Jump to content

pot sa pun roti mai mari


umbra

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De putut poti...

 

Insa eu cred ca nu se va micsora consumul, pentru ca daca ai jante mai mari (cu diametrul mai mare), masina are demarajul mai greoi...deci, cred ca va consuma mai mult, nu cu mult...depinde de ce roti pui.

 

Insa, cu roti mai mari, si mai late, ai stabilitate mai mare in curbe, si (cred) ca viteza maxima se va modifica putin...

 

P.S: MaÂşina ta are 150 cp.

 

Cum sa aibe 150, daca motorul este M20B20 ?

Link to comment
Share on other sites

Da, afectează demarajul ĂŽnsă asta se subĂŽnţelege din moment ce am spus că sunt mai grele.

 

Cat de grele pot fi 4 roti pe 17', replica, in comparatie cu 4 roti pe 15 ?

Adica, care este diferenta de greutate ?

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Deci tu zici ca conteaza greutatea lor, si nu diametrul ?

Am un prieten, care a avut un 318i, si dupa ce a schimbat rotile de 15, cu unele de 17, se putea observa foarte usor diferenta de demaraj...abea daca mai patina cand pleca de pe loc...

 

Deci, eu zic ca la 118 cai cati avea, se simtea...probabil la tine, ca ai dublu, nu e nicio diferenta...

Link to comment
Share on other sites

Ăţi explic imediat de ce nu contează diametrul ci greutatea.

 

Atunci când treci de la jante pe 15 sau pe 16 la jante pe 17 sau pe 18, nu alegi pneurile după ureche.

 

Există calculatoare pentru mărimea pneurilor de pe noile jante astfel ĂŽncât să nu existe decât o mică diferenţă de diametru.

Ăn cazul ĂŽn care pui pneurile după ureche, nu numai că s-ar putea să atingă ĂŽn aripi dar eroarea de vitezometru va creşte simţitor.

 

Ăn prima poză am pus exact vechile mele jante şi noile jante iar ĂŽn a doua poză un exemplu luat la ĂŽntâmplare.

 

http://img132.imageshack.us/img132/5714/marimecorectaze7.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/6214/marimeincorectadv7.jpg

 

Din acest motiv nu contează diametrul ci greutatea.

 

Este posibil să montezi jante mai mari şi să nu existe diferenţe de greutate ĂŽnsă asta costă foarte mulţi bani.

Jantele forjate sunt mai uşoare decât jantele turnate din aliaj ĂŽnsă au un preţ mare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea,consumul creste daca pune roti mai late.De obicei cand se pun jante din aliaj cu diametru mai mare se urmareste sa se puna si gume mai late.De fapt scopul schimbarii rotilor este obtinerea unui ruliu mai mic in viraje si unei aderente mai bune.E normal cu cat banda de rulare este mai lata forta de frecare la nivelul fiecarei roti sa fie mai mare.Deci forta cu care cauciucurile se opun la inaintare este mai mare.E normal sa consume mai mult cu roti mai late.De asemenea conteaza si compozitia cauciucului.Cauciucurile de vara de performanta au o compozitie mai moale si cu mai putine striuri.Astfel aderenta e mult mai buna.La fel si gumele de iarna au o compozitie mai moale decat cele de vara lucru care le permite sub temp de 6-7 grade celsius sa nu isi piarda din proprietati.Acestea de asemenea cresc consumul.

Dupa parerea mea greutatea rotilor este are un rol insignifiant pt consum.Nu cred ca e o diferenta asa mare de greutate intre rotile de serie pe 15 si sa zicem altele pe 17.

Link to comment
Share on other sites

suprafata de contact are aceeasi arie, difera forma doar.. daca la o guma de 15" 205 de lata... are prin absurd forma patrata, la o guma pe 18" 245 lata.. va avea o forma dreptunghiulara, iar suprafata ramane la fel.

 

LOL!!! Sa stii ca daca scriu ceva ma bazez pe ceva.Chiar am citit despre treburile astea cu cauciucuri si am simtit pe pielea mea.Altfel de ce crezi ca masinile performante sunt echipate cu gume mai late pt asfalt uscat?Asa doar de forma?Ca da bine la ochi?sau de ce crezi ca pe pista se folosesc gume late cu talon mic, fara striuri si cu o compozitie moale?

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html

 

Fat or thin? The question of contact patches and grip.

If there's one question guaranteed to promote argument and counter argument, it's this : do wide tires give me better grip?

Fat tires look good. In fact they look stonkingly good. In the dry they are mercilessly full of grip. In the wet, you might want to make sure your insurance is paid up, especially if you're in a rear-wheel-drive car. Contrary to what you might think (and to what I used to think), bigger contact patch does not necessarily mean increased grip. Better yet, fatter tires do not mean bigger contact patch. Confused? Check it out:

 

Pressure=weight/area.

 

That's about as simple a physics equation as you can get. For the general case of most car tires travelling on a road, it works pretty well. Let me explain. Let's say you've got some regular tires, as supplied with your car. They're inflated to 30psi and your car weighs 1500Kg. Roughly speaking, each tire is taking about a quarter of your car's weight - in this case 375Kg. In metric, 30psi is about 2.11Kg/cm².

By that formula, the area of your contact patch is going to be roughly 375 / 2.11 = 177.7cm² (weight divided by pressure)

Let's say your standard tires are 185/65R14 - a good middle-ground, factory-fit tire. That means the tread width is 18.5cm side to side. So your contact patch with all these variables is going to be about 177.7cm² / 18.5, which is 9.8cm. Your contact patch is a rectangle 18.5cm across the width of the tire by 9.8cm front-to-back where it sits 'flat' on the road.

Still with me? Great. You've taken your car to the tire dealer and with the help of my tire calculator, figured out that you can get some swanky 225/50R15 tires. You polish up the 15inch rims, get the tires fitted and drive off. Let's look at the equation again. The weight of your car bearing down on the wheels hasn't changed. The PSI in the tires is going to be about the same. If those two variables haven't changed, then your contact patch is still going to be the same : 177.7cm²

However you now have wider tires - the tread width is now 22.5cm instead of 18.5cm. The same contact patch but with wider tires means a narrower contact area front-to-back. In this example, it becomes 177.7cm² / 22.5, which is 7.8cm.

post-21294-1229934973_thumb.jpg

Holy crap that's complicated. Isn't there a shorter answer?

Yes.

Choose the dimensions of your tire according to the 'comfort/cornering speed' ratio that suits you. Lower profile/series = more precise cornering. Higher profile/series = more comfort. To increase the contact patch, lower the tire pressure a little.

 

Consider ca unul dintre noi trebuie sa-si ceara scuze..

Nu acuzati de ineptii, fara motiv, bogdanchis, decat sa citesti din multe surse... gresite, mai bine citesti dintr-una.. gume late= talon mic = no rolling in cornerss....

 

Daca aici este informatia gresita, imi cer scuze.

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim mai precisi.Am citit articolul respectiv sunt mare parte il consider corect.Singurul lucru care il contrazic este marimea "urmei de contact".

Din cate am vazut este calculata suprafata urmei in functie de presiunea din pneuri.GRESIT.ABSOLUT GRESIT!!!!!.Gandeste-te bine.

Nu am scris aici ca sa ma rafuiesc cu cineva.Eu cred ca fiecare dezbatem aici ca sa ajungem la solutia cea mai corecta ca ceilalti useri sa fie informatii corect.Sunt masinile noastre si nu cred ca e cazul sa ne jucam.

Ok sa revenim la fizica :) .

Presiunea=Forta/Suprafata.

Sa presupunem ca ne referim la masina mea E34 525TD din 94.Masa proprie la gol 1465kg.Gumele care le am pe masina 225/60R15.

In caz ideal greutatea masini se distribuie 50/50 fata spate(as vrea eu sa fie asa).ok asta inseamna ca roata din dreapta fata de exemplu suporta o masa de 1465/4=366.25kg.

Ok.Forta = masa*acceleratia.

In cazul nostru forta este acceleratia gravitationala(aprox 10 m/s2)*masa.Deci forta exercitata asupra unei roti este 3662.5 N.

Ok. Avem forta.

Ramane sa calculam suprafata.

Cum?

Daca am stii presiunea.Ok pai avem presiunea din cauciuc(cea folosita si in calculul de pe site-ul mai sus mentionat).La prima vedere pare bine dar.....noi ce urmarim defapt presiunea in pneu sau presiunea la nivelul urmei sau suprafetei de contact dintre asfalt si pneu.

Hai sa masuram presiunea cand masina se sprijina pe roata normal la masina mea pe fata este 2 Bari.Dar oare daca dau roata jos si masor iarasi nu o sa fie aceeasi presiune?Oare forta aerului care este comprimat in interiorul cauciucului nu apasa la fel pe peretii(suprafata)interiori ai anvelopei???

Gandeste-te bine!!!!Si nu lua intotdeauna de bun ce scrie.La prima vedere pare ok dar dupa parerea mea nu e.

 

In fond si la urma urmei presiunea exacta la nivelul suprafetei de contact a pneului nu se poate calcula decat masurand exact.

Intr-adevar variaza in functie de presiunea din guma.Pentru ca in funcie de cat de umflata sau desumflata e roata ea o sa scada sau o sa creasca.

 

Luand cazul ideal cand folosesc acelasi model de cauciuc dar latime mai mare 245 sa zicem presiune egala ca in cel de 225.Flexibilitatea gumei este aceeasi pe lungime.In acest caz lungimea urmei pe care calca guma este acceasi in ambele cazuri.(sa o numim "x")

=>urma1=225*x si urma2=245*x,daca reducem x-ul =>urma1*245=urma2*225 =>urma2=urma1*1.088

 

Inseamna ca urma gumei de 245 latime este cu 8.8% mai mare decat cea a gumei de 225.

 

Explicatia cea mai normala este franarea de exemplu.Luam cauciucul x pe 225 il punem pe masina si franam de la 100km/h-0.

Luam tot cauciucul x dar dimensiunea 245 si facem acelasi lucru.Oare in care caz o sa oprim masina mai repede.Eu sunt absolut convins ca in al doilea caz.Si aici nu cred ca ma pute-ti contrazice nici unul.Daca frecarea ar fi aceeasi in ambele cazuri nu cred ca s-ar fi pus de exemplu pe m3 evo e36 gume de 225 fata si 245 spate ci ar fi pus gumele de pe 316i de 185 sau 195.

 

Parerea mea.Aceept si altele daca mi se par corecte.Si sunt deschis la orice "perversiune". :)

Link to comment
Share on other sites

Ce au scris baietii este foarte corect, au aplicat in cazul de fata, legile fizicii, suprafata de contact.. fiind raportul dintre greutatea pe roata.. si presiunea din pneu.

Ce ai constatat tu cu gume cu talon mai mic.. deci implicit mai late.. este faptul ca la o frana, masina nu mai face balans fata/spate.. datorita gumei, ai observat ca in curbe nu se mai lasa masina intr-o parte ca si cand aveai talon mai mare... ceea ce spera oricine sa obtina... cu asemenea configuratie.

 

Incearca sa-ti imaginezi.. ca nu cauciucul sau latimea cauciucului impune "urma" pe asfalt... ci greutatea ... si apoi presiunea... daca ne imaginam un cerc.. consideram ca cercul este alcatuit dintr-un numar de puncte... pui cercu pe asfalt.. si teoretic... cercul (guma) se "sprijina" de un singur punct... daca pui greutate (masina) pe cerc.. se va "deforma" si va face contact in 2 pcte.. si tot asa...mai departe.... daca intervii cu ceva (presiunea in guma) si tii cercul.. la forma initiala.. teoretic cu suficienta presiune faci ca cercul respectiv din nou sa se sprijine intr-un punct..... pentru ca asta spune legea fizicii... vezi exact ce anume inseamna presiune.. ca presiunea este o forta.. ce apasa pe o suprafata... si greutatea masinii impreuna cu forta respectiva se simplifica.. rezultand o suprafata variabila... daca forta ramane aceeasi si greutatea ramane aceeasi, suprafata la fel va ramane la fel...

 

Are dreptul fiecare la o parere, initial am gresit, ca nu am postat o parere adevarata dar cu argumente cat de cat... o sa ma axez pe topicul de console.. ca acolo nu-s chiar asa serioase treburile.. si chiar daca gresesc.. nu are nimeni probleme daca "chiar ma crede"..

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

"Ce au scris baietii este foarte corect, au aplicat in cazul de fata, legile fizicii, suprafata de contact.. fiind raportul dintre greutatea pe roata.. si presiunea din pneu."

 

Mie mi se pare gresit.

 

Luam doua roti 195/65R15 si 225/60R15 amandoua acelasi model de cauciuc(michelin pilot sa zicem) umflate cu aceeasi presiune 2 bari.Care crezi tu ca o sa aiba urma mai mare?

 

Eu asta incercam sa iti explic ca la o presiune x care e la fel in ambele roti punctele care au contact cu suprafata in ambele cazuri au numar egal in concluzie L-ul sau lungimea pe care calca gumele este aceeasi in ambele cazuri diferind doar l -ul sau latimea benzii de rulare.In concluzie clar ca suprafata de rulare sau urma este mai mare in cazul avelopei mai late.Mai jos am atasat si desene.

 

Acum partea cu presiunea.

Ca sa afli lungimea urmei ca asta dezbatem,in cazul celor doua gume ai nevoie de presiunea care o exercita roata pe asfalt nu presiunea din roata.Sunt doua lucruri total diferite.

 

Cum am spus si mai devreme presiunea din pneu este forta cu care aerul comprimat in roata apasa pe peretii avelopei care au o anumita suprafata,In momentul in care roata e pe masina chiar daca anvelopa isi modifica forma,cantitatea de aer din roata e aceeasi iar anvelopa chiar daca si-a modificat forma are aceeasi suprafata in concluzie presiunea o sa fie 2 bari si cand roata e in portbagaj si cand se sprijina masina pe ea.Nu poti sa calculezi urma din presiunea cu care este umflata roata pt ca aceasta este exprimata de alte marimi decat greutatea cu care apasa masina.Asta vroiam sa te fac sa intelegi si in legatura cu asta dezbateam mai sus.

Link to comment
Share on other sites

autonero: legile fizicii ar trebui sa inchida subiectul, nu un desen in paint :)... legile spun, ca la aceeasi presiune, si aceeasi greutate aplicata pe roata, suprafata de contact are aceeasi marime, difera doar forma.

 

Mai babeste.. presiunea din roti.. inseamna.. ca pe o suprafata de 1 cm patrat poate tine.. X kg.. daca pe roata aia pui 300 kg... obtii suprafata de contact care trebuie sa sustina greutatea respectiva... daca pui guma mai lata.. dar presiunea ramane la fel.. si greutatea ramane la fel.. marimea la suprafata nu se schimba (va fi nevoie tot de y cm patrati sa tina aceiasi 300 kg).. se schimba doar forma :) guma fiind mai lata.. inseamna ca scade cealalta dimensiune a dreptunghiului :). Nu e logic ?

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

autonero: legile fizicii ar trebui sa inchida subiectul, nu un desen in paint :)... legile spun, ca la aceeasi presiune, si aceeasi greutate aplicata pe roata, suprafata de contact are aceeasi marime, difera doar forma.

 

Ma da explica-mi mie legea aia a fizicii din care deduci tu lungimea urmei din presiunea in pneuri ca ma scoti din minti deja.Ai luat articolul ala in brate si gata.Pai daca vreau imi fac urma de 10 cm si daca vreau de 1cm totul marind sau scazand presiunea din pneu.Numai ca nu e prsiunea ideala.De aia am adus o discutie o presiune de 2 bari ca sa abordam un caz bun(la dimensiunea mea de pneuri 225/60R15 asta e recomandata de BMW pe spate)am luat caz concret dimensiunile de gume omologate pe masina mea ca sa nu zici ca vb aiurea.Daca e cum spui tu sa mor eu daca nu as lua gume de 195 ca doar is mai ieftine si le-as pune pe jantele de fabrica decat sa imi bat capul sa caut gume de 225 care se gasesc al dracului de greu.

Esti inposibil pe cuvantul meu.Am izolat cazul si ti-am explicat la aceeasi presiune in roata,acelesi diametru al rotii,acelasi diametru al jantei cum sta treaba.Variabila e doar lungimea benzii de rulare.Tot de presiunea aia din gume te legi.Daca nu ma crezi da o roata jos unfl-o la 2 bari jos si apoi pune-o pe masina si vezi cat iti arata 2,5 bari oare?sau tot 2 bari?Si atunci cum poti sa calculezi apasarea masinii pe asfalt din presiunea in gume?Ce se modifica?Explica-mi ca poate is io "cu vaca".Si daca imi argumentezi ca sa te cred pe cuvantul meu ca imi pun gume de 175 latime ca doar tot aia e. si nu mai dau banii pe ditamai gume de 225.

 

No offence man da dupa 7 ani de olimpiade la fizica nu vad legea aia a fizicii de care tot vorbesti.

 

P.S.:Asta este ultimul post pe care il fac pe tema asta ca tre sa plec la microrevelion si m-am cam prea incins.Sper sa apara cineva mai luminat decat noi doi la un loc si sa ne lamureasca ce-i corect pt masinile noastre ca tind sa cred ca sun un bou ca umblu cu gume de 225 pe 15 si as avea acceasi aderenta cu altele de 195 pe 15. :)

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

Bogdanchis: simplu... de tot.. ce inseamna presiunea ? cum se defineste... si de acolo e simplu de tot.. partea a 2-a sti care e ? ca am postat un articol .. si "l-am luat in brate"... da tu n-ai postat nici un articol nimic.. sa vad si eu ce ai luat in brate... din cate vad eu pe forumu asta... site-ul respectiv se da referinta cand se trimite cineva la studiat..

 

Faci confuzie.. cumperi guma mai lata.. ca sa aiba TALON mai mic... documenteaza-te.. vezi cum scade talonul in functie de latimea gumei.. avand un talon mai mic..ai unele avantaje...

...

 

Presiunea : este forţa pe unitatea de suprafaţă aplicată ĂŽn direcţie perpendiculară pe acea suprafaţă.

 

Consider ca am explicat clar.. pentru cine a vrut sa inteleaga, mai mult de atata am adus si argumente, poze, linkuri si asa mai departe. Nu ai adus nici un dram de argument care sa-ti sustina teoria...

 

Uite o lectie de fizica...

post-21294-1229961748_thumb.jpg

 

 

ma tot mir ca pretinzi ca te-ai documentat, si tot timpul faci referire la latime, dar latimea depinde in totalitate si de inaltimea gumei.... pe tine in curbe te ajuta talonul mai mic....

 

Pesemne nu crezi nici ca placute de frana mai mari + discuri mai mari.. nu te ajuta sa franezi mai repede.. nu ?

Edited by Dan_Andrei
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.