .. o diferenta este pentru ca se adauga in plus masa si forta de frecare.e logic.

 

la un motor de 1.4(nu e cazu la bmw) -1.6i(nu e cazul tau) se simte din plin... :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cam ce cauciucuri de vara, bune, imi recomandati?

 

Dimensiuni: 225/50 ZR16 92W. Momentan am niste Pirelli, dar din cauza faptului ca sunt cam uzate nu ma pot pronunta asupra calitatii si performantelor... asa ca astept sfaturi :)

 

 

michelin , eu am luat cu 340 bucata

 

mai baieti. de unde scoateti preturile astea?

am tot cautat pe net (nu prea multe situri ... e drept) si nu am gasit preturi sub 5 milioane la anvelope (Goodyear , Michelin , Continental....) pe 16 inch si indice de viteza de minim 240km/h.

 

dati si voi mai multe detalii .. de unde ati luat .. in ce an ... . este pret fara TVA?

 

am indice de viteza 210 cred , d'aia au fost 340 lei

oricum si pe autostrada cred ca de doua ori pe an merg cu 190-200 in rest max 170 asa ca nu-mi trebuie 240 indice

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu aici ca sa nu deschid alt topic. Am e46 318i, jante de 'tabla' pe 15". Cauciucurile standard sunt 195 65 R15 (dar pot sa pun si 205 60 R15 pe jantele astea). Din cauza altor evenimente, bugetul este 'sugrumat'. Cu toate astea, cumva trebuie sa fac sa-mi iau cauciucuri pentru ca am de iarna doar. Am gasit Dunlop SP Sport 01 la vreo 240-250 de lei. De asemenea mi-au placut si Goodyear Excellence – 220 lei. Pe de alta parte, ma intrebam cat de proaste sunt cauciucurile alea de 170-200 de lei (Tigar, Kormoran, etc). Nu sunt genul care sa cumpere no name-uri, dar sunt prins la stramtoare, si, intre 700 si 900 de lei este o diferenta maricica. As vrea sa stiu mai multe despre cauciucurile astea ieftine. Are cineva? Ma gandesc ca daca ar avea niste 'performante' normale, decente ar fi ok. Dar daca sunt atat de proaste incat sa n-am siguranta in masina, imi iau gandul.

 

Cu DOT-ul m-am lamurit, dar tara fabricatiei cum o aflu? Este scrisa tot pe anvelopa?

Ce stiti despre cele din autovit?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.