Jump to content

Dura Lube-merita sau nu


alex230ro

Folositi/recomandati un aditiv de ulei?  

419 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am pus aditiv de transmisie in cutia de la Ford. Aveam o problema suparatoare (care nu s-a rezolvat cu schimbarea uleiului), si anume ca imediat ce dadea oleaca frigul afara si vroiai sa pleci cu ea de pe loc, nu mai intra a doua neam. Foloseai a-ntaia si a treia pana se incalzea cutia, si apoi puteai sa folosesti a doua. Mah nene...da nu intra neam. Nu caraia, nu nimic.

 

Am zis sa pun Metabond de transmisie, in ideea ca mai rau de atat nu are ce sa-i faca. De a doua zi a inceput sa intre mai usor, si acum merge perfect.

 

Altceva n-am folosit niciodata, deci nu ma pot pronunta decat strict despre aditivul de cutie, care la mine cel putin a facut minuni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu cred in nici un fel de aditiv...nu dintr-o idee preconceputa ci dintr-un punct de vedere tehnic.

Sa luam ca exemple:

Aditiv pentru ulei motor -se presupune ca: ar micsora consumul de ulei,ar intarzia "arderea" sau deprecierea uleiului sau/si ar proteja cilindri pistoane segmenti lagare...etc

-consumul de ulei creste o data cu cresterea uzurii motorului(avand in vedere mentinerea stilului de condus"condus sportiv=>consum de ulei marit")deci ar trebui ca acel aditiv sa creasca vascozitatea uleiului pentru a compensa uzura,scazand astfel cu putin consumul dar crescand in acceasi masura uzura (deci fac acelasi lucru pe care l-ar face un ulei cu o vascozitate mai mare, )

-arderea si deprecierea uleiului are cauze multiple dar un singur factor constant "temperatura ridicata" cauzata de: frictiune (lagare defecte,ansamblu piston-segmenti-cilindru defect etc) ,uzura motor (uzura marita care determina ca in timpul cursei pistonului o parte infima"la o cursa" de ulei este "arsa"(depreciata=inegrita nu transformata in fum) dar dupa o multime de curse afectand intreaga masa a uleiului), o intrebuintare improprie a motorului ce ii creste temperatura de functionare(racire necorespunzatoare,admisie/evacuare defecta,sistem de aprindere defect etc.).Pt a inlatura aceasta problema aditivul ar trebui sa mareasca temperatura maxima de utilizare a uleiului deja existent in motor(care poate fi sintetic,partial sintetic,mineral etc. ne mai lund in considerare compozitiile total diferite) iar un aditiv ar trebui sa fie total compatibil si sa asigure omogenitatea cu toate aceste tipuri de uleiuri in acelasi timp crescandu-le temperatura maxima de ardere fara a le modifica vascozitatea......e hilar si imposibil asa ceva :) .

-protectia camerei de ardere si a componentelor ce actioneaza in ea este realizata de o lubrifiere optima (lubrifiant optim->recomandat de producator) ce asigura vascozitate optima la temperaturile de pornire la rece si de functionare indelungata a motorului, temperatura maxima de ardere , aderenta optima la suprafetele ce trebuiesc lubrifiate ,reducere a noxelor si pe cat psibil evitarea substantelor toxice sau periculoase din compozitia acestora sau ca produs rezultat din acestea(avand in vedere ca si mercurul e un lubrifiant ffff bun)

Argumente asemanatoare am si pt aditivi de transmisie (cutie, diferential) sau pentru cei de combustibil (curatire injectoare, evacuare,admisie etc.)

P.S. Sper ca nu exista un nr. maxim de caractere la postare :lol: .

Edited by kynjo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.