Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm sa stii ca mie mi s-a parut exact invers.

 

Am iesit in singura noapte cand a nins mai tare in Buc in decembrie, sa ma bucur de zapada, si deja aparusera masinile care imprastiau material antiderapant. Nu stiu ce contine ce arunca ei, dar vreau sa iti spun ca in zone unde nu trecuse masina si alunecam frumos pe zapada, dupa ce trecuse nu mai alunecam deloc! Si era asa de enervant. Si daca sa zicem incepeam sa ma invart pe o portiune cu zapada si nimeream una cu material antiderapant, se frana brusc masina, ceea ce insemna ca prinde dintr-o data aderenta.

 

Eu dimpotriva cred ca acum cand nu ninge, dar se face poleiul ala pe jos nu dau cu nimic. Ca nu ii duce capul. Sau economisesc bani, ca lumea vine si zice uite domne fac treaba au iesit imediat cand a inceput sa ninga. Dar la mintea lor poleiul e ok. Nu am vazut masini care sa imprastie decat atunci in noaptea cand a nins. A fost zapada in noaptea aia pe jos cam de la ora 1 pana la ora 5. Si poleiul asta de acum e mai periculos ca zapada de atunci si n-am vazut nici o masina.

Link to comment
Share on other sites

@florin83: omul are roti de iarna ...
Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut.

 

Nu spune nimic insa despre calitatea lor. Eu unul sunt sigur ca sunt varza...

 

Offtopic:

eu vroiam sa-i raspund lui B-14-BYE, dar a mai postat cineva intre noi :)

 

la mine asa face pe uscat:)) am dat ieri tare in ea era uscat.. si cand a prins umezeala a sarit in 7000rpm si facea de fund si cand am dat a 3-a incepuse iar:)) deci asta e bmw..
Link to comment
Share on other sites

subscriu la ideea topicului: aluneca destul de rau, in zonele cu umiditate crescuta mai ales...cauciucurile n-au nicio vina, chiar si la viteze mici(20-30km/h), in curbe si la plecarea de pe loc...temperatura in bucuresti este acum de aprox -5 grade...

 

Sincer eu nu am avut probleme pana acum in viraje sau la viteza... si am mers destul de tare, mai ales ca a fost lejer traficul zilele astea si am iesit mai mult seara, cand era inghetat... Insa am patit-o la plecarea de pe loc, cand am am vrut sa plec mai sportiv, patinau rotile... deci, asa cum spunea cineva mai devreme, nu cred ca viteza e neaparat problema (60km/h chiar nu e mare, sa nu exageram), ci important e sa nu bruschezi masina. Eu am mers si peste 60 si nu am avut probleme

E drept, am DSC si cauciucuri de iarna bune

Abia astept sa vad cum o sa se comporte pe zapada, ca nu am mai condus masina cu tractiune pe spate pana acum :)

Link to comment
Share on other sites

la inceput eu credeam ca tractiunea spate imi va crea probleme iarna, acum dupa multe ierni cu tractiune spate mi se pare tractiunea fata mult mai riscanta. eu inca nu am schimbat pneurile de vara si nici nu cred ca o sa le mai schimb iarna asta ca nu cred ca o sa am nevoie de ele. ieri am facut 700km cu masina si chiar daca au fost si -18 grade nu am avut probleme cu aderenta (carosabil uscat), am mers cum merg si vara.
Link to comment
Share on other sites

la inceput eu credeam ca tractiunea spate imi va crea probleme iarna, acum dupa multe ierni cu tractiune spate mi se pare tractiunea fata mult mai riscanta. eu inca nu am schimbat pneurile de vara si nici nu cred ca o sa le mai schimb iarna asta ca nu cred ca o sa am nevoie de ele. ieri am facut 700km cu masina si chiar daca au fost si -18 grade nu am avut probleme cu aderenta (carosabil uscat), am mers cum merg si vara.

pt tine este mai riscanta tractiunea fata decat spate ??? :) ... si pe deasupra nu schimbi gumele de vara cu cele de iarna ca ... tu nu ai nevoie ??? :)

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

Tractiunea fata e mult mai riscanta bineinteles. La limita. Daca ai pierdut-o nu mai ai ce redresa la FWD, la RWD daca ai pierdut-o poti redresa.

 

@freeone, ai mers aia 700 km si prin zapada, polei? Sunt late anvelopele? Ce putere are masina? Cum mergi vara? Daca n-ai mers prin zapada, anvelopele nu sunt late si masina nu este puternica si vara nu mergi la rupere, probabil se poate merge cu cauciucuri de vara si iarna. Mie cred ca mi-ar fi fatal sa fac asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

am mers si eu 1 an cu cauciucuri de vara si iarna si a fost o iarna criminala, incluzand zapada si zloata caracteristica Bucurestiului... cel mai greu imi era sa urc o panta in coloana cu opriri dese dar mergea si acolo cu plecare lina, eventual in viteza 2... nu recomand insa nimanui :)
Link to comment
Share on other sites

pentru cei care spun ca se descurca fara probleme,va invit sa treceti cu 50-60 km/h prin rondul de la Romana(venind dinspre Universitate) seara asa pe la ora 22 o sa aveti o surpriza(DSC on de preferat).E o mazga infecta in Bucuresti care te fura cand iti e lumea mai draga sau cand nu te astepti,sau alta posibilitate ar fi ca eu sa am gume prea late pt iarna 205/16 sau poate E46 nu este o masina asa stabila in conditii de aderanta mai slaba cine stie.
Link to comment
Share on other sites

si daca mai si accelerezi...

la tractiunea spate e bine sa lasi motorul in regresie de sarcina (frana de motor) pentru repartizarea tractiunii in functie de greutate...

ma rog, adica sa ridici piciorul de pe acceleratie ori cel putin sa nu o mai apesi si mai tare...

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa ma bag si eu in seama :) Am cauciucuri de vara Dunlop SP Sport 225/45/18" si am mers iarna trecuta cu ele si iarna asta se pare tot cu ele voi merge. Am mers si pe gheata, si pe mazga, si pe zapada putina si pe zapada ceva mai mare. Desi sunt niste cauciucuri f bune pt uscat si chiar pe ploaie, avand profil de ploaie, sunt varza iarna. Iar mazga de jos de prin bucuresti de care spuneti, din ce am observat eu, testand limitele masinii, e mai nasoala decat zapada fina depusa pe carosabil. Mazga aia ingheata imediat, pe cand in zapada mica cauciucul are aderenta ceva mai buna, reusind sa muste oarecum din zapada, se afunda putin in ea. Si chiar cand e uscat pe jos insa frig, acorda-le cauciucurilor putin timp de cand pornesti masina sa intre in temperatura. Bineinteles ca nu vor intra niciodata in temperatura pe frigul asta, insa le mai creste putin temperatura dupa cateva zeci de minute de folosire, si se simte. Uitati-va si voi la formula1 cata importanta se acorda temperaturilor din cauciucuri, intre 2 masini identice, una cu cauciucuri incalzite, cealalta cu cauciucuri reci, exista o diferenta de 1 secunda pe tura ceea ce e enorm in f1. Ieri am venit de la constanta la bucuresti, am plecat pe seara si ninsese asa slab toata ziua in c-ta, cat sa se depuna un strat fin de zapada pe carosabil. Am mers 40-50 km (sau cati or fi) pana la intrarea pe autostrada cu 60 km/h, am facut o ora din c-ta pana la intrarea pe autostrada, iar ASC-ul nu mi sa aprins decat o singura data. De ce? Pentru ca am mers incet. Au fost si curbe pe care le-am luat cu 30-40 km/h, cu acceleratia mentinuta constant, nici spre accelerare, nici spre decelerare.
Link to comment
Share on other sites

@freeone, ai mers aia 700 km si prin zapada, polei? Sunt late anvelopele? Ce putere are masina? Cum mergi vara? Daca n-ai mers prin zapada, anvelopele nu sunt late si masina nu este puternica si vara nu mergi la rupere, probabil se poate merge cu cauciucuri de vara si iarna. Mie cred ca mi-ar fi fatal sa fac asa ceva.

Acelasi lucru e valabil si pentru mine. Am facut maxim 1000 km, pe zapada, gheata, si mazga. Am mers atent si cu viteza mica, nu am bruscat masina, si nu am avut probleme niciodata.

Link to comment
Share on other sites

eu am Pirelli P7 de vara si Continental WinterContact de iarna ambele 225/50/16,puterea masinii 150cp. inca nu trec pe cele de iarna pana nu o sa fie necesar adica zapada, mazga sau gheata pentru ca cele de iarna diminueaza mult confortul (zomot in interior mai mare peste 140km/h) si mi se pare mie si performantele pe uscat. sambata cand am facut cei 700km la -18 grade carosabilul era uscat, acum vad ca a inceput sa ninga si daca o sa se mentina ninsoarea maine ma duc sa pun pneurile de iarna. referitor la RWD mi se pare cea mai eficienta forma de tractiune, pe langa faptul ca iti permite o directie precisa mai e si distributia greutatii aproape 50:50 pe axe (la bmw), comparativ cu masinutele cu FWD care au in general incarcare mica pe axa spate. cum spuneati mai este vorba si de felul in care fiecare reuseste sa eficientizeze aceasta configuratie Edited by freeone
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.