Jump to content

Problema cu pornirea la un e36 318is


Recommended Posts

Salut! de cateva zile a aparut o probelma bizara la pisica mea. a inceput sa-mi faca dintr-o data o singura data, apoi din ce in ce mai des. e ca si cum nu recunoaste cheia, cand incerc sa pornesc nu se intampla absolut nimic, nici un zgomot, nici electromotor, nimic complet. (in pozitia 2 a cheii totul e in regula, toate becurile ard, toate indicatoarele, nici o eroare, apoi cand invart cheia sa porneasca se comporta la fel doar ca nu ivarte electromotorul si nu scoate nici macar un chitz de sunet) am verificat de la baterie la toate sigurantele si releele si nimic. in final daca o pornesc impinsa apoi merge cheia...mi-a mers dupa prima oara 3 zile apoi 1 zii si acum mi-a facut de 3 ori in aceasi zi. nu sunt 100% sigur dar in proportie de 80% e ca am imobilizer. este vreo alta solutie inafara de vizita la reprezentanta? daca stie cineva ceva legat de subiectul asta il rog mult sa-mi lase niste detalii! si inca o chestie tot am citit pe net ca e36-le modelul din 96 in sus (cu motorul de 1.9, la 318is) are interfata OBD 2, si a mea e din 96, cu motor de 1.9 dar nu are obd 2 ci mufa aia rotunda sub capota...de unde as putea face rost de un cablu adaptor din obd1 la obd2?

 

multumesc mult!

cu stima,

Alex V.

Link to comment
Share on other sites

am verificat inclusiv mufa de la obd. am fost si la electrician. mi-a spus ca ar trebui sa dea jos electromotorul. apoi s-a mai gandit putin si mi-a zis totusi sa o pun pe tester...si el destul de nesigur ce poate fi, ca e undeva la mijloc...inca nu am gasit un lucru care sa cauzeze asta..s-a intamplat si pe frig si pe cald, si la interval scurt si la interval lung...deci nu are legatura cu timpul ori temperatura dar cu ceva tot trebuie sa aibe legatura. cateodata merge toata ziua alteori deloc cum am patit azi, jumatate de zi am mers fara probelem dupa care a inceput si nu a pornit deloc, apoi iara a mers. am porniot-o si am oprit-o pe loc de vreo 10 ori...cu full ciclu.
Link to comment
Share on other sites

ba da, chair am dat-o de pamant umpic inainte sa se intample...dar asta tot nu explica de ce dupa ce o pornesc manual ea merge fara probleme si inainte nu, si chiar am incercat sa ma joc cu cheia, am scos bateria am suflat am presat, dar nimic, apoi dupa ce am impins-o a mers... Edited by Alex E36
Link to comment
Share on other sites

Problema ta e mai degraba din electromotor, nu din imobilizator. Daca zici ca pleaca impinsa si merge ok pe urma. Nu sunt sigur 100% de ce face imobilizatorul ca nu stau sa-l studiez pe google dar la majoritatea masinilor iti taie gazul, sau scanteia, in nici un caz nu-ti taie curentul la electromotor.
Link to comment
Share on other sites

am verificat inclusiv mufa de la obd. am fost si la electrician. mi-a spus ca ar trebui sa dea jos electromotorul. apoi s-a mai gandit putin si mi-a zis totusi sa o pun pe tester...si el destul de nesigur ce poate fi, ca e undeva la mijloc...inca nu am gasit un lucru care sa cauzeze asta..s-a intamplat si pe frig si pe cald, si la interval scurt si la interval lung...deci nu are legatura cu timpul ori temperatura dar cu ceva tot trebuie sa aibe legatura. cateodata merge toata ziua alteori deloc cum am patit azi, jumatate de zi am mers fara probelem dupa care a inceput si nu a pornit deloc, apoi iara a mers. am porniot-o si am oprit-o pe loc de vreo 10 ori...cu full ciclu.

 

Probabil este electromotorul defect sau un cablu slabit, de la masa, de la electromotor...

Cand nu porneste este mai simplu sa verifici daca electromotorul primeste curent.Bine, exista si varianta sa dai electromotorul jos, de proba :)

Link to comment
Share on other sites

Problema ta e mai degraba din electromotor, nu din imobilizator. Daca zici ca pleaca impinsa si merge ok pe urma. Nu sunt sigur 100% de ce face imobilizatorul ca nu stau sa-l studiez pe google dar la majoritatea masinilor iti taie gazul, sau scanteia, in nici un caz nu-ti taie curentul la electromotor.

 

am verificat in manual si imobilizerul taie tot: electromotor, injectie si scanteie.

 

nu reusesc sa gasesc unde e pozitionat electromotorul si cum ajung la el. defapt numa pe rampa pot ajunge la el, nu?

 

dar revin, daca electromotrul ar fi de bai ar trebui sa se intample aleator nu? ei eu dupa ce am pornit-o pot sa o repornesc de 100ori...doar dupa ceva timp de stat face figura...

Link to comment
Share on other sites

Problema ta e mai degraba din electromotor, nu din imobilizator. Daca zici ca pleaca impinsa si merge ok pe urma. Nu sunt sigur 100% de ce face imobilizatorul ca nu stau sa-l studiez pe google dar la majoritatea masinilor iti taie gazul, sau scanteia, in nici un caz nu-ti taie curentul la electromotor.

 

am verificat in manual si imobilizerul taie tot: electromotor, injectie si scanteie.

 

nu reusesc sa gasesc unde e pozitionat electromotorul si cum ajung la el. defapt numa pe rampa pot ajunge la el, nu?

 

dar revin, daca electromotrul ar fi de bai ar trebui sa se intample aleator nu? ei eu dupa ce am pornit-o pot sa o repornesc de 100ori...doar dupa ceva timp de stat face figura...

vezi mufa aia alba care vine dupa contact ori oschimb ori scot cablu negru si ii dai minus..99% asta e problema...daca nu cumva electro motorul e dus..

Link to comment
Share on other sites

vezi mufa aia alba care vine dupa contact ori oschimb ori scot cablu negru si ii dai minus..99% asta e problema...daca nu cumva electro motorul e dus..

 

poti sa fi putin putin mai explicit si sa mai repeti odata ce sa fac cu cablu din mufa ca nu-s sigur ca am inteles! ms!!

Link to comment
Share on other sites

problema s-a agravat. astazi am fost pana la BMW dar nici nu mi-am putut face programare ca cica nu erau baietii acolo (pe la ora 17:10). oricum, un mecanic deacolo dupa ce i-am explicat repede cum sta treaba tot ce mi-a zis ii ca poate fi de la o bobina de recunoastere de la immobiliser si ca ala costa mai mult ca masina mea :|. nha oricum, acum e umpic mai grava situatia deoarece dupa ce am ajuns acasa am tot pus contactul sa aud exact ce se intampla inainte sa porneasca, si fara sa o pornesc am facut asta de vreo 3-4 ori de fiecare data cu putina pauza intre ele si de fiecare data s-a auzit pompa de benzina din spate de la rezervor cum se initializeaza. a 5-a oara nu s-a mai auzit nimic, apoi am incercat sa o pornesc si nimic. tare as vrea sa fie doar pompa de benzina dar precum ma gandesc si daca ea e de vina masina tot ar trebui sa invarta electromotorul, corect? am incercat si cu cheia de rezerva si la fel. am incercat si metoda lui heavystormer dar nu am gasit nici o mufa alba in zona de sub volan. era doar o mufa gri care intra intr-o protectie alba ce semana cu o mufa dar avea doar 2 fire maro la un capat si inca unu maro si unul de alta culoare la celalat.

 

am intrebat la bmw si mi-au spus ca nu se poate dezactiva immobiliserul deoarece e integrat in ecu :| ceea ce e nasol rau.

 

orice alte informatii sunt binevenite! maine ma duc sa ma programez si sa fac diagnoza, cine stie poate am noroc :)

Link to comment
Share on other sites

esti 100% sigur ca nu e de la imobilizator?

 

am fost si la service unde ma duc si ii cunosc bine pe mecanici, dar nu au ce sa-mi faca deoarece mai mult ca sigur e ceva electronic. am fost si la electrician si el mo trimis sai fac diagnoza...ceea ce maine ma duc sa ma programez...dar caut o modalitate temporatra de pornire deoarece nu am tot timpu 2 baieti in buzunar sa ma impinga...

Link to comment
Share on other sites

esti 100% sigur ca nu e de la imobilizator?

 

am fost si la service unde ma duc si ii cunosc bine pe mecanici, dar nu au ce sa-mi faca deoarece mai mult ca sigur e ceva electronic. am fost si la electrician si el mo trimis sai fac diagnoza...ceea ce maine ma duc sa ma programez...dar caut o modalitate temporatra de pornire deoarece nu am tot timpu 2 baieti in buzunar sa ma impinga...

 

Imobilizatorul intrerupe scanteia si alimentarea cu benzina.Daca impingi masina si porneste, inseamna ca motorul are si scanteie si benzina.

Tu nu esti 100% sigur ca nu este de la imobilizator?

Link to comment
Share on other sites

da, ai dreptate, si eu tot la asta ma gandeam ca e absurd...dar altceva sincer nu pot sa-mi explic. deoarece un contact intrerupt nu poate fi. ca atunci ar fi aleator...si nu doar dupa ce masina face o pauza. oricum sper sa dibuim pe tester. o eventuala parere de la tine ce ar putea fi?, daca vrei, daca nu, e inr egula si iti multumesc f mult de raspunsuri!
Link to comment
Share on other sites

da, ai dreptate, si eu tot la asta ma gandeam ca e absurd...dar altceva sincer nu pot sa-mi explic. deoarece un contact intrerupt nu poate fi. ca atunci ar fi aleator...si nu doar dupa ce masina face o pauza. oricum sper sa dibuim pe tester. o eventuala parere de la tine ce ar putea fi?, daca vrei, daca nu, e inr egula si iti multumesc f mult de raspunsuri!

 

Am scris mai sus.

Daca este intermitent poate fi de la electromotor, poate fi cablul de masa de la motor slabit,...

Trebuie sa verifice cineva cand nu porneste, ce se intampla, nu cred ca iti poate spune cineva de pe forum exact ce problema exista.

Link to comment
Share on other sites

din ce descrii tu .,,,ca dai la cheie si nu se intampla nimic ... pare undeva un contact imperfect ..probabil cand o impingi se misca si face contact /..cand mai face asa ..roaga pe cineva sa-ti dea curent prin cabluri ...Si un prieten a patit la E36 acelasi simptom ..pornea numai impinsa si de fapt era bateria muci ..ulterior a aflat ca nu incarca alternatorul bine dar intre timp a luat baterie noua ..In fine ..macar poti incerca ..Succes!
Link to comment
Share on other sites

din ce descrii tu .,,,ca dai la cheie si nu se intampla nimic ... pare undeva un contact imperfect ..probabil cand o impingi se misca si face contact /..cand mai face asa ..roaga pe cineva sa-ti dea curent prin cabluri ...Si un prieten a patit la E36 acelasi simptom ..pornea numai impinsa si de fapt era bateria muci ..ulterior a aflat ca nu incarca alternatorul bine dar intre timp a luat baterie noua ..In fine ..macar poti incerca ..Succes!

 

ok dar lui macar facea "mac" electroimotorul ca si eu ampatit sa raman fara si electromotorul face mac si apoi se tot reseteaza bordu ca nu are destul curent. dar la mine nu face nimic, nici pompa de benzina nu se initializeaza.

 

iar cat despre alternator oricum trebuie sal verific deoarece am observat cateodata cand apas umpic pedala (stand pe loc) se intensifica luminile de la faruri si proiectoare...dar asta poate fi si din cauza muzicii (400W reali doar). dar acu vreo 2 luni am verificat alternatorul si era ok, dadea 12-14 volti si masina mergea si fara baterie...am lasato vreo 2-3 min fara baterie si a mers fara probleme.

Edited by Alex E36
Link to comment
Share on other sites

din ce descrii tu .,,,ca dai la cheie si nu se intampla nimic ... pare undeva un contact imperfect ..probabil cand o impingi se misca si face contact /..cand mai face asa ..roaga pe cineva sa-ti dea curent prin cabluri ...Si un prieten a patit la E36 acelasi simptom ..pornea numai impinsa si de fapt era bateria muci ..ulterior a aflat ca nu incarca alternatorul bine dar intre timp a luat baterie noua ..In fine ..macar poti incerca ..Succes!

 

ok dar lui macar facea "mac" electroimotorul ca si eu ampatit sa raman fara si electromotorul face mac si apoi se tot reseteaza bordu ca nu are destul curent. dar la mine nu face nimic, nici pompa de benzina nu se initializeaza.

 

nu facea nimic ...pur si simplu murea complet

era in ultimul hal de descarcata ...nici nu tacanea electromotor nimic ...Nici el nu suspecta bateria ,..am luat sigurantele la verificat .....si a venit unul hai ma sa-i punem cabluri ..De asta zic ..dintr-un accident de multe ori rezolvi problema

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e din electromotor ... mai exact din starter. Asta o stiu de cand aveam dacia.

 

 

Dadeam cheie si nu se auzea nimic, si puteai fi mai multe cauze, firul care duce la electromor intrerupt sau starterul era MORT.

Cu starterul la fel ... cateodata mergea cateodata nu ... pana la urma ajungea sa moara de tot. Tot la fel o porneam impinsa. Starterul e un fel de releu si bobina in acelasi timp, Cand cupleaza are rolul de a trage tija in interior cu destul de multa putere si cu ajutorul unei parghii arunca bendixul (cupleaza electromotorul cu volanta) Dupa ce a cuplat abia atunci iti da curent spre carbunii din electromotor unde incepe sa se invarta toata treaba implicit motorul.

 

Mai exista varianta sa nu aiba carbuni si sa nu inceapa procesul de rotatie, dar in varianta asta se auzea starterul cum cupla, un clanc destul de tare in electromotor, si la fel ... nu invartea nimic.

Uite aici cum arata un electromotor, http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...eferrerid=56200 din cate am vazut e F greu de desfacut, e prins pe cutie si suruburile stea sunt prin spate rau de tot, abia daca poti sa bagi mana.

 

Te asteptam cu vesti sa ne spui de la ce a fost sigur. Oricum eu bag mana in foc ca tot o sa ajungi sa-l dai jos pana la urma.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

multumesc de reply ziemenz! maine ma duc insfarsit la electricianul acela (am gasit un pro in domeniu care cica stie de la ce e si mai exact de la calculator, deoarece semnalul de la contact trece prin calculator si la un bloc de relee si apoi la restul componentelor si ei cred ca deacolo e) care din pacate a fost plecat pana acum. in momentul asta as fi deacord cu tine, deoarece problema precum am spus tot se inrautatesce exponential. acum de multe ori nu mai porneste nici chiar dupa ce o opresc, dar alte ori da, si cand o face o pot pornii de cate ori vreau. apoi mai e o chestie; am incercat alataieri sa o pornecsc impinsa, nu eram numa eu cu inca un prieten si nu am prins mare viteza, nu a pornit din prima. sa oferit un bun samaritean si nea ajutat, dar tot nu a vrut sa o ia, apoi nu mi-a intrat in viteza (a2-a) pur si simplu ceva ma bloca, am bagat-o intr-a-ntaia si apoi am incerca iara dar nimic, iar cand eram cu ea intr-a-ntaia am lasat scurt ambreiajul. apoi dupa ce m-am oprit, a intrat in a 2-a, nervos cum eram am dat la cheie si ghici ce a inceput sa invarta...a pornit putin mai greu dar aia e de la benzina care am tot impinso...si toata povestea asta s-a mai intampalt odata chiar prima data cand mi-a facut figura. si deci in mom asta as putea sa zic ca e de la electromotor, dar cum s-a comportat pana acum nu prea are cum sa fie, de ce? mai zic ce-am observat, tot alaltaieri. era pornita, am oprit-o fara sa scot cheia, am pornit-o de 5 ori fara prob, apoi am scos cheia si am bagat-o iara, si evident murise. nu cred ca poate fi coincidenta...90% ca e problema de electronica si eu acum imi fac griji sa nu se fi stricat si altceva pe parcursul sapt trecute cand tot incercam sa o pornesc. in orice caz maine sper sa aflu si eu si sa se rezolve :)
Link to comment
Share on other sites

gata, s-a rezolvat. nu la electricianul acela de care vb ci la un service care se ocupa mai in special de bm-uri. dupa ce i-am spus simptomele in detaliu electricianul lor a stiut imediat care e problema. desi e un caz mai special a meu, se poate intampla la oricine si s-a intamplat de multe ori sunt sigur si anume periile din electromotor (carbunii). sunt 4 int total iar la mine 2 dintre ele erau aproape gata iar celelalte aproape noi, ceea ce nu e foarte normal si erau originale. electricianul a fost de parere ca desi era piesa originala au fost folosite perii din materiale diferite. oricum imi cer scuze ca m-am incapatanat ca nu se putea sa fie de la electromotor, asa a fost si m-am inselat, i'm guilty :); si ziemenz a avut dreptate. va multumesc de suport si sper daca vi se intampla si voua la fel sa stiti ce sa faceti pe viitor.

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

gata, s-a rezolvat. nu la electricianul acela de care vb ci la un service care se ocupa mai in special de bm-uri. dupa ce i-am spus simptomele in detaliu electricianul lor a stiut imediat care e problema. desi e un caz mai special a meu, se poate intampla la oricine si s-a intamplat de multe ori sunt sigur si anume periile din electromotor (carbunii). sunt 4 int total iar la mine 2 dintre ele erau aproape gata iar celelalte aproape noi, ceea ce nu e foarte normal si erau originale. electricianul a fost de parere ca desi era piesa originala au fost folosite perii din materiale diferite. oricum imi cer scuze ca m-am incapatanat ca nu se putea sa fie de la electromotor, asa a fost si m-am inselat, i'm guilty :); si ziemenz a avut dreptate. va multumesc de suport si sper daca vi se intampla si voua la fel sa stiti ce sa faceti pe viitor.

 

Numai bine!

buna alex aceeasi problema am avut o si eu cu carbunii de la electromotor, dar ca un sfat prietenesc ti as spune sa verifici si contactul electric pt ca e posibil pe viitor sa ti reapara problema si nu va mai fi de acolo!eu am schimbat carbunii si cateva zile a pornit bine pe urma a reaparut aceea defectiune si nu mai era de la carbuni ci de la acel contact electric din spatele contactului principal!!;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.