Jump to content

Roata rezerva E90


PLay3R

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pana va hotarati va vand eu o roata mica de rezerva cu cauciuc continental . e ca noua ,a fost imprumutata unui prieten care a facut aproximativ 3 km pana la vulcanizare cu ea. pret 200 ron...daca se potriveste pe e90 .(trebuie facuta proba,este de pe e46)...si sprayul ala de care vorbiti am avut eu la smart care la fel nu are roata de rezerva...problema este ca trebuie sa depistezi unde e intepata roata ,sa pozitionezi roata cu spartura pe sol si dupa aia sa il folosesti..daca gaura e mai mare nu face fata ..

post-5919-1228930912_thumb.jpg

Edited by B78KRS
Link to comment
Share on other sites

"este un spray ... 250 mii la metro ... din acela mi-am luat si eu dupa ce m-am uitat 20 de minute dupa rezerva sau macar dupa spatiu de depozitare"

 

Spray? De ce nu incercati cu un mini-compresor, este de dimensiuni reduse, are manometru si se ataseaza la bricheta. Este marca alka - made in Germany. Costa aprox 45-50 lei Ron...Isi face toti banii, te scoate din belea, sper sa nu am nevoie de el, dar e bine sa fie acolo.

Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

Cum ii zice la spray ? A folosit cineva, este bun sau doar iti da senzatia ca te va ajuta in cazul unei pene ? Pune te rog o poza cu recipientul.

 

eu am unul italian, nu Âştiu ce firmĂŁ e. am dat 18lei pe el de la Carrefour, era ultimul, rĂŁtĂŁcit printre cricuri. nu l-am folosit Âşi nu-mi doresc sĂŁ-l folosesc vreodatĂŁ. dacĂŁ vrei ĂŽi fac o pozĂŁ Âşi o postez aici.

 

 

"este un spray ... 250 mii la metro ... din acela mi-am luat si eu dupa ce m-am uitat 20 de minute dupa rezerva sau macar dupa spatiu de depozitare"

 

Spray? De ce nu incercati cu un mini-compresor, este de dimensiuni reduse, are manometru si se ataseaza la bricheta. Este marca alka - made in Germany. Costa aprox 45-50 lei Ron...Isi face toti banii, te scoate din belea, sper sa nu am nevoie de el, dar e bine sa fie acolo.

ce sĂŁ faci cu mini-compresorul dacĂŁ ai gaurĂŁ ĂŽn cauciuc? sĂŁ-l umfli Âşi dupĂŁ 500m sĂŁ opreÂşti maÂşina sĂŁ-l umfli iar?

aÂşa spray-ul cu spumĂŁ are Âşi presiune care ĂŽĂži umflĂŁ cauciucul odatĂŁ cu introducerea spumei. nu la presiunea corectĂŁ ce-i drept, dar te scapĂŁ din belea la nevoie.

cum zicea ºi B78KRS trebuie depistatã ÎnÞepãtura, dar În acelaºi timp ºi Îndepãrtatã. deci trebuie sã scoÞi cuiul/sârma sau alte obiecte care provoacã panã pt cã altfel degeaba Îi bagi spumã.

dacã bagi spumã ºi te deplasezi cu maºina fãrã sã Înlãturi cauza penei e posibil ca sârma/cuiul sã se miºte ºi sã Înlãture spuma, deci gaura se regenereazã.

Link to comment
Share on other sites

ce sĂŁ faci cu mini-compresorul dacĂŁ ai gaurĂŁ ĂŽn cauciuc? sĂŁ-l umfli Âşi dupĂŁ 500m sĂŁ opreÂşti maÂşina sĂŁ-l umfli iar?

 

pai...la "gaura" in cuciuc sun un prieten :) ! Oricum, daca este cui, presiunea din cauciuc se pierde mai greu, deci minicompresorul isi face treaba...

Link to comment
Share on other sites

ce să faci cu mini-compresorul dacă ai gaură ĂŽn cauciuc? să-l umfli şi după 500m să opreşti maşina să-l umfli iar?

 

pai...la "gaura" in cuciuc sun un prieten :) ! Oricum, daca este cui, presiunea din cauciuc se pierde mai greu, deci minicompresorul isi face treaba...

şi dacă sunt ĂŽn afara ţării crezi că vine prietenul cu roata mea din garaj?:)

ĂŽşi face treaba şi mini-compresorul, dar beleaua nu se rezolvă ĂŽn totalitate cu el.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Cum ii zice la spray ? A folosit cineva, este bun sau doar iti da senzatia ca te va ajuta in cazul unei pene ? Pune te rog o poza cu recipientul.

 

eu am unul italian, nu Âştiu ce firmĂŁ e. am dat 18lei pe el de la Carrefour, era ultimul, rĂŁtĂŁcit printre cricuri. nu l-am folosit Âşi nu-mi doresc sĂŁ-l folosesc vreodatĂŁ. dacĂŁ vrei ĂŽi fac o pozĂŁ Âşi o postez aici.

 

 

"este un spray ... 250 mii la metro ... din acela mi-am luat si eu dupa ce m-am uitat 20 de minute dupa rezerva sau macar dupa spatiu de depozitare"

 

Spray? De ce nu incercati cu un mini-compresor, este de dimensiuni reduse, are manometru si se ataseaza la bricheta. Este marca alka - made in Germany. Costa aprox 45-50 lei Ron...Isi face toti banii, te scoate din belea, sper sa nu am nevoie de el, dar e bine sa fie acolo.

ce sĂŁ faci cu mini-compresorul dacĂŁ ai gaurĂŁ ĂŽn cauciuc? sĂŁ-l umfli Âşi dupĂŁ 500m sĂŁ opreÂşti maÂşina sĂŁ-l umfli iar?

aÂşa spray-ul cu spumĂŁ are Âşi presiune care ĂŽĂži umflĂŁ cauciucul odatĂŁ cu introducerea spumei. nu la presiunea corectĂŁ ce-i drept, dar te scapĂŁ din belea la nevoie.

cum zicea ºi B78KRS trebuie depistatã ÎnÞepãtura, dar În acelaºi timp ºi Îndepãrtatã. deci trebuie sã scoÞi cuiul/sârma sau alte obiecte care provoacã panã pt cã altfel degeaba Îi bagi spumã.

dacã bagi spumã ºi te deplasezi cu maºina fãrã sã Înlãturi cauza penei e posibil ca sârma/cuiul sã se miºte ºi sã Înlãture spuma, deci gaura se regenereazã.

Si pana la urma care ar fi varianta cea mai buna??
Link to comment
Share on other sites

Scrie pe cauciuc "RSC" sau "RFT".

si au o stea pe ele.

iar cu reparatul, daca mergi 100 km pe pana, da, atunci le arunci, daca mergi 5 km nu i se intampla nimic.

am avut si eu pana acum vreo luna, prima in vreo 5 ani, si am fost la vulcanizare, s-a rezolvat fara probleme, si pneu este in ordine, fara semne de uzura.

Link to comment
Share on other sites

Scrie pe cauciuc "RSC" sau "RFT".

si au o stea pe ele.

iar cu reparatul, daca mergi 100 km pe pana, da, atunci le arunci, daca mergi 5 km nu i se intampla nimic.

am avut si eu pana acum vreo luna, prima in vreo 5 ani, si am fost la vulcanizare, s-a rezolvat fara probleme, si pneu este in ordine, fara semne de uzura.

Si ale mele au o stea si scrie RSC.ce crezi ca sunt?

Link to comment
Share on other sites

Scrie pe cauciuc "RSC" sau "RFT".

si au o stea pe ele.

iar cu reparatul, daca mergi 100 km pe pana, da, atunci le arunci, daca mergi 5 km nu i se intampla nimic.

am avut si eu pana acum vreo luna, prima in vreo 5 ani, si am fost la vulcanizare, s-a rezolvat fara probleme, si pneu este in ordine, fara semne de uzura.

Si ale mele au o stea si scrie RSC.ce crezi ca sunt?

eu cred că sunt RFT :) RSC=RunFlat System Component

RFT=RunOnFlat Tyre

aşa că stai liniştit, eşti asigurat ĂŽn caz de pană :)

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Eu din ce am vb in Germania nemtii care au runflat si fac pana dupa ce ajung la vulcanizare cam arunca cauciucul numai ca la ei sansa de a face pana e foarte foarte mica.

Nu faptul ca e runflat e motivul pentru care nemtii arunca un cauciuc cu pana. Ci indicele de viteza. Daca ai cauciucuri de viteza mare, nu se risca nimeni intr-un service din Germania sa ti-l faca. Ca poate o sa mergi pe autostrada cu 250 cu el, faci accident si ei au probleme. Eu nu am reusit sa ii conving nici macar sa imi faca o pana la e60, pe mijlocul suprafetei de rulare, cauzata de un cui (pe care cred ca il luasem din tara) si care se rezolva fara macar sa dea jos cauciucul de pe janta, cu o ata din aia care se baga in cauciuc. A trebuit sa cumpar cauciuc nou si am adus cel cu pana in portbagaj, l-am facut acasa imediat si am mai facut inca 10K km cu el.

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu pana la cauciucurile run-flat nu se poate remedia, decat daca vrei sa o mai faci inca odata...

 

pneul run-flat e complet diferit de cele tubeless, prin grosimea foarte mare a cauciucului, plus prin textura de otel cu care este prevazut pe laterale pentru a putea rula atunci cand nu mai are presiune.

 

daca acea textura s-a dus (adica PANA !), la revedere pneu run-flat !

 

alt tip de pana la run-flat nu am mai intalnit pana acum....

Incorect. Cauciucurile runflat nu-s mare lucru, fata de cele normale. Au cam aceeasi grosime la suprafata de rulare, poate or fi intarite cu ceva sirma si pe zona suprafetii de rulare. Marea diferenta e la peretii laterali unde au ceva teflon si/sau otel (si da, ca sa imbrace perete asta rigid, peretele este mult mai gros decit la cele normale). Cind nu e presiune in cauciuc, greutatea se sprijina de fapt pe peretii laterali. La asta se mai adauga faptul ca pe masura ce cauciucul se rostogoleste, peretele lateral se flexeaza (mult mai tare decit cind e umflat) din I_ devenind (_ De asta daca mergi pe pana cu un cauciuc runflat, greutatea masinii "taie" (pe interiorul cauciucului se vede) imbinarea dintre perete si suprafata de rulare (pacat ca nu mai am poze de la cum arata asa un cauciuc, rulat pe pana).

 

Alta diferenta importanta e la janta. Ca sa nu sara cauciucul pe pe janta cind e pe pana si practic ruleaza doar pe peretii laterali, jantele trebuie sa fie speciale, pentru cauciucuri runflat. Astea au umerii astfel facuti incit sa impiedice deplasarea buzei cauciucului nu doar spre exterior (ca cele normale) si si spre interior.

 

Deci, pana la un cauciuc runflat, atita vreme cit este pe suprafata de rulare, se poate face bine mersi. Singura problema e ca din cauza peretul foarte tare, sint greu de dat jos de pe janta si necesita scule speciale. Daca e afectat peretele lateral, atunci nu se mai poate face. Dar asta este valabil si la cauciucuri normale. Iar cele runflat, avind peretele asa de tare, e mult mai greu sa ai un eveniment rutier care sa iti distruga peretele lateral (dar e posibil, eu am reusit la 3 cauciucuri asta - doua pe un e60 si unul pe un e92).

Link to comment
Share on other sites

Jante de E46 se potriveste la E90 ? Exista aceiasi diferenta intre prezoane ? Vreau sa stiu exact ca sa nu cumpar pe degeaba roata de rezerva. Va rog un raspuns pe stiinta nu credinta :).

jantele de E46 au ET-ul de 47, iar jantele de E90 au ET-ul de 34. cu cat ET-ul e mai mare, cu atat roata vine mai inauntru(mai spre interior), eu cred ca o sa-ti atinga in aripi. dar mai asteapta si alte pareri.

Link to comment
Share on other sites

Jante de E46 se potriveste la E90 ? Exista aceiasi diferenta intre prezoane ? Vreau sa stiu exact ca sa nu cumpar pe degeaba roata de rezerva. Va rog un raspuns pe stiinta nu credinta :) .

Daca vrei sa-ti cumperi o roata de rezerva ingusta de la reprezentanta bmw nu exista decat pentru E46. Datorita diferentei de ET intre E46 si E90 va trebui sa pui o flansa distantoare de 15mm care va impinge janta inspre exterior (altfel poate atinge etrierii). Eu asa am facut, plus o husa originala BMW care are suprafata antiderapanta, tin husa cu roata in portbagaj si nu aluneca. Este OK!

Link to comment
Share on other sites

Datorita diferentei de ET intre E46 si E90 va trebui sa pui o flansa distantoare de 15mm care va impinge janta inspre exterior (altfel poate atinge etrierii). Eu asa am facut, plus o husa originala BMW care are suprafata antiderapanta, tin husa cu roata in portbagaj si nu aluneca. Este OK!

Flansa aceea o pun pe tamburul rotii cand pun roata de rezerva ? De unde pot gasi flansa distantatoare, la orice magazin sau doar reprezentanta ? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

ªi pe lângã diferenÞa de ET, cred cã existã ºi diferenÞã de diametru al butucului de E46 faÞã de cel de E90.

La E90 si la E46 este acelasi diametru la butuc: 72,5mm iar la prezoane bineanteles la fel 5x120mm. De aceea jantele de la E46 se pot monta pe butucul de la E90 cu conditia de a monta o flansa distantoare de 12-15mm. De la seria 5 actuala E60 (ET-ul este 20mm) in anumite conditii de latime de cauciuc se pot monta roti pe 16"la E90, butucul avand diametrul tot de 72,5mm. E39 (vechiul seria 5) are butucul de 74mm deci nu se pot face combinatii cu E60 sau E90, chiar daca la prezoane este tot 5x120mm.

Cine este interesat de problema acestor elemente (ET, diametru la butuc, dimensiuni compatibile de cauciuc pe o anumita janta pentru o anumita serie de masina la BMW) gaseste rezolvarea in site-ul unui producator serios de jante, de exemplu Ronal GmbH (site-ul este ronal.de) unde se arata ce jante si ce tipuri de cauciuc merg pe tipuri de marci si serii de masini. Acolo am gasit cu surprindere ca la seria 3 E90, in cadrul gamei de roti pe 16", merg jante cu ET 27mm si cu ET 20mm (de si jantele BMW pe 16" au ET 34mm) si cu dimensiunile de cauciucuri cunoscute de 205/55R16, 225/50R16 (si chiar 235/50R16), adica la E90 se pot folosi si jante de la seria 5 E60 cu ET 20mm, cu conditia sa se puna cauciucuri cu latimea de maxim 225mm (adica de 205/55 si 225/50R16). Iar de la Ronal se pot gasi jante pe 16" cu latimea de 7,5", pe cand in gama jantelor originale BMW pe 16" nu sunt decat cu 7,0" (un cauciuc de 225/50, mai ales 235/50 mai bine sta pe o janta de 7,5"). Nu am inteles de ce BMW in cadrul jantelor pe 16" nu foloseste si latimea de 7,5" avand in vedere ca la 17" sare direct la latimea de 8" !

 

Datorita diferentei de ET intre E46 si E90 va trebui sa pui o flansa distantoare de 15mm care va impinge janta inspre exterior (altfel poate atinge etrierii). Eu asa am facut, plus o husa originala BMW care are suprafata antiderapanta, tin husa cu roata in portbagaj si nu aluneca. Este OK!

Flansa aceea o pun pe tamburul rotii cand pun roata de rezerva ? De unde pot gasi flansa distantatoare, la orice magazin sau doar reprezentanta ? Mersi.

La reprezentanta nu vei gasi flanse distantoare, mie pentru roata de rezerva ingusta mi-a trimis-o cineva in colet din SUA, dupa aceea am constatat ca se poate procura si de la noi, sunt anumite firme, de ex. cea din Arad care isi face reclama pe BMW Club pentru jante si alte accesorii : ejante.ro (tel. 0357432776) si poate aduce din Italia la comanda pentru orice marca de masina

Link to comment
Share on other sites

Jante de E46 se potriveste la E90 ? Exista aceiasi diferenta intre prezoane ? Vreau sa stiu exact ca sa nu cumpar pe degeaba roata de rezerva. Va rog un raspuns pe stiinta nu credinta :).

jantele de E46 au ET-ul de 47, iar jantele de E90 au ET-ul de 34. cu cat ET-ul e mai mare, cu atat roata vine mai inauntru(mai spre interior), eu cred ca o sa-ti atinga in aripi. dar mai asteapta si alte pareri.

Atentie! Valoarea ET in sine, fara a specifica latimea jantei, nu are nici o relevanta. ET este offsetul dintre centrul jantei si planul butucului rotii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.