Jump to content

Schimbarea treptelor de viteza


Recommended Posts

Am masina de 3 luni. Am 3000 de km cu ea. La inceput am crezut ca e de la mine, ca trebuie sa ma obisnuiesc cu ea. Dar acum, dupa 3000km incep sa cred ca e de la altceva. Se intampla in felul urmator: Cand schimb 1->2, 2->3 simt cum da in nas. Adica, ma duc la vreo 2500-3000 de ture, calc ambreiajul, schimb treapta, si cand dau drumul la ambreiaj si incep sa acclelerez da in nas o data. Face ca si cum ai tura-o tare (5000 ture) si ai schimba in treapta urmatoare si n-ai mai accelera deloc cand dai drumu la ambreiaj. Adica intra in fara de motor, cred. Uneori destul de violent cat sa te zgaltaie. Am incercat in toate felurile: inainte sa ridic ambreiajul incep sa o accelerez usor, astfel incat cand intra in treapta (cand cupleaza) sa nu fie prea jos acul de la turometru. Am incercat sa schimb la turatie mai mare. Nush ce e. Cateodata se potriveste f bine, nici nu simti ca s-a schimbat treapta de viteza, dar alteori simt asa o zmucitura aiurea. Invatati-ma si pe mine cum sa fac.
Link to comment
Share on other sites

Nu ma ajuta nimeni? Vin cu adaugiri: ca sa nu se mai simta zmucitura, cand schimb a 2-a si a 3-a tre sa dau usurel drumu` la ambreiaj asa cum fac cand plec de pe loc, intr-a 1-a.

un prieten k a4 tot asa ii facea,, era de la cutie, intr-un final ii intra decat a 3 si a 4. a facut-o repede.. i-a schimbat ceva la cutie, la el se auzea un zgomot cand schimba si o calca...

Link to comment
Share on other sites

Poi la mine a trecut o gramada de timp si parca tot nu m-am obisnuit. Asta am zis si eu ca daca dau drumul usor la ambreiaj nu se mai simte. Sunt derutat probabil din cauza ca tine mult mai sus ambreiajul, fata de ce eram eu obisnuit.

 

Dar, totusi, daca vreau sa schimb repede vitezele, ce fac? Ca pierd o gramada de timp daca stau sa dau drumul la ambreiaj usurel la fiecare treapta..

Link to comment
Share on other sites

Am masina de 3 luni. Am 3000 de km cu ea. La inceput am crezut ca e de la mine, ca trebuie sa ma obisnuiesc cu ea. Dar acum, dupa 3000km incep sa cred ca e de la altceva. Se intampla in felul urmator: Cand schimb 1->2, 2->3 simt cum da in nas. Adica, ma duc la vreo 2500-3000 de ture, calc ambreiajul, schimb treapta, si cand dau drumul la ambreiaj si incep sa acclelerez da in nas o data. Face ca si cum ai tura-o tare (5000 ture) si ai schimba in treapta urmatoare si n-ai mai accelera deloc cand dai drumu la ambreiaj. Adica intra in fara de motor, cred. Uneori destul de violent cat sa te zgaltaie. Am incercat in toate felurile: inainte sa ridic ambreiajul incep sa o accelerez usor, astfel incat cand intra in treapta (cand cupleaza) sa nu fie prea jos acul de la turometru. Am incercat sa schimb la turatie mai mare. Nush ce e. Cateodata se potriveste f bine, nici nu simti ca s-a schimbat treapta de viteza, dar alteori simt asa o zmucitura aiurea. Invatati-ma si pe mine cum sa fac.

 

 

ce fel de masina ai?

ce motorizare, ce combustibil?

Link to comment
Share on other sites

Vezi si tu cand schimbi treptele sa ai o turatie de vreo 2000 ca sa nu mai dea in nas(accelerezi putin inainte sa dai drumul de tot la ambreiaj si astfel o sa intre pe o turatie optima incat sa nu faca frana de motor). Nu te-ai obisnuit cu inaltimea la care cupleaza si de asta patesti astea. La logan tine super sus ambreiajul si la inceput acceleram prea devreme(obisnuit de la bmw) si scoteam un fum in urma de radeau vecinii de mine. Tu faci exact invers. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Poi eu inainte de asta am avut o dacie break la care tinea f jos ambreiajul. Adica la vre-un centimetru de podea (avea o problema). Azi cand am venit la srv m-am concentrat mai mult la pedale si nu s-au mai simtit zmuciturile. Bine ai zis tu, tre sa nu cada sub 2000.

 

Voi pe la cat schimbati cand mergeti normal? Eu la 2500-2700. Dar eu cand merg asa linistit nu ma grabesc nici sa schimb (trag "cu incetinitorul" de schimbator) si poate d-aia are timp sa scada prea mult turatia..

 

Multumesc Mups@316i pt sfat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Poi eu inainte de asta am avut o dacie break la care tinea f jos ambreiajul. Adica la vre-un centimetru de podea (avea o problema). Azi cand am venit la srv m-am concentrat mai mult la pedale si nu s-au mai simtit zmuciturile. Bine ai zis tu, tre sa nu cada sub 2000.

 

Voi pe la cat schimbati cand mergeti normal? Eu la 2500-2700. Dar eu cand merg asa linistit nu ma grabesc nici sa schimb (trag "cu incetinitorul" de schimbator) si poate d-aia are timp sa scada prea mult turatia..

 

Multumesc Mups@316i pt sfat :twoup:

 

 

daca tu schimbi la benzinar la 2700 noi cu diesel la cat sa schimbam ? :D ...urca acul ala de la turatie daca tot ai luat benzinar !..nu o mai menaja ca nu ai de ce ,... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest gorapetru
Lasa ca mai frumos suna motorul

Am mers mai atent si am vz care-i tb si cum sa fac sa nu mai dea in nas. Acum trebuie doar sa fiu atent o vreme pana imi intra in reflex si o fac fara sa mai gandesc..

 

ne obisnuim cu masinile...dar care sunt problemele tehnice care provoaca comportamentul acesta? cutia de viteze in treapta 1, ambreiajul....etc.

poate primim un raspuns avizat

oricum bmw rock's (poate de aia scutura) :)

Link to comment
Share on other sites

Acesta e primul meu bmw. De fapt inainte de bmw am avut o dacie din 95. Deci diferenta este mare si de aceea nu prea-mi dau seama cum e normal si cum nu. Deci cel mai bine ar fi sa merg la intalniri si sa ma uit si eu la alte masini ca a mea si eventual un user sa dea o tura cu a mea sa-mi spuna daca e totul ok sau i se pare ceva ciudat pe undeva.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Si eu am aceeasi problema, sa nu-ti imaginezi ca e ceva normal, pentru ca eu nu am avut-o dintotdeauna. Daca aflii cauza anunta-ne si pe noi, asa o sa fac si eu. Eu am in plan sa schimb valva PCV si unitatea DISA, stiu ca sunt defecte. Daca cumva se remediaza...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.