Jump to content

Cutia SMG


alina

Recommended Posts

din nou eu cu problemele mele ........ :blink:

as vrea sa schimb 330-ul cu un 645 tot Ci si am inteles ca acea cutie SMG e cea mai buna la ora actuala dar sunt paralela cu ceea ce inseamna cutia SMG , nu stiu nimic referitor la ea - cum functioneaza ? de ce e mai buna ? la ce ma ajuta ?

 

please help !

 

in acelasi timp as` vrea sa aud si parerea lui Turbo-Mann care am inteles ca e expert ......

 

merci mult !

Edited by alina
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

din nou eu cu problemele mele ........  :)

as vrea sa schimb 330-ul cu un 645 tot Ci si am inteles ca acea cutie SMG e cea mai buna la ora actuala dar sunt paralela cu ceea ce inseamna cutia SMG , nu stiu nimic referitor la ea - cum functioneaza ? de ce e mai buna ? la ce ma ajuta ?

 

please help !

 

in acelasi timp as` vrea sa aud si parerea lui Turbo-Mann care am inteles ca e expert ......

 

merci mult !

61160[/snapback]

 

haideti, buei, cei care detin asa ceva. ca nici eu nu inteleg cum merge cutia respectiva :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu prea am inteles mare lucru ........

oricum merci !

61175[/snapback]

Alina,

 

Am SMG, si ca sa fiu direct, *tie* nu iti recomand sa-ti iei SMG. Nu sunt deloc misogin, nu vreau sa te simti inferioara sau superioara ca nu despre asta e vorba, pur si simplu incerc sa te ajut sa iei ce mai buna decizie pentru tine. Am sanse sa ma insel, dar sunt de vreo 5% in evaluarea mea.

 

De ce? E o cutie pentru pasionatii de pilotaj. Daca esti asa ceva, ia-ti SMG, daca nu ia-ti manuala sau automata. Eu mi-as lua 645-ul cu SMG, imi place rau de tot, dar sunt pasionat si traiesc fiecare 500 de ture ale motorului. Azi am dat o cheie la un Maserati si am crezut ca innebunesc cand am auzit motorul ala in ture :blink: Cred ca nu o sa-l uit vreodata!

 

Sper sa nu ma interpretezi gresit, sunt bine intentionat. Poate era mai bine sa-mi tin gura si sa-i las pe altii sa raspunda! Daca inca mai vrei detalii spune si incerc sa te lamuresc (citeste intai discutiile despre cutii de viteze care au fost pe aici pe forum, fa o cautare pe SMG si SSG, ca risc sa ma repet cu unele chestii).

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Of, of, of, ai SMG dar degeaba ai se pare. Alina te-a intrebat cum functioneaza... de ce e mai buna iar tu ii spui ca in calculele tale ei nu i se potriveste asa ceva si mai si aduci vorba de un Maseratti care chiar ca nu inteleg ce legatura avea cu SMG-ul de pe 645i dar asta e partea a doua. Daca tot vrei sa raspunzi, macar raspunde ontopic si las-o pe ea sa decida daca i s-ar potrivi asa ceva sau nu. In caz ca nu ai citit pe aici pe forum, ii place sa accelereze pe drumurile montane de indata ce  iese din viraje si agricultoru stie asta cel mai bine  :blink: , zicea ca o mai si calca din cand in cand( destul de des chiar) asa ca mie asta mi se pare maniera sportiva de a conduce. Si din ce stiu eu SMG-ul poate schimba si automat daca nu ma inseala pe mine memoria deci...

61193[/snapback]

No comment. Sau doar unul - Maserati e cu un singur T, asa ca m-ai cam corectat degeaba. Ma rog, s-a mai intamplat.

 

Alina: raspunsul meu a fost bine intentionat. Daca sfatul nu s-a potrivit, ok, a fost doar un sfat, si poti sa ma intrebi explicit (dupa ce analizezi raspusurile alea de care vorbeam) si o sa incerc sa raspund atat cat ma pricep.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a alunecat mie mana pe tastatura, nu era vorba ca am vrut sa te corectez si am scapat un "t" in plus, si bagasem cu bold ca sa vezi mai bine ca ai zis de Maserati cand se discuta de SMG-ul de la BMW, mai exact cat de oftopic erai. Oricum, merci de corectura ... dar tot nu i-ai spus nimic, revin la ideea anterioara ca degeaba ai, ca oricum nu vad ca zici nimic despre cum se conduce un SMG, plusuri si minusuri... etc.

 

P.S. Poate apare Turbo-Mann sa ne spuna mai multe ca el intr-adevar stie, nu de alta dar acum am devenit si eu curios...

61201[/snapback]

OFFTOPIC: Te-as sfatui sa nu ma mai provoci - se pare ca ai deja un obicei. Abtine-te si o sa vezi ca nu o sa creada nimeni ca stii mai putine. Nu-ti mai raspund in continuare fiindca nu are nici un rost - cine are ochi de vazut vede.
Link to comment
Share on other sites

Alina, eu ti-am tot transmis, ca 645i nu se mai fabrica, fiind inlocuit de 650i.

 

In plus, trebuie sa admit, ca la un asa motor nu iti recomand SMG. Un steptronic stie sa scoata aproape tot din un asa motor, probabil cu cateva sutimi de secunda mai putin ca un SMG.

 

Pe de alta parte un SMG e greu de invatat si de stapanit. In plus, e foarte incomoda, schimbarile fiind destul de bruste, departe de un steptronic.

 

Gandeste-te la cutia care o ai acum si adauga caii putere de la 650i. Vezi daca tot crezi ca merita.

 

:blink:

 

Cutia SMG NU ESTE CEA MAI BUNA! Cutia SMG este o cutie noua, semi-automata. Nu exista o cutie mai buna ca cealalta, doar o cutie mai potrivita pentru ce vrea un client de la masina.

 

Si oricum, umbla zvonurile ca SMG va fi inlocuit in curand de o cutie gen cea ce la VAG - DSG.

 

Deci, nu recomand la un 650Ci, SMG. Modul automat e prea brusc si dupa ce vii de la un steptronic, va fi pacat sa schimbi manual.

 

Parerea mea.

 

@RedCap: nu mi-a placut reactia ta in acest thread.

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa revin cu intrebarea initiala, ca am senzatia ca sunt mai multi care vor detalii tehnice...

 

SMG e o cutie manuala. Singura diferenta fata de o cutie manuala este modul de actionare a ambreiajului. Nu se face printr-o pedala de catre sofer, ci se face electrohidraulic ,cand se comanda din padelele de la volan sau de la maneta, schimbarea de treapta.

 

Asta e tot.

 

Are si un mod "automat" in care se incearca simularea unui Steptronic. Spun se incearca pentru ca de fapt aici e problema SMG-ului. Nu e nici cal, nici magar. In plus portile de la schimbatorul de viteza, lipsesc fiind o comanda secventiala, cu optiune de padele pe volan.

 

Acum vorbim de SMG de pe masinile non-M. Cutiile SMG de pe M, sunt o specie diferita, prin faptul ca au mai multe programe si schimba infiorator de repede. Nu e cazul aici.

 

Problema e ca multi se plang ca schimbarea de viteza se face fie prea repede, fie prea incet, masina nereusind sa decida cand e nevoie de una sau de alta.

 

In plus, au fost ceva probleme cu sistemul hidraulic.

 

Si mie mi-ar fi placut un SMG, pentru ca sunt un "manual" prin definitie. Asta pana cand am vazut un Steptronic bun pe un motor mare. De atunci, am realizat, ca SMG poate sa nu fie o solutie buna...

 

Poate fi o solutie buna, pe o masina de weekend, cu care vrei sa scoti putin praf din sosea sau sa mergi la mare. Dar daca e nevoie de ea in trafic urban, de zi cu zi, poate sa ceva mai putin confortabila iar timpul de acomodare, mai ales pentru o femeie, poate fi mare.

 

Cei de la AB au vazut femei, care au cerut schimbarea la o cutie normala dupa cumpararea masinii.

 

Deci, depinde ce vrei de la masina, dar parerea mea e ca putin probabil sa fie mai buna decat un manual sau un steptronic la o masina zilnica. Asta daca nu cumva esti pasionat rau.

 

Si ca sa se inteleaga bine, SMG este o cutie super buna, cu o idee super buna. Prin padelele de pe volan, da o senzatie de sportivitate.

 

Pe de alta parte, pilotii care au incercat M3 CSL pe un circuit, au plans cum ca SMG nu e pentru circuit.

 

E complicata problema. Daca BMW va adopta o cutie stil SMG cu dublu ambreiaj, poate va fi o revolutie, si atunci poate am sa recomand unei alte Aline un SMG. Pana atunci parerea mea, este sa stea deoparte.

 

Nu e o cutie mai buna, e o cutie diferita.

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa revin cu intrebarea initiala, ca am senzatia ca sunt mai multi care vor detalii tehnice...

61206[/snapback]

Destul de precisa prezentarea facuta :blink: Daca din acest moment mai sunt persoane *cu adevarat* interesate de tehnica din spatele SMG-ului de pe 5/6 eu pot sa le pun la dispozitie un document tehnic destul de voluminos (PDF) si super detaliat. Dati pe PM, nu cred ca pot sa pun asa ceva aici din motive lesne de inteles.
Link to comment
Share on other sites

Ei... "Destul de precisa"?? Nu, e foarte precisa. Doar nu am folosit un limbaj tehnic si nu am intrat in toate detaliile, dar asta nu inseamna imprecis sau "desult de precis"...

61210[/snapback]

Uiti ca am SMG(SSG) si ca imi place rau. Asa ca e simplu, din punctul meu de vedere SMG *este* mai buna. De-asta prezentarea nu a fost *foarte* precisa pentru mine, ci doar *destul* de precisa. Cam greu sa-i castigi pe toti, daca nu imposibil.

 

OK, nu sunt intolerant :blink: Nu am cum sa nu fiu de acord ca "mai bunul" asta e subiectiv, asta a fost si motivul sfatului pe care l-am dat mai sus Alinei.

Link to comment
Share on other sites

Alina,

 

Am SMG, si ca sa fiu direct, *tie* nu iti recomand sa-ti iei SMG. Nu sunt deloc misogin, nu vreau sa te simti inferioara sau superioara ca nu despre asta e vorba, pur si simplu incerc sa te ajut sa iei ce mai buna decizie pentru tine. Am sanse sa ma insel, dar sunt de vreo 5% in evaluarea mea.

 

De ce? E o cutie pentru pasionatii de pilotaj. Daca esti asa ceva, ia-ti SMG, daca nu ia-ti manuala sau automata. Eu mi-as lua 645-ul cu SMG, imi place rau de tot, dar sunt pasionat si traiesc fiecare 500 de ture ale motorului. Azi am dat o cheie la un Maserati si am crezut ca innebunesc cand am auzit motorul ala in ture :blink: Cred ca nu o sa-l uit vreodata!

 

Sper sa nu ma interpretezi gresit, sunt bine intentionat. Poate era mai bine sa-mi tin gura si sa-i las pe altii sa raspunda! Daca inca mai vrei detalii spune si incerc sa te lamuresc (citeste intai discutiile despre cutii de viteze care au fost pe aici pe forum, fa o cautare pe SMG si SSG, ca risc sa ma repet cu unele chestii).

61185[/snapback]

 

hm , interesant ....... oricum iti multumesc pentru explicatii dar totusi as` dori sa conduc o masina dotata cu acea cutie SMG ........

 

merci !

Link to comment
Share on other sites

Uiti ca am SMG(SSG) si ca imi place rau. Asa ca e simplu, din punctul meu de vedere SMG *este* mai buna. De-asta prezentarea nu a fost *foarte* precisa pentru mine, ci doar *destul* de precisa. Cam greu sa-i castigi pe toti, daca nu imposibil.

 

OK, nu sunt intolerant  :) Nu am cum sa nu fiu de acord ca "mai bunul" asta e subiectiv, asta a fost si motivul sfatului pe care l-am dat mai sus Alinei.

61212[/snapback]

 

Mchis, ne impiedicam in limbaj. "destul de precis" presupune o anumita imprecizie, care eu nu o sesizez. Daca am gresit, imi cer scuze, dar te rog de asemenea sa-mi subliniezi acea imprecizie.

 

Faptul ca mi-am expus si parerea personala, nu face prezentarea colaterala imprecisa ci subiectiva.

 

:blink:

 

Deci, unde e imprecizia?

Link to comment
Share on other sites

am avut ocazia sa conduc o cutie semiautomata (Tiptronic) de la un diesel mediu: senzatia e ciudata la inceput, gesturile de schimbat viteza semanau cu cela de la jocurile pe calculator...Poate ca din cauza ca era diesel nu prea imi dadeam seama de turatia motorului, asa ca trrebuia sa stau cu ochii pe turometru :)

 

Accelera destul de bine dar pana in trepta 3, apoi trebuia turata la aprox 4500-5000 sa poti depasi, sau pana sa schimbi treapta, si sa ai ceva putere...:blink:

 

 

 

In modul automat....no comment, ca nu am facut mai mult de 3 km... :)

 

 

 

P.S. Scuzati exprimarea total atehnica.... :)

Link to comment
Share on other sites

hm , interesant ....... oricum iti multumesc pentru explicatii dar totusi as` dori sa conduc o masina dotata cu acea cutie SMG ........

 

merci !

61213[/snapback]

Daca imi mai premiti un sfat (sunt chiar nesimitit ce zici?) *nu evalua SMG pe baza test-drive-ului*. Roaga pe cineva care are SMG sau are experienta cu SMG si care crezi tu ca are un stil de condus similar cu al tau sa-ti faca un demo, cu tine ca pasager. Pacat ca nu esti din Bucuresti, te luam intr-o plimbare de 10 minute si te lamureai daca asta vrei sau nu.

 

Motivul e simplu. Sunt prea multe chestii pe care trebuie sa le uiti si la fel de multe pe care trebuie sa le inveti, asa incat acele 15 minute de test drive cu tine la volan nu au cum sa fie un success. Asta nu am spus doar eu, am citit-o in multe locuri. Concluzia generala (probata si pe lielea mea) e ca ai nevoie de 1.500-2.000 de km ca sa te acomodezi si sa stapanesti cutia cat de cat. Dupa vreo 5.000 o sa fii maestra. Cam greu de crezut, sa stii ca nu prea exagerez.

 

De asemenea, ai grija ca e o tehnologie destul de noua, si are hachitze inerente. *Nu uita* sa iei asta in calcul inainte de a cumpara si nu dupa aia.

Link to comment
Share on other sites

Mchis, ne impiedicam in limbaj. "destul de precis" presupune o anumita imprecizie, care eu nu o sesizez. Daca am gresit, imi cer scuze, dar te rog de asemenea sa-mi subliniezi acea imprecizie.

 

Faptul ca mi-am expus si parerea personala, nu face prezentarea colaterala imprecisa ci subiectiva.

 

:blink:

 

Deci, unde e imprecizia?

61214[/snapback]

O sa aplic aici ce i-am spus lui RedCap: o sa ma abtin.
Link to comment
Share on other sites

am avut ocazia sa conduc o cutie semiautomata (Tiptronic) de la un diesel mediu: senzatia e ciudata la inceput,  gesturile de schimbat viteza semanau cu cela de la jocurile pe calculator...Poate ca din cauza ca era diesel nu prea imi dadeam seama de turatia motorului, asa ca trrebuia sa stau cu ochii pe turometru  :) 

 

Accelera destul de bine dar pana in trepta 3, apoi trebuia turata la aprox 4500-5000 sa poti depasi, sau pana sa schimbi treapta, si sa ai ceva putere...:blink:

In modul automat....no comment, ca nu am facut mai mult de 3 km... :)

P.S. Scuzati exprimarea total atehnica....  :)

61215[/snapback]

Era DSG (Audi/VW/Seat/Skoda)? Spui diesel "semiautomata (Tiptronic)" si nu prea am inteles.
Link to comment
Share on other sites

am avut ocazia sa conduc o cutie semiautomata (Tiptronic) de la un diesel mediu: [...]

61215[/snapback]

 

O corectura. Tiptronic, se cheama la BMW, Steptronic. Si daca la o asa cutie te referi e o cutie COMPLET automata, nu semiautomata. Faptul ca are si o simulare de comanda secventiala e altceva.

 

SMG sau DSG sunt exemple de cutii semiautomate. Dar asta nu are nimic cu Tiptronic-ul BMW-ului, adica Steptronic.

 

Este general acceptat ca o cutie secventiala este o cutie care schimba secvential. Aici ar intra si Steptronicul, dar tot general acceptat este ca termenul de semiautomata sa defineasca o cutie cu comanda secventiala, dar nu una automata clasica.

 

De fapt o cutie secventiala, daca e sa fim superprecisi o cutie secventiala adevarata, e una cu craboti folosita prin raliuri.

 

Dar semiautomata, se refera uzual la una cu ambreiaj uscat si fara pedala de ambreiaj, care are comanda secventiala, adica + si -. Ideea e ca nu poti schimba spre exemplu din a 4-a in a 2-a fara a trece "teoretic" prin toate restul vitezelor.

 

Si aici intram in prea multe detalii, pentru ca nici o secventiala nu mai e cu adevarat secventiala. Steptronic stie sari peste viteze daca e cazul. SMG la fel. DSG la fel. Pana si cea cu craboti.

 

O sa aplic aici ce i-am spus lui RedCap: o sa ma abtin.

61217[/snapback]

 

Pacat, ai lasat imprecizia in aer. Am sa repet pentru tine, faptul ca am spus ca SMG nu e cea mai buna cutie nu inseamna imprecizie, inseamna subiectivism. Adica e parerea mea si am argumente sa o sustin.

Link to comment
Share on other sites

Da, era VW Passat 2002, tipul asa mi-a zis ca este Tiptronic...

 

 

@Romulus "Dar semiautomata, se refera uzual la una cu ambreiaj uscat si fara pedala de ambreiaj, care are comanda secventiala, adica + si -. Ideea e ca nu poti schimba spre exemplu din a 4-a in a 2-a fara a trece "teoretic" prin toate restul vitezelor. " - asta e cea mai dificila parte cu care tb sa te obisnuiesti...

Link to comment
Share on other sites

Da, era VW Passat 2002, tipul asa mi-a zis ca este Tiptronic...

@Romulus "Dar semiautomata, se refera uzual la una cu ambreiaj uscat si fara pedala de ambreiaj, care are comanda secventiala, adica + si -. Ideea e ca nu poti schimba spre exemplu din a 4-a in a 2-a fara a trece "teoretic" prin toate restul vitezelor. " - asta e cea mai dificila parte cu care tb sa te obisnuiesti...

61221[/snapback]

Mda, nu era "din familia SMG/Selespeed/Cambiocorsa/DSG". Aia e automata.

 

Ce are VW acum si-i zice Tiptronic e automata get beget. Hmm.... Poate stie cineva istoria cutiilor de la Porsche, ca eu stiu doar niste franturi. Parca ei le-au numit Titptronic prima oara. Nu cumva erau niste semiautomate cu dublu-ambreiaj?

Link to comment
Share on other sites

Mda, nu era "din familia SMG/Selespeed/Cambiocorsa/DSG". Aia e automata.

 

Ce are VW acum si-i zice Tiptronic e automata get beget. Hmm.... Poate stie cineva istoria cutiilor de la Porsche, ca eu stiu doar niste franturi. Parca ei le-au numit Titptronic prima oara. Nu cumva erau niste semiautomate cu dublu-ambreiaj?

61223[/snapback]

 

uah .... nu mai inteleg nimic sariti de la una la alta ....

sa-nteleg ca acea cutie smg nu are pedala de ambreiaj si schimbi vitezele de la volan ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.