Jump to content

probleme cu partea electrica


alextrust

Recommended Posts

am mai scris aici pe forum despre problema pe care o am. si nu stiu cum sa o rezolv.

 

am o problema la partea electrica.. prima data mi sa dus claxonul.. dupa care a urmat alarma(merge dar nu mai suna), si acum am o problema si mai mare, tot ce inseamna lumini pe contact au o licarire cam la o secunda.. (asta se intampla numai la stopuri faza scurta si pozitii, in bord toate luminile func. normal), chestia ciudata este ca daca dau lunga nu mai licare nimic. eu merg cu lunga data in jos de o luna de zile:) si am inceput sa prefer sa nu merg noaptea. Am dus masina la service si dupa 4 ore de cautari pe la toate firele posibile mi-au zis ca cica ar fii din calculatorul de retea(nu stiam ca exista asa ceva) si ca cel mai bine ar fii sa ma duc la o reprezentanta BMW pt ca ei nu se baga la ce nu stiu. (era o rept. peugeot) acum eu vreau sa aflu daca acel calculator se repara, sau se schimba si cam la cat sa ma astept ?

Link to comment
Share on other sites

Eu am mai scris pentru un raspuns mai exact sa se scrie modelul masini si anul de fabricatie asa cel putin eu stiu ceva despre masina.Sigur ca exista si un modul de retea si chiar mai multe la o reprezentanta BMW se poate face o diagnoza si se vede ce are exact daca e numai modulul nu stiu cat costa acolo dar se gasesc si ca sa poti circula regulamentar ar fii bine sa mergi in curand la o reprezentanta.
Link to comment
Share on other sites

Eu am mai scris pentru un raspuns mai exact sa se scrie modelul masini si anul de fabricatie asa cel putin eu stiu ceva despre masina.Sigur ca exista si un modul de retea si chiar mai multe la o reprezentanta BMW se poate face o diagnoza si se vede ce are exact daca e numai modulul nu stiu cat costa acolo dar se gasesc si ca sa poti circula regulamentar ar fii bine sa mergi in curand la o reprezentanta.

66911[/snapback]

 

masina este un 520 i din 97. aici in oras nu am reprezentanta.. cem mai apripiat oras este buc.

Link to comment
Share on other sites

am mai scris aici pe forum despre problema pe care o am. si nu stiu cum sa o rezolv.

 

am o problema la partea electrica.. prima data mi sa dus claxonul.. dupa care a urmat alarma(merge dar nu mai suna), si acum am o problema si mai mare, tot ce inseamna lumini pe contact  au o licarire cam la o secunda.. (asta se intampla numai la stopuri faza scurta si pozitii, in bord toate luminile func. normal),  chestia ciudata este ca daca dau lunga nu mai licare nimic.  eu merg cu lunga data in jos de o luna de zile:) si am inceput sa prefer sa nu merg noaptea.  Am dus masina la service si dupa 4 ore de cautari pe la toate firele posibile mi-au zis ca cica ar fii din calculatorul de retea(nu stiam ca exista asa ceva) si ca cel mai bine ar fii sa ma duc la o reprezentanta BMW pt ca ei nu se baga la ce nu stiu. (era o rept. peugeot) acum eu vreau sa aflu daca acel calculator se repara, sau se schimba si cam la cat sa ma astept ?

66821[/snapback]

Vezi daca ai sigurantele bune si eventual cu un creion de tensiune de 12 volti, masoara tensiunile la ce zici tu ca nu-ti merge...eventual verifica si releele pe care le gasesti...(ca ai si la faruri si la claxon :) ), poate cine stie? si uita-te la conexiunile care vin/pleaca din cutia cu sigurante si la papucii lor...cam ciudate simptomele... :) ar trebui luate comutatoarele de la faruri la verificat...daca le ajung si pleaca tensiunile (ai acolo plus permanent, plus prin contact, posibil si plus de la pozitii (daca e iluminat butonul), masa, plecarile(2x pozitii(pt ca ai separate pozitiile pe stanga si pe dreapta :) ), faza scurta, faza lunga) etc)

Sau mergi la reprezentanta si poate s-or pricepe aia....la calculatorul de retea?!

Apropos...mai era cineva caruia i-au sters acumulatorul de paraziti..asa sa fie si cu calculatorul de retea :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sau mergi la reprezentanta si poate s-or pricepe aia....la calculatorul de retea?!

Apropos...mai era cineva caruia i-au sters acumulatorul de paraziti..asa sa fie si cu calculatorul de retea  :blink:

67157[/snapback]

 

 

Dupa cate am inteles, asa i s-a spus la service-ul respectiv.Stiu ca toti ne pricepem foarte bine la masini ,dar sa nu exageram cu ... gluma . :)

 

Calculator de retea?Cred ca era vorba de computerul pentru lumini :)

Link to comment
Share on other sites

Vezi daca ai sigurantele bune si eventual cu un creion de tensiune de 12 volti, masoara tensiunile la ce zici tu ca nu-ti merge...eventual verifica si releele pe care le gasesti...(ca ai si la faruri si la claxon :) ), poate cine stie? si uita-te la conexiunile care vin/pleaca din cutia cu sigurante si la papucii lor...cam ciudate simptomele... :) ar trebui luate comutatoarele de la faruri la verificat...daca le ajung si pleaca tensiunile (ai acolo plus permanent, plus prin contact, posibil si plus de la pozitii (daca e iluminat butonul), masa, plecarile(2x pozitii(pt ca ai separate pozitiile pe stanga si pe dreapta :) ), faza scurta, faza lunga) etc)

Sau mergi la reprezentanta si poate s-or pricepe aia....la calculatorul de retea?!

Apropos...mai era cineva caruia i-au sters acumulatorul de paraziti..asa sa fie si cu calculatorul de retea  :blink:

67157[/snapback]

 

 

mai, asa a zis electricianul de la service. nu sunt persoana care se duce sa bage lichid de parbriz la service and nici aia care face schimbul de ulei in spatele blocului. nu ma pricep la nimic pe partea mecanica sau electrica, nu stiu denumirile si sincer nici nu m-ar interesa, decat atunci cand sunt probleme. am postat topicul in speranta ca cineva a avut aceeasi problema si poate sa imi spuna exact ce are.. pt ca i-mi este greu sa ma duc la bucuresti al reprezentanta sa ii faca un diagnostic dupa care sa ma duc iar sa schimbe sau sa repare ce cred ei de cuviinta. mai este si o problema. daca este acel calculator.. nu cred eu in repararea lui la o reprezentanta. ca nu stau aia sa schimbe placi si doide.. asa ca trebuie comanda. Toti stim ca firmele care aduc piese au un adaos de 300% si eu daca stiu problema pot comanda piesa mult mai ieftin din germania. de exemplu un far audi a3 2002 la o firma de piese este 17 milioane. Eu le-am cumparat pe amandoua farurile la 280 euro cu tot cu schipping. de la o firma care produce sub licenta faruri audi din ger. daca calculatorul asta este sa zicem 5 6 sute euro la sunt sigur ca il pot gasii in 200 nou nout . chestia e .. numai sa stii cum se numeste in germana si sa il cauti pe net.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Si nu cred ca nu are relee...poate nu le-ai gasit :)

70600[/snapback]

 

 

Da ,ai dreptate,nu le-am gasit. :)

 

 

 

Edit:

 

 

"au rolul lor de protectie...atat al firelor de prin bord(al celor care vin la comutatoare) cat si al comutatoarelor."

 

 

Uite,la asta nu m-am gandit.Deci asta face un releu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Da ,ai dreptate,nu le-am gasit.  :)

Edit:

"au rolul lor de protectie...atat al firelor de prin bord(al celor care vin la comutatoare) cat si al comutatoarelor."

Uite,la asta nu m-am gandit.Deci asta face un releu :blink:

70604[/snapback]

Un releu tine locul unui comutator de putere-adica cu un curent/tensiune mici se pot comanda curenti/tensiuni mari. Daca mai tii minte la troleibuze, in spatele soferului erau niste cutii-dulapuri in care se auzeau tot felul de click-uri...ei bine acolo erau releele comandate de piciorul soferului (adica de pedala de acceleratie...), relee care erau comandate cu 24 volti si 0,5 amperi de la acumulatori si dirijau curentul si tensiunea aia imensa de la captatori la motoarele de propulsie.

La noi pe auto se comanda cu un curent mic un curent mare, pentru ca tensiunea este aceeasi (12-14V)...bine, sunt si exceptii (la xenoane, aprinderi speciale etc.)

Sa revenim...eu am relee inclusiv pe claxon (fanfaren scrie pe cutiuta) si asta inca din 1987... :) desi si modelele mai in varsta au asa ceva...

Daca stii tu la Daciile mai vechi daca puneai becuri cu halogene...in scurt timp mirosea a incins si blocurile de lumini deveneau inutilizabile..ca sa nu mai zic de fire topite, asta pt ca ele nu suportau curentul foarte mare solicitat de becurile alea(2x100w asta insemna cam 2x8 A!!! fata de becurile obisnuite 2x45w adica 6-7 amperi pe ambele becuri (stanga -dreapta)). Eu am avut Dacie dar nu mi s-a topit blocul de lumini pt ca mi-am pus relee :) si astfel cu un curent extrem de mic (un sfert dintr-un amper adica 0,2 A) comandam releele prin care trecea curentul acela imens de peste 15 amperi :).

Daca observi prin manunchiul de fire pe care-l ai prin masina vei vedea sectiuni diferite la cabluri (adica grosimi diferite) in functie de consumatorul pe care-l alimenteaza. Cel mai gros il vei vedea la demaror :) si printre cele mai subtiri la senzorii de pe motor/cutie de viteze/diferential :)

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Daca mai tii minte la troleibuze, in spatele soferului erau niste cutii-dulapuri in care se auzeau tot felul de click-uri...ei bine acolo erau releele

70692[/snapback]

 

Pai cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare ! Acum unde sant releele alea multe si mari de la troleibuze ?

Probabil ca au fost inlocuite cu dispozitive de comutatie statica :blink: . Deci tranzistoare, tiristoare si alte cele.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Un releu tine locul

70692[/snapback]

 

 

Mersi pentru lectie! :blink:

 

Cat despre relee,le caut si acum :)

 

 

Edit:

 

"inclusiv pe claxon (fanfaren scrie pe cutiuta"

"vei vedea sectiuni diferite la cabluri (adica grosimi diferite)"

 

Probabil esti obisnuit sa vorbesti cu idioti de dai explicatii de genul asta :)

Multumesc pentru apreciere :)

post-66-1140827459_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru lectie! :blink:

 

Cat despre relee,le caut si acum :)

Edit:

 

"inclusiv pe claxon (fanfaren scrie pe cutiuta"

"vei vedea sectiuni diferite la cabluri (adica grosimi diferite)"

 

Probabil esti obisnuit sa vorbesti cu idioti de dai explicatii de genul asta :)

Multumesc pentru apreciere :)

70785[/snapback]

Sorry pentru concluzie...nu am facut decat sa-mi etalez cunostintele de germana :)

Si, pls, nu uita ca netul e deschis tuturor...deci eu dau explicatiile la modul generalist, pentru toti....Eu nu subestimez pe nimeni...stiu ca am probleme cu modul in care sunt inteles in explicatii si incerc sa le dau cat mai detaliate, pentru a nu exista confuzii :) Stiu f multe chestii despre electrica/electronica si cateodata imi vine sa-l invit pe respectivul cu probleme sa-i repar eu insumi masina decat sa dau atatea explicatii si interpretari...

Inca o data, scuze ca te-am facut sa ajungi la concluziile alea...

Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare  ! Acum unde sant releele alea multe si mari de la troleibuze ?

Probabil ca au fost inlocuite cu dispozitive de comutatie statica  :) . Deci tranzistoare, tiristoare si alte cele.

70781[/snapback]

Din cate stiu eu...releele sunt foarte greu de inlocuit, insa nu imposibil..deoarece tiristoarele, daca lucreaza in curent continuu, se blocheaza...tranzistoarele se incalzesc proportional cu curentul care le strabate...deci ca gabarit si functionalitate...eu zic sa mai cauti releele...

Nu exclud totusi posibilitatea ca eu sa ma insel si sa nu mai fie relee electromagnetice, ci relee statice/electronice cu tranzistoare mos-fet sau unijonctiune. Nu le poti sti pe toate :blink:

E totusi BMW.

Releele le gasesti dupa zgomotul pe care-l fac la aclansare/declansarea lor :)...deci, totusi succes.

Si nu mai trageti repede concluzii....ca netu e plin de BMW-listi care abia stiu sa scrie....si care, poate, apreciaza nivelul explicatiilor pe care le gasesc. :)

PS: din foto se vad niste ty/tr de medie putere..alea sa fie de la rl statice? Adica sa vina BMW cu ditamai curentii de comanda ai becurilor halogen/xenon sau, banuiesc, e numai interfata acolo...sa ma interesez, e chiar bine de stiut...PLS, posteaza si o foto din fata a butoanelor...ms

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

a nu exista confuzii :blink: Stiu f multe chestii despre electrica/electronica si cateodata imi vine sa-l invit pe respectivul cu probleme sa-i repar eu insumi masina decat sa dau atatea explicatii si interpretari...

Inca o data, scuze ca te-am facut sa ajungi la concluziile alea...

70894[/snapback]

 

 

Am glumit si eu,nu m-am suparat :)

 

 

In poza este modulul pentru lumini fara....relee :)

Link to comment
Share on other sites

Am glumit si eu,nu m-am suparat :)

In poza este modulul pentru lumini fara....relee :blink:

70902[/snapback]

Rasuflu usurat...nu am intentia asta fata de nimeni din acest forum sau de oriunde :)...k, poate ne vedem sa dau o bere..desi eu nu beau..ca mai tot timpul sunt cu masina...adica cu BMW-ul :)

Sa inteleg ca ai gasit si niscavai relee clasice?

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.