Jump to content

Cum se comporta un 320d pe zapada?


mirelu

Recommended Posts

Cum e mai bine sa urci o panta ? Cu DSC on sau off ?

De cauciucuri cu cuie ati auzit ?

 

Recent, am vazut un E39 520d care a urcat o panta (cu zapada) cu DSC off...avea "cauciucuri cu cuie (?)".

Cum e mai bine cand ai ceva de urcat ? Cu DSC pornit sau oprit ?

 

Depinde.. Eu am incercat sa urc cu ASC on si mi-a taiat prea mult alimentarea si mi s-a orpit motorul :)

DE atunci numai off

 

Cele cu cuie sunt pt gheata mai mult, parerea mea ca sunt cam inutile..

Nu iti trebuie cuie sa urci o panta cu zapada ci cauciucuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Cum e mai bine sa urci o panta ? Cu DSC on sau off ?

De cauciucuri cu cuie ati auzit ?

 

Recent, am vazut un E39 520d care a urcat o panta (cu zapada) cu DSC off...avea "cauciucuri cu cuie (?)".

Cum e mai bine cand ai ceva de urcat ? Cu DSC pornit sau oprit ?

 

cauciucurile cu cuie sunt in primul rand ilegale.

dsc on la pante cu gheata (vezi filmul postat de ciupanezu) si asa mai adauga o plecare cu 2 sau chiar cu 3 cine are steptronic.

Link to comment
Share on other sites

pai da, ori pe zapada mergi mai tare de 40km/h?

 

Nu.

 

Dar dacã prinzi o porÞiune cu zãpadã sau gheaÞã când vii cu vitezã mai mare ºi pierzi controlul, cred cã DSC-ul te va ajuta mai mult.

 

Ciupanezu, cate ierni, cati kilometri si unde anume i/ai facut pe timp de iarna si in conditii de iarna in viata ta de sofer?

 

3 ierni

 

N-aÂş putea spune exact..

 

Ăn BucureÂşti Âşi diverse drumuri la munte.

 

N-am fost salvator montan ºi n-am casã de vacanÞã sau pensiune la munte. :)

 

Cum e mai bine sa urci o panta ? Cu DSC on sau off ?

De cauciucuri cu cuie ati auzit ?

 

Recent, am vazut un E39 520d care a urcat o panta (cu zapada) cu DSC off...avea "cauciucuri cu cuie (?)".

Cum e mai bine cand ai ceva de urcat ? Cu DSC pornit sau oprit ?

 

Eu scot DSC-ul doar dacĂŁ nu pot pleca de pe loc cu DSC-ul activat.

 

DupĂŁ ce ĂŽncepi sĂŁ te miÂşti, cel mai bine este sĂŁ-l activezi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am 3 ierni facute cu E46 cu ASC, dar numai cu cauciucuri de iarna in stare foarte buna. nu am avut absolut nici o problema, exceptand cateva cazuri in care am cautat-o cu lumanarea si am scos ASC-ul si i-am dat in curba. mergeam oricum incet, dar m-am invartit de vreo 2 ori :)

 

pantele abrupte le urc in general cu ASC on, dar las masina la relanti sau accelerez foarte putin.

 

cauciucurile de iarna sunt absolut obligatorii, iar daca mergi cumpatat n-o sa ai nici o problema :)

Link to comment
Share on other sites

Cum e mai bine sa urci o panta ? Cu DSC on sau off ?

De cauciucuri cu cuie ati auzit ?

 

Recent, am vazut un E39 520d care a urcat o panta (cu zapada) cu DSC off...avea "cauciucuri cu cuie (?)".

Cum e mai bine cand ai ceva de urcat ? Cu DSC pornit sau oprit ?

 

Daca ... dsc-u ia puterea de la roti.. ca rotile sa nu piarda aderenta... trebuie sa te gandesti ca sunt unele cazuri.. in care... cu puterea limitata... sa nu piarda rotile aderenta..datorita inclinatiei pantei nu ai suficienta forta sa urci panta... si atunci.. solutia e sa dezactivezi dsc-ul... dar atunci trebuie sa lucrezi tu din ambreiaj, si sa tii linia dreapta... castigi pe o parte si pierzi pe alta...

Daca lucrezi din ambreiaj.. mai dregi cumva... dar nu ca sistemele ajutatoare.... de aceea se recomanda, ca la urcarea unei pante unde prevezi probleme.. sa lasi distanta mare intre masina din fata astfel incat.. daca aceasta incetineste sau are dificultati, sa nu trebuiasa ca opresti.. sa poti ocoli... si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

M-au prins si pe mine zapezile pe drumuri, fara cauciucuri de iarna. Pot sa spun ca masina s-a comportat destul de bine pe zapada (intradevar am mers cu 50 la ora mai mereu). Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

lucreaza foarte bine dsc-ul pe zapada daca nu franezi incat sa intre abs...si nu accelerezi puternic.daca accelerezi puternic in 1a ,a 2a se cam duce fata inainte poti sa tot virezi (aici cred ca era gheata ) :) dar in nici un caz nu iasa spatele in exterior.numai ca ai grija sa nu incerci chestile astea prin oras cum am facut eu :) Eu zic ca se comporta ca oricare alta masina cu esp dar vine vorba de tractiune...poate un golf IV urca tu nu:))amandoua masinile avand cauciucuri de iarna
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am avut nicio problema iarna trecuta, cu cauciucuri de iarna bune (noi), Dunlop Wintersport 3D. 

 

 

In filmul de mai jos se poate vedea cum am urcat o rampa cu zapada, cu DSC ON. Cu DSC OFF + DTC ON cred ca ar fi fost si mai usor.

Mentionez ca atunci cand am filmat, intentionam sa scoatem in evidenta cum nu se poate urca rampa respectiva cu DSC ON, urmand sa incercam diverse alte variante: DTC ON, totul OFF + modulat acceleratia + frana usoara cu piciorul stang etc... dar am fost surprinsi sa nu fie nevoie de asa ceva. :)

 

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

a nins si la noi in Constanta in seara asta si am avut si eu ocazia sa vad care e treaba cu masina prin oras. am E90 320d cu cauciucuri noi Dunlop Winter Sport M3 205/55/R16 si pot sa spun ca s-a comportat foarte bine, peste asteptari. eu zic ca si-a facut treaba mai bine decat masinile pe care le-am avut inainte cu tractiune fata, Dacii ce-i drept :)

insa m-a mancat undeva sa opresc la baza unei pante cu gheata sa vad daca urca si n-a vrut de nicio culoare. am incercat cu DSC ON si cu DTC ON+DSC restricted, si tot degeaba. mai incercam dar mai era unul in spatele meu si am zis sa nu ma injure prea tare. asa ca am intors si am urcat panta cu putin demaraj.

sunt foarte multumit de cum se comporta pe zapada, ce-i drept trebuie multa atentie si sa nu te aventurezi prea tare :)

Link to comment
Share on other sites

Da, in seara asta si eu am avut ocazia sa experimentez la Constanta prima iarna cu tractiune spate. E adevarat ca am cauciucuri all season, 225/45/17, dar masina s-a comportat destul de bine. Mi-a fugit de cateva ori de fund, din vina mea, ca am turat ceva mai mult, dar s-a redresat imediat cum am luat piciorul de pe acceleratie. In schimb, am oprit la un semafor si eram putin in panta, iar pe jos era luciu. Din pacate n-a vrut deloc sa mai inainteze cand s-a facut verde. A trebuit sa intorc si s-o iau pe alta ruta. Alte dificultati n-am intampinat. Am observat ca dupa ce am alimentat cu vreo 40 l, a crescut sensibil aderenta :)
Link to comment
Share on other sites

am incercat azi era o fasie de gheta de aprox. 2 m pe unde sa dadeau copii in rest asfalt uscat ce fac ma urc in masina si pozitionez masina cu o roata pe gheta una pe asfalt si plec cu dsc on masina a plecat destul de ok chiar a inceput sa o ia ,cand am incercat cu dsc off masina abia inaintam inainte cred ca daca tinea cineva de ea nu mai pleca avand in vedere ca gheata era lucie :)
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Raspunsul la intrebarea initiala e se comporta foarte bine atat timp cat esti atent.

 

Anul trecut la ninsoarea care a "paralizat" traficul prostilor in Bucuresti, locul unde m-a prins zapada era jumate pe un trotuar cu o bordura de peste 10cm inaltime.

 

Strada respectiva n-a fost deszapezita niciodata si erau santuri adanci tot cam de 10cm, masina statea cam pe burta. Tehnica mea era sa merg cu rotile din fata in sant si cu cele din spate mergeam deasupra, deci cu masina cam la 20 grade fata de drum si mergeam asa de-a latul pana ieseam in strada mare curatata.

 

Vecinii mi-au respectat locul unde avusesem masina vreo saptamana. De fapt majoritatea masinilor erau abandonate sub zapada atunci.

 

Gandeste-te ca am plecat si m-am intors sa parchez pe bordura aia de 10cm inaltime timp de o saptamana. Cand deja devenise nasoala treaba pana la urma am spart cu o lopata troienele de pe unde coboram de pe trotuar ca sa nu ma mai chinui asa tare.

 

Tehnica pe care o foloseam era ca atunci cand ramaneam "blocat" si nu mai aveam aderenta, obligatoriu ASC off si dadeam balans masinii inainte - inapoi din ce in ce mai tare pana reusea sa prinda aderenta. Ma chinuiam ce-i drept sa parchez vreo 5 minute si trebuia sa lovesc bordura destul de tare cu roata din spate ca sa pot sa o urc. O singura data n-am putut pleca oricat m-am straduit si a trebuit sa ma ajute cineva sa impinga masina cu mana. O singura data!!!

 

Cauciucurile din dotare erau de iarna, dar destul de uzate. ASC e bun la viteza mai mare doar, sa zicem 50-60kmh+, sub viteza asta pe zapada e o porcarie, mai mult te incurca.

 

Daca eu m-am descurcat in conditiile astea, eu zic ca 320d pe zapada se comporta excelent. Era caterinca maxima. Mie nu-mi place frigul si zapada, dar placerea de a conduce prin zapada ma fac sa imi doresc ca si acum sa vina gramada in Bucuresti.

Edited by Piovra
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Salutare, sunt la primul BMW de 12 ani de cand am permis (E90 ED 320d 163hp 2011), imi este putin teama cu el avand in vedere ca este prima iarna cu tractiune spate, iar acolo unde locuiesc nu se prea deszapazeste pe strada(sectorul 5,nu ca pe undeva prin tara asta s-ar deszapezi vrodata,cea mai simpla solutie este sa inchida drumul),iar cretinii de vecini care isi curata masinile si locurile de parcare arunca zapada in fata masini lor,pe unde vor urma sa iasa,adica tot in strada,ca doar locuim intr-o tara cu prosti, mi-am achizitionat anvelope noi de iarna Continental Contiwintercontact TS850, 45-50l voi avea in permanenta in rezervor si va intreb daca merita sa mai adaug in portbagaj aproximativ 50kg greutate(nu saci cu nisip,ciment sau alte materiale de constructie).
Link to comment
Share on other sites

intreb daca merita sa mai adaug in portbagaj aproximativ 50kg greutate(nu saci cu nisip,ciment sau alte materiale de constructie).

Nu baga nimic in portbagaj. Nu ai e36. Daca ai cauciucuri bune si te pricepi, te descurci aproape in orice situatie. Doar sa ai grija cand e inghetat ca iti fuge spatele foarte repede daca esti brutal.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.