Jump to content

2 morti intr-un e39


yitzack

Recommended Posts

A derapa ĂŽnseamnă a patina, a pierde controlul.

 

Dumnezeu să-i odihnească ĂŽn pace!

 

Da, stiu asta... dar ce legatura are cu tractiunea spate ? Daca avea pe fata, nu derapa\pierdea controlul ?

 

LE : in aceleasi conditii de mers..

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Urat ! R.I.P. ! :)

 

Cat despre "masina cu tractiune spate a derapat intr-o curba..." ... hmm...cati cai putere sau ce cuplu iti trebuie ca sa derapezi la peste 100 km\h ?

nu e greu...depinde in ce viteza erau..la ce turatie...si mai ales daca era mazga sau polei pe asfalt..

Edited by yitzack
Link to comment
Share on other sites

Da, stiu asta... dar ce legatura are cu tractiunea spate ? Daca avea pe fata, nu derapa\pierdea controlul ?

 

LE : in aceleasi conditii de mers..

Are foarte mare legătură cu tracţiunea spate.

 

Când intri prea tare ĂŽntr-o curbă cu o maşină cu tracţiune faţă şi accelerezi, apare fenomenul de subvirare adică ĂŽncerci să virezi ĂŽnsă maşina nu virează şi iese ĂŽn decor.

La o maşină cu tracţiune spate apare supravirarea, cu alte cuvinte ĂŽţi fuge spatele mai mult sau mai puţin şi astfel poţi ajunge pe contrasens foarte uşor.

Din acest motiv este foarte important ca şoferul unei maşini cu tracţiune spate să ĂŽnţeleagă dinamica maşinii.

 

O să ĂŽnţelegi când vei avea permis.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Are foarte mare legĂŁturĂŁ cu tracĂžiunea spate.

 

Când intri prea tare Într-o curbã cu o maºinã cu tracÞiune faÞã ºi accelerezi, apare fenomenul de subvirare adicã Încerci sã virezi Însã maºina nu vireazã ºi iese În decor.

La o maÂşinĂŁ cu tracĂžiune spate apare supravirarea, cu alte cuvinte ĂŽĂži fuge spatele mai mult sau mai puĂžin Âşi astfel poĂži ajunge pe contrasens foarte uÂşor.

 

O sã ÎnÞelegi când vei avea permis.

 

N-am nevoie de permis sa inteleg...:)

Eventual am nevoie de permis sa incerc...

 

Dar daca intri in curba si nu accelerezi ? Daca intri in curba, franand ? Atunci mai conteaza tractiunea ?

Link to comment
Share on other sites

Are foarte mare legĂŁturĂŁ cu tracĂžiunea spate.

 

Când intri prea tare Într-o curbã cu o maºinã cu tracÞiune faÞã ºi accelerezi, apare fenomenul de subvirare adicã Încerci sã virezi Însã maºina nu vireazã ºi iese În decor.

La o maÂşinĂŁ cu tracĂžiune spate apare supravirarea, cu alte cuvinte ĂŽĂži fuge spatele mai mult sau mai puĂžin Âşi astfel poĂži ajunge pe contrasens foarte uÂşor.

 

O sã ÎnÞelegi când vei avea permis.

 

N-am nevoie de permis sa inteleg...:)

Eventual am nevoie de permis sa incerc...

 

Dar daca intri in curba si nu accelerezi ? Daca intri in curba, franand ? Atunci mai conteaza tractiunea ?

Depinde daca ai ABS sau nu la franarea in viraj...ca daca nai..si blochezi rotile..te duci ca sania...drept inainte..

Link to comment
Share on other sites

Depinde daca ai ABS sau nu la franarea in viraj...ca daca nai..si blochezi rotile..te duci ca sania...drept inainte..

 

Depinde ºi de vitezã ºi aderenÞã.

 

Ăntr-o astfel de situaĂžie, un sistem de control al tracĂžiunii face diferenĂža ĂŽnsĂŁ ĂŽn limitele fizicii. :)

 

La asta m-am referit in primul post...

 

Din moment ce a ajuns pe contrasens, Âşoferului E39-ului a accelerat ĂŽn curbĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Depinde daca ai ABS sau nu la franarea in viraj...ca daca nai..si blochezi rotile..te duci ca sania...drept inainte..

 

Depinde ºi de vitezã ºi aderenÞã.

 

Ăntr-o astfel de situaĂžie, un sistem de control al tracĂžiunii face diferenĂža ĂŽnsĂŁ ĂŽn limitele fizicii. :)

Dap..depinde de viteza...dar daca "ingheti" picioru pe frana in viraj...diferenta traictoriei masinii este foarte mare daca ai abs sau nu

Link to comment
Share on other sites

daca avea gume de vara... nu mai conteaza ca avea sau nu viteza...excesiva :), daca ar fi dupa mine...as pune politaii sa verifice dotarile masinilor ca in tari straine, nu poti circula iarna fara gume de iarna, cine stie pe unde te prinde zapada, sau poleiul pe drum si tu esti incaltati in adidasi... nu se poate.. Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Masina cu tractiune fata fabricatie 2008 cu ABS si atat, gume de vara bune, vara afara, un pic ud si subsemnatul la volan. Curba de 90 de grade, viteza aproximata 40 la ora, pieton care imi sare in fata. Pun frana sa evit pietonul, trepideaza frana semn ca ABS-ul lucreaza, pentru o fractiune de secunda rotile spate se blocheaza si derapez ca un berbec, ma opresc la aproximativ 20 de cm de sant.

 

Deci, ce legatura are ABS-ul cu frana si cu curba si cu blocatul rotilor?

Le doresc tarana usoara!...Nu zice nimeni sa nu mergem tare si sa ne simtim eroi. De aia avem multi cai. Insa mare atentie unde ii dezlantuim. Mai cu creier nu ca bizonii.

Link to comment
Share on other sites

The point is: ABS-ul simte cand rotile se blocheaza si decupleaza. Rotile mai intai se blocheaza si apoi actioneaza ABS-ul. La orice producator de auto. este acelasi efect. Ati pus vreodata frana cu pedala prin podea de la sa zicem...180 la ora?...O sa auziti spre surprinderea voastra cum scartaie sacadat si pe rand rotile in timp ce ABS-ul decupleaza. O tractiune 4x4 inteligenta te poate salva pe curbe si un ESP. ABS-ul simplu nu ajuta fix cu nimic pe franare in curba. Te ajuta ca in timpul franarii pe linie dreapta sa poti evita, nu sa iei tu Y x 100 de metrii de curba...si pe asfalt ud.

 

Cel putin din experienta mea.

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce a ajuns pe contrasens, Âşoferului E39-ului a accelerat ĂŽn curbĂŁ.

 

Pai depinde in ce directie era curba, ce zici tu se aplica daca era curba la stanga. Daca era la dreapta, ca sa ajunga pe contrasens insemna sa se duca o data inspre marginea din dreapta, apoi sa incerce s-o redreseze si sa se duca spre stanga.

Link to comment
Share on other sites

Pai in mod cert se blocheaza rotile si la ABS pentru o sutime de secunda. Iar asta la manevre care implica forte centrifugice mari (direct proportionale cu viteza) e de ajuns sa derapezi.

 

Apropo, chiar mi s-a intamplat de 1 Decembrie. Mergeam dinspre Cluj spre Turda si in primul viraj de 90 grade la dreapta dinspre Cluj spre Turda (si primul in care sunt parapeti de beton pe mijlocul drumului), am intrat cam tare 120-130 kmh avand in vedere ca era uda soseau si banuiesc ca a prins consistenta apa pt ca era dimineata la 9:00 (my bad) :)

 

Cu tot DSC-ul din lume am derapat, desi ma asteptam sa derapez doar putin si sa ma tina DSC-ul. Nu a fost asa, deja fundul nu-mi mai era aliniat cu directia de mers cu vreo 10 grade si am inceput sa "mesteresc" din volan ca "speedy gonzalez" sa redresez. Nu a fost nevoie decat de 2 manevre pt ca intr-adevar a intrat si DSC-ul dupa prima manevra si m-a ajutat si el sa ma redresez.

 

Lectia pentru mine, ca si proapsat posesor de masina cu DSC: DSC-ul e bun la viteze mici - pana in 70-80 kmh, daca fortele implicate sunt mari, peste 100 kmh e egal cu zero.

 

Sa se odihneasca in pace (si noi cei vii sa invatam ceva) !

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.