Jump to content

E34 525i 24V (1992)


Piovra

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai exteriorul e cat mai stock posibil. Mai stock de atat nu cred ca se poate. :)

Daca n-as fi vopsit-o ar fi fost chiar petarda la exterior, avea multe defecte care au fost facute la tinichigerie. Se mai vede ca n-a fost indreptata calumea prima oara dupa accidentul acela din spate. Se vede la cum sta stopul stanga spate, sta un pic stramb. Dar asta e un detaliu minor.

Farurile si semnalele albe fata spate i-au schimbat iar mult aspectul.

 

Tehnic, problemele pe care le sesizez sunt joc la caseta de directie, nu este foarte mare, dar este. Adica numai una noua ar rezolva problema, sunt convins ca SH nu gasesc mai buna. Si consumul ridicat din cauza unui amestec prea bogat in benzina am impresia.

 

Trebuie sa merg zilele astea la mecanic sa montez aparatori de amortizor noi originale pe fata, le am deja, pe masina sunt unele universale care s-au rupt si ating tija amortizorului. Mai vreau s-o duc la tester la Filaret, daca ma primesc, sa vad ce masoara sonda lambda si care-i treaba cu injectoarele, si eventual sa curat injectoarele. Si sa-i schimb cele 6 garnituri de la galeria de admisie, care sunt comandate deja.

 

Dupa ce schimb piesele comandate vreau sa astept sa treaca iarna (adica sa-i fac cat mai multi kilometri iarna) si la vara sa vad eu ce se mai defecteaza, sigur trebuie sa mai pice ceva.

 

Ar fi o realizare pentru mine sa ajung cu masina asta la 400 de mii, simt ca e posibil biggrin.gif Asta am zis, in conditiile in care nu o menajez deloc, schimb cam la 3000-4000 in mod normal si de multe ori m-apuca sa schimb la capat, mi-e greu sa schimb mai jos si din cauza sunetului. Schimb pe la 2500 si merg lejer cand sunt obosit sau cand am chestii vraiste prin masina sa nu zboare. In rest si la bara la bara schimb des la 3000-4000. Cercuri nu am chinuit-o decat la inceput pe asfalt uscat, acum ma limitez la a le face numai pe zapada, iar pe uscat cand ma apuca si ma apuca des toate curbele de 90 de grade gen vin de pe o straduta, aproape opresc sau opresc sa cedez trecerea, si apoi trebuie sa ies in strada mare le fac cu japca la ambreiaj ca sa derapeze. Deci o cam chinui, nu prea o menajez.

Link to comment
Share on other sites

Mersi :) Cand ai vazut-o tu era inainte de vopsire si demontata la interior, A/C ul era inca in probe :)

 

Jante, la care te referi? Astea nasoale pe 15 le tin iarna, vara le am pe cele de E39 pe 16 si alea chiar imi plac cum vin pe masina. Cele de vara se pot vedea in pozele cu bicicletele pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Azi i-am montat pe fata aparatori de amortizoare originale + absorbantele acelea de socuri. Avusesem niste aparatori universale care s-au rupt si era plin de noroi si pietricele pe tija amortizorului. Mecanicului care a montat amortizoarele prima oara nu stiu ce i s-a parut lui ca nu se potriveste, si desi aveam arc / amortizor / flansa noua + aparatorile noi, mi-a facut tigania cu cele universale. Pe spate e ok, am pus de la inceput ce trebuia.

 

Am vreo 23 de mii de km cu suspensia asta, sper sa tina minim 80 de mii :) Flansele pe fata erau inca bune, dar cred ca vor tine mai putin ca amortizorul.

 

Si inca o chestie, am observat ca si bieleta antiruliu face parte din suspensia masinii, filetul ei era praf pe portiunea unde se prinde de bara stablizatoare :) Dar m-am obisnuit asa cu suspensie tare, una normala mi s-ar parea barca.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

La exterior:ar arata frumos cu cateva piese de facelift.De exeplu barele tale sunt vopsite ca la facelift dar pragurile sunt prefacelift.si se cam dau cap in cap.Se pot aplica praguri cu am eu si sa le vopsesti in culoarea caroseriei.Ii schimba mult aspectul.Asa parca este neterminata.Si ar merge f bine oglinzile de facelift.In rest capota masca si grilele nu stiu daca merita sa le pui de facelift dar ar arata super.Nu-mi plac jantele.Nici un set nu se potriveste cu masina chiar daca unul dintre ele este oem dar nu au nici o treaba cu e34.prefer de exemplu alae mele pe 15.parca dau mai bine.Ce nu imi place e lipsa capacului din bara spate.Arata neingrijit.In rest mare + pt stopuri semnalizari si proiectoare.O intineresc cu 5 ani :)

La interior: Nu imi plac ornamentele de M de pe consola centrala desi sunt mai practice.Prefer lemnul de la mine.

 

Acuma multe din care ti le-am zis sunt detalii si sunt fixuri de ale mele.Sa nu intelegi ca masina mea este perfecta.Ca si din bara mea spate iese o namila de carlig.Si apropa cat te-a costat bara +vopsitul?Si cam cum potriveste ca am inteles ca nu e oem si is lamurit cu produsele astea facute cu licenta cum e treaba.

 

Ui asta e a mea(rade ciob de oala sparta):

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=37219&st=0

Link to comment
Share on other sites

Mersi de observatii. Eu nici nu mi-am dat seama ca nu se potrivesc barele fata si spate vopsite pana jos cu pragurile. :) La cat de des o spal, sigur nici nu se observa. De vopsit nici n-as fi vopsit-o daca n-ar fi avut puncte multe de rugina pe capota si pe o aripa spate reparata prost de proprietarii anteriori. Am vopsit-o ca sa tina mai mult, si apoi pentru estetic, dar pana la urma mi-a placut asa mult cum a iesit ca am zis sa pun si poze pe forum. Asa nevopsita nici nu cred ca avea rost sa pun poze pe forum, sa zic ca tehnic merge bine, dar uite cum arata :)

 

La exterior chiar nu-i mai fac nimic. In primul rand nu sunt de acord cu a aduce imbunatatiri nefolositoare, cum ar fi facelift exterior (nas mare, oglinzi etc). Daca a fost pre-facelift, de ce s-o fac facelift? De fapt imi si place mai mult cu nasul mic. Pe mine m-a interesat mai mult cum merge masina si cum sta pe drum si sa nu se auda nici un zgomot.

 

Jantele astea pe 15 sunt urate, dar n-am chef sa mai imi bat capul sa le schimb doar din motiv estetic. Cele pe 16 sunt de e39 la fel sunt bune, drepte si imi si plac.

 

Consola de M cum am vazut-o am stiut ca trebuie sa fie a mea :D E foarte practica, inainte sa o am nu puteam tine nimic langa schimbator, zbura imediat pe jos. Acum sta in spatiile alea doua orice indiferent la ce G-uri supun masina ;)

 

Barele habar n-am ce sunt, ca au fost schimbate in urma unor accidente cu alti vinovati pe RCAul lor. :) Se potrivesc bine zic eu. Vopsitul m-a costat 3800 RON + 50 de euro o alta capota de portbagaj SH, i-am dus masina vopsitorului si am luat-o gata. Capota de portbagaj fusese alba si nu a iesit prea bine, asa ca a refacut-o. Fetele de usa de pe fata mi le-a montat prost si mi-a rupt joystickul de oglinzi plus 1 fir, a trebuit sa gasesc alt joystick si sa montez eu calumea fetele de usi. Mi-a mai rupt si o parte din ornamentul parbrizului, nu a stiut cum sa-l scoata probabil. Per total am fost multumit, arata bine.

 

Sper ca nu te superi ca n-am fost de acord cu tine, sunt doar gusturi diferite :) Nu pot sustine ca masina mea arata ingrijit la exterior pentru ca nu m-am chinuit pentru asta. Masina ta are linie mai buna la exterior, arata mult mai ingrijit. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inca nu am montat complet interiorul in partea din spate, mai am de pus bancheta si plasticele de pe boxe, pe care de altfel le-am comandat noi, ca cele vechi erau cam praf, si inca astept sa vina impreuna cu o clema care tine capitonajul portbagajului intai.

 

Pana una alta, ii fac "reclama" celui care mi-a facut tapiteria MARIUS_DESIGN :)

 

Preturile platite pe manopera nu au fost deloc mici. Volanul l-am facut in 2007, plafonul si polita spate in 2008. Volanul a avut defecte pe care le-am putut trece cu vederea, de asta am hotarat sa fac si plafonul la el, ma asteptam sa iasa perfect, a iesit insa o porcarie. Asta pe langa tiganeli, minciuni si tras de timp. Aproape 1 luna jumate a durat.

 

Volanul a iesit relativ bine, cusatura este foarte buna cu exceptia unui singur "colt".

 

Probleme:

- dupa 15 mii km s-a netezit si tocit pielea pe partea stanga (in jurul orelor 8-10 ale volanului), de unde il tin de obicei.

- un gogoloi de lipici pe sub piele intr-un singur loc

 

 

cusatura OK:

post-1853-1232639108_thumb.jpgpost-1853-1232638868_thumb.jpg

cusatura urata:

post-1853-1232639114_thumb.jpg

gogoloi de lipici si pielea netezita:

post-1853-1232639120_thumb.jpg

 

 

Plafonul are deja o bucata 15cmx10cm care s-a desprins in partea din spate, in rest e lipit OK ce sa zic, sta de cateva luni. A lucrat insa mizerabil la propriu si la figurat.

Pozele vorbesc de la sine:

 

post-1853-1232638780_thumb.jpgpost-1853-1232638773_thumb.jpg

post-1853-1232638787_thumb.jpgpost-1853-1232638794_thumb.jpg

post-1853-1232638805_thumb.jpgpost-1853-1232638799_thumb.jpg

post-1853-1232638812_thumb.jpgpost-1853-1232638819_thumb.jpg

post-1853-1232639243_thumb.jpgpost-1853-1232639250_thumb.jpg

post-1853-1232639464_thumb.jpg

 

Pe langa calitatea lucrarii, mi-a pierdut si o clema de la plafon, pe care am putut-o lua numai de pe alt plafon sh pe care l-am cumparat, ca nu se gasea ca reper separat. La fel mi-a pierdut bucata de la butonul trapei, pe care a gasit-o dupa vreo luna. Mi-a pierdut sau a folosit si materialul pe care i-l adusesem si a mai trebuit sa mai fac un drum la magazinul arabului din Otopeni, de unde il cumparasem, sa pot sa imi fac si bucatica de la butonul trapei. Mi-a fost asa scarba de el, ca mi-am luat bucata aia mica si o sa mi-o lipesc singur, de 4 luni in ziua de azi nu mi-am facut insa timp.

 

post-1853-1232639809_thumb.jpg

 

I-am mai dus alcantara si i-am platit manopera sa imi imbrace 2 cotiere pt scaunele fata. N-a fost in stare, imi facuse o porcarie gen husa. I-am zis sa le refaca, a inceput iar cu trasul de tip, m-a scarbit total si n-am mai vrut sa-l vad sau sa pierd vremea cu el si am abandonat cotierele cu tot cu material acolo.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Am mers cu masina fara plafon vreo 3 saptamani si l-am mai tinut inca vreo 2 prin casa pana sa rezolv cu clema lipsa si sa-mi fac timp sa-l montez, n-am avut timp si nici chef sa stau pe capul "meseriasului".

 

Pentru mine episodu asta cu tapiteria s-a incheiat. Nu vreau sa imi mai aduc aminte.

 

 

 

 

In alta ordine de idei, am acum oglinzi incalzite pe ambele parti. Ce bine se vede in ele pe ploaie... <_<

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am acum 340 de mii km, numai in ultima saptamana am facut 2,000km si in ultimele 3 saptamani 5,000km prin Romania si Bulgaria. Merge mai bine decat a mers vreodata de cand este pe mana mea. Recuperez tot timpul in care mai mult am reparat decat am mers.

 

Prin martie mi-a picat diferentialul autoblocant de tot, s-au rupt rotile prin el... totul incepuse anul trecut cand s-a stricat si capul cardanului care intra in diferential. Am fost nevoit deci sa renunt la autoblocant <_< si sa repun pe masina grupul ei cu care am cumparat-o. Ma intreb cum o sa ma descurc la iarna fara, va trebui sa fac rost de altul.

 

De atunci, masina a mai primit urmatoarele:

 

- schimbat curele si role intinzatoare

- reparat / reconditionat alternator (carbunii erau cam dusi, fulia avea joc din cauza ca un rulment dinauntru se blocase si distrusese si o bucsa de teflon). Au fost inlocuite rulmentul, bucsa si carbunii, si carcasa alternatorului a fost sablata si vopsita

- bielete antiruliu spate LemfĂśrder (am rupt una din ele dand cu spatele peste un fier pe care nu l-am vazut)

- bieleta antiruliu fata dreapta Meyle (cea veche era uzata)

- caseta de directie noua (remanufactured) ZF + schimbat lichid servo Aral ATF 22 (Dexron 2)

- garnitura capac tacheti noua (OEM), cea pusa acum 2 ani (Victor Reinz) era compromisa total

- cele 6 garnituri de la galeria de admisie noi

- garnitura de la sonda de ulei reparata sa nu mai curga cu silicon (acum am si garnitura noua si in caz ca pierde din nou ulei o voi schiba)

- simeringul de la motor din fata si la simeringurile de la cutie din spate (cardan si selector) (toate OEM)

- bujii noi (OEM) NGK BKR 6 EK

- regulator ralanti nou (OEM) - cel vechi era intr-adevar stricat si nu l-a mai ajutat nici curatarea - acum nu mai imi scade turatia la ralanti cand scot din viteza si opresc

- sonda de oxigen noua (OEM)

- injectoarele curatate in baie cu ultrasunete (desi pareau sa nu fie infundate) + oringuri noi, un injector scuipa foarte putin mai mult si probabil o sa il schimb

- cauciucuri noi pe spate Goodyear Eagle F1 225/65/ZR16 95W, pe fata sunt exact aceleasi cauciucuri puse anul trecut.

- reincarcare cu freon (cel de anul trecut se pierduse) acum am si substanta aceea de contrast sa pot urmari pe unde se pierde

- ulei si filtre schimbate, inclusiv cel de polen

 

Am acum un calculator (ECU Motronic 3.1) imprumutat, am constatat ca al meu este stricat. Va trebui sa fac rost de alt calculator.

 

Usa dreapta spate a fost schimbata si aripa dreapta spate indreptata in urma unui mic accident in Bucuresti.

 

Iar acum 2 zile am reusit performanta de a lovi 3 animale in aceeasi zi :) pana acum nu mai lovisem niciunul

- ziua o vrabie pe A2 in drum spre Bucuresti, la 190 kmh s-a infipt in stergatorul dreapta... bine ca nu a dat direct in parbriz,

- cateva ore mai tarziu o pisica pe Sos Fundeni am vazut-o alergand glont spre fata masinii, eram in accelerare cam cu 50kmh, am franat si incercat sa o evit si cumva ea a intrat lateral in pragul masinii

- noaptea in Bulgaria drum bun si gol, la 120 kmh intr-o curba un iepure pac ca si pisica, a iesit din boscheti glont in fata masinii: rezultat bara rupta si un proiector cu urechile de prindere rupte.

:bashwall:

 

 

Am mai cumparat si trebuie sa montez:

- amortizoare noi Sachs (voi renunta la arcurile Weitec cu coborare 35/35 si voi monta arcuri normale SH in schimb)

- bratele acestea de pe spate OEM (cele LemfĂśrder montate acum 2 ani aveau aspectul exterior uzat, cu cauciucul rupt):

post-1853-1247877336_thumb.png

- chedere de la usi noi

 

 

Ma intreb cand va muri masina asta care era moarta cand am cumparat-o.. acum pare ca niciodata.. toti astia 5000 de km nu a existat masina mai veche de anul 2000 care sa ma depaseasca, iar cele mai noi foarte putine, cam toate cu motor mai mare... si asta fara sa fortez, fara depasiri riscante si alte prostii.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Am facut comanda de pe autohausaz.com de urmatoarele piese:

 

1 injector Bosch + 2 oringuri

6 bobine Bremi (am luat si fise noi OEM de la @grozadan)

debitmetru Bosch (rebuilt)

filtre de aer, benzina, ulei si polen la preturi imbatabile

 

Am mai luat de la grozadan chederele de la usi noi (anul trecut le mai luasem eu second de pe o masina dezmembrata, dar 2 deja mi s-au rupt urat)

 

Abia astept sa imi vina debitmetrul si bobinele si sa forjez E34ul iar cateva mii de km cu ele <_<

 

Cand o sa am timp, o sa pun si poze mai noi cu masina si cu piesele schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Debitmetru rebuilt? Adicalea inlocuit senzorul cu unul original Bosch si lasata carcasa veche? am vazut pe la 450USD pretul pt asa ceva, nu e totusi cam mult?

Ai facut rost de ECU? Sonda Lambda ai pus-o OEM sau e tot aia universala?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

@rmg scuze de raspunsul tarziu, acum am observat postarea..

 

Debitmetrul este "rebuilt" de catre Bosch si cred ca toate debitmetrele noi sunt rebuilt / remanufactured, la fel ca si la caseta de directie si alte piese (apar pe realoem cu RMFD). Probabil ca da, au pastrat carcasa si au inlocuit firul. Daca trimiteam pe al meu la schimb, imi mai dadeau 60$ inapoi. 450$ da, cam mult, mai ales ca nu se simte o imbunatatire majora. Parca trage o idee mai bine pe plaja de turatii 2000-3500. Am socotit ca il vand pe cel vechi si mai recuperez din bani si oricum e o cheltuiala pe termen mai lung, vreau sa mai tin ceva zeci de mii de km masina, ma satisface :) Parca imi scazuse si consumul la drum lung cam cu 1l-2l / 100km, dar acum cred ca am iar ceva problema cu sonda de oxigen, ca iar a revenit la consumul de dinainte.

 

Sonda de oxigen OEM.

 

ECU am luat unu la mana a doua, ECU meu vechi arata niste valori gresite pe un tester, ECU asta nou le arata corect, si parca masina trage o idee mai bine cu el.

 

Masina are acum 350,000 km, i-am mai rezolvat niste pierderi de ulei de la garnitura senzorului de presiune de ulei (de langa filtrul de ulei) si un colier de sub vasul de servo pe unde pierdea lichid de servo.

 

Cu cauciucuri 205/65 R15, suspensie stock si autoblocant s-a comportant excelent prin zapada. :lol:

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.