Jump to content

E90/E91-mici secrete


IulianC

Recommended Posts

  • 2 months later...

Este vorba de cheia "valet" care se introduce in macheta aia care ai gasit-o tu.

 

Iti pun o poza sa vezi despre ce e vorba, asa am gasit si eu in torpedou, proprietarul mi-a zis ca nu stie nimic de cheia de plastic, cu aceasta cheie (exact ca in poza de mai jos) poti porni masina, are chip in ea.

Link to comment
Share on other sites

Eu am doar partea mai mare a cheii, nu si cheia care intra inauntru (ca cea din poza ta).La o adica am doar o parte din aceasta cheie "valet".Am nevoie si de cheia (cea identica cu aia de usa care se afla in interiorul cheii maisinii) pentru a o porni sau doar forma aia de plastic? Edited by Exilong999999
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Salut baieti! Sunt nou pe acest club( Forum). Am si eu o problema cu masina. Mi am cumparat de curand un Seria 3 touring break din 2009 si am o problema cu ea. Aceasta problema fiind urmatoarea: in timp ce merg cu masina fara sa accelerez incepe sa o ia razna turometrul ba in sus ba in jos asta undeva pe la 1300 si se misca si masina aiurea , are niste oscilatii odata cu turometrul... Ma puteti ajuta si pe mine cu o parere?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

https://blog.bavauto.com/14113/bmw-how-to-properly-install-driveshaft-flex-disc-giubo/

 

 

stie cinvea cum se numeste in lb romana piesa respectiva ?

 

 

am un N47 2008 177CP de cateva luni, masina ok, spatioasa, o placere sa o conduc fata de vechiul VW Golf, defapt nici nu exista comparatie intre ele :)

Am luat-o la 230 mii km, si cum mi-a sosit in tara am si schimbat distributia, mecanicul mi-a zis ca si volanta trebuie schimbata si am schimbat-o, amortizoare spate, placuta frana spate.. Pana acum cam 6000-6500lei investiti pe langa cei 6500 euro platit pt achizitie.

Dar nu ma vait, si nu imi pare rau ca am cumparat-o, din contra, iubirea este din ce in ce mai puternica cu fiecare zi petrecuta alaturi de ea :)))

De ceva timp am observat niste trepidatii atunci cand cand accelerez in treapta 2 sau 3, cred ca erau de la inceput prezente dar nu mi-am dat eu seama de prezenta lor.

Am zis ca sunt cauciucurile runflat de vine si le-am schimbat, am zis ca sunt anvelopele de iarna de vina si le-am schimbat cu cele de vara, luate de noi.

Normal, am fost inainte si la 2-3 service-uri locale si toti au dat din umeri, nu stiu, nu se pricep, sa o pun pe elevator sa vada, ba ca sunt jentile strambe, ca amortizoarele trebuiesc schimbate, ba rotile de iarna, bla bla bla

Defectul persista si ma deranjeaza.

Am urmarit/citit cateva forumuri de specialitate plus youtube, si am ajuns la concluzia ca problema ar fi de la "Driveshaft Flex Disc (Giubo)"

Link to comment
Share on other sites

 

stie cinvea cum se numeste in lb romana piesa respectiva ?

 

 

De ce vrei sa stii cum ii spune in romana?

Orice dealer de piese stie despre ce e vorba. Toate BMWurile au asa ceva.

 

Ai inspectat bucsele guibo? Sunt intregi cat de cat? ..mici crapaturi sunt si la a mea, dar are 400k km; nu vibreaza nimic.

Cand a umblat mecanicul sa schimbe volantul, ambreiajul.. (bla, bla..) a marcat precis pozitia suportului-rulment ce sustine cardanul inainte sa il miste din locul lui?

A fost vreodata cardanul desfacut in doua? Daca nu este pus la loc exact cum a fost imbinat, apar vibratii pentru ca e balansat in fabrica.. e f.greu de rebalansat..

Cred ca ti-am pus niste intrebari la care nu stii raspunsul pentru ca nu ai fost de fata, iar daca ai fost la un mecanic necunoscator de aceste lucruri acum acum e prea tarziu..

Dar ce am spus mai sus poate fi o cauza a vibratiilor si desigur si bucsele guibo vor avea viata mai scurta cand vibratii sunt in cardan; se transmit pe toate piesele legate de el.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

De ce vrei sa stii cum ii spune in romana?

Orice dealer de piese stie despre ce e vorba. Toate BMWurile au asa ceva.

 

Ai inspectat bucsele guibo? Sunt intregi cat de cat? ..mici crapaturi sunt si la a mea, dar are 400k km; nu vibreaza nimic.

Cand a umblat mecanicul sa schimbe volantul, ambreiajul.. (bla, bla..) a marcat precis pozitia suportului-rulment ce sustine cardanul inainte sa il miste din locul lui?

A fost vreodata cardanul desfacut in doua? Daca nu este pus la loc exact cum a fost imbinat, apar vibratii pentru ca e balansat in fabrica.. e f.greu de rebalansat..

Cred ca ti-am pus niste intrebari la care nu stii raspunsul pentru ca nu ai fost de fata, iar daca ai fost la un mecanic necunoscator de aceste lucruri acum acum e prea tarziu..

Dar ce am spus mai sus poate fi o cauza a vibratiilor si desigur si bucsele guibo vor avea viata mai scurta cand vibratii sunt in cardan; se transmit pe toate piesele legate de el.

 

 

Multumesc mult pt ajutor, asta in primul rand!

Mentionez ca nici-un mecanic nu mi-a zis ca ar fi de la busele guibo, si din acest motiv niciodata nu le-am verificat daca sunt sau nu ok.

Si da, cand mi-a fost schimbata distributia , volantul etc n-am stat langa mecanic, si chiar daca stateam normal ca nu stiam daca e ok sau nu ce face acolo, asta legat de marcarea pozitiei suportului rulment ce sustine cardanul.

Operatia de schimbarea distributie cu motorul scos de tot si ulterior si schimbarea volnatului a durat cel putin 10-12ore munca, asta din ce mi-a zis mecanicul.

Daca vibratiile sunt din cardan de ce e pre tarziu acum? Nu se mai poate regla balansul respectiv? Ce presupune asta?

 

Dupa cum am mentionat vibratiile sunt puternic prezente atunci cand apas mai tare pedala de acceleratie in treapta 1 sau 2, uneori se resimt si in caroserie.

Daca plec usor de pe loc, sau daca am peste o anumita viteza vibratiile nu-si mai fac aparitia.

Oricum nu mi se pare ok deloc, chiar deloc. Vreau neaparat sa rectific defectul.

Link to comment
Share on other sites

 

Dupa cum am mentionat vibratiile sunt puternic prezente atunci cand apas mai tare pedala de acceleratie in treapta 1 sau 2, uneori se resimt si in caroserie.

Daca plec usor de pe loc, sau daca am peste o anumita viteza vibratiile nu-si mai fac aparitia.

Oricum nu mi se pare ok deloc, chiar deloc. Vreau neaparat sa rectific defectul.

Parerea mea este sa deschizi un topic nou pentru ca problema ta nu ar face parte din mici secrete... ci merita topic dezbatut; mai ales ca bag seama ca iti place sa explici in multe cuvinte si poate face topicul neinteresat pentru ca PROBLEMA ta fiind complexa se poate lejer intinde pe pagini, intelegi?..

 

Asadar postez aici ultima idee pe problema care o intampini.

Uita-te pe linkul de mai jos unde explica ce si cum se procedeaza cand se schimba rulmentul care sustine cardanul, fapta care necesita demontarea suportului rulment ca si a cardanului.

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm

Mentioneaza acolo clar ca trebuie demontat.. cardanul. Te asigur pe cardan sunt niste placute (ca pe jantele rotilor) cu rolul precis de a balansa/contrabalasa orice dezechilibru din rotirea cardanului.

Iar reechilibrarea daca e dezechilibrat acum implica demontarea extrem de frecventa a bucselor guibo, demomtarea suportului rulment care si el este pozitionat doar intr-o anumita pozitie (strans) care daca si ea nu e cunoscuta din fabrica e o intreaga "invartire in jurul cozii" care nu prea o sa aiba succes. Ori poti sa fii sigur ca nu gasesti nicaieri (decat in fabrica!) un loc unde sa se faca rebalansarea cardanului.

Sa fiu tu, daca ar fi as cauta undeva un cardan care stii sigur si cu garantia ca nu vibreaza, il pui sus si gata. Pozitia rulmentului ar putea fi ne-esetiala.. oarecum.

 

Oricum, o alta cauza a vibratiei ar putea fi si bucsele-suport ale diferentialului, dar sa credem ca nu, pentru ca asta implica coborarea diferentialului; practic demontarea puntii-spate sa poti da jos suportul diferentialului si apoi date bucsele jos si pus altele aftermarket.

Sa speram ca problema nu e de acolo.

 

Urca masina pe un elevator, da scutul cardanului jos si poti sa vezi daca bucsele guibo sunt ok sau chiar daca pozitia suportului-rulment a fost marcata (inainte) dupa ce faci tu insuti marcajul tau, sa fii sigur ca macar il pui la loc cum l-ai gasit.

Cand o sa ajungi la rulment o sa vezi cat de mult se poate pozitiona in alte pozitii, suportul lui avand gauri destul de mari..

Pana si bucsele guibo se monteaza intr-o anumita pozitie pentru fiabilitate si alte alea.. Sunt niste mici sageti pe partea din afara a bucsei. Aceea este directia in care se baga (trebuie sa stea bagat) surubul iar piulita pe capat, evident..

 

Atat.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult !

Nu cred ca este nevoie sa deschid alt topic, explicatiile primite sunt mult mai clare fata de cele primite pana acum in orice service.

Mai mult ca sigur cred ca am sa caut sa cumpar un alt cardan, sper sa fie cu noroc.

revin cu un info si daca rezolv problema si daca nu.

Edited by SmoK3r
Link to comment
Share on other sites

Nu au legĂŁturĂŁ avertizarea și cifrele. Avertizarea e pentru cĂŁ ai o eroare raportatĂŁ. Cifrele sunt legate de Trip Meter. Le poți reseta tu, adițional fațĂŁ de CB, ai ca la toate mașinile posibilitatea sĂŁ ții evitența KM parcurși acolo, pe un interval mai lung puțin.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Salut!!! Sunt nou pe grup, si am sa va adresez cateva intrebari legate de seria 320d e 90 si 530d e60 voi fi pentru prima oara posesor de bmw si sunt indecis între aceste modele insa m-ar interesa si defectele si calitățile acestor modele si la ce ar trebui să fiu atent cand voi cumpara unul din aceste modele . Va multumesc anticipat. Edited by Catalin Enache
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.